Gå til innhold

Avsluttet forhold pga (eks)-damas seksuelle fortid


tom1986

Anbefalte innlegg

Synes du har tatt et latterlig dumt valg. Folk kan forandre seg, og at du ikke gir henne en sjanse en gang pga dette er rett og slett lavmål.

Jeg hadde selv en periode da jeg var "ung og dum", hvor jeg pådro meg et par one-night stands osv. Har fler på lista enn jeg selv synes er akseptabelt, og angrer på mye av dette dumme. MEN jeg får ikke gått tilbake og visket ut. Det eneste jeg kan gjøre er å se fremover, nå som jeg har mer selvrespekt, og mindre nysgjerrighet :)

Det er lov for kvinner også å utforske.

Hehe, synes jeg sr du sier dette om menn også som har vært med mange damer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hehe, synes jeg sr du sier dette om menn også som har vært med mange damer.

Ja det trur jeg aldri du får se/høre! Eller at jenter sier det om fremmede jenter det vet har seg med mange gutter. Da er det hore, ludder osv osv med en gang

Jente, 27

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner skuffelsen.. Men hvorfor i all verden spurte du om hvor mange hun hadde hatt sex med? Jeg er(antakeligvis) mye yngre enn deg å det at man aldri skal rote i fortiden på den måten har jeg lært for LENGST. Det ødelegger all mystikk rundt personen om man skal vite alt.. jeg hadde nok ikke gjort det slutt da, hvis jeg faktisk var glad i hun så det er ganske bra jobba

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tillegg: Fortiden sier noe om hvem vi er - FEIL! Min fortid er FORTID! Erfaringer som jeg har lært mye av, men NEI fortiden min bestemmer ikke min fremtid. Vi velger selv hvem vi vil være og hva vi gjør med dagene og livet vårt. Jeg kan velge i morgen å gå i kloster og aldri ha sex igjen, det betyr at fortiden min definerer ikke meg lenger.

Dette er er merkelig påstand.

Selvfølgelig sier fortiden din noe om deg. Man kan selvsagt forandre seg til både det bedre og det dårligere med årene, men fortiden sier definitivt noe om deg. Ville du vært kjæreste til en som tidligere drev med menneskehandel? En reformert gangster med liv på samvittigheten? Det er et fritt land og du kan oppføre deg akkurat som du vil såfremt du ikke bryter noen lover. Men det er fryktelig naivt av deg å tro at din tidligere oppførsel ikke kan ha konsekvenser for hvordan folk ser deg og at du fritt kan omdefinere deg selv når du måtte ha ønske dette.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det mest avtennende som finnes er folk uten vilje til å forandre seg.

Du er KLIN LIK min eks. (les; "jeg vet om mine svaketer, men sånn er jeg - deal with it"). En normal, oppadgående person ville kanskje gått inn i seg selv og jobbet litt med problemet. Ikke avslått det kontant fordi SLIK ER JEG!!

Gud, så irriterende!! Formoder at dersom du er sånn på dette punktet så er du slik ellers også. Altså arrogant til tusen.

Vis dama di tråden, da, er du grei. Hun trenger ikke sitte og gråte og håpe på noe hvis hun får lest hvordan du tenker - svart på hvitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_G25

Så for seks måneder siden møtte jeg det jeg trodde var en fantastisk jente. Første jenta på mange år jeg virkelig har fått følelser for. Vi har hatt det kjempebra sammen og har begynt å snakke om å flytte sammen i det siste.

Men for én uke siden avsluttet jeg forholdet. Det kom frem at hun har vært med ca. 25 gutter tidligere. Ikke spør meg hvordan det kom opp og frem, men det gjorde det. Jeg vet dette er litt hyklersk, da jeg har vært med enda flere, men jeg fikk et helt nytt syn på henne. Jeg så på henne som en virkelig god dame. Har egne interesser, hobbyer, karriere, venner, samtidig som hun er varm, pen og hele den der greia. Jeg trodde oppriktig talt hun var en "god jente", men dette knuste det bildet. Hun hadde til og med flere one night stands. Jeg trodde hun hadde selvrespekt og høye krav. Så feil kan man altså ta...

Vet ikke helt hva jeg spør om eller hvorfor jeg spør på et kvinneforum. Vil kanskje ha synspunkter fra det andre kjønn. Hun har ringt og meldt meg konstant siste uken. Gråter og virker knust. Jeg er fremdeles glad i henne, men mitt syn på henne er endret. Er litt usikker på hva jeg skal gjøre nå...

Hun er forresten 22 år, jeg er 27 år.

25? Jeg skjønner deg godt, jeg hadde antagelig reagert på samme måte. Det blir fort helt feil å være sammen med en jente som har vært så mye rundt. Jeg tror det er en vanlig oppfatning, men ikke blant jenter. Det illustrerer for så vidt at jenter og gutter generelt sett er ulike dyr.

Man kan selvsagt si at du er hyklersk, slik du selv sier - og slik alle jentene her også sier - men det er ikke slik verden henger sammen. Jenter kan være billige. Gutter kan ha dametekke.

Og billige jenter kan være interessante for en natt. Men det er ikke dem man satser på.

Man kan selvsagt mene at det ikke BØR være slik, at man må være frigjort og moderne etc., men glem det. Det ER slik. Det vil ALLTID være slik. Det handler neppe om kultur, snarere om natur: Det er noe grunnleggende, instinktivt. Psykologer, hjerneforskere, evolusjonsforskere o.l. kan sikkert forklare hvorfor.

Jeg tror ikke min kjæreste har noen spesielt dårlig bakgrunn, men vil ikke vite noe om det. Nettopp for å unngå en hver risiko for å havne i trådstarters situasjon. Og ikke tro dette er en sjelden måte å tenke på.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

25? Jeg skjønner deg godt, jeg hadde antagelig reagert på samme måte. Det blir fort helt feil å være sammen med en jente som har vært så mye rundt. Jeg tror det er en vanlig oppfatning, men ikke blant jenter. Det illustrerer for så vidt at jenter og gutter generelt sett er ulike dyr.

Man kan selvsagt si at du er hyklersk, slik du selv sier - og slik alle jentene her også sier - men det er ikke slik verden henger sammen. Jenter kan være billige. Gutter kan ha dametekke.

Og billige jenter kan være interessante for en natt. Men det er ikke dem man satser på.

Man kan selvsagt mene at det ikke BØR være slik, at man må være frigjort og moderne etc., men glem det. Det ER slik. Det vil ALLTID være slik. Det handler neppe om kultur, snarere om natur: Det er noe grunnleggende, instinktivt. Psykologer, hjerneforskere, evolusjonsforskere o.l. kan sikkert forklare hvorfor.

Jeg tror ikke min kjæreste har noen spesielt dårlig bakgrunn, men vil ikke vite noe om det. Nettopp for å unngå en hver risiko for å havne i trådstarters situasjon. Og ikke tro dette er en sjelden måte å tenke på.

Det er mange jenter som syns det er ekkelt med gutter som har ligget rundt, spesielt om de skjønner at de så på jentene som bare noe ¨boss¨, sier egentlig mer om gutten enn om jentene.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er er merkelig påstand.

Selvfølgelig sier fortiden din noe om deg. Man kan selvsagt forandre seg til både det bedre og det dårligere med årene, men fortiden sier definitivt noe om deg. Ville du vært kjæreste til en som tidligere drev med menneskehandel? En reformert gangster med liv på samvittigheten? Det er et fritt land og du kan oppføre deg akkurat som du vil såfremt du ikke bryter noen lover. Men det er fryktelig naivt av deg å tro at din tidligere oppførsel ikke kan ha konsekvenser for hvordan folk ser deg og at du fritt kan omdefinere deg selv når du måtte ha ønske dette.

Sammenligner du virkelig det å ha mange sexpartnere med å drive menneskehandel eller å ha mord på samvittigheten???

Ærlig talt... Jeg skrev dette i en litt annen sammenheng, nå tar du den helt ut av den sammenhengen den var tiltenkt!

Jeg reagerte på at han skrøt henne opp i skyene også dumper han henne over en bagatell som at hun har hatt noen flere partnere enn han ideelt sett hadde tenkt seg.

Endret av Rositalita
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sammenligner du virkelig det å ha mange sexpartnere med å drive menneskehandel eller å ha mord på samvittigheten???

Ærlig talt... Jeg skrev dette i en litt annen sammenheng, nå tar du den helt ut av den sammenhengen den var tiltenkt!

Jeg reagerte på at han skrøt henne opp i skyene også dumper han henne over en bagatell som at hun har hatt noen flere partnere enn han ideelt sett hadde tenkt seg.

Det er jo ikke en bagatell for ham. For deg kanskje, men så er du kvinne også da, og de tenner som kjent på menn de vet har hatt mange kvinner. Flokkdyr og alt det der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bevarres

Det er jo ikke en bagatell for ham. For deg kanskje, men så er du kvinne også da, og de tenner som kjent på menn de vet har hatt mange kvinner. Flokkdyr og alt det der.

Gjør vi det du? Ja, du får nå leve i troen selv om flere innlegg i denne tråden viser noe helt annet. For meg er det faktisk verre at TS ikke vet hvor mange han har pult enn at damen hans har pult flere enn han kan akseptere. Hun vet i hvert fall hvor mange hun har vært i seng med, og man kan like eller ikke like antallet men har man hatt sex med mange flere selv og mistet oversikten over hvor mange det er så bør man stige ned fra sin høye hest og smell the earth.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop

hvorfor er det trist? menn stigmatiseres på og i en rekke områder og situasjoner der kvinner ikke stigmatiseres.

denne naive, virkelighetsfjerne utopia feminister og kulturrelativister drømmer om vil aldri ta form. mennesker dømmer. det er et naturlig instinkt for å beskytte oss selv. alle dømmer. hele tiden. vi evaluerer og vurderer det andre gjør, sier, hvordan de ser ut etc. det er helt naturlig.

som sagt, jeg har ingenting i mot at jenter har mange sexpartnere, men jenter som har mange sexpartnere vet veldig godt at mange menn (og kvinner!) vurderer en slik atferd som billig, umoralsk, egoistisk etc. da får de som gjør det stå får det de gjør og ta konsekvensene av et slikt valg. ikke klage over at andre ikke liker det en gjør. det er ikke en menneskerett å kreve at alle skal like alt en gjør...

Men nå handler ikke dette om menn som blir stigmatisert. Denne tråden handler om at det liksom er verre at kvinner har like mange sexpartnere som menn. Klart stigmatisering ikke er bra uansett hvem det er, men nå holder jeg meg bare til tema i nettopp denne tråden.

Ingen har sagt at man skal kreve at alle liker alt. Det vi sier er at man skal ikke dømme andre for en ting når man er like ille selv. Om du mener kvinner som puler rundt er billig så er du jo like billig selv dersom du gjør det samme.

Endret av BettyBoop
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop

ikke på dette området. enhver jente som ligger rundt og som har flere one night stands har i mine øyne ikke selvrespekt. det er noe skittent og billig over det hele. perfekt for meg hvis jeg er ute etter en pulevenn eller one night stand, men absolutt ikke noe jeg ønsker å satse på seriøst.

ja, dobbeltmoral. saksøk meg.

måtte høre med noen kompiser hva de mente. de var ikke like ekstreme som meg på dette, men de var enige. så heldigvis er det ikke bare jeg som mener dette...

Du og mangler jo selvrespekt da.
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop

fornuftig innspill og ja jeg har mine svin på skogen. jeg var en "mannehore" når jeg var yngre, i senere tid har jeg derimot gått litt lei hele greia. jakten gir meg ikke det samme lengre. jeg er ute etter noe annet nå.

så kommer vel det innlysende her: hvorfor skal jeg "tilgis" når jeg ikke tilgir henne. vel, jeg er hyklersk på dette området. jeg har allerede oppgitt mine grunner til dette, så ser ingen grunn til å gå inn på de igjen.

hun vet hvorfor det ble slutt. jeg sa rett ut hvorfor jeg gjorde det slutt. vi kom inn på dette mens vi lå i sengen. husker ikke helt nøyaktig hva som ble sagt, men samtalen kom innpå på mer eksplisitte sexdetaljer og da nevnte hun det i en bisetning. det virket som hun umiddelbart skjønte at hun hadde sagt noe dumt. prøvde å bortforklare det, men da var det allerede gjort. jeg sa rett ut at det var noe jeg ikke aksepterte i en kjæreste og sa at et forhold ikke ville kunne fungere. deretter dro jeg hjem.

(jeg er IKKE født i 1986. årstallet viser til noe annet)

ps. jeg har vel aldri sagt at det er flott eller helt greit at gutter ligger rundt. det jeg sa var at det ikke var like ille. selv angrer jeg på flere "runder". jeg lyver heller aldri om min fortid. dersom en jente spør, gir jeg et omtrentlig men representativt svar. om hun ikke godtar det, så greit nok. det må jeg akseptere. fortid er fortid, men jeg må jo stå for deg jeg har gjort. kan ikke gjemme meg bak "ung og dum"-unnskyldningen.

så betyr det at jeg har endret verdier og moral? ikke egentlig. jeg har gjort mine feil og det er greit det. jeg står for alt det jeg har gjort.

Men hvorfor kan ikke du da respektere det dersom du møter en jente som innrømmer å ha gjort sine feil og står for det hun har gjort?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjør vi det du? Ja, du får nå leve i troen selv om flere innlegg i denne tråden viser noe helt annet. For meg er det faktisk verre at TS ikke vet hvor mange han har pult enn at damen hans har pult flere enn han kan akseptere. Hun vet i hvert fall hvor mange hun har vært i seng med, og man kan like eller ikke like antallet men har man hatt sex med mange flere selv og mistet oversikten over hvor mange det er så bør man stige ned fra sin høye hest og smell the earth.

Hør, fyren er jo dobbeltmoralsk så jeg er enig i noe av det du sier her. Men poenget mitt var at kvinner langt lettere ser gjennom fingrene med at en mann har hatt mange damer enn omvendt. Faktisk er det mange kvinner som skygger unna menn med få sexpartenre og går bare etter menn med mange partnere. De har visstnok et kvalitetsstempel i panna eller noe, for disse kvinnene tør ikke gjøre seg opp en mening om en fyr selv, men liker bare dem andre kvinner liker. Barnslig? Umodent? Latterlig flokkdyroppførsel? Javisst. Men slik er det nå mange kvinner er.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra du gikk fra henne, med de gode kvalitetene du beskriver hun har, fortjener hun nok mye bedre enn en mannsjåvenist som mentalt sett lever på 1800-tallet. Ærlig talt synes jeg synd på henne, håper hun av en eller annen grunn er på kvinneguiden og leser dette, så får hun se hvor mye støtte hun får.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra du gikk fra henne, med de gode kvalitetene du beskriver hun har, fortjener hun nok mye bedre enn en mannsjåvenist som mentalt sett lever på 1800-tallet. Ærlig talt synes jeg synd på henne, håper hun av en eller annen grunn er på kvinneguiden og leser dette, så får hun se hvor mye støtte hun får.

TS er dobbeltmoralsk, og trolig mannssjåvinistisk også. Så langt er vi enige. Men kvinner støtter hverandre uansett om det er grunn til det eller ikke, så det er ikke akkurat noe overraskende at hun får støtte her. At dere gnikker dere opp til hverandre og backer hverandre opp betyr ikke nødvendigvis at TS sin holdning er mer forkastelig av den grunn. Han føler det han føler, og det er lite du eller jeg kan gjøre med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest BettyBoop

25? Jeg skjønner deg godt, jeg hadde antagelig reagert på samme måte. Det blir fort helt feil å være sammen med en jente som har vært så mye rundt. Jeg tror det er en vanlig oppfatning, men ikke blant jenter. Det illustrerer for så vidt at jenter og gutter generelt sett er ulike dyr.

Man kan selvsagt si at du er hyklersk, slik du selv sier - og slik alle jentene her også sier - men det er ikke slik verden henger sammen. Jenter kan være billige. Gutter kan ha dametekke.

Og billige jenter kan være interessante for en natt. Men det er ikke dem man satser på.

Man kan selvsagt mene at det ikke BØR være slik, at man må være frigjort og moderne etc., men glem det. Det ER slik. Det vil ALLTID være slik. Det handler neppe om kultur, snarere om natur: Det er noe grunnleggende, instinktivt. Psykologer, hjerneforskere, evolusjonsforskere o.l. kan sikkert forklare hvorfor.

Jeg tror ikke min kjæreste har noen spesielt dårlig bakgrunn, men vil ikke vite noe om det. Nettopp for å unngå en hver risiko for å havne i trådstarters situasjon. Og ikke tro dette er en sjelden måte å tenke på.

Det handler BARE om kultur jo. Før kristendommen kom så var det ingen som så ned på kvinner med et aktivt sexliv. Det at jenter er horer og tøser, mens menn er helter når de puler rundt henger igjen fra middelalderen.

Og hva får deg til å tro at en jente skal se på deg som interessant?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop

TS er dobbeltmoralsk, og trolig mannssjåvinistisk også. Så langt er vi enige. Men kvinner støtter hverandre uansett om det er grunn til det eller ikke, så det er ikke akkurat noe overraskende at hun får støtte her. At dere gnikker dere opp til hverandre og backer hverandre opp betyr ikke nødvendigvis at TS sin holdning er mer forkastelig av den grunn. Han føler det han føler, og det er lite du eller jeg kan gjøre med det.

Han får føle hva han vil, men han har seg selv å takke dersom han ikke får noen kjæreste.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop

Hør, fyren er jo dobbeltmoralsk så jeg er enig i noe av det du sier her. Men poenget mitt var at kvinner langt lettere ser gjennom fingrene med at en mann har hatt mange damer enn omvendt.

Quote: Kanskje dette sier mer om at vi er mer forståelsesfulle og tilgivende enn det menn er?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han får føle hva han vil, men han har seg selv å takke dersom han ikke får noen kjæreste.

Det har aldri vært en ulempe for en en manns evne til å dra kvinner at han er mannssjåvinistisk. Tvert om vil jeg si. Du later til å tro at en mann er mer attraktiv jo mer "spiselige" eller korrekte holdninger han har overfor kvinner. Fail!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...