Amathea Skrevet 19. februar 2012 #61 Skrevet 19. februar 2012 Nuppdupp: Om du leser alle innleggene her inne vedr. dette temaet, ville du fort ha fått med deg at fjærene på ingen måte " falt ned " på oss/ gresset osv..... Plutselig var de bare der - rett og slett. Du ville også ha fått med deg at jeg mediterte med øynene åpne & det var ikke hverken dyr eller mennesker som plasserte dette. Å DNA-teste fjær for at andre skal føle at de aksepterer opplevelsen, kunne ikke falle meg inn - rett og slett fordi jeg selv ikke føler noe behov for det. Jeg har aldri vært typen som føler jeg MÅ gjøre noe fordi andre mener det er rett, så lenge jeg selv ikke føler det sterkt nok at det er rett å gjøre. Og...... bare sånn til orientering: Aldri har jeg vært spesielt religiøs av meg, og har i utgangspunktet ikke noe behov for henge meg på noe spesielt trosamfunn. Jeg ble med på engleskolen, av ren og skjær nygjerrighet. Bare så det er sagt - og jeg har hatt en veldig fin tid der - og kan på ingen ingen måte kjenne meg igjen i media sin beskrivelse av hverken skolen eller lærerne. PS! Hehehehe..... det var nok ingen måkefjær nei - vi var langt til fjells & det var ikke noe fuglefjær - er gammel speiderjente, kan skjønne!! Denne fjæren var helt unik noe jeg har sett hverken før eller siden. 2
Gjest hogwash Skrevet 19. februar 2012 #62 Skrevet 19. februar 2012 ... Å DNA-teste fjær for at andre skal føle at de aksepterer opplevelsen, kunne ikke falle meg inn - rett og slett fordi jeg selv ikke føler noe behov for det. Jeg har aldri vært typen som føler jeg MÅ gjøre noe fordi andre mener det er rett, så lenge jeg selv ikke føler det sterkt nok at det er rett å gjøre. ... Så her har du potensiale til å styrke mennesker i troen, gi folk mening og håp i hverdagen og du synes ikke at det er rett å gjøre? Eller misforstår jeg totalt nå? 5
Hm.. Skrevet 19. februar 2012 #63 Skrevet 19. februar 2012 Dette er festlig. Nå har alle mediene historien om professoren som vil DNA-teste fjærene. Det er bare et spørsmål om tid før Märtha blir konfrontert med dette spørsmålet. Jeg gleder meg. 4
Hm.. Skrevet 19. februar 2012 #64 Skrevet 19. februar 2012 Nuppdupp: Om du leser alle innleggene her inne vedr. dette temaet, ville du fort ha fått med deg at fjærene på ingen måte " falt ned " på oss/ gresset osv..... Plutselig var de bare der - rett og slett. Du ville også ha fått med deg at jeg mediterte med øynene åpne & det var ikke hverken dyr eller mennesker som plasserte dette. ... Ja det var vel noen duer som hadde hatt seg i gresset da, før dere la dere ned.
Amathea Skrevet 19. februar 2012 #65 Skrevet 19. februar 2012 Jeg ser hva du sier, og forstår spørsmålet veldig godt. likevel, føler jeg ikke dette behovet er tilstede. Dessuten, leverte jeg faktisk denne fjæren til en forskervenninne av meg like etter dette skjedde,( for å teste henne litt; hun er en like stor skeptiker som meg!! ) og lurte på om hun kunne finne ut hvor denne kom ifra - uten å fortelle sammenhengen, og hun kunne ikke finne noe link til hverken fugl eller fisk - for å si det slik. " Det finnes ikke noe lignende i registeret ", sa hun. Jeg sa Takk & forklarte henne ingenting nærmere. SÅ: jeg er fornøyd med det - har ingen behov for å flagge dette hverken gjennom media ( som jeg har svært liten tiltro & respekt for ) eller gjennom andre. Når det gjelder tro - er det helt opp til enhver om hva man ønsker å tro på. 3
Gjest Gjest Skrevet 19. februar 2012 #66 Skrevet 19. februar 2012 Angående dette med fjærene så har prinsessen sagt det ikke var langt oppe på fjellet, men i en skog og alle lukket øynene
Amathea Skrevet 19. februar 2012 #67 Skrevet 19. februar 2012 Det er helt riktig - det langt til fjells ( ikke OPPÅ fjellet ) og ja, det var jorder og skog rundt oss. JEg kan selvsagt ikke si HVOR vi var, da skolen pleier å reise der javnlig og det skal holdes privat hvor i landet dette er. Dette forstpr du, selvsagt. De aller fleste hadde øynene igjen, men selv foretrekker jeg å meditere med øynene åpne - og gjorde det også da.
mammamora90 Skrevet 19. februar 2012 #68 Skrevet 19. februar 2012 Hun må få tro hva hun vil, men syns egentlig det blir litt patetisk måten hun har reklamert for engleskolen sin og bøkene sine på, mye gratisreklame og det visste vel hun på forhånd.
Gjest Gjest Skrevet 19. februar 2012 #69 Skrevet 19. februar 2012 Dessuten, leverte jeg faktisk denne fjæren til en forskervenninne av meg like etter dette skjedde,( for å teste henne litt; hun er en like stor skeptiker som meg!! ) og lurte på om hun kunne finne ut hvor denne kom ifra - uten å fortelle sammenhengen, og hun kunne ikke finne noe link til hverken fugl eller fisk - for å si det slik. " Det finnes ikke noe lignende i registeret ", sa hun. La meg gjette.. du kan ikke gå nærmere innpå hvilken forskerstudent dette var og heller ikke hvilket register det er snakk om? 5
Apis Skrevet 19. februar 2012 #70 Skrevet 19. februar 2012 En kan ha mange fine sanselige opplevelser. Ville dyr og naturopplevelser, Kontakt med avdøde familiemedlemer, Naturopplevelser, Sinstemninger, Engler eller fjær som kommer tilsynelatende fra ingensteder. Om dette er opplevelser som foregår inne i en selv eller utenfor en selv er ikke så viktig syntes jeg. Det jeg reagerer på er alt det kommersielle og behovet for å gjøre penger på det og bruken av prinsesse tittelen oppi det hele.
Kosemose Skrevet 19. februar 2012 #71 Skrevet 19. februar 2012 Alle mennesker har engler som passer på seg. Man kan ha en eller flere. De går med deg hele livet, og du kan få kontakt med de om du ønsker eller ikke. Mange vet det ikke, eller tenker ikke over det, mens andre ser de, eller føler at de er der. Du sier at mange vet ikke at englene er der. Men da spør jeg hvordan du og ML og andre vet at englene er der? Hvordan vet dere at det er akkurat engler? Hvordan kommuniserer englene? Hvordan vet dere hva de heter? Selv har jeg sett engler, som fargerike eller hvite kuler som er litt gjennomsiktige. Og jeg føler meg trygg når jeg vet de er der. Jeg oppsøker ikke fare, men de gangene jeg har vært redd, så har jeg følt meg litt mindre redd. Har du sett de på ordentlig, rund deg? Eller har du sett de som sånne runde lyspunkter på bilder? Og hvordan vet du at fargerike eller hvite kuler rundt deg er akkurat engler? Var det andre som også så disse kulene? Og jamfør bokanmeldelsen av boka til ML og kompanjongen: Hvordan vet de/dere dette med at en engel følger med i en gylden trakt sammen med sjelen? Hvor kommer denne kunnskapen fra? Dere har sikkert hørt denne historien: En mann døde, og sammen med engelen sin så han livet sitt passere i revy. Han så livet sitt som spor på en sandstrand, og det var hele tiden to par fotavtrykk i sanden - mannens og engelens. Men i de perioder av livet hvor mannen hadde det vondt og slet som værst, var det bare et par fotspor i sanden. Mannen undret seg over dette, og spurte hvorfor engelen hadde forlatt han da han trengte engelen mest. Da svarte engelen: Det var da jeg bar deg.. PS: jeg er ikke personlig kristen, men jeg er veldig interessert i åndelighet. Ja jeg har hørt denne historien, men da jeg hørte den, for 20 år siden, var det ikke så poppis med engler. Så den versjonen jeg hørte gikk ut på at det var Gud og ikke en engel som hadde gått sammen med mannen, samt bært ham når ting var som verst. En veldig kjent historie i kristne miljøer, den heter "Fotsporene", og jeg tror ikke du skal ta denne historien som bevis på noe som helst. Den er vel mer i kategorien lignelse enn "sann historie fra virkeligheten". Jeg reagerer veldig på denne påstanden om at man er ansvarlig for egen ulykke/lykke gjennom tankenes kraft. Det er det samme som å si at jeg som lever et godt og ganske vellykket liv har gjort meg fortjent til det pga at jeg har så positive og fine tanker, mens andre som har et liv med overgrep, vold, rus og nedbrytende hendelser kan skylde seg selv, fordi de ikke er positive nok i tankene? Jeg syns slike holdninger er grusomme, og jeg syns det er litt for enkelt at en prinsesse kan sitte i sitt priviligerte liv og forfekte slike holdninger. Det er så mange problemstillinger hun eller hennes omgangskrets/miljø aldri har måtte forholde seg til, så i mine øyne blir dette et grusomt hån mot de som sliter. 5
Kosemose Skrevet 19. februar 2012 #72 Skrevet 19. februar 2012 syns det blir litt dumt å kritisere henne jeg. ja hun er i kongefamilien, so what?? hun er likevel bare et menneske som har stått frem med det hun tror på. la henne leve sitt liv, så kan alle oss andre leve med våres. man skal respektere at andre kan ha en annen tro, uansett hvem de er:) ML kan svært gjerne få leve sitt liv i fred og ro, hvis hun ønsker. Men ML ønsker å være i media. Hun ønsker å komme på talkshows, hun ønsker å gi ut bøker, hun ønsker å promotere skolen sin. Da blir det veldig rart at noen sier at hun må få leve livet sitt i fred. For meg blir verden et farlig sted hvis det ikke skal kunne være debatt rundt ting personer sier i det offentlige rom. Vil man være i fred, ja da lukker man døra til aviser og talkshows, man gir ikke ut bøker og man starter ikke skoler. Så enkelt er det. 7
Gjest Iah Skrevet 19. februar 2012 #73 Skrevet 19. februar 2012 Tråden er ryddet for spekulasjoner som vurderes å være til skade for den omtalte part og avsporinger. Kommentarer angående moderering skal tas på PM til meg eller på ris og ros. Iah, mod
Perelandra Skrevet 19. februar 2012 #74 Skrevet 19. februar 2012 Ja jeg har hørt denne historien, men da jeg hørte den, for 20 år siden, var det ikke så poppis med engler. Så den versjonen jeg hørte gikk ut på at det var Gud og ikke en engel som hadde gått sammen med mannen, samt bært ham når ting var som verst. En veldig kjent historie i kristne miljøer, den heter "Fotsporene", og jeg tror ikke du skal ta denne historien som bevis på noe som helst. Den er vel mer i kategorien lignelse enn "sann historie fra virkeligheten". Jeg kjenner også godt til historien om fotsporene. Den var som Kosemose skriver populær i kristne miljøer for en god del år siden. Blant annet ble teksten til historien solgt på kort og plakater. Jeg tror historien var ment som symbolsk fortelling for å vise at Gud er med oss uansett, og særlig i vanskelige tider. Det het også at mannen i så hele hendelsen i en drøm. Noe snakk om engler var det aldri. 3
Amathea Skrevet 19. februar 2012 #75 Skrevet 19. februar 2012 Gjest_gjest: Nei, hvorfor skulle jeg opplyse deg om det? Jeg har som sagt ikke et behov for å utdype dette, og som du sikkert kan tenke deg selv, hadde jeg fort kunne tjene noen skattefrie kroner på å selge fjæren til media i disse dager, så DE kunne DNA-teste den - MEN hvorfor skulle jeg synke ned på det nivået, og samtidig gå imot det jeg selv føler er rett?
Cata Skrevet 19. februar 2012 #76 Skrevet 19. februar 2012 Da blir det veldig rart at noen sier at hun må få leve livet sitt i fred. For meg blir verden et farlig sted hvis det ikke skal kunne være debatt rundt ting personer sier i det offentlige rom. Vil man være i fred, ja da lukker man døra til aviser og talkshows, man gir ikke ut bøker og man starter ikke skoler. Så enkelt er det. Veldig enig i denne, jeg reagerer også mer på "gratisreklamen" enn på det at hun tror på engler. Jeg har forøvrig ikke sett videoklippet (får omtrent fysisk vondt av "engleprat" ), men påstås det virkelig at disse berømmelige fjærene er fra engler i myteperioden eller er er det "vanlige fjær" som tilfeldigvis dukket opp under meditasjonen?
Amathea Skrevet 19. februar 2012 #77 Skrevet 19. februar 2012 Jeg er forresten enig med mange av dere her inne, at det å benytte seg av Prinsessetittelen i forbindelse med boken & skolen er litt feil. Det hadde ikke blitt halvparten så mye bråk rundt henne da - se f.eks på hennes med-forfatter/partner Elisabeth nordeng; det er ingen som hiver kritikk på henne????
Amathea Skrevet 19. februar 2012 #78 Skrevet 19. februar 2012 Cata: JEG har aldri påstått AT dette VAR englefjær, men m dette var englefjær eller hva det var, er jeg usikker på - men kan love deg med hånden på hjertet, at de bare dukket opp, og var en type fjær jeg aldri har sett hverken før eller senere.
Cata Skrevet 19. februar 2012 #79 Skrevet 19. februar 2012 Cata: JEG har aldri påstått AT dette VAR englefjær, men m dette var englefjær eller hva det var, er jeg usikker på - men kan love deg med hånden på hjertet, at de bare dukket opp, og var en type fjær jeg aldri har sett hverken før eller senere. Nei det skjønner jeg. Jeg bare lurer på hva som blir sagt i videoklippet ettersom disse fjærene er blitt et tema i ymse diskusjoner.
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2012 #80 Skrevet 19. februar 2012 Gjest_gjest: Nei, hvorfor skulle jeg opplyse deg om det? Jeg har som sagt ikke et behov for å utdype dette, og som du sikkert kan tenke deg selv, hadde jeg fort kunne tjene noen skattefrie kroner på å selge fjæren til media i disse dager, så DE kunne DNA-teste den - MEN hvorfor skulle jeg synke ned på det nivået, og samtidig gå imot det jeg selv føler er rett? Det er den som fremlegger påstanden som har bevisbyrden. Når du nekter å gjøre noe som helst som kan bevise selle motbevise hypotesen din tyder det på at du innerst inne vet det er sprøyt og humbug. Du står selvsagt fritt til å tro på det du selv vil, men når du ikke vil la skeptikere titte dere litt nærmere i kortene må du finne deg i at vi ikke tillegger dere særlig troverdighet. 3
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå