Gå til innhold

Avsluttet forhold pga (eks)-damas seksuelle fortid


tom1986

Anbefalte innlegg

Før min eksmann og jeg ble sammen hadde jeg hatt ca 50 sexpartnere og han 5. Da var jeg 25, (han har aldri visst om antallet)

Vi var sammen i 15 år, han var utro to ganger (over tid) som jeg nå vet om, i løpet av de årene. Jeg var ikke utro og det var han som ville skilles.

Jeg ser ingen grunn til at jeg skulle være en dårlig kjæreste og mor pga antall sexpartnere.

Man har ikke automatisk lav moral selv om man har hatt sex med mange. Jeg har ikke andre verdier og lavere moral enn mine venninner som har hatt sex med kun mannen sin.

Ts; det er mulig du går glipp av en veldig bra dame her, men det spørs om du ikke har ødelagt for deg selv nå... Jeg kunne ikke vært sammen med en som hang seg opp i fortiden min.

50 stk som 25-åring? det er jo helt vanvittig. hva i alle dager fikk deg til å gjøre det?

skjønner godt at din mann aldri fikk vite det. tror ikke mange menn ville godtatt en slik fortid.

Endret av tom1986
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det tyder på at ts har et veldig dårlig kvinnesyn egentlig.. Hvis han tror at jenter som har hatt få partnere vil ha en som har hatt som har pult rundt og ser på de jentene som har like mange (eller enda mindre enn seg selv) som billige horer.. Jeg selv har ikke hatt så mange, men jeg kunne aldri tenkt tanken på å bli sammen med en som deg. Egentlig er det ikke antallet sexpartnere som skremmer mest, men at du ser ned på mange av de jentene du har hatt sex med og for meg høres det helt vilt ut å ha sex med noen man ser på som ¨billige horer¨og ikke respekterer i det hele tatt.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS : Har du vurdert samtaleterapi ? Da slipper du å forsvare deg så veldig krampeaktig som du gjør her, og du finner kanskje ut hvorfor du har denne merkelige dobbeltmoralen

Jeg regner med at du ønsker å stifte familie en gang, og det kan bli vanskelig ( jeg sier ikke umulig ) , med disse holdningene.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han følger sine prinsipper og aksepterer også at han selv hadde blitt dumpet på samme måte av ei jente slik jeg forstår han. Da syntes jeg faktisk ikke at han gjør noe galt her. ALLE har sine prinsipper, forskjellen er bare at fåtall faktisk har ryggrad til å leve etter dem.

Og stakars, søt, perfekte jente som ble rammet av hans prinsipper- selvfølgelig syntes jeg synd i jenta men henne passet da faktisk ikke inn i hans søk "den perfekte". Leit for henne (og for han- han ville tross alt ha henne)men slik er livet!

Selv om man kan syntes hans prinsipper er på kanten så betyr ikke det at han ikke skal følge dem.

Men kanskje nevne disse harde prinsipper litt tidligere for en evt ny dame neste gan, TS? Kanskje LITT før dere har gått inn i et forhold...?

Slike ting er viktig for meg og mitt/mine forhold med disse tingene har jeg gjerne funnet ut av veldig tidlig.

Og av ren nysgjerrighet; Hva er egnentlig et akseptabelt antall for deg? Jo eldre man blir jo flere blir det så du burde kanskje komme i gang med letingen etter ei ny relativt fort, haha

Mvh

Jente, 27

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det mulig!!!!!

TS har sine mannsjovinistiske holdninger godt planta langt inn i hjernebarken uansett hva vi skriver her.

Hva er problemet da, du mener at hun er en dårligere person enn deg pga antallet sexpartnere. Hvorfor skriver du her da, hva vil du at vi skal si???

Du mener det du mener, og kommer aldri til å endre mening om hvordan en kvinne burde være uansett hvor mange eksempler vi skriver.

Herregud.. stakkars de damene du skal møte på din veg.....

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 stk som 25-åring? det er jo helt vanvittig. hva i alle dager fikk deg til å gjøre det?

skjønner godt at din mann aldri fikk vite det. tror ikke mange menn ville godtatt en slik fortid.

He he, du henger deg opp i antallet sexpartnere til dama men bryr deg ikke om at mannen har vært utro to ganger!!!!

Vil det si at du kunne vært sammen med en dame som hadde vært utro men ikke hadde hatt mange sexpartnere? Jeg ville heller hatt en trofast mann med mange tidligere sexpartnere enn en som hadde vært utro.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gud jeg håper det kommer en tråd snart som heter: Jeg ble dumpet pga min fortid med antall sex-partnere.

Voks opp TS. Som man reder ligger man, er det et ordtak som heter. Noe du burde tenkt over kanskje.

Det er helt greit at du synes tanken på at eksen din har hatt mange sex-partnere kan være ubehagelig, men du kan ikke sette et krav på antall partnere partneren din skal ha. Ifølge din tankegang så fortjener du ikke noen andre enn ei som nettopp har hatt flere sex-partnere.

Tro det eller ei TS, menn og kvinner er ikke så ulike når det kommer til seksualdriften. Du trenger ingen statistikk på dette, du kan jo bare se på deg selv og dine sex-partnere.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han følger sine prinsipper og aksepterer også at han selv hadde blitt dumpet på samme måte av ei jente slik jeg forstår han. Da syntes jeg faktisk ikke at han gjør noe galt her. ALLE har sine prinsipper, forskjellen er bare at fåtall faktisk har ryggrad til å leve etter dem.

Og stakars, søt, perfekte jente som ble rammet av hans prinsipper- selvfølgelig syntes jeg synd i jenta men henne passet da faktisk ikke inn i hans søk "den perfekte". Leit for henne (og for han- han ville tross alt ha henne)men slik er livet!

Selv om man kan syntes hans prinsipper er på kanten så betyr ikke det at han ikke skal følge dem.

Men kanskje nevne disse harde prinsipper litt tidligere for en evt ny dame neste gan, TS? Kanskje LITT før dere har gått inn i et forhold...?

Slike ting er viktig for meg og mitt/mine forhold med disse tingene har jeg gjerne funnet ut av veldig tidlig.

Og av ren nysgjerrighet; Hva er egnentlig et akseptabelt antall for deg? Jo eldre man blir jo flere blir det så du burde kanskje komme i gang med letingen etter ei ny relativt fort, haha

Mvh

Jente, 27

jeg har ikke noe eksakt tall på det, men f.eks. en 8-9 stk ved 25-årsalderen synes jeg er greit. helst litt færre. dvs noe erfaring, både mtp sex og forhold, men ikke ekstremt utagerende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har ikke noe eksakt tall på det, men f.eks. en 8-9 stk ved 25-årsalderen synes jeg er greit. helst litt færre. dvs noe erfaring, både mtp sex og forhold, men ikke ekstremt utagerende.

Du vil ikke ha en som deg selv for du er "ekstremt utagerende" egentlig?

Helt seriøst, mener du selv at du fortjener en "ordentlig" jente(hermetegn siden "de andre" jentene er horete i dine øyne) med din fortid? Burde du ikke holdt deg til "dine egne"?

Endret av Kråkesaks
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er det greit at du har hatt enda flere, mens hun er en annen person når hun har hatt sex med 25? Hvorfor har du lov til å ha one night stands og ikke hun?

Hvorfor skal hun føle seg horete av å ha eksperimentert litt med forskjellige partnere og du skal føle deg erfaren - og som en som har "rast fra seg"?

Alle har en fortid, og det er deg hun elsker nå. Men du elsker tydeligvis ikke henne, ikke betingelsesløst i alle fall.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maneater

50 stk som 25-åring? det er jo helt vanvittig. hva i alle dager fikk deg til å gjøre det?

skjønner godt at din mann aldri fikk vite det. tror ikke mange menn ville godtatt en slik fortid.

Ja hun har hatt mange før hun bandt seg, men etter min mening er det det som skjer innenfor den tid man er sammen som teller.

Innen for rammen av forholdet deres så er det visst mannen som har vært utro (2 ganger) og utroskap er vel mye verre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

problemet er at jeg ser på henne i et nytt lys nå. jeg trodde hun var en god jente med høye krav, selvdisiplin og "sunn" moral. nå er hun en "billig tøs" i mine øyne. den type jente jeg selv har dratt med meg hjem fra byen og aldri snakket med igjen. det høres forferdelig ut, men det er slik jeg føler det. sjeg er vel av den oppfatning av at vår fortid sier noe om hvem vi er. jeg tror ikke folk forandrer seg nevneverdig når det gjelder verdier og moral.

...og ja, jeg har andre krav til jenter enn meg selv. ser ikke noe galt med det. menn og kvinner er forskjellige, hvorfor skal man da stille de samme krav til de i absolutt alle situasjoner?

spørsmålet er vel om jeg skal ignorere det. prøve å jobbe med det og se om det kan fungere likevel, eller se etter andre jenter. det må da finnes bra jenter der ute, uten alt for mye bagasje...

Så du vil heller ha en jente som kanskje ikke har hatt så mange sexpartnere, men som ellers har lave krav, lite selvdisiplin og kanskje like mye dobbeltmoral som deg selv?

Du sier selv at du ble forelsket i henne pga hennes høye krav, selvdisiplin og moral. Du er klar over at hun er et fritt menneske ikke sant? At hun har selv tatt valget å være med de partnerene hun hadde, og at hun har lov til dette? Du kan aldri bestemme over et annet menneske, og ihvertfall kan du ikke velge eller endre fortiden deres. Jo før du skjønner dette jo bedre kommer livet ditt til å bli. Jeg mistenker at du egentlig ikke var så glad i henne, da hadde du ikke mistet følelsene dine pga noe så overfladisk. Du tviler jo på valget ditt, ellers hadde du ikke skrevet noe her inne.

HUN fortjener faktisk bedre enn deg. Og skulle du våkne opp og innse den kjempetabben du har gjort, så skal du vite at du er VELDIG heldig dersom hun tar deg tilbake.

Håper du endrer innstillingen din, hvis du fortsetter å være så trangsynt og lete etter det perfekte så kommer du sannsynligvis til å lete lenge, kanskje resten av ditt liv.

Lykke til!

Tillegg: Fortiden sier noe om hvem vi er - FEIL! Min fortid er FORTID! Erfaringer som jeg har lært mye av, men NEI fortiden min bestemmer ikke min fremtid. Vi velger selv hvem vi vil være og hva vi gjør med dagene og livet vårt. Jeg kan velge i morgen å gå i kloster og aldri ha sex igjen, det betyr at fortiden min definerer ikke meg lenger.

Endret av Rositalita
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror TS har store problemer med sjaulsi og selvtillitt. Redd for at noen av hennes tidligere erfaringer har vært bedre enn en dine egne prestasjoner?

Ikke tar du til deg noe av det folk skriver til deg. Mannsutgaven av hun som skrev "han-vil-ikke-si-han-elsker-meg-tråden".

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jeg er dum som følger mine egne verdier?

nå vet jeg ikke hvem du er, men er du så desperat etter en mann at du er villig til å godta hva som helst kun fordi du har følelser for han?

jeg er såpass gammel nå at jeg ser etter bestemte kvaliteter i en kvinne. ett av de kravene jeg har, er at mor til mine barn ikke skal ha en broket fortid. å vite at mor til mine barn en gang var en billig tøs er helt uaktuelt. uavhengig av hva jeg måtte føle for henne på et tidligere tidspunkt.

Det er helt greit at du følger dine egne verdier, tviler på at det er så veldig mange jener som har de samme tankene som deg. Tviler på at det er så mange jenter som vil bli sammen med en som mener at hvis jenter har hatt mange sexpartnere er de billige tøser, men mannfolka må få lov til å pule rundt..

Og det du sier om at det finnes to type jenter, de som man ligger med og de som man blir sammen med høres veldig fjernt ut.. For de jentene du mener bare er ¨bruk og kast¨ er kanskje drømmedama til en annen, mens drømmedama di har kanskje vært til ¨bruk og kast¨ for noen andre.. Og det er vel kanskje ikke så hyggelig tanke? Selv om hun hadde hatt få sexpartnere..

