Gå til innhold

Prinsesse M.L og engler

Fremhevede innlegg

Gjest Prinsesse
Skrevet

http://www.aftenposten.no/kultur/Prinsesse-Mrtha---Dekket-i-fjar-fra-englene-6763709.html#.Tz7I98Xj6Hc

En av måtene er gjennom fjær. Det er det flere historier på, både private og felleshistorier. En av de første gangene vi hadde «jordingshelg», var vi ute på et stort jorde og skulle meditere. Alle lukket øynene i rundt 15 minutter. Da vi åpnet øynene, var vi alle dekket av fjær, til og med inni gensere og inni lommebøker.

Satt å så på senkveld, der var Prinsesse Martha Louise +1 og hennes engler. Jeg har tidligere hørt og lest om hennes engleskole osv. Men ikke ante jeg at det var så gale. Jeg er virkleig sjokkert over, ja jeg vil kalle det, denne tilstanden hun er i.

Dette er skadelig for svake mennesker som tar dette konkret, har engler som finner nøkler for deg, som passer på at du overholder trafikkregler og som passer på bilen din...

VIRKELIG, dette kan for mange mennesker, uansvarliggjøre dem, fordi "de har jo engler som passer på dem".

Nå har ikke jeg fått med meg hele greiene, men kanskje noen av dere vet noe mer, og har andre sunspunkter.

Hører gjerne fra dere.

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Prinsessen har da selv sagt at englene ikke har noen kropp, disse fjærene er mer som tegn/ kommunikasjon som hun ser når hun kanskje trenger det og egentlig ikke noe hokus-pokus. At en professor er breial og biter over mer enn han kan tygge er heller intet nytt.

VG får sine klikk, men de slår ikke Dagbladet som har kommet opp i hele seks artikler denne uken om dette. Underholdende er det endog når Metatron er en Zorro-skikkelse, men mye av dette er like skadelig som å gå inn i enhver new age butikk og høre om vibrasjonsnivåene i krystaller.

Det finnes mange sider på nettet om engler, men med en statskirke har man også et normativt, teologisk ståsted som kongefamilien også tilhører.

• Liker 1
Gjest Nuppdupp
Skrevet

hadde hun ikke vært prinsesse, hadde hun blitt lagt inn for lenge siden. . høres nesten ut som en psykose. men bare nesten

• Liker 4
Skrevet

Prinsessen har da selv sagt at englene ikke har noen kropp, disse fjærene er mer som tegn/ kommunikasjon som hun ser når hun kanskje trenger det og egentlig ikke noe hokus-pokus. At en professor er breial og biter over mer enn han kan tygge er heller intet nytt.

Så englene driver og kaster fuglefjær rundt seg da eller?

• Liker 1
Gjest Silvermist
Skrevet

Så englene driver og kaster fuglefjær rundt seg da eller?

De har vel røyteperioder de også som andre husdyr. :vetikke:

• Liker 9
Gjest Nuppdupp
Skrevet

:skratte:

Skrevet

Men engler er da ikke fugler? hvis englene røyter fuglefjær tror ikke jeg noe på dem, ihvertfall.

Skrevet

Jeg har fjær i senga rett som det er jeg. Dum som jeg er, trodde jeg at de stammet fra en dunpute som jeg vet det er hull i.

Jeg er glad prinsesse ML har ledet meg til sannheten og hjulpet meg til å se lyset.

• Liker 1
Skrevet

Å tro på engler er like normalt som å tro på Gud. Syns hun kan få tro på engler og alt hun vil jeg, uansett om hun er ei prinsesse eller ei. Hvorfor skal vi rakke ned på henne fordi hun tror på noe som kanskje kan virke rart for oss andre? Vi har jo ingen bevis for at de IKKE finnes og heller ingen bevis for at de finnes. Man må få tro på det som føles rett for seg! :) Er jo så mye mellom himmel og jord man ikke vet om! Så hvorfor ikke.. :)

• Liker 4
Skrevet (endret)

Får da inderlig håpe englene plukker løse fjær hvis det er fuglefjær de bruker. Å se for seg engler sitte og ribbe ei gås er liksom ikke veldig magisk.

Endret av Vendie
  • Liker 5
Skrevet

Hva er greia? Jeg synes det er flott hun tør å være annerledes, i hvertfall når hun er en så profilert person..

• Liker 2
Skrevet

Hva er greia? Jeg synes det er flott hun tør å være annerledes, i hvertfall når hun er en så profilert person..

Greit å være annerledes, men hva med de fjærene? Hvor tror du de kommer fra?

• Liker 1
Gjest Nuppdupp
Skrevet

Jeg har fjær i senga rett som det er jeg. Dum som jeg er, trodde jeg at de stammet fra en dunpute som jeg vet det er hull i.

Jeg er glad prinsesse ML har ledet meg til sannheten og hjulpet meg til å se lyset.

jeg også. det er engledun. man må ikke kjøpe for mange puter. stakkars englene. de blir tvunget til å gi fra seg dun når de ikke har røyteperiode om man kjøper for mange

• Liker 1
Skrevet

Å tro på engler er like normalt som å tro på Gud. Syns hun kan få tro på engler og alt hun vil jeg, uansett om hun er ei prinsesse eller ei. Hvorfor skal vi rakke ned på henne fordi hun tror på noe som kanskje kan virke rart for oss andre?

Hun må gjerne tro på både engler og julenissen, men når en såpass profilert person går ut i media med slike historier OG samtidig har en inntektskilde som er sterkt linket til samme tema, så lukter det gratisreklame lang vei.

• Liker 4
Skrevet

Dette er ikke verre enn alle dem som tror på Gud. Folk som lever livene sine etter en eldgammel bok fordi de tror det kommer fra Gud. Engler, guder, fjær, det er og blir det samme.

• Liker 2
Skrevet (endret)

Jeg mistenker at Prinsessen egentlig ikke har det så godt. For meg virker Märtha Louise som en person som ikke har tålt å vokse opp i medias søkelys hele livet. Hun er en langt mer følsom person enn sin bror Haakon. Han ser heldigvis ut til å være en harmonisk person som er trygg i rollen sin. Jeg mistenker at bak den smilende og fnisende fasaden er Prinsessen ulykkelig. I håp om å finne meningen med livet har funnet trøst i nyreligiøs retning.

For den som har satt seg inn i såkalt new age/nyreligiøsitet/alternativbevegelse er det ingenting overraskene med det Märta Louise står for. Det som er det mest overraskene er at det kommer fra en så kjent og offentlig person som henne.

edit: skrivefeil

Endret av Perelandra
  • Liker 9
Skrevet

Om alt som foregår på engleskolen er direkte sunt kan diskuteres..

Tidligere elev av prinsesse Märtha Louises engleskole forteller at han opplevde lite takhøyde.

Det verste var at kursdeltakere med personlige problemer og traumatiske hendelser ble frarådet fra å søke støtte og heller stå i egen og englenes kraft, sier han til ukebladet. Han sier at han etter hvert følte han ikke kunne diskutere sine synspunkter og mener opplegget i så måte føltes mer som en sekt.

Jeg har flere ganger tatt meg i å tenke om kanskje englene bedriver en slags skadebegrensning uten å volde for mye forandring, men jeg klarer aldri helt å riste fra meg at dette da er mer i tråd med hva jeg vet om de falne som leder en hen til å fråtse i dårlig smak.

På kitschens vinger

Med krøkkete floskelspråk og innsmigrende pikeromssestetikk vil kongens datter innvie oss i et hemmelig univers der alt er himmelsk. Borte er ubehag, tvil, kompromisser og forsakelser som hører livet til. Dette er selve kitschholdningen, slik den skildres av forfattere som Hermann Broch og Milan Kundera den mentale flukten fra en tidvis brutal og meningsløs virkelighet inn i den store sukrede harmløsheten, skapt i vårt eget glansbilde. Astarte Education snakker om dine engler, akkurat så skjønne, kloke og beskyttende som nåtidssjeler vil ha dem. Skolen kunne like gjerne brukt kitschmotivet av den bevingede støttekontakten til Hans og Grete ved hengebrua. Vi er et godt stykke fra gammeltestamentets engler som utslettet hele byer og drepte tusener i rent raseri.

Etter å ha stått fram som pilgrimreisende lysfontene, synsk helbreder, nesegrus fan av åndsgrisen Paulo Coelho og latt seg psykoanalysere av hesten Justus på TV, skulle det lite til før prinsessen mistet all bakkekontakt. Skaden kunne vært forebygd med bare litt skeptisk ballast, f.eks. et mellomfag fra et mindre holistisk akademi enn det som lærte vestkantfruer psychic reading i Bygdøy Allé.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...