AnonymBruker Skrevet 19. februar 2012 #81 Skrevet 19. februar 2012 Cata: JEG har aldri påstått AT dette VAR englefjær, men m dette var englefjær eller hva det var, er jeg usikker på - men kan love deg med hånden på hjertet, at de bare dukket opp, og var en type fjær jeg aldri har sett hverken før eller senere. Ta bilde av fjæra og legg ut bildet her da? 1
Amathea Skrevet 19. februar 2012 #82 Skrevet 19. februar 2012 Anonym Bruker: Jeg er selv den fødte skeptiker, men er også født med integritet. Om jeg blir " trodd " eller ikke - er ikke så viktig for meg, så lenge jeg selv vet at jeg er i sannhet. For øvrig, har ikke jeg fremmet påstanden - den står i boken. Jeg har bare bekreftet at episoden er sannferdig - som en av dem som var tilstede. 1
Amathea Skrevet 19. februar 2012 #83 Skrevet 19. februar 2012 AnonymBruker: For hvem?? Skulle jeg føle meg presset til å gjøre det, for at " alle andre " skulle fått tilfredstilt sin nygjerrighet?
Perelandra Skrevet 19. februar 2012 #84 Skrevet 19. februar 2012 Jeg håper inderlig at Kronprins H og Kronprinsesse M-M får et langt, mentalt fysisk oppegående og helsebringende liv, slik at de kan utøve sin gjerning på en bra måte. Jeg tør ikke tenke på hva som kan skje om begge faller ned fra et fly og Ari og Engledamen skal styre landet vårt. Det ville ha blitt stusselige greier for Norge. Jeg hadde noen fryktelig stygge tanker omkring dette i sommer. Anders Brehring Breivik hadde også hatt planer om å angripe slottet og kongefamilien. Hva om han utslettet alle bortsette fra Märtha og Ari? Da kunne vi fått Dronning Märtha med engler som sine rådgivere... Når det gjelder arverekken ellers er det Haakon og Mette-Marits to barn som følger i arverekken. Hvis Haakon dør vil derfor barna hans ha rang foran Märtha Louise.
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2012 #85 Skrevet 19. februar 2012 AnonymBruker: For hvem?? Skulle jeg føle meg presset til å gjøre det, for at " alle andre " skulle fått tilfredstilt sin nygjerrighet? Så aggressiv du ble da. Du påstår at du har ei spesiell fjær, da er det alminnelig høflighet at du faktisk forsøker å bevise påstanden din. DEN påstanden står ikke i boken, så den får du står for selv, og bevise selv. Forøvrig vil jeg si at du later til å være en egoist. Hvis det er slik at engler eksisterer, og at de vil oss alt godt, og du tror på dette, da burde du klare å være medmenneske nok til å lede andre mennesker til å tro på dette. Forumet er fullt av mennesker som skriver hjelpsomme innlegg, og som søker på lovdata.no for å svare på trådstarters spørsmål. Det DU gjør er å skrive et innlegg som lyder "Jeg vet svaret men jeg gidder ikke si det, så det så!" Har du ei fjær, så vis den. Eller ti still. 3
Gjest MorAase Skrevet 19. februar 2012 #86 Skrevet 19. februar 2012 Nuppdupp: Om du leser alle innleggene her inne vedr. dette temaet, ville du fort ha fått med deg at fjærene på ingen måte " falt ned " på oss/ gresset osv..... Plutselig var de bare der - rett og slett. Du ville også ha fått med deg at jeg mediterte med øynene åpne & det var ikke hverken dyr eller mennesker som plasserte dette. Nei.... Til slik har en maskiner. Eventuelt en dyktig illusjonist. Sjekk ut Derren Brown og LÆR noe om hvor lett det er å manipulere det menneskelige sinn. La meg si det i klartekst, du har blitt rundlurt! 1
Gjest MorAase Skrevet 19. februar 2012 #87 Skrevet 19. februar 2012 Når det gjelder tro - er det helt opp til enhver om hva man ønsker å tro på. Jeg stille rmeg spørsmålet om hvor mye en skal la folk få sose rundt i sin egen illusjon og når en må beskytte vedkommende mot seg selv. Uansett så er denne form for tro ødeleggende i det store og det hele da det tar oppmerksomhet og ressurser vekk fra seriøs forskning og reell utvikling av menneskeheten. 1
Amathea Skrevet 19. februar 2012 #88 Skrevet 19. februar 2012 AnonymBruker: Jeg kan love deg at jeg ikke er agressiv, men synes diskusjonen er interessant. At du har dine synspunkter både på sak og ditt inntrykk av meg ( som jeg for øvrig ikke kjenner meg igjen i ), skal du få lov til - jeg respekterer selvsagt våre ulikheter. Jeg føler dessuten ikke at jeg har " en spesiell fjær " - men jeg har et minne fra en spesiell opplevelse. MorÅse: Jeg hører hva du sier - og for alt jeg vet, kan du ha helt rett i dette. Uansett, om dette var lureri eller ikke - var dette en spesiell opplevelse, som jeg har et fint minne fra. Hva som skjedde & " hvem " som " utførte " dette, vet jeg ikke & er egentlig ferdig med å spekulere i dette. ( hendelsen ligger nemlig noen år tilbake..... ) PS! Skulle for øvrig gjerne vært på et av showene til Derren Brown! 1
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2012 #89 Skrevet 19. februar 2012 Hun må gjerne tro på både engler og julenissen, men når en såpass profilert person går ut i media med slike historier OG samtidig har en inntektskilde som er sterkt linket til samme tema, så lukter det gratisreklame lang vei. Desto større mot kreves det for å stå fram i media som den man egentlig er.Jeg synes hun er steintøff og beundrer henne for det.
Kosemose Skrevet 19. februar 2012 #92 Skrevet 19. februar 2012 Cata: JEG har aldri påstått AT dette VAR englefjær, men m dette var englefjær eller hva det var, er jeg usikker på - men kan love deg med hånden på hjertet, at de bare dukket opp, og var en type fjær jeg aldri har sett hverken før eller senere. Hvorfor sitter du her, anonym på nett, og lover oss ting om disse fjærene, samtidig som du forteller oss at din forskervenninne har sett på fjæren og kategorisert den som en UFO (uidentifiserbar flygende objekt - det må man vel være passende betegnelse ifølge din beskrivelse? ) Når du SAMTIDIG nekter å la en avis overvåke en laboratorieanalyse av samme fjær? Du sier at du ikke bryr deg om hva vi synes, men hvorfor sitter du her og lover og sverger på både det ene og det andre da? Du bryr deg jo åpenbart ganske mye om hva vi tror og ikke tror om denne fjæra. Så - hvorfor ikke gripe sjangsen og overbevise hele folket? Sammen med en journalist og et godkjent laboratorie? 5
Gjest Gjest Skrevet 19. februar 2012 #93 Skrevet 19. februar 2012 Jeg synes at Mârthas engler er litt slemme mot henne, jeg. De burde ha hvisket henne i øret at hun ville få store porblemer med å skrive en bok om dem. Kan forresten se gjengen for meg, der de basker rundt mens fjæra fyker. 1
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2012 #94 Skrevet 19. februar 2012 AnonymBruker: Helt enig!! Har du ei fjær, så vis den. Eller ti still. 1
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2012 #95 Skrevet 19. februar 2012 Jaja...sukk. Hvis jeg hadde funnet englefjær eller andre rariteter i lommeboken hadde det vært rett til laben for testing pronto. Jeg tror at nettopp derfor vil du ikke finne noen englefjær i lommeboken din. 3
Gjest Gjæst Skrevet 19. februar 2012 #96 Skrevet 19. februar 2012 Märtha og alle de andre alternativfolka irriterer meg - det er ikke til å komme unna. Spesielt har jeg store problemer med denne bransjens blanding mellom påstander som ikke på noen måte kan etterprøves - og stor kapital. Fordi de selger en "vare" som er avhengig av kjøperens "mottakelighet" og "åpenhet" dumpes alt ansvar for et vellykket resultat over på kjøperen. Vis meg andre bransjer som får lov til å operere på samme måte. "Vanlig" religion blandes sjelden sammen med kommersielle hensyn på den måten, iallfall ikke i Norge. Kirker, synagoger og moskéer er åpne for alle, og man trenger ikke å betale for å ta del i religionens hemmeligheter. Samtidig har jeg en viss sympati med Märtha. Hun har heller ikke valgt sine foreldre, og uavhengig av om hun sier fra seg tittelen sin eller ikke vil hun fremdeles være en svært offentlig person. Media vil være interessert i hva hun foretar seg - samme om det er engleskole eller noe annet. Hun har rett til sin tro, og hun har også rett til å misjonere. Når det er sagt - Märtha kunne sagt at hun tror på engler, og at alt utenom er en privatsak. Når hun velger å markedsføre dette, skrive bok, og "misjonere" i media - da må hun tåle at det hun sier blir plukket fra hverandre og kritiseres. Det er bare rett og rimelig. 3
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2012 #97 Skrevet 19. februar 2012 At du har dine synspunkter både på sak og ditt inntrykk av meg ( som jeg for øvrig ikke kjenner meg igjen i ), skal du få lov til - jeg respekterer selvsagt våre ulikheter. La meg forklare. Om noen skriver i en tråd at de trenger oppskrift på sjokoladekake, da legger jeg gjerne ut en oppskrift på sjokoladekake. Jeg poster ikke et innlegg hvor jeg skriver "jeg har en oppskrift, hvorfor skal jeg legge den ut? Jeg vet den er god, det holder for meg". Skjønner? Du tror åpenbart på disse englegreiene, så da burde du gjøre det du kan for å bevisse at det er reelt. Det gjør du ikke, og derfor er du en egoist. Ikke at det gjør meg noe, folk må få tro hva de vil, men det er slitsomt å diskutere med folk som ikke gidder bevise påstandene sine. Jorda er forresten flat fordi jeg sier at den er det. See? 3
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2012 #98 Skrevet 19. februar 2012 Det er bare en periode av livet prinsessen har som flere må igjennom. Om 10 år sier hun nok at hun ikke fatter hva hun drev med. Tror jeg kommer til å lure nå hvis jeg går forbi et område i parken der det har vært "fuglekamp" etter mediapeset om fjærene denne uka. :gjeiper: Om ti år er det enda flere som driver med dette, tror jeg. Om ti år er det enda flere som tror på det. 1
Amathea Skrevet 19. februar 2012 #99 Skrevet 19. februar 2012 Hvorfor sitter du her, anonym på nett, og lover oss ting om disse fjærene, samtidig som du forteller oss at din forskervenninne har sett på fjæren og kategorisert den som en UFO (uidentifiserbar flygende objekt - det må man vel være passende betegnelse ifølge din beskrivelse? ) Når du SAMTIDIG nekter å la en avis overvåke en laboratorieanalyse av samme fjær? Du sier at du ikke bryr deg om hva vi synes, men hvorfor sitter du her og lover og sverger på både det ene og det andre da? Du bryr deg jo åpenbart ganske mye om hva vi tror og ikke tror om denne fjæra. Så - hvorfor ikke gripe sjangsen og overbevise hele folket? Sammen med en journalist og et godkjent laboratorie? Kosemose: Anonyme her inne, er vi vel alle - eller heter du faktisk Kosemose? Jeg har ikke lovet noe som helst - men har bekreftet opplevelsen som er beskrevt i boken, og fortalt hvordan jeg opplevde den samme opplevelsen. ( KUL retning å kalle det UFO forresten!! ) Ikke nekter jeg hverken aviser eller laboratorier å analysere noe som helst - ikke har jeg blitt spurt & de må gjerne analysere så mye de vil , de får bare ikke lov til å bruke min! Journalister har jeg ingen tiltro til; jeg har selv jobbet som journalist inntil for 5 år siden, og vet hva det går i der i gården: det er ikke et pent bilde, for å si det slik! Jeg bryr meg egentlig ikke om hva dere eller andre tror og mener om dette - men begynte egentlig å skrive om det her inne, fordi jeg tenkte det kanskje ville vært fint for noen å få bekreftet historien. At jeg isteden blir nærmest latterliggjort,får jeg kanskje tåle - men er overrasket over agressiviteten til enkelte. Uansett: Nå skal jeg gå videre i livet mitt. Det er solskinn ute & jeg skal ta mann og barn med ut på ski! Ha en deilig søndag, alle sammen!! 2
Kosemose Skrevet 19. februar 2012 #100 Skrevet 19. februar 2012 Jeg tror at nettopp derfor vil du ikke finne noen englefjær i lommeboken din. Sukk, dere driver med sirkelargumenatsjon. På denne måten kan jo hvem som helst påstå hva som helst, og de som ber om bevis blir parert med at det kun er de som tror uten å måtte ha bevis som får bevis... Hvorfor er englene så opptatt av at vi skal tro på de? Hvorfor er det så vitig for dem at vi skal tro på de uten bevis? Dette minner meg om historiene fra Bibelen der det var så utrolig viktig at man skal tro selv om man ikke har bevis. Hvorfor er det så viktig? Da kan man jo snu om på det og si at englene favoritiserer naive og litt lettlurte mennesker som tror på alt de får servert, mens englene ikke liker personer som er mer skeptiske og analytiske av natur? Hvorfor skal de gjøre forskjell hvis de er så gode? Hvorfor er det så ille at noen trenger bevis for å godta noe? Verden er da full av religioner og full av folk som prøver å selge ulike sannheter. Hvorfor er det ikke ok at man har en skepsis til ting andre forventer man skal godta og tro på uten bevis, og spesielt når det at man ber om bevis umuliggjør kontakt med fenomenet. For meg høres dette ut som svindel på lik linje med all annen svindel. Selv om det sikkert er gjort i beste mening. 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå