Ninnin86 Skrevet 13. mai 2012 #201 Skrevet 13. mai 2012 Åååå, så mye nusselig Kribler ekstra i magen etter å ha sett bildene, altså!! Vi er heldige som har foreldre (kommende besteforeldre) som bryr seg så mye! Ha en fortsatt flott søndag
tr.heimspia83 Skrevet 13. mai 2012 Forfatter #202 Skrevet 13. mai 2012 Ja vi er kjempeheldige God søndag til deg også ! Håper lille frøet i magen er snill med mora si hos deg også Her har hun vært eksemplarisk i dag. Noen få runder med mageknip, men generelt vært snill. Mulig fordi jeg ikke har kjørt bil?
Ninnin86 Skrevet 13. mai 2012 #203 Skrevet 13. mai 2012 Hehe, ja leste at hun ble helt i 100 når du kjører bil Så kult! Kjenner du mye liv, eller? Jeg kjenner ingenting enda, bortsett fra at livmora strekker seg voldsomt! Merker at det vokser inni der Lille frø har vært snill med mammaen sin i et par dager nå, bortsett fra at mammaen er kjempetrøtt og blir utslitt bare hun må stå opp om morgenen Men det er vel verdt det Jeg har i alle fall ikke kastet opp på flere dager
tr.heimspia83 Skrevet 13. mai 2012 Forfatter #204 Skrevet 13. mai 2012 Må være deilig å endelig bli kvitt oppkastet ja Unner deg det! Jeg har kjent bevegelse i noen uker nå, men først de siste dagene jeg kan si at hun for sikkert har sparket/slått der inne. Tidligre har det kun vært romstering og "sprell", men ikke vært sterk nok for å dytte. Nå er hun vist sterk nok til det
tr.heimspia83 Skrevet 14. mai 2012 Forfatter #205 Skrevet 14. mai 2012 18 + 5 TRØTT!!!!! Det har vært skikkelig vind og storm i natt, slik at den har kommet fra sør og stått rett på soveromsvinduene våre. Sambo har sovet i natt, jeg har nesten ikke fått blund på øyene. Når vinden har herjet med luftespjeldene så slamrer det slikt, og jeg våkner til hver gang jeg nærmer meg drømmeland Kjempemorro! Sovnet rundt 5 en gang og våknet av vekkeklokken til sambo kl 6. Sa hade til han rundt 7 og fikk ENDELIG til å sovne igjen. Kl 08.10 ringte svigermor for å si at ene porten til hundegården hadde blåst over ende. Jeg ville sett det selv når jeg skulle slippe han ut, så takk ja.... Ble så litt småsur og skrudde av mobilen Våknet igjen av meg selv rundt 10 Deilig med noen timer søvn iallefall, likevel om jeg merker jeg er mere sliten og kortere lunte i dag enn vanlig.... Kombinasjonen lite søvn og vondt i magen var en dårlig start på dagen.... Tror jeg begynner å få en tarm-innfeksjon igjen. Skal heldigvis på svangerskapskontroll i morgen til legen, så da kan jeg spørre om det i samme slengen Hatt mye vondt i magen de siste ukene... Snakket med sambo i sted når han spiste lunsj. Vet jeg egentlig burde brukt litt tid på å rydde alle pappeskene som er igjen etter helgens store pakke-maraton. Han mente at jeg heller burde ta en rolig dag uten noe særlig. Jeg har jo slitt ekstra mye med bekkenet og ryggen i helgen pga alt vi har drevet med. Jeg har vært flink og ikke bært noe, løftet eller slikt, men vi har vært på farten så og si hele dagene. Det ble for tøft for bekkenet og i går var jeg nesten ikke gangbar... Tror jeg skal snike meg ned til tv-rommet og se en film etterpå Slappe av før bassengtrening i ettermiddag. Regner med at vi kjører en tur til Heggstadmoen i kveld for å kvitte oss med all pappen også, det blåser jo for mye for å brenne noe nå.... Teite vinden Til tross for en heidundrende vind som river og røsker i alt den får tak i, så skinner sola og himmelen er blå og nydelig Da er ting på mange måter litt lettere likevel God mandag folkens!
tr.heimspia83 Skrevet 14. mai 2012 Forfatter #206 Skrevet 14. mai 2012 Dagen gikk ikke helt som ønskelig her.... Rota meg først avgårde til bassengtreningen. Jobba skikkelig hardt i dag, ble veldig sliten i bena etter treningen Hjem igjen til ferdig middag fra sambo. Klarte under en halv posjon spagetti før jeg måtte legge meg ned på sofaen. Har hatt tidenens magekramper i dag. Har vært store smerter på venstre side av magen og i midjen på venstre side. Har ikke kjent noe bevegelse der inne i hele dag heller... Er ganske bekymret her jeg sitter egentlig Sov 1 time på sofaen etter middag, og resten av kvelden har gått med på å se tv og slappe av. Gleder og gruer meg til legetimen jeg har i morgen... Gleder meg for at da får jeg forhåpentligvis høre hjerteslagene hennes igjen Og gruer meg tilfelle de ikke er der? Ferdig med kveldsmaten nå, får ikke spist noe særlig pga krampene. Tror ikke det er noen kynnere egentlig.... Mulig det er tarmene igjen, men det skremmer meg skikkelig! Send meg gode tanker i morgen
SMl Skrevet 15. mai 2012 #208 Skrevet 15. mai 2012 Hei pia!! Åssen har d gått i dag? Har tenkt masse på deg å håper at alt har gått bra
tr.heimspia83 Skrevet 15. mai 2012 Forfatter #209 Skrevet 15. mai 2012 Heisann SMI Tuuuusen takk for omtanken! Heldigvis stod alt bra til med frøkna i magen. Legen fant hjertelyden ved første punkt på magen og alt hørtes supert ut der inne Magekrampene har kommet av en irritert tykktarm som ligger på venstre side av magen min nå etter at frøkna har presset resten av tarmene lengre oppe. Samme som jeg hadde i fjor høst en gang... Samme beskjed som sist også, avventer og ser. Dersom det ikke gir seg selv så må jeg tilbake igjen Blodtrykk, blodsukker og urinprøvene var fine Virker nesten som om de er sjokkerte hver gang jeg har et normalt blodtrykk og blodsukker i.o.m at jeg er såpass tykk haha! Så de får bekreftet hver bidige gang at likevel om jeg er tung så er jeg sunn og frisk! Så det så! Etter legen var jeg en tur innom jobb med ny sykemelding til den 1 juni. De er ikke veldig fornøyde med at jeg ikke får jobbet, men shitt au. Det tåler de godt Vet jo på mange måter at jeg kommer til å søke nye jobber i permisjonstiden ettersom kroppen min ikke føler seg tilpass med kontorarbeid og så hektisk arbeid på pc.... Håper at jeg får trent en del i permisjonstiden og kommer fort tilbake i form igjen Litt rart å ikke komme i form via hestetrening og søteste lille sorteperlen min Hun er så sinnsykt høyt savnet! Kanonvær ute i dag! Sola skinner og det er sommer! Kjenner savnet etter henne er enda større da, det beste i verden var å hive meg på ryggen hennes og ri tur oppe i skogen og marka på dager som dette Akk å sukk.... Hun var uten tvil min aller beste venn og jeg savner henne inderlig... Skulle gjort nesten hva som helst for å ha henne her hos meg igjen Var også en tur innom NAV for å hente søknader om foreldrepermisjon og det som hører til der. Ble henvist til en pc og fikk beskjed om at alt nå på Nav.no! Super hjelp må jeg si haha! Fikk iallefall printet de ut. Kan ikke leveres før man har passert uke 26 og har bekreftelse fra lege eller jordmor på når terminen er Teite NAV.... Regner med vi går for 56 uker og 80% stønad. Da får vi mere tid med frøkna vår før barnehage og jobb er i full gang igjen Prøvde å fyre opp sykkelen i sted for å høre hvordan den var etter service, og den brummet så fint Vurderer å finne fram mc-klærne mine og rulle en liten tur på doningen Blir vel ikke mange turene før magen blir for stor og jeg blir for redd for om noe skal skje.... Da er det kanskje greit å kjøre litt før rushtrafikken starter og sulle litt for meg selv på landeveiene isteden! Er litt usikker hvordan armen vil være å kjøre sykkel i år, den klarte ikke å kjøre i fjor.... Finner vel ut av det innen noen minutter Så nå skal jeg først rydde kjøkkenet! Så finne fram klær, og puttre meg en tur på 20 minutter for å sjekke om armen tåler påkjenningen Bikkja elsker været og ligger rett ut i luftegården sin. Slikker sol og ser sykt fornøyd ut. Katten roter omkring i buskene etter mus og alle nabo-kuene har kommet ut og leker på nabojordet Kjenner at livet er helt ok i dag altså! Til tross for litt magesmerter i tarmene....
tr.heimspia83 Skrevet 15. mai 2012 Forfatter #210 Skrevet 15. mai 2012 Ferdig på Yoga nå og skal prøve på meg mc-klærne... Tviler på at de passer, men er verdt å prøve Sambo små-bekymret og jeg måtte ta det med ro og være veldig forsiktig Goingen min som passer på meg! Todilooo!
tr.heimspia83 Skrevet 15. mai 2012 Forfatter #211 Skrevet 15. mai 2012 Jadda! Klærne passet enda! Regnet egentlig med det og da Er fortsatt 6-7 kg lettere enn jeg var i fjor, til tross for at jeg har gått opp 3-4 kg i svangerskapet Ble en liten tur på 30 minutter, og arma er VOND etterpå. Ingen tvil om at den ikke ønsker at jeg gjør noe med den Drittarm! Var kjempemorro å kjøre igjen da! Og frøkna liker mye bedre mc enn bil Ingen sparking og herjing der inne :gjeiper: Nå middag og sambo-kos!
tr.heimspia83 Skrevet 16. mai 2012 Forfatter #213 Skrevet 16. mai 2012 wow 19 + 0 Det betyr halvveis neste uke! Jippiiiii! I dag fikk jeg sovet ut godt, våknet rundt 9 og spise jordbær på brødskiva NAM! Så har jeg vært å handlet litt som vi manglet her hjemme. Vi manglet mørtel for å ha ved inngangsdøren og en del pussefiler/sandpapir. Handlet det jeg trengte før jeg dro til ei fotdame som svigermor går til. Denne dama jobber litt med fotpleie i tillegg til at hun er uføretrygdet pga en ankel som er avstivet. Var helt greit å være der, verken mere eller mindre. Hu fotdama var kun intressert i å prate om seg selv og spurte kanskje 1 eller 2 ting som jeg kunne delta i en samtale med... Var en rar time der For svigermor så føler hun at hun kunne "hjelpe meg" med å annbefale denne damen som hun selv har gått til i 5-10 år eller noe slikt... Takk for det, men tror ikke jeg går tilbake dit igjen Ikke noe galt med dama, trivelig dame i 60årene som pratet konstant om seg selv. Og bena ble bra Litt øm, men kan vel ikke forvente annet når man har tatt av en del tørr hud omkring på hælen og foten Nå venter jeg på at sambo skal komme hjem fra jobb! Ble jo ikke noen tur på Heggstadmoen sist gang vi tenkte dette pga magekrampene mine, men i dag skal vi Samtidig som vi får handlet litt mat til i morgen. Vi er invitert på lunsj/tidlig middag rundt 15 til svigermor i morgen, og jeg har invitert min bror og naboene for sen middag som blir rundt 19 en gang Så da får vi servert på det nye bordet i stua vår Blir sikkert koselig!
tr.heimspia83 Skrevet 16. mai 2012 Forfatter #214 Skrevet 16. mai 2012 Sitter forsåvidt igjen med en litt ekkel magefølelse etter å ha vært til hu fot-dama.... I en av de få samtalene jeg fikk prate så nevnte jeg at godeste svigermor hadde fått beskjed av meg og sambo om å ta ting litt mere med ro. Hun skiftet jo kneet sitt i høst, og er allerede i gang med jordbæra si. Hun var veldig frisk i foten før hun begynte med jordbæra. Sambo hadde vært litt streng med henne og truet med å horve opp bærplantene hennes om hun ikke klarte å ta mere hensyn til seg selv. Så klarte hu fot-dama å lire utav seg en kommentar: "pass deg litt du, det er nok ***** (svigermor) som bestemmer hvor lenge du får bo i det hvite huset". Say what?!?!?! Godeste svigermor har INGENTING hun skulle sagt om at jeg bor eller ikke bor med sønnen hennes! Og hun kommer aldri til å kunne påvirke det heller! Sambo er en voksen og bestemt mann. Han eier selv hele området her som jeg har kjøpt meg inn på, og hun vil aldri klare å påvirke dette. Hun skal bare være glad til for at hun får disponere jordene våre til jordbæra si! Ble skikkelig satt ut av hva hu fot-dama lira utav seg Rakk ikke å reagere igjen før hun begynte å fortelle om noe om seg selv igjen... Har en litt ekkel følelse om hva det betydde, og hvorfor i alle dager hun skulle finne på å si noe slikt? Velger å tro at svigermor ikke har tenkt en slik tanke, fordi hun er snill og god, og vil trolig aldri gjøre noen noe vondt. Men fot-dama derrimot! Hun virket av et kaliber for seg selv. De er nok begge to som noen levende Se og Hør og lever på sladderen på bygda.... Fysj!
tr.heimspia83 Skrevet 17. mai 2012 Forfatter #215 Skrevet 17. mai 2012 19 + 1 Dagen startet med å få sove lenge! Godt å ha god tid til hverandre om morgenen Etter frokost begynte vi å rydde og vaske ned huset. Vi skal jo ha besøk i kveld :gjeiper: Nesten så vi burde ha besøk oftere, for da må vi gjøre slikt oftere også haha ! Hadde ikke noe lyst til å mase på sambo når han kom hjem så sliten etter jobb i går, så da ble det litt shinings i dag isteden Vasket og ryddet fram til kl 14 kun avbrutt av lunsj. Nå er alt klappet og klart! Sodd og sosialt til svigermor kl 15.00, og nå har jeg gjort klart mesteparten for å ordne "kveldsmat"/"middag" til oss + svigersøsteren min + sambo, min bror og sambo sin beste kompis. Vi blir 6 til sammen En artig gjeng som går godt overens! Så nå er det bare å begynne å lage den hjemmelagede kylling nuggetsen som alle har maset om de siste 2-3 mnd Den er legendarisk og fantastisk god! NAM!
tr.heimspia83 Skrevet 17. mai 2012 Forfatter #218 Skrevet 17. mai 2012 Jadda Kan sende den til deg på pm en dag her Den er bare såååå god! Folk har sittet å knasket helt fram til nå! NAM!
tr.heimspia83 Skrevet 18. mai 2012 Forfatter #220 Skrevet 18. mai 2012 19 + 2 Bråvåknet i dag av å måtte hive etter pusten! Drømte atter en gang om min vakre sorte perle av en hest! Hun var så virkelig! Så sammen med meg! Det var oss to igjen! Livet kjentes fantastisk ut! Jeg kunne ta på henne og viske henne ord i ørene! Hun var seg selv så livlig og hyperaktiv som hun var! Men så innså jeg atter en gang at alt bare var en drøm Drømmene mine er den beste måten å huske henne på, men samtidig min verste fiende for tiden.... Jeg savner henne så mye at det kjennes ut som om jeg skal eksplodere i 1000 biter hvert øyeblikk. Kjennes ut som om hele meg revner og ikke noe lim er sterkt nok uten henne. Tror jeg aldri har følt meg så svak og liten før. Det har gått 3 mnd siden jeg mistet henne, og dagene er ikke den samme. 17 mai var en tom og uinteressang dag. Det er noe som mangler Tankene som ødelegger for meg selv er: - Hva om jeg gjorde ting annerledes? - Enn om jeg hadde droppet å sove de 4 timene den natten det skjedde? - Dersom jeg hadde gått med henne hele natten istedenfor å la henne stå stille, ville tarmene ikke rotert og vi kunne berget henne? - Jeg skulle kjørt henne til Bjerke samme dagen som vi merket gass-kolliken uansett hva veterinæren hadde sagt. - Jeg skulle spurt alle jeg kjenner på Facebook, mail og sms om å komme å hjelpe meg til å leie på henne i snøkaoset. Når jeg innså at alt var for sent og hun hadde det for vondt, var avgjørelsen lett å ta. Jeg har alltid ment at vi som eiere har et såpass stort ansvar at dyrene våre ikke skal pines. Det var ingen tvil om at hun måtte få slippe med de smertene hun hadde. Men likevel, hvorfor klarte jeg ikke å berge henne? Vet jeg bare gjør det vondt verre for meg selv når jeg tenker disse tankene, men de er der uansett hva jeg gjør Det kjennes litt bedre ut å kunne skrive ned tankene mine iblandt Sambo og familien støtter meg masse, men jeg føler at ingen virkelig forstår sorgen min, fordi ingen kjente henne som jeg gjorde. Ingen så eller var klar over at hun betydde så utrolig mye for at jeg skulle klare å fungere i hverdagen. Jeg vet godt at jeg vil klare meg videre, tiden vil lære meg å håndtere sorgen bedre, og etter hvert vil ting kjennes annerledes ut. Dette er hva jeg forteller meg selv! Som hjertet ikke vil tillate at skjer.... Hvordan er det meningen man skal komme over tapet av sin sjele- og beste venn? Føler meg tom og sliter en del om dagene egentlig.... Er glad for litja i magen og det som følger med der, men akkurat nå ville jeg faktisk valgt bort henne til fordel for CC..... Hvor fantastisk morsmatriale er det liksom?!?!?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå