Gå til innhold

vår kjære fotballfrue..


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Men det at hun "tar" oppskrifter fra andre, er det noe nytt? De aller fleste oppskrifter jeg ser på trykk i dag både fra Fedon, Hexeberg og til og med Hellstrøm har jeg jo sett utallige variasjoner av tidligere.

Å bake og lage middag med lavkarboprodukter snevrer inn veldig mange bakevarer og produkter og da blir oppskriftene ganske begrenset i forhold til hva man kan lage med tanke på næringsinnhold. Men blant annet lavkarbo.no finnes det mange smarte ildsjeler som har klart å lage sine oppskrifter, men da tar det ikke lang tid før "alle" andre prøver å forbedre disse versjonene og da lage sine egne.

Fotballfrue har jo skrytt veldig av denne pizzabunnen hennes, men jeg tror den består av noe egg, fløte/meierirodukter, bakepulver, krydder og lavkarbomel-produkter og kanskje noe smeltet ost. For det er nemlig dette de fleste andre pizzabunnene jeg har sett på lavkarbo består av.

Jeg kan ikke helt tro at folk her inne eller de som leser bloggen hennes forventer og tror at hun kommer til å diske opp med noe helt nytt og unikt som verden aldri har sett før? Jeg synes heller kritikken ligger hos forlaget som lar alle disse kostholdsbloggerne gi ut disse bøkene.

Veldig enig. Nå er ikke jeg lavkarber, men har allergier som snevrer inn utvalg av matvarer, særlig innen baking. Det finnes drøssevis med oppskrifter, og mange bøker, og vanligvis varierer de veldig lite fra hverandre. Så dette er helt vanlig.

Det som er viktig for meg (og det gjelder helt sikkert for lavkarbere med interesse for oppskriftene til FF) er ikke hvorvidt oppskriften er HELT revolusjonerende, men hvorvidt de små detaljene som skiller oppskriften fra andre er med på å gjøre resultatet bedre, da baking kan være en utfordring når en ikke kan bruke mange ingredienser som finnes i "ordinære oppskrifter".

Hvorvidt FF klarer dette eller ei får nesten de som kjøper boka og prøver oppskriftene dømme, men jeg er uenig i at en oppskrift kan kalles plagiat såfremt det ikke dreier seg om en VELDIG sjelden rett. De aller fleste oppskrifter bygger jo på andre oppskrifter, sånn er det jo bare. Skjønner ikke hvorfor det skal være annerledes for "kjendiser".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Men da kan hun la være å si at hun har funnet opp oppskriftene helt selv, tatt fra eget hode, vært superkreativ osv.

Det er fullt lov å la seg inspirere og bruke andres oppskrifter, men ikke lyv å si det er MIIIIN MIIIIN!! Hører du?! MIIIIIN!! Ferdig snakka.

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er litt overrasket over hvor mye boka har forandret seg, fra å være en ren kokebok (i alle fall slik jeg oppfattet Caroline i begynnelsen), til å bli en dagbok med et bilde av en undertøyskledd forfatter på forsiden. Synes bildet er pent, men er rett og slett litt usikker på hvor hun og forlaget vil med denne boka, og ikke minst hva slags målgruppe de vil treffe. Mulig det er noen hundre fjortenåringer som forguder Caroline og som kjøper boka uansett, men jeg tviler vel på om det blir noe særlige salgstall å vise til.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde følt meg litt skuffet hadde jeg vært en av hennes trofaste undersåtter. Her har hun gnålet om kokeboken sin i flere måneder, og plutselig avslører hun at det ikke er en kokebok? Det har de jo visst en stund, siden hun faktisk har jobbet med alle disse tekstene lenge, samt dokumentert livet sitt over lengre tid.

Jeg synes faktisk leserne krever altfor lite av henne ifht. ærlighet. Grunnen til at folk elsker å angripe henne er fordi hun har så ekstremkontroll over seg og sitt som grenser langt over i løgn og manipulering at man bare MÅ peke på hullene i nettet hennes.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun presterte faktisk å poste coverbildet først uten å opplyse om at hun hadde endret hele bokideen. Unnskyldninge var at hun 'var litt trøtt i dag morges'. Jajøss. Hun håpet vel at ingen skulle merke at hun gikk fra å være kokebokforfatter til rosa stjernedagbok.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er det bare meg men jeg synes omslaget var harry...stjerner, glitter og rosa. Ser litt ut som en playboybunny med det ûber-stereotype, klassiske "dum, tynn og blond" utseendet sit.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det bare meg men jeg synes omslaget var harry...stjerner, glitter og rosa. Ser litt ut som en playboybunny med det ûber-stereotype, klassiske "dum, tynn og blond" utseendet sit.

Personlig blir jeg litt småkvalm :(

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rettelse: La henne være i fred!

Forøvrig diskuteres stort sett sak (bloggen og alt det rare hun jukser med der) og ikke person her nå. Hvis du ikke tåler heten, så kom deg ut av kjøkkenet.

Og det skal DU fortelle meg, PFT, jeg driter i ka folk mener og sier til meg. Når jeg ber dere la henne være i fred er det fordi det er STYGT og ONDSKAPSFULLT DET DERE HOLDER PÅ MED.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det bare meg men jeg synes omslaget var harry...stjerner, glitter og rosa. Ser litt ut som en playboybunny med det ûber-stereotype, klassiske "dum, tynn og blond" utseendet sit.

Minnet litt om omslaget til Topp skoledagbok sånn rundtomkring 1989, for min del. Og det er ikke vondt ment, det var rett og slett det første jeg tenkte på da jeg så det. Det overrasker meg at et forlag som ønsker å framstå som seriøst (vil jeg tro?) vil gi ut et slikt oppkok av oppskrifter fra nettet, glamorøst hverdagspjatt og såkalte livsstiltips.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hva skjedde med den tråden: en seriøs fotballfruedebatt? jeg leste og skrev innlegg på den på jobb i dag og nå er den borte? var så spent på svarene..:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så litt ut som hu prøvde å være 17 år...

jah.. sukk.. Man kan være så tynn, trent , fake , perfekt hva man vil.. Men jeg syns at det hele blir trist .. Sorry, jeg forstår ikke hvorfor man gidder å bruke så mye energi på å bli noe istede for å bare være seg selv. Jeg har så mye annet jeg må bruke energien min på.. Men.. Fotballfruen må jo gjør hva hun vil, og da sier jeg ; KOS DEG! :popcorn:

:fnise:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

hva skjedde med den tråden: en seriøs fotballfruedebatt? jeg leste og skrev innlegg på den på jobb i dag og nå er den borte? var så spent på svarene..:(

Den er her. Tråder som modereres settes noen ganger i modus slik at vi ikke kan se den. Kan hende det var derfor du ikke fant den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den er her. Tråder som modereres settes noen ganger i modus slik at vi ikke kan se den. Kan hende det var derfor du ikke fant den.

tusen takk:) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva skjer med at hun på de fleste bilder har ansiktet vendt mot venstre? :P

kink i nakken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...