Gå til innhold

Prinsesse M.L og engler

Fremhevede innlegg

Skrevet

Kred?

Dette er jo big business for henne.

Hun narrer folk til å kjøpe humbug for dyre priser, bevisst bruk av- og godt hjulpet av medias dekning, som synes saken er interessant, utelukkende pga hennes tilhørighet til kongefamilien!

Folk må jo nesten få bestemme selv hva de synes er interessant og vil bruke pengene sine på.

Videoannonse
Annonse
Gjest unbelieve
Skrevet

Syns det er moro jeg, endelig ble det litt liv i kongehuset. Hadde forhåpninger til Mette Marit men hun og Haakon er jo blitt like stive og korrekte som kongeparet. Ari og Märtha derimot har innfridd så det suser..

Jeg mediterer både her og der, ofte på bussholdeplasser og andre steder der jeg står i kø. Det hender det dukker opp en fjær eller to men så langt har det vist seg så stamme fra duer, kråker, skjærer eller måker - så det må være noe jeg gjør galt.. kanskje det kan ha noe med at jeg ikke tror på engler?

• Liker 1
Skrevet (endret)

Mulig at hun er naiv, men det er jo ingen tvil om at hun er oppriktig og mener det godt!

Kanskje Martha har en uvanlig sterk intuisjon, og at engler har blitt en "knagg" å henge dette på. (men hva vet jeg...?)

Vi har alle en vei å gå, og vi kan endre meninger og lærer underveis.

Ingenting galt i dette, og vi trenger ikke å ha vært gal for å ha tatt feil i livet.

Det er viktig å stå for det man tror på uansett, man kan ikke bukke under for allmennheten heller. Hennes vei vises ute i offentligheten, synd at hun skal bli så angrepet.

Og generellt sett så syns jeg at hun er en herlig og skjønn dame! :)

Endret av Rakel
  • Liker 3
Skrevet

NRKs litteraturanmelder Martha Nordheim har en ypperlig omtale av Prinsessens bok.

Hun oppsummerer det hele med: "Og til dykk, Gabriel, Mikael og andre erkeenglar: Neste gong de har noko på hjartet, så jobb litt meir med teksten!"

Englane har reist heimefrå

• Liker 3
Skrevet (endret)

Alle mennesker har engler som passer på seg. Man kan ha en eller flere.

De går med deg hele livet, og du kan få kontakt med de om du ønsker eller ikke. Mange vet det ikke, eller tenker ikke over det, mens andre ser de, eller føler at de er der.

Selv har jeg sett engler, som fargerike eller hvite kuler som er litt gjennomsiktige. Og jeg føler meg trygg når jeg vet de er der. Jeg oppsøker ikke fare, men de gangene jeg har vært redd, så har jeg følt meg litt mindre redd.

Dere har sikkert hørt denne historien:

En mann døde, og sammen med engelen sin så han livet sitt passere i revy. Han så livet sitt som spor på en sandstrand, og det var hele tiden to par fotavtrykk i sanden - mannens og engelens.

Men i de perioder av livet hvor mannen hadde det vondt og slet som værst, var det bare et par fotspor i sanden. Mannen undret seg over dette, og spurte hvorfor engelen hadde forlatt han da han trengte engelen mest.

Da svarte engelen: Det var da jeg bar deg..

PS: jeg er ikke personlig kristen, men jeg er veldig interessert i åndelighet.

Endret av Bølle
  • Liker 3
Skrevet

Er prinsessen modig eller er hun bare feig? Si det, blir vel aldri helt klok på dette og kanskje det er like så greit når en tenker etter.

Skrevet

Jeg håper inderlig at Kronprins H og Kronprinsesse M-M får et langt, mentalt fysisk oppegående og helsebringende liv, slik at de kan utøve sin gjerning på en bra måte.

Jeg tør ikke tenke på hva som kan skje om begge faller ned fra et fly og Ari og Engledamen skal styre landet vårt. Det ville ha blitt stusselige greier for Norge.

• Liker 2
Skrevet

syns det blir litt dumt å kritisere henne jeg. ja hun er i kongefamilien, so what?? hun er likevel bare et menneske som har stått frem med det hun tror på. la henne leve sitt liv, så kan alle oss andre leve med våres. man skal respektere at andre kan ha en annen tro, uansett hvem de er:)

• Liker 3
Skrevet

Egentlig synes jeg dette er litt pussig. Jeg har fått høre at jeg er i slekt med kongefamilien (og det har jeg fått høre lenge før dette altså) og jeg har alltid trodd på det overnaturlige. Så da synes jeg det er moro at de også har denne interessen.

Skrevet

Egentlig synes jeg dette er litt pussig. Jeg har fått høre at jeg er i slekt med kongefamilien (og det har jeg fått høre lenge før dette altså) og jeg har alltid trodd på det overnaturlige. Så da synes jeg det er moro at de også har denne interessen.

Og jeg har tater/sigøyner blod i meg i tillegg og de er jo kjent for å drive med sånt overnaturlig, så kanskje de i kongefamilien også har det! Hehe.

Haakon er jo svært mørk....

Skrevet

Jeg håper inderlig at Kronprins H og Kronprinsesse M-M får et langt, mentalt fysisk oppegående og helsebringende liv, slik at de kan utøve sin gjerning på en bra måte.

Jeg tør ikke tenke på hva som kan skje om begge faller ned fra et fly og Ari og Engledamen skal styre landet vårt. Det ville ha blitt stusselige greier for Norge.

Tja, nå er det jo ikke kongefamilien som styrer landet vårt da, de er bare til pynt. De har ingen reell makt så sånn sett spiller det ingen rolle hvem i den kongelige familie som blir konge eller dronning. Må ha noen som liver opp innimellom og ikke er pinlig korrekte hele tiden.

• Liker 1
Skrevet

Som jeg skrev i den andre tråden: Er det noe mindre rart å tro på en fyr som var født av en jomfru og unnfanget av en hellig ånd, gikk på vannet for 2000 år siden, kunne gjøre vann til vin, tok på seg alle menneskenes synder, og samtidig var sønn av en fyr som skapte hele verden?

Folk som tror det har fått reist gigantiske bygg og har en hel haug med høytider.

Syns lissom ikke troen på engler som prinsessa prater om er så veldig out there sammenligna med kristendom. Eller, det er like høytsvevende og absurd!

• Liker 5
Skrevet

Som jeg skrev i den andre tråden: Er det noe mindre rart å tro på en fyr som var født av en jomfru og unnfanget av en hellig ånd, gikk på vannet for 2000 år siden, kunne gjøre vann til vin, tok på seg alle menneskenes synder, og samtidig var sønn av en fyr som skapte hele verden?

Folk som tror det har fått reist gigantiske bygg og har en hel haug med høytider.

Syns lissom ikke troen på engler som prinsessa prater om er så veldig out there sammenligna med kristendom. Eller, det er like høytsvevende og absurd!

Det er vel ikke det at hun tror på engler som er problemet. Jeg er selv ateist, men jeg kan ikke tvinge folk til å IKKE tro heller. Problemet er vel heller det at media plutselig oppfører seg som mikrofonstativ for prinsessa. De lar henne prate og prate og prate, uten å stille henne et eneste kritisk spørsmål.

• Liker 3
Skrevet

Så har man de som kjøper dyre rynkekremer, kosttilskudd, magnetbånd og kildevann på flakse i et håp om et bedre liv. De som ikke kan lære av historien (om bl.a. Jesus) er dømt til å gjenta den, slik sett er historien en endeløs repetisjon av den gale måten å leve på.

Den som vil lære menneskene å kjenne, må studere deres unnskyldninger.

Gjest MorAase
Skrevet

Det er med henne som med alle andre religiøse, de er ute av stand til kritisk tenking.

• Liker 2
Gjest Chillpill
Skrevet

Silvermist: Jeg kunne selvsagt DNA-testet den - men for hvem ville jeg gjort det for, når jeg selv ikke føler et stort behov for å gjøre det?

- For " alle andre" ??

- for en PR-kåt professor??

- For å rettferdiggjøre opplevelsen?? - Og hvem skulle jeg føle at måtte rettferdiggjøre den for??

:)

Ja, selvsagt for alle andre! Tenk så utrolig det er hvis disse fjærene faktisk ikke stammer fra jorden! Det vil jo revolusjonere alt vi vet og snu vitenskapen på hodet! Hadde ikke det vært et stort skritt i riktig retning mot å få aksept av det du tror på? Jeg synes du skylder verden å få testet denne fjæren.

Skrevet

Ja, selvsagt for alle andre! Tenk så utrolig det er hvis disse fjærene faktisk ikke stammer fra jorden! Det vil jo revolusjonere alt vi vet og snu vitenskapen på hodet! Hadde ikke det vært et stort skritt i riktig retning mot å få aksept av det du tror på? Jeg synes du skylder verden å få testet denne fjæren.

Grunnen til at hun og alle de andre med fjær ikke vil teste den er selvfølgelig fordi de vet at den ikke stammer fra en engel. Og de skylder selvsagt på at de ikke har noe trang til å bevise at de eksisterer fordi DE vet det jo. De er redd for at resultatet av DNA-testingen skal vise det de vet innerst inne, at den stammer fra en helt vanlig fugl.

• Liker 2
Skrevet

Chillpill:

Jeg er ikke " redd " for hverken det ene eller det andre & ikke har jeg påståå noe sted at jeg VET at fjærene kom fra enlger. bare for å ha det klart.

Jeg vet ikke hvor fjærene kom ifra, eller hvorfor for den saks skyld.

Jeg VET derimot AT de kom & AT de kom " ingensteds frs " - for jeg mediterte med åpne øyne & så ved selvsyn at det ikke var et menneske som rørte på seg - % ikke var det hverken fugler eller andre dyr som var rundt oss på denne heller vindstille ettermiddagen.

En DNA-test, er likevel fullstendig uviktig for meg, fordi totalopplevelsen min den dagen var veldig spesiell & at disse fjærene dukket opp fra det store intet, det er helt sant.

Det holder planty for meg at jeg såg det jeg såg & opplevde det jeg opplevde.

Da er det liksom ikke så viktig for meg om verden ellers har aksept eller " tror på " denne opplevelsen som alle vi tilstede der & da hadde. :)

• Liker 1
Gjest Nuppdupp
Skrevet

Chillpill:

Jeg er ikke " redd " for hverken det ene eller det andre & ikke har jeg påståå noe sted at jeg VET at fjærene kom fra enlger. bare for å ha det klart.

Jeg vet ikke hvor fjærene kom ifra, eller hvorfor for den saks skyld.

Jeg VET derimot AT de kom & AT de kom " ingensteds frs " - for jeg mediterte med åpne øyne & så ved selvsyn at det ikke var et menneske som rørte på seg - % ikke var det hverken fugler eller andre dyr som var rundt oss på denne heller vindstille ettermiddagen.

En DNA-test, er likevel fullstendig uviktig for meg, fordi totalopplevelsen min den dagen var veldig spesiell & at disse fjærene dukket opp fra det store intet, det er helt sant.

Det holder planty for meg at jeg såg det jeg såg & opplevde det jeg opplevde.

Da er det liksom ikke så viktig for meg om verden ellers har aksept eller " tror på " denne opplevelsen som alle vi tilstede der & da hadde. :)

du kan dna teste den forde. når det kommer frem at den er fra en måke, så kan du bare tenke "MEN den falt på MEG . akkurat når jeg snakket med englene. det må være et tegn fra himmelen. englene sendte den til meg"

• Liker 1
Skrevet

Joda, religioner er "galskap" også, men det er tross alt en vesensforskjell når man leker, ser og snakker med engler. Hun hallisunerer og lever i en annen virkelighet enn andre. I tillegg skriver bøker, arrangerer kurs om hennes fantasiverden, OG er prinsesse og nr 4 i arverekken OG utnytter all mediaoppmerksomhet i kraft av hennes posisjon i kommersielt øyemed.

Vanlig religion blir jo som peanøtter å regne, sammenlignet med det hva Märtha driver med, - selv for en ateist.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...