Gå til innhold

Hva er det verste tilfellet av "oversharing" du har sett på facebook?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Via et hobbyprosjekt har jeg fått en engelsk facebook venninne... og dette er hva som poppet opp for meg og hennes 3500 venner,  oversatt fra engelsk: 

"Gratulerer med dagen (sønns navn), faren din bruker opp arven din på kokainavhengigheten sin, grunnen til at du og mamma bor i leilighet er fordi han skjulte verdien av huset vi solgte og brukte overskuddet opp på dop og horer! Mamma er glad det er bare meg og deg!" 

Anonymkode: e3981...664

:sjokk:

Anonymkode: 95b80...14f

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 14.8.2019 den 18.55, AnonymBruker skrev:

Og som kommentarer til reklameinnlegg ... "Gratulerer med dagen Kari, håper den blir bra enda Per har brukket benet og du har hemorroider." Gjerne postet som kommentar under f.eks. en Coop-reklame. :P

Anonymkode: 95b80...14f

...Og med masse skrivefeil og ingen logisk tegnsetting :fnise:

Åh, eldre på sosiale medier ❤️ 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har blitt nevnt mange, mange ganger i tråden her. Likevel: Jeg slutter aldri å forundre meg over personer som bretter ut hele livs-/sykdomshistorien sin (og gjerne også veldig private opplysninger om nære familiemedlemmer) i kommentarfelt der diverse bedrifter deler ut noe gratis. 

Ofte sies det i åpningsinnlegget at man skal svare med KUN f.eks. ønsket størrelse eller farge eller noe sånt. Og da hagler det inn med tildels svært personlige betroelser - under fullt navn. 

  • Liker 33
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, Dolce skrev:

Det har blitt nevnt mange, mange ganger i tråden her. Likevel: Jeg slutter aldri å forundre meg over personer som bretter ut hele livs-/sykdomshistorien sin (og gjerne også veldig private opplysninger om nære familiemedlemmer) i kommentarfelt der diverse bedrifter deler ut noe gratis. 

Ofte sies det i åpningsinnlegget at man skal svare med KUN f.eks. ønsket størrelse eller farge eller noe sånt. Og da hagler det inn med tildels svært personlige betroelser - under fullt navn. 

Enda verre: Åpningsinnlegg som kun informerer om at vare X nå kommer i nye farger, løp og kjøp - etterfulgt av kommentarer type naboen til naboen til søskenbarnet til tremenningen til min oldemors tippoldebarn har en svigermor med en datter med livmorfremfall som fortjener å vinne denne kaffekoppen og dessuten har katta mi spist undulaten hennes så derfor nominerer jeg henne ❤❤❤

Anonymkode: 55fd6...75f

  • Liker 47
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Enda verre: Åpningsinnlegg som kun informerer om at vare X nå kommer i nye farger, løp og kjøp - etterfulgt av kommentarer type naboen til naboen til søskenbarnet til tremenningen til min oldemors tippoldebarn har en svigermor med en datter med livmorfremfall som fortjener å vinne denne kaffekoppen og dessuten har katta mi spist undulaten hennes så derfor nominerer jeg henne ❤❤❤

Anonymkode: 55fd6...75f

Haha! Det der er overalt på Facebook. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 14.8.2019 den 18.53, AnonymBruker skrev:

Via et hobbyprosjekt har jeg fått en engelsk facebook venninne... og dette er hva som poppet opp for meg og hennes 3500 venner,  oversatt fra engelsk: 

"Gratulerer med dagen (sønns navn), faren din bruker opp arven din på kokainavhengigheten sin, grunnen til at du og mamma bor i leilighet er fordi han skjulte verdien av huset vi solgte og brukte overskuddet opp på dop og horer! Mamma er glad det er bare meg og deg!" 

Anonymkode: e3981...664

Har en sånn, bare fra USA. Alt hun tenker havner på facebook, og livet hennes har blitt som en veldig trashy reality-serie, men to barn på slep (med to forskjellige fedre som hun ikke er sammen med, og eksen etter det var utro). Å henge ut barnefedre hjelper virkelig ikke. Vi fikk alle detaljer i alle kranglene da de var sammen også. Hun er ustabil, barnefar er også ustabil (men hun valgte jo å få barn med ham, så å sverte ham gjør ikke hennes situasjon bedre). 

Det triste er at de egentlig er veldig oppegående og hardtarbeidende mennesker som bare sliter med sitt og så har det blitt verre og verre med tiden. Det er hva fattigdom og skjevhet i samfunnet gjør med folk. Og ungene lider, og har store sjanser for å bli like ustabile voksne etter en sånn oppvekst. 

Det har blitt kjempet om omsorgen til yngste barnet. Barnefar vant for et par måneder siden eller noe sånt. Nå har han bestemt seg for å flytte langt bort sammen med ny kjæreste og hennes barn, så nå vet han ikke om han vil beholde ham lengre. Og alt foregår på facebook! 

Anonymkode: d749e...2a5

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

«Kosegruppa» er jo bare fylt til randen av livets harde skole folk, enkelte der inne burde vært beskyttet mot seg selv

Anonymkode: 3c33d...8ac

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke om man skal le eller gråte av disse dumme nekene som oppriktig ikke forstår hvor teite de ser ut,utenfra.

