Gjest Gjest Skrevet 19. februar 2012 #101 Skrevet 19. februar 2012 Hver gang noen dør i min slekt så ser både jeg og andre i slekta brystet på en fugl! Den kommer gjerne flygende mot vinduet. Kan noen forkalre dette? Det er ikke slik at det kommer masse fugler mot vinduet som vi ser brystet på ellers. Men det stemmer alltid; ser jeg brystet på en fugl så vet jeg at noen i min slekt dør. Og jeg har embetseksamen og burde vel ikke tro på slikt tøys. Men jeg tror det er langt mere mellom himmel og jord enn vi kan se. Verden er ikke enten/eller! 1
Gjest hogwash Skrevet 19. februar 2012 #102 Skrevet 19. februar 2012 ... At jeg isteden blir nærmest latterliggjort,får jeg kanskje tåle - men er overrasket over agressiviteten til enkelte. Uansett: Nå skal jeg gå videre i livet mitt. Det er solskinn ute & jeg skal ta mann og barn med ut på ski! ... Skjønner du det ikke enda? Vi er overbevist om at du er enten en løgner eller er enormt egosentrisk.
Gjest Gjest Skrevet 19. februar 2012 #103 Skrevet 19. februar 2012 Jeg har bare bekreftet at episoden er sannferdig - som en av dem som var tilstede. Du har ikke bekreftet noenting og når du smører på med denne såkalte testen på fjæra så blir faktisk ditt vitnesbyrd mindre troverdig, det du sier går ikke engang under det man kaller for anekdotisk bevis. Du er på tynn is når du hevder at fjæra ikke er av denne jord... du har et forklaringsproblem og det har vel kanskje noe å gjøre med at denne åndelige selvopptattheten er nok bare en fordekt hedonisme? Det kommer hele tiden tilbake på nettopp det.. velværen, man er fornøyd med forklaringen og det er det eneste som teller. 2
Amathea Skrevet 19. februar 2012 #104 Skrevet 19. februar 2012 La meg forklare. Om noen skriver i en tråd at de trenger oppskrift på sjokoladekake, da legger jeg gjerne ut en oppskrift på sjokoladekake. Jeg poster ikke et innlegg hvor jeg skriver "jeg har en oppskrift, hvorfor skal jeg legge den ut? Jeg vet den er god, det holder for meg". Skjønner? Du tror åpenbart på disse englegreiene, så da burde du gjøre det du kan for å bevisse at det er reelt. Det gjør du ikke, og derfor er du en egoist. Ikke at det gjør meg noe, folk må få tro hva de vil, men det er slitsomt å diskutere med folk som ikke gidder bevise påstandene sine. Jorda er forresten flat fordi jeg sier at den er det. See? Kjære deg! Jeg ser så absolutt hva du sier - men står fremdeles for det jeg har sagt i diskusjonen. Jeg er ikke ute etter å hverken lure, påstå eller tre noe over hodene deres. Jeg har bare fortalt om mine opplevelser. Tror jeg på engler? Det vet jeg faktisk ikke. Jeg tror på en god kraft - men hva den kraften " heter ", det vet jeg ikke. Jeg tror på den gode kraften hvert menneske har i seg. Jeg tror på kjærligheten & den gjennomslagskraften kjærligheten har, når noe blir sagt eller gjort i kjærlighet. Jeg har selv levd både på skyggesiden og solskinnssiden av livet & har lært mye for egen del av dette. Livet er ikke lett & det er ingenting i livet som er opplagt. Det som er rett for deg, er ikke nødvendigvis rett for meg - og omvendt. Nå skal jeg ut i solskinnet og så på ski sammen med familien min. Jeg ønsker deg & alle andre en nydelig søndag!!
Kosemose Skrevet 19. februar 2012 #105 Skrevet 19. februar 2012 (endret) Kosemose: Anonyme her inne, er vi vel alle - eller heter du faktisk Kosemose? Selvfølgelig heter jeg ikke Kosemose! Jeg er da fullstendig klar over at vi alle er mer og mindre anonyme her inne. Forøvrig er noen mer anonyme enn andre her. Poenget mitt var at du kommer inn i en tråd om disse engelen og bedyrer at det er slik og sånn. Ingen her vet hvem du er. Du kan være hvem som helst. Du kan være naboen som sitter og dikter opp, eller du kan ha vært med på meditasjonen på nevnte jorde. Det kan ingen her verifisere, og som alltid blir det litt dumt når noen kommer i diskusjoner og sier at "jo det er sant at (...) for jeg er bestevenn med/kjenner/er i familie med/var til stede. Hvem som helst kan jo påstå hva som helst. Skjønner? Jeg har ikke lovet noe som helst - men har bekreftet opplevelsen som er beskrevt i boken, og fortalt hvordan jeg opplevde den samme opplevelsen. ( KUL retning å kalle det UFO forresten!! ) Ikke nekter jeg hverken aviser eller laboratorier å analysere noe som helst - ikke har jeg blitt spurt & de må gjerne analysere så mye de vil , de får bare ikke lov til å bruke min! Journalister har jeg ingen tiltro til; jeg har selv jobbet som journalist inntil for 5 år siden, og vet hva det går i der i gården: det er ikke et pent bilde, for å si det slik! Jeg bryr meg egentlig ikke om hva dere eller andre tror og mener om dette - men begynte egentlig å skrive om det her inne, fordi jeg tenkte det kanskje ville vært fint for noen å få bekreftet historien. At jeg isteden blir nærmest latterliggjort,får jeg kanskje tåle - men er overrasket over agressiviteten til enkelte. Uansett: Nå skal jeg gå videre i livet mitt. Det er solskinn ute & jeg skal ta mann og barn med ut på ski! Ha en deilig søndag, alle sammen!! Vi må gjerne analysere men ikke fjæren din? Skjønner du ikke at det du driver med her er helt urimelig? Du kommer med bastante påstander og sier du har bevis, men du nekter å vise fram beviset. Det kan jo hvem som helst gjøre. Hvem som helst kan logge seg inn og påstå hva som helst. Jeg kan også lage et innlegg her og si at jeg også var på nevnte seanse, og at jeg så gjennom øyekroken at ML kastet fjær fra en liten pose, når hun trodde ingen så på. Den ene påstanden vil ikke være verdt mer enn den andre, ser du? Endret 19. februar 2012 av Kosemose 7
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2012 #106 Skrevet 19. februar 2012 Det finnes ikke logikk i det du sier. Du hevder at din venninne ikke klarer på plassere fjæra, så det er åpenbart at du ikke er prinsipielt mot å la fjæra testes. Samtidig nekter du å la fjæra testes på litt mer profesjonelt vis, av folk som faktisk vet hva de driver med. Hvorfor det, mon tro? Din venninnes utsagn beviser ingenting. Du kan lyve, hun kan lyve, fjæra kan ha blitt farget eller klippet til en annen form, hun kan være en strykstudent som ikke ser forskjell på en bever og en stork - mulighetene er mange. 2
Gjest Gjæst Skrevet 19. februar 2012 #107 Skrevet 19. februar 2012 Jeg er for øvrig enig med dem som mener at engler/demoner what not gir enkle svar på vanskelige spørsmål. Hvorfor sliter jeg i livet? Svar: Du har ikke kommet i kontakt med engelen din ennå! Hvorfor finner jeg ingen sjelevenn? Svar: Åpne deg for englene! De vil vise deg veien til ham/henne! Jeg har fått kreft, hva skal jeg gjøre? Svar: Åpne deg for englene, de vil gi deg styrke! Det har vært jordskjelv og flom, hva skal jeg gjøre? La oss sammen sende engler, som kan styrke lokalbefolkningen! Etc. etc. etc. Jeg syns mye av alternativindustrien er skummel, nettopp fordi de henvender seg så sterkt til folk som sliter. Folk som burde fått hjelp av FAGFOLK med virkelig kunnskap om menneskets psyke og sykdommer. Hvem som helst kan bli "alternativ"-terapeut/coach uten noen som helst kunnskap om psykologi eller sykdommer. Det syns jeg er veldig ugreit. 3
Hm.. Skrevet 19. februar 2012 #108 Skrevet 19. februar 2012 Jeg er for øvrig enig med dem som mener at engler/demoner what not gir enkle svar på vanskelige spørsmål. Hvorfor sliter jeg i livet? Svar: Du har ikke kommet i kontakt med engelen din ennå! Hvorfor finner jeg ingen sjelevenn? Svar: Åpne deg for englene! De vil vise deg veien til ham/henne! Jeg har fått kreft, hva skal jeg gjøre? Svar: Åpne deg for englene, de vil gi deg styrke! Det har vært jordskjelv og flom, hva skal jeg gjøre? La oss sammen sende engler, som kan styrke lokalbefolkningen! Etc. etc. etc. Jeg syns mye av alternativindustrien er skummel, nettopp fordi de henvender seg så sterkt til folk som sliter. Folk som burde fått hjelp av FAGFOLK med virkelig kunnskap om menneskets psyke og sykdommer. Hvem som helst kan bli "alternativ"-terapeut/coach uten noen som helst kunnskap om psykologi eller sykdommer. Det syns jeg er veldig ugreit. Godt sagt! Slik du beskriver det, gir det assosiasjoner til den berettigede kritikken rundt scientologi.
Gjest Gjest Skrevet 19. februar 2012 #109 Skrevet 19. februar 2012 Send englene til katastrofeområdene for å gi sitt lys, sin frekvens, sin tone slik at Moderjord kan komme i balanse så fort som mulig. Prinsesse Märtha Louise som et medmenneske eller en promotør for kursene ved Engleskolen, bedre kjent som Astarte Education? Merk at dette skjedde når avfallet fra atomreaktoren fortsatt spredde seg og tallet på døde var stigende. Kanskje litt kynisk og en smule usmakelig? For å presisere: Dette er en stor tragedie og ofrene trenger all den hjelp og støtte de kan få både fysisk, mentalt og åndelig. En mulighet er derfor å gi vår kjærlighet fra hjertet i samklang med englene. Enda en reklamesnutt for denne treåringe engleskolen, et halvår kr 15000,- Denne kraften man snakker om er godtroenhet, noe som står i sterk kontrast med The Book of Abramelin. I følge den boken så må en først måtte mane opp demonene, for så å binde de og med det fjerne deres innflytelse. Det er her prinsessens genistrek ligger, fnising. Viten om at det også sitter en engel på den andre skulderen finner en til og med i Donald Duck, i østen har man dette med makyo: Figurative reference to the kind of self-delusion that results from clinging to an experience and making a conceptual “nest” out of it for oneself. Makyo is, in other words, essentially synonymous with illusion, but the word is used especially in reference to experiences that can occur within meditation practice. Yasutani Roshi explained the term as the combination of ma meaning devil and kyo meaning the objective world. This character for “devil” can also refer to Mara, the Buddhist “tempter” figure; and the character kyo can mean simply region, condition or place. Makyo refers to the hallucinations and perceptual distortions that can arise during the course of meditation and can be mistaken by the practitioner as "seeing the true nature" or kensho. Zen masters warn their meditating students to ignore sensory distortions. These can occur in the form of visions and perceptual distortions, but they can also be experiences of blank, trance-like absorption states. In the Zen school, it is understood that neither category of experience – however fascinating they may be – is a true and final enlightenment. Contemplative literature contains numerous descriptions of the perceptual distortion produced by meditation. It is characterized in some schools as "going to the movies," a sign of spiritual intensity but a phenomenon that is regarded to be distinctly inferior to the clear insight of settled practice. Der.. enklere enn det var det faktisk ikke
Gjest Chillpill Skrevet 19. februar 2012 #110 Skrevet 19. februar 2012 Chillpill: Jeg er ikke " redd " for hverken det ene eller det andre & ikke har jeg påståå noe sted at jeg VET at fjærene kom fra enlger. bare for å ha det klart. Jeg vet ikke hvor fjærene kom ifra, eller hvorfor for den saks skyld. Jeg VET derimot AT de kom & AT de kom " ingensteds frs " - for jeg mediterte med åpne øyne & så ved selvsyn at det ikke var et menneske som rørte på seg - % ikke var det hverken fugler eller andre dyr som var rundt oss på denne heller vindstille ettermiddagen. En DNA-test, er likevel fullstendig uviktig for meg, fordi totalopplevelsen min den dagen var veldig spesiell & at disse fjærene dukket opp fra det store intet, det er helt sant. Det holder planty for meg at jeg såg det jeg såg & opplevde det jeg opplevde. Da er det liksom ikke så viktig for meg om verden ellers har aksept eller " tror på " denne opplevelsen som alle vi tilstede der & da hadde. Jeg har ikke sagt at du er redd, det var det Anonym Bruker etter meg som sa. Men jeg mener at hvis du mener at du er i besittelse av en fjær som du mener ikke kommer fra jorden, så er det ditt ansvar å gå videre med det. Det handler ikke om hva DU vet og om det er viktig for DEG å DNA-teste. Det spiller ingen rolle om det å ikke vite holder for deg! Hvis fjæren faktisk ikke stammer fra jorden, har det umåtelig mye å si for flere grener av vitenskapen og for vårt syn på vår eksistens. Er ikke det viktigere enn din private opplevelse av det hele? Jeg innrømmer gjerne at jeg ikke tror et dugg på at dette er englefjær (ikke at jeg nødvendigvis tror du lyver når du sier at du holder den muligheten åpen). Men hvis du sitter på noe så konkret, hvorfor ikke la det komme menneskeheten til gode og få den DNA-testet? Du har jo allerede kontaktet en fagperson, hvorfor ikke gå til noen som kan mer?
Gjest MorAase Skrevet 19. februar 2012 #111 Skrevet 19. februar 2012 Jeg synes at Mârthas engler er litt slemme mot henne, jeg. De burde ha hvisket henne i øret at hun ville få store porblemer med å skrive en bok om dem. Kan forresten se gjengen for meg, der de basker rundt mens fjæra fyker. Er det "jenter i pysjamas har putekrig" du tenker på? 1
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2012 #112 Skrevet 19. februar 2012 Det er med henne som med alle andre religiøse, de er ute av stand til kritisk tenking. At folk er annerledes tenkende enn deg, betyr ikke at de mangler evnen til kritisk tenkning. Snarere tvert imot, vil jeg si.
Gjest MorAase Skrevet 19. februar 2012 #113 Skrevet 19. februar 2012 At folk er annerledes tenkende enn deg, betyr ikke at de mangler evnen til kritisk tenkning. Snarere tvert imot, vil jeg si. Også når "eventyr" står og blinker på digre neon-skilt?
Gjest Gjest Skrevet 19. februar 2012 #114 Skrevet 19. februar 2012 Ingen har svart meg på hvordan det kan ha seg at man ser brystet på fugler før noen dør i ens slekt!
Gjest Nuppdupp Skrevet 19. februar 2012 #115 Skrevet 19. februar 2012 (endret) Er det "jenter i pysjamas har putekrig" du tenker på? jeg og moraase skal ha putekrig. kommer englene da? det kan ikke være puta! englene vil ikke at vi skal krangle Endret 19. februar 2012 av Nuppdupp
Gjest badeand1 Skrevet 19. februar 2012 #116 Skrevet 19. februar 2012 Alle mennesker har engler som passer på seg. Man kan ha en eller flere. De går med deg hele livet, og du kan få kontakt med de om du ønsker eller ikke. Mange vet det ikke, eller tenker ikke over det, mens andre ser de, eller føler at de er der. Selv har jeg sett engler, som fargerike eller hvite kuler som er litt gjennomsiktige. Og jeg føler meg trygg når jeg vet de er der. Jeg oppsøker ikke fare, men de gangene jeg har vært redd, så har jeg følt meg litt mindre redd. Dere har sikkert hørt denne historien: En mann døde, og sammen med engelen sin så han livet sitt passere i revy. Han så livet sitt som spor på en sandstrand, og det var hele tiden to par fotavtrykk i sanden - mannens og engelens. Men i de perioder av livet hvor mannen hadde det vondt og slet som værst, var det bare et par fotspor i sanden. Mannen undret seg over dette, og spurte hvorfor engelen hadde forlatt han da han trengte engelen mest. Da svarte engelen: Det var da jeg bar deg.. PS: jeg er ikke personlig kristen, men jeg er veldig interessert i åndelighet. Fin historie!
Gjest MorAase Skrevet 19. februar 2012 #117 Skrevet 19. februar 2012 Ingen har svart meg på hvordan det kan ha seg at man ser brystet på fugler før noen dør i ens slekt! Kanskje fordi dette er tøys og tull fra ende til annen?
Gjest Odd Molly Skrevet 19. februar 2012 #118 Skrevet 19. februar 2012 Jeg mistenker at Prinsessen egentlig ikke har det så godt. For meg virker Märtha Louise som en person som ikke har tålt å vokse opp i medias søkelys hele livet. Hun er en langt mer følsom person enn sin bror Haakon. Han ser heldigvis ut til å være en harmonisk person som er trygg i rollen sin. Jeg mistenker at bak den smilende og fnisende fasaden er Prinsessen ulykkelig. I håp om å finne meningen med livet har funnet trøst i nyreligiøs retning. For den som har satt seg inn i såkalt new age/nyreligiøsitet/alternativbevegelse er det ingenting overraskene med det Märta Louise står for. Det som er det mest overraskene er at det kommer fra en så kjent og offentlig person som henne. edit: skrivefeil Her er jeg ganske så enig med deg, sa i en annen tråd at det mulig var en form for overlevelsesteknikk for henne....
Calypso Skrevet 19. februar 2012 #119 Skrevet 19. februar 2012 La nå Märtha og de som vil få tro på engler om de vil det. Jeg ser ingenting galt i det om de finner trøst og veiledning i å tro på dem, det skader jo ingen av oss.. hadde de tilbedt Satan eller drevet med voodoo så hadde jeg kanskje vært mer skeptisk. 1
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2012 #120 Skrevet 19. februar 2012 Disse "englene" kan være Satan i forkledning for alt du vet.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå