Gå til innhold

Prinsesse M.L og engler

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg forteller det sjelden for å ikke opprøre noen. Jeg vet jo ikke hvem som snart har sitt endelikt av oss. Min mor ser det ihvertfall. Husker ikke hvor ofte det har skjedd, 3-4 ganger kanskje.

Sannsynligvis er det en kombinasjon av at dere er ekstra på vakt for å se slike fugler når noen har dårlig helse, og at dere glemmer alle fuglene dere har sett brystet like godt på når ingen dør i løpet av en stund.

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sannsynligvis er det en kombinasjon av at dere er ekstra på vakt for å se slike fugler når noen har dårlig helse, og at dere glemmer alle fuglene dere har sett brystet like godt på når ingen dør i løpet av en stund.

Ekstra på vakt nei. Blir alltid overrasket når en fugl kommer helt nærme vinduet. Ikke vet jeg at folk har dårlig helse heller, før det viser seg at de har kort tid igjen å leve.

Skrevet

Det kan jo ikke være tull og tøys når man ser dette hver gang noen dør og aldri ellers.

Tror fugler og fjær er budbringere jeg da.

Ja, det er vel noe med det å få terrenget til å stemme med kartet!

Fuglene flyr mot vindusruta. Vet ikke hvor ofte andre ser dette da dette sjeldent er noe man snakker om.

Må være synd å aldri oppleve noe slikt, sier jeg. Å være så kald og rasjonell alltid. Man ser det man vil se tenker jeg. Og hva gjør det deg eller andre om vi tror på dette? Jeg er høyst rasjonell og fornuftig ellers!

Kald og rasjonell? Kald som i kynisk og ufølsom? :biggrin: Rasjonell? Javisst.

Ja, jeg tror også at du ser det du vil se. Nettopp!

Jeg forteller det sjelden for å ikke opprøre noen. Jeg vet jo ikke hvem som snart har sitt endelikt av oss. Min mor ser det ihvertfall. Husker ikke hvor ofte det har skjedd, 3-4 ganger kanskje.

Hvorfor skulle jeg ikke være fornuftig ellers?? Det er da ikke akkurat en psykisk lidelse.

Jeg er heller ikke synsk eller har andre overnaturlige evner.

Mon det...
  • Liker 1
Skrevet

¨

Ingen andre vet om dette. Og jeg synes det er skremmende å få slike varsler jeg da. Det er da ikke noe jeg ønsker å se. Heldigvis har det bare vært eldre mennesker og de med dødelige sykdommer som har dødd.

Den eneste som skremmer her, er deg. Du har bestemt deg for å se etter slike fenomener, og når du ser dem, tolker du dem på en forutsigbar måte der fugler i ruta betyr død.

Er det ikke nok død og fordervelse i virkeligheten fra før?

Jeg har også ganske ofte sett kjøttmeiser i ruta. Ofte er rakkerne iferd med å spise vinduskittet! :kjefte:

Skrevet

Jeg vet vel at det er et varsel når jeg erfaringsmessig vet hva som skjer. Det har hendt jeg ikke har trodd på det, eller nektet å tro det. Men senere viser det seg som vanlig å komme dødsfall.

Dette her er bekreftende bias, eller kognitiv bias.

Les mer om det her.

Skrevet

[...]

Jeg skjønner ikke en gang at det er mulig å knytte fuglebryst til dødsfall. Hvorfor ikke fugler i det hele tatt? Har dere opplevd å se fugler bakfra som hvis de hadde vært vendt den andre veien ville betydd dødsfall? Og hvordan i alleste dager kom dere til å sette fuglebryst (fuglebryst?) i sammenheng med disse forventede dødsfallene?

Nå blir jeg snart (velfortjent) skutt av moddene for å singleposte*, men jeg ville bare kommentere det siste der:

Siden alle disse "jærtegnene" nok stammer fra gammel tid, har det nok en god del med årstiden å gjøre. Når døde flest eldre mennesker for 100-150år siden? Sannsynligvis på vinteren. Vinteren er den tiden av året der mange går rundt og hoster og harker, og sprer sykdommer, influensa og mye verre ting. I eldre tider var det jo heller ikke vaksiner, eller antibiotika, så eldre folk som ble smittet av en eller annen sykdom, hadde en ikke ubetydelig risiko for å dø av den, spesielt på vinteren. Selvsagt var jo også yngre mennesker utsatt for samme farene som de eldre, men så har du det med immunforsvar osv.

Cue kjøttmeisen:

Dette er en fugl som overvintrer, og derfor er desperat etter å finne næringsrik mat for i det hele tatt å overleve. Vinduskitt er ett veldig næringsrikt matfat, som uheldigvis holder vinduene på plass. Så den må derfor bokstavelig talt trykke nebbet inntil ruta for å få tak i grøden.

Legger man sammen to ting: Død om vinteren, og kjøttmeis i ruta, så har man en sannsynlig kilde for folkloren.

*(sorry, jeg burde lest igjennom hele tråden, før jeg begynte å poste, trodde det skulle holde med den ene posten, men nei. Det går heller ikke an å redigere det ene innlegget i ettertid, og legge inn multipost av flere innlegg. Hadde det gåttt an, hadde jeg gjort det) :sjenert:

• Liker 2
Gjest Silvermist
Skrevet (endret)

Lutetium: :klappe:

Endret av Silvermist
Skrevet

PS! Hehehehe..... det var nok ingen måkefjær nei - vi var langt til fjells & det var ikke noe fuglefjær - er gammel speiderjente, kan skjønne!! ;)

Denne fjæren var helt unik noe jeg har sett hverken før eller siden.

Ok, da er det mye mulig det var myrull.

800px-Cottongrass.jpg

• Liker 1
Skrevet

Jeg reagerer veldig på denne påstanden om at man er ansvarlig for egen ulykke/lykke gjennom tankenes kraft. Det er det samme som å si at jeg som lever et godt og ganske vellykket liv har gjort meg fortjent til det pga at jeg har så positive og fine tanker, mens andre som har et liv med overgrep, vold, rus og nedbrytende hendelser kan skylde seg selv, fordi de ikke er positive nok i tankene?

Det er jo den lesten bok "the Secret" er bygd over. Forkastelig, og sannsynligvis farlig, men forfatterne enten bryr seg ikke, eller er så dypt inne i sin egen psykose at de faktisk tror på mølet selv. Lukrativt er det utvilsomt, de bøkene selger bedre en varme hvetebrød.

Skrevet

Anonym Bruker: Jeg er selv den fødte skeptiker, men er også født med integritet.

Ingen er født som skeptiker. Barn er svamper på alt som blir fortalt til dem, det være seg tro på julenissen, troll under senga, og at dinosaurer lever i Sverige. Skeptiker er noe man blir.

Du er ikke bare godtroende (du kunne kommet til bunns i "fjærmysteriet" om du ville, ved å teste fjæra), men du valgte å kjøpe forklaringen fra "menigheten" din. Hva sier det om integriteten din? Vet du egentlig hva integritet betyr?

• Liker 2
Skrevet

Kan ikke dere ta det med fuglene i en egen tråd? Denne tråden handler om Märtha Louise

Skrevet

*(sorry, jeg burde lest igjennom hele tråden, før jeg begynte å poste, trodde det skulle holde med den ene posten, men nei. Det går heller ikke an å redigere det ene innlegget i ettertid, og legge inn multipost av flere innlegg. Hadde det gåttt an, hadde jeg gjort det) :sjenert:

Du kan oppnå det samme ved å trykke svar på innlegget du vil ha med, klippe ut teksten, åpne det gamle innlegget for redigering, og lime den inn på bunnen.

Skrevet

Splitter pine gal, eller hva i alle dager røyker hun når hun får sådanne halusinasjoner??!

Skrevet
Det er jo den lesten bok "the Secret" er bygd over. Forkastelig, og sannsynligvis farlig, men forfatterne enten bryr seg ikke, eller er så dypt inne i sin egen psykose at de faktisk tror på mølet selv. Lukrativt er det utvilsomt, de bøkene selger bedre en varme hvetebrød.

Det er utrolig at ikke flere gjennomskuer dette tvers igjennom ondskapsfulle, ødeleggende og umoralske verdenssynet. Som om et døende barn er skyld i det selv fordi det ikke trodde hardt nok?

Skrevet

Å tro på engler er like normalt som å tro på Gud. Syns hun kan få tro på engler og alt hun vil jeg, uansett om hun er ei prinsesse eller ei. Hvorfor skal vi rakke ned på henne fordi hun tror på noe som kanskje kan virke rart for oss andre? Vi har jo ingen bevis for at de IKKE finnes og heller ingen bevis for at de finnes. Man må få tro på det som føles rett for seg! :) Er jo så mye mellom himmel og jord man ikke vet om! Så hvorfor ikke.. :)

Nei, det er sannsynligvis ikke så veldig mye mer mellom himmel og jord. Muligens er det kanskje noen variable forskjeller mellom grunnstoffer og slikt, men thats it. Universet er ganske kjedelig og uspennende.

Skrevet
Nei, det er sannsynligvis ikke så veldig mye mer mellom himmel og jord. Muligens er det kanskje noen variable forskjeller mellom grunnstoffer og slikt, men thats it. Universet er ganske kjedelig og uspennende.

Universet er ufattelig spennende. Det er utrolig at mange føler at de må dikte opp alle mulige slags merkelige ting når virkeligheten er så fantastisk.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...