Nå blir vi jo virkelig satt på plass her dere.

20190902_214832.png

Anonymkode: a399a...ccb

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vet ikke om man skal le eller gråte av disse dumme nekene som oppriktig ikke forstår hvor teite de ser ut,utenfra.

Nå blir vi jo virkelig satt på plass her dere.

20190902_214832.png

Anonymkode: a399a...ccb

Skulle ønske de skrev anonymt for sitt eget beste. Trenger ikke vite alle slags sexpreferanser og tenker man burde søke oppmerksomhet fra sunne steder enn på nett fra fremmede!

Anonymkode: 3c33d...8ac

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vet ikke om man skal le eller gråte av disse dumme nekene som oppriktig ikke forstår hvor teite de ser ut,utenfra.

Nå blir vi jo virkelig satt på plass her dere.

20190902_214832.png

Anonymkode: a399a...ccb

Nå skjelver jeg virkelig i buksene. 

Anonymkode: dbad9...f01

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vet ikke om man skal le eller gråte av disse dumme nekene som oppriktig ikke forstår hvor teite de ser ut,utenfra.

Nå blir vi jo virkelig satt på plass her dere.

20190902_214832.png

Anonymkode: a399a...ccb

Litt butthurt her?

Anonymkode: d0dbf...402

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bursdagsønsker til sønnen. Han har blitt voksen nå, og mor synes godt om sønnen sin. For han er "nam nam". 

Anonymkode: 43b07...b1b

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk som spammer newsfeeden med konkurranser. I kommentarfeltene er det oftest flere tusen som er med i konkurransen om å vinne ting som to kinobilletter, godis til et par hundre kroner, et klesplagg...

Altså, hvorfor gidde å melde seg på slike konkurranser hvor tusenvis av folk "slåss" om premier til en verdi av et par hundrelapper?

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Har en fb venn som stadig sender live sendinger, flere ganger om dagen. Selv om hun har besøk, er ute med venner eller kjører bil, så sender ho live. Hun driver og oppretter grupper og legger ned grupper rett som det er. På disse live sendingene, er det bare syt og klag, om hvor forferdelig ille ho har det og hvor tøft ho har hatt det i hele livet. Et evig gnål om penger og sykdom. Er det noen som er så uheldige å være uenige med henne, så blir dem sletta som venn og kasta ut av gruppene 😂 Hvis noen kommer med velmenende råd om feks å legge ting bak seg, får dem på pukkelen så det holder, for det er nemlig ingen som har det så ille som henne og alle andre vet ikke hva dem snakker om 😂 Men det er god underholdning å følge denne dama, det er iallefall sikkert  😄

Anonymkode: e411c...4f0

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 12.5.2019 den 15.16, Chizue skrev:

Jeg har ei som legger ut screenshots 2-3 ganger i uka om scam, posten, coop, "Vinn vinn vinn".
SMS'er hun får inn hver dag og går fem på hver bidige gang!
Nå nylig klaget hun om en bil hun trodde hun hadde vunnet, men ble sur fordi nettsiden har trukket henne flere tusen kroner og bilen; Den har hun ikke fått.
Hun forteller selv; ObsObsObs folkæns!!! Dett ær bære lureri! Eg harkje fått bilen endå!"

Forrige uke var det 2 gratis bitcoins og hun bare "Åhhh *hjerte hjerte hjerte* Lykke! Gleder meg!" Dagen etterpå sur fordi hun hadde handlet på kreditt og fant ut at bitcoins greia bare var scam :fnise: 

Og det hjelper jo ikke å si ifra heller, jeg skriver "Det der er scam, ikke klikk på linker blablablabla" Og jeg får tilbake-----Du er bare sjalu altså, av og til er man heldig, du er bare bitter fordi du ikke vinner ass!  
Yesss....Så har sluttet å si ifra :fnise:  *Har sluttet å følge henne*  

neeii ikke slutt å følg, heller oppdater oss! 

På 14.5.2019 den 23.48, Sugar&Spice skrev:

Hun høres gøy ut å ha i feeden :fnise: 

Enig! Hun vill jeg likt å følge. 

Anonymkode: 89b30...4cd

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Color Line la i kveld ut en konkurranse på FB der man kan vinne et Kiel-cruise i 5-stjerners lugar. For å delta må man klikke seg inn på en liten quiz, svare på to spørsmål og legge igjen kontaktinformasjon. Dette står tydelig i FB-innlegget om konkurransen. I skrivende stund har innlegget nærmere 700 kommentarer hvor flertallet er av typen "Ja takk❤️ Hadde vært fantastisk å ta med XX på tur.", gjerne krydret med mer eller mindre gode begrunnelser for at nettopp de skal vinne. Og noen legger ut smiskeinnlegg om at de har deltatt og håper at nettopp de vinner pga *sett inn tåredryppende historie". Vinneren kåres ved trekning mellom de som har svart rett på quizen, tåredryppende begrunnelser for hvorfor man bør vinne øker ikke vinnersjansene. Og har man ikke deltatt via quizen har man ikke vinnersjanse i de hele tatt, selv med en tåredryppende begrunnelse på hvorfor man bør vinne.

Anonymkode: ce4d5...0a7

Det der er så pinlig. Leser ikke folk reglene for å være med?

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...