Gå til innhold

Avsluttet forhold pga (eks)-damas seksuelle fortid


tom1986

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

De fleste teoriene til TS kan jeg i utgangspunktet akseptere, eksempelvis er det mer stigmatiserende for en kvinne å ha mange sexpartnere enn en jevnaldrende mann. En seksuelt aktiv kvinne risikerer dermed nedsatt sosial status, og selv om hun klarer å holde det skjult, vil hun kunne utvikle dårlig samvittighet for at hun ikke tilfredsstiller en samfunnsnorm. Begge disse faktorene kan bidra til lavere selvfølelse og emosjonell ustabilitet.

Problemet til TS er at han overfører generaliseringer fra en populasjon over på individnivå. Paradoksalt nok en irrasjonell bruk av rasjonalitet.

Og heldigvis kaller han seg med rette en hykler.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop

De fleste teoriene til TS kan jeg i utgangspunktet akseptere, eksempelvis er det mer stigmatiserende for en kvinne å ha mange sexpartnere enn en jevnaldrende mann. En seksuelt aktiv kvinne risikerer dermed nedsatt sosial status, og selv om hun klarer å holde det skjult, vil hun kunne utvikle dårlig samvittighet for at hun ikke tilfredsstiller en samfunnsnorm. Begge disse faktorene kan bidra til lavere selvfølelse og emosjonell ustabilitet.

Problemet til TS er at han overfører generaliseringer fra en populasjon over på individnivå. Paradoksalt nok en irrasjonell bruk av rasjonalitet.

Og heldigvis kaller han seg med rette en hykler.

Er veldig trist at kvinner fortsatt skal stigmatiseres slik. TS gjør ikke akkurat noe for å redusere dette stigmaet.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er veldig trist at kvinner fortsatt skal stigmatiseres slik. TS gjør ikke akkurat noe for å redusere dette stigmaet.

hvorfor er det trist? menn stigmatiseres på og i en rekke områder og situasjoner der kvinner ikke stigmatiseres.

denne naive, virkelighetsfjerne utopia feminister og kulturrelativister drømmer om vil aldri ta form. mennesker dømmer. det er et naturlig instinkt for å beskytte oss selv. alle dømmer. hele tiden. vi evaluerer og vurderer det andre gjør, sier, hvordan de ser ut etc. det er helt naturlig.

som sagt, jeg har ingenting i mot at jenter har mange sexpartnere, men jenter som har mange sexpartnere vet veldig godt at mange menn (og kvinner!) vurderer en slik atferd som billig, umoralsk, egoistisk etc. da får de som gjør det stå får det de gjør og ta konsekvensene av et slikt valg. ikke klage over at andre ikke liker det en gjør. det er ikke en menneskerett å kreve at alle skal like alt en gjør...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet til TS er at han overfører generaliseringer fra en populasjon over på individnivå. Paradoksalt nok en irrasjonell bruk av rasjonalitet.

jeg gjorde det ikke slutt på grunn av statistiske funn i utvalg (ikke populasjoner. en generaliserer fra utvalg til populasjon). jeg gjorde det slutt fordi jeg synes det er ubehagelig å vite at kjæresten min er "billig".

dog det forandrer ikke det faktum at empiri viser helt klare tendenser. jo flere partnere enn kvinne har, jo større sannsynlighet er det at hun ikke er pålitelig og trofast (gitt at alle andre faktorer holdes uforandret). men det var ikke derfor jeg gjorde det slutt. jeg gjorde det slutt som sagt fordi jeg ønsker å leve mitt liv sammens med en kvinne jeg respekterer på alle områder. jeg inngår ikke kompromiss der. jeg kan ikke være sammens med en kvinne som jeg på ett eller flere områder forakter. det sier seg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Therese

Herlighet, så latterlig du er. Tenk å forvente at hun skal være så perfekt når du ikke er fullt så perfekt selv. Alle har en fortid, alle har en bagasje fra fortiden. Synes oppriktig synd på jenta som du dumpet, bare fordi du ikke takler at hun har hatt cirka 25 partnere eller har gjort det med 25 stykker fra da. Du har jo gjort det med enda flere enn hva hun har.

Endret av Kosemose
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Si at hun har hatt en gøy og nysgjerrig fortid, begynte hun som 15-16 åring og nå er oppi 25, syns ikke det så altfor mange jeg sånn sett. 4 i året maks? Det er jo drøyt, men jeg vet om mye verre...

Nå sier jeg ikke at man skal spre bena for alle og enhver, men at hun har hatt lyst der og da er fint forståelig. Kvinner er seksuelle de også..

Skjerp deg og ta deg en bolle.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er litt søtt at menn gjerne vil ligge rundt med alt og alle, samtidig som de får nervekrøll ved tanken på at kvinner skal gjøre det samme. Om alle damer skal spare seg til den rette, eller til nød nesten-rette, hvem har dere tenkt å ligge rundt med?

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er litt søtt at menn gjerne vil ligge rundt med alt og alle, samtidig som de får nervekrøll ved tanken på at kvinner skal gjøre det samme. Om alle damer skal spare seg til den rette, eller til nød nesten-rette, hvem har dere tenkt å ligge rundt med?

For 10 pluss år siden: Gutt med 30 partnere=Boss

Jente med 30 partnere=Hore

I dag: Gutt med 30 partnere=patetisk Pua-idiot som manipulerer jenter

Jente med 30 partnere=Frigjort

Pick ur choice!

Glad jeg ikke tenker over sånne ting merker jeg!

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er litt søtt at menn gjerne vil ligge rundt med alt og alle, samtidig som de får nervekrøll ved tanken på at kvinner skal gjøre det samme. Om alle damer skal spare seg til den rette, eller til nød nesten-rette, hvem har dere tenkt å ligge rundt med?

to typer damer:

de man har uforpliktende sex med.

de man blir sammens med.

det merkelige her er jo at kvinner her inne tror dette er uvanlige holdninger. jeg tror de aller fleste menn har lignende holdninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper at x'en din finner denne tråden, og leser igjennom den. Da kommer hun til å se at du faktisk har gjort henne en tjeneste, og at hun aldri vil kontakte deg igjen.

Lykke til til x'en, håper du finner deg en flott mann med sunne og normale holdninger :)

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Herlighet, så latterlig du er. Tenk å forvente at hun skal være så perfekt når du ikke er fullt så perfekt selv. Alle har en fortid, alle har en bagasje fra fortiden. Synes oppriktig synd på jenta som du dumpet, bare fordi du ikke takler at hun har hatt cirka 25 partnere eller har gjort det med 25 stykker fra da. Du har jo gjort det med enda flere enn hva hun har.

Jeg har bare en ting å si til deg - Kjære TS(trådstarter), du er virkelig LATTERLIG og rett og slett DUM.

jeg er dum som følger mine egne verdier?

nå vet jeg ikke hvem du er, men er du så desperat etter en mann at du er villig til å godta hva som helst kun fordi du har følelser for han?

jeg er såpass gammel nå at jeg ser etter bestemte kvaliteter i en kvinne. ett av de kravene jeg har, er at mor til mine barn ikke skal ha en broket fortid. å vite at mor til mine barn en gang var en billig tøs er helt uaktuelt. uavhengig av hva jeg måtte føle for henne på et tidligere tidspunkt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper at x'en din finner denne tråden, og leser igjennom den. Da kommer hun til å se at du faktisk har gjort henne en tjeneste, og at hun aldri vil kontakte deg igjen.

Lykke til til x'en, håper du finner deg en flott mann med sunne og normale holdninger :)

jeg sa til henne der og da hvorfor jeg gjorde det slutt. hun vet hva jeg mener. likevel gråter hun, ringer og melder meg flere ganger om dagen. klart det føles ikke så fryktelig bra, og jeg får dårlig samvittighet, men dette er noe jeg ikke firer på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

to typer damer:

de man har uforpliktende sex med.

de man blir sammens med.

det merkelige her er jo at kvinner her inne tror dette er uvanlige holdninger. jeg tror de aller fleste menn har lignende holdninger.

To typer menn:

De mann har uforpliktende sex med.

De man blir sammen med.

Om du leser svarene i tråden nøye så ser du at omtrent alle mennene som har svart her er uenig med deg.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

klart det føles ikke så fryktelig bra, og jeg får dårlig samvittighet, men dette er noe jeg ikke firer på.

Det er ditt tap, vennen. :)

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Therese

Til TS -

For min del kan du gjerne følge dine verdier, det her var bare en mening jeg uttrykte. Bare synd at du følte at hun ikke oppfylte dine krav. Men jeg synes at du bør ta deg ei titt i speilet, og stille deg selv et spørsmål om du faktisk er noe bedre enn henne?

Hvis jeg forelsket meg i en fyr, og oppdaget noe jeg ikke liker ved hans fortid. Ville jeg kanskje vært ei smule skeptisk, men samtidig hadde jeg vært åpen for å gi ham en sjanse for å se om det hadde likevel ført noen vei på tross av hans fortid enn hva det skulle være. Det kommer selvsagt an på hva det gjelder. Men jeg hadde ikke dumpet ham dersom han har gjort det med kanskje 25 stykker, mens jeg hadde gjort det med enda flere enn ham. Det er jo idiotisk, for hvis han behandler meg med respekt, gir meg trygghetsfølelse, bla, da hadde jeg brydd meg veldig lite om hvor mange stykker han har gjort det med, hadde så fall ikke sett på ham som en billig "mannehore".

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra du gjorde det slutt så hun kan finne seg en som vet å respektere seg, uten at fortid skal dras opp i nåtid og fremtid. :klappe:

Og til deg TS: du er en tulling av en guttunge.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

synes også det er litt tragikomisk at så mange her inne dømmer meg og sier det er bra det ble slutt, da hun fortjener noe bedre. så det betyr at mine verdier er "gale", mens deres er "riktige"? snakk om å ha et oppblåst og forvrengt ego.

videre, det er jo helt absurd å påstå, som gitte89 gjør, at fortid ikke skal dras opp i nåtid og fremtid. våre erfaringer farger oss. de, sammens med gener, gjør oss til det vi er. om du, gitte, ble sammens med en mann som var f.eks. dømt for seksuelle overgrep. mener du at hans fortid da er irrelevant? dette er et ekstremt eksempel for å illustrere det absurde i det du skriver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...