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har ikke noe eksakt tall på det, men f.eks. en 8-9 stk ved 25-årsalderen synes jeg er greit. helst litt færre. dvs noe erfaring, både mtp sex og forhold, men ikke ekstremt utagerende.

Du sier at maks antall sexpartenere damen din skal ha er 8-9. Da må du huske å ta med blokk og blyant på neste date og kryss-forhøre den (u)heldige jenta om sexlivet hennes før hun møtte deg.

Viktige spørsmål:

- HVa hvis hun har hatt trekant med to gutter - teller dette som en person? Og eventuelt er DETTE greit og moralsk forsvarlig så lenge tallet er under 9??

- HAr det gått i misjonærstilling eller har hun hatt vill, tilfredsstillende, mind-blowing sex??

(tenk hvis noen har greid å tilfredsstille henne før deg, Grøss og gru!!!!!!)

Du kommer til å drive deg selv til vanvidd hvis du skal inspisere det forhenværende sexlivet til alle du blir involvert med.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Så det du vil ha er en kjæreste som er en hore på soverommet, men et dydsmønster og et supermenneske ovenfor resten av verden.

Kanskje hun også skal være villig til å innordne seg under utdaterte standarder som f.eks. at det kun er hun som skal lage middagen, bare hun som skal ta seg av nattevåk og bleieskift, og bare hun som skal vaske de sure sokkene dine og boxerne dine med bremsespor i. Med dine holdninger er det ihvertfall rimelig å anta det...

Hvordan i huleste skal du klare å finne en slik person? Eller vil du heller ha et kjedelig sexliv med en person som ikke kjenner seg selv seksuelt og som du kan forme til akkurat hva som passer deg? Du er en tosk. En dobbeltmoralsk, trangsynt tosk.

Forresten: Kvinner liker ikke mannsjåvinisme. De ler av det, med mindre "mannen" kommer nært nok til at de når frem med knyttneven :lur:

Suksess blir det ihvertfall ikke om du vil ha en kvinne med de verdiene du trodde eksen din hadde men som hun liksom ikke hadde likevel (eller hvordan nå den logikken din var) :roll:

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bra at du gjorde det slutt. Hun høres ut som en jente som fortjener noen bedre enn en dust.

Støttes!

Utrolig flaks for henne at dette kom på et så tidlig tidspunkt. Hun kunne risikert å leve årevis med en TOTAL idiot.

Hils henne fra meg og si det kan kun gå oppover herfra.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg funderer på hva som kan utvikle et slikt syn på kvinner som det TS har.

Har aldri møtt på noen som er i nærheten av dette synet, heldigvis. Imidlertid så høres en del i media, og leses en del i pressen som ligner. Da er det svært ofte gitt til beste av personer som ikke har norsk bakgrunn.

For meg så avslører TS' syn en person som er så langt fra et "catch" som det er mulig å komme.

Det han forfekter er turn-off i alle sammenhenger. Hadde jeg i et uoppmerksomt øyeblikk blitt med en slik gespenst hjem så ville det vært det desidert pinligste øyeblikket i mitt liv.

Jeg skal gi TS pluss i margen for en eneste ting, og det er at han avsluttet forholdet med denne jenta. Et enormt, skjelvende skall av et selvbilde, utpreget selvopptatthet og fraværende respekt for andre mennesker er det som dukker opp i tankene når jeg leser det han skriver. Slik jeg ser det så har du en svær jobb forran deg med å komme opp på et akseptabelt nivå. Tviler egentlig på om det er mulig.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er virkelig 4-5 sexpartnere i året kjempemange? Forandrer problemstillingen seg hvis det er venner hun har hatt vennesex med? Eller om det har vært mange kjærester? Hva om hun har hatt 25 kjærester siden hun var 16? Eller om det var 25 one night stands? Det er så hull i hodet å skulle dømme henne ut i fra antall sexpartnere FØR deg. Jeg håper hun tenker "good riddance" og koser seg med så mange menn hun måtte ønske!

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...