Gå til innhold

Avsluttet forhold pga (eks)-damas seksuelle fortid


tom1986

Anbefalte innlegg

Mulig det er sånn for noen, men det gjelder absolutt ikke alle. Jeg for min del har alltid skygget unna de mest omsvermede gutta, de som ligger med det meste av damer som kommer i deres vei - så vi finnes vi også. Bildet er nok mer nyansert enn noen av dere egentlig ønsker å tenke på, men samtidig henger kanskje bildet sammen med hvilke kretser man vanker i.

Det gjelder ikke alle nei, det har du nok rett i. Men helt individuelt er det nok neppe, da det er mer utbredt at kvinner liker omsvermede menn enn omvendt. Ser du forskjellen? Ikke absolutter (dvs. ikke alle kvinner), men tendenser (dvs. mange kvinner).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest BettyBoop

Dette kan jeg jo forsåvidt snu mot deg: at du oppfatter deg selv på en bestemt måte betyr ikke at du vet noe om deg selv av den grunn. See? Kunnskap er så mangt: hvordan noe fremstår er minst like viktig som hvordan dette noe tror om seg selv.

Jeg oppfatter meg selv? Jeg lever jo med meg selv, så klart jeg kjenner meg selv bedre enn alle andre.

Endret av Kråkesaks
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop

Ser du har skrevet inn et svar, så da får jeg vel kommentere.

Den første påstanden er grunnløs og antagelig feil. Spørsmålet ditt om min interesse hos jenter (takk, bare bra :) ) er ikke relevant.

Påstanden din om at dette bare er en tradisjonell, kristen greie som henger igjen har ikke så mye å si. Uansett hva forklaringen er, så er det et FAKTUM at jenter som flyr rundt, ikke står så høyt i kurs. Har du en løs fortid, har du kanskje potensiale til å bli en flørt. Noe mer enn det? Dessverre vil mange svare niks og nei.

Lik det eller klag, og skriv gjerne flere impulsive innlegg om det på nettfora. Men det vil være slik uansett.

Du burde også ha tenkt lenger før du presenterte den lille tesen din: Vend blikket ut mot andre samfunn i dag og mot andre samfunn opp igjennom historien. Se om du finner så mange kulturer hvor det har vært alment akseptert at jenter flyr rundt. Lykke til.

Dette er noe jeg overlater til fagfolk, men jeg gjetter på at dette er gravert inn i hjernen - det er arv, ikke miljø. Det er vel stort sett biologiske greier som styrer attraksjon?

I så fall er det ikke så jækla merkelig at jentene her inne ikke skjønner trådstarter og snakker om likestilling og hykleri i stedet... Det handler ikke om det, men om innebygde preferanser hos det motsatte kjønn.

Ja jeg vet at i vår kultur står ikke slike jenter høyt i kurs, Men hvem sin feil er ikke det? Er det ikke nettopp pga dømmende folk?

Om folk ikke hang seg så veldig opp i andre folks valg i livet så hadde ikke slike jenter stått så lavt i kurs.

Man skal ikke alltid bare akseptere at ting er som de er eller har vært. Ting kan endres. Det handler bare om at folk endrer tankegang.

Preferanser kan endres. Det handler bare om å ta tak i seg selv.

Og drit i historien. Man skal se framover, ikke bakover.

Endret av BettyBoop
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop

Nei, ikke nødvendigvis. Men du er ikke nødvendigvis fantastisk og spesiell heller. See?

Du er begge deler, eller ingen av delene. Hvordan en ting ER er ganske så komplekst ser du.

Men siden andre kjenner deg bedre enn du selv gjør, vil ikke du da være slik du framstår for andre? Var jo det du sa.

Uansett hvordan man framstår utad, så er det ingen som kan sette seg inn i den andres hode og vite noe om hva den andre tenker eller føler. Altså vet du ingenting om følelsene, tankene, eller moralen til en jente som puler rundt bare fordi du tror jenter som puler rundt er sånn og sånn..

Endret av BettyBoop
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uten å ha lest hele tråden tror jeg jeg kan si at du nettopp gjorde denne damen en stor tjeneste ;)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men siden andre kjenner deg bedre enn du selv gjør, vil ikke du da være slik du framstår for andre? Var jo det du sa.

Hør: jeg påstår at jeg kjenner sider ved kvinner (dvs. de jeg faktisk kjenner) som disse kvinnene selv kanskje ikke er klar over. Ikke så rart egentlig, for jeg har selv blitt oppmerksom på sider ved meg selv jeg ikke var klar over pga. at andre har påpekt dem. Kanskje er du en nagger, men vet det ikke selv inntil typen din sier det til deg. Kanskje tar han feil, men kanskje har han en smule rett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men siden andre kjenner deg bedre enn du selv gjør, vil ikke du da være slik du framstår for andre? Var jo det du sa.

Uansett hvordan man framstår utad, så er det ingen som kan sette seg inn i den andres hode og vite noe om hva den andre tenker eller føler. Altså vet du ingenting om følelsene, tankene, eller moralen til en jente som puler rundt bare fordi du tror jenter som puler rundt er sånn og sånn..

Men da forutsetter du automatisk at folk skal vurderes på intensjonene sine og ikke handlingene sine. Det er et problematisk standpunkt for å si det mildt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop

Men da forutsetter du automatisk at folk skal vurderes på intensjonene sine og ikke handlingene sine. Det er et problematisk standpunkt for å si det mildt.

Hvorfor er det problematisk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop

Hør: jeg påstår at jeg kjenner sider ved kvinner (dvs. de jeg faktisk kjenner) som disse kvinnene selv kanskje ikke er klar over. Ikke så rart egentlig, for jeg har selv blitt oppmerksom på sider ved meg selv jeg ikke var klar over pga. at andre har påpekt dem. Kanskje er du en nagger, men vet det ikke selv inntil typen din sier det til deg. Kanskje tar han feil, men kanskje har han en smule rett.

Hva er en nagger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest_G25

Ja jeg vet at i vår kultur står ikke slike jenter høyt i kurs, Men hvem sin feil er ikke det? Er det ikke nettopp pga dømmende folk?

Om folk ikke hang seg så veldig opp i andre folks valg i livet så hadde ikke slike jenter stått så lavt i kurs.

Man skal ikke alltid bare akseptere at ting er som de er eller har vært. Ting kan endres. Det handler bare om at folk endrer tankegang.

Preferanser kan endres. Det handler bare om å ta tak i seg selv.

Og drit i historien. Man skal se framover, ikke bakover.

Hei, takk for svar :)

Dette får bli mitt siste innlegg.

"Hvem sin feil er det"? Jeg mener at det ikke var noen "feil" av trådstarter å velge å slå opp. Det er en reaksjon jeg kan forstå - og mange med meg. Det er ikke logisk, men noe følelsesmessig. Slik er det stort sett med slike ting og det er fint lite man kan gjøre for endre på det.

Ja, preferanser kan endres. Men hvis de er skrevet ned i DNA-et, tar det vel et par tusen år.

Til slutt, før du snakker om at man ikke bør dømme, bør du først ta en kikk på dine egne innlegg. Du kommer gjerne lenger ved å være mild enn ved å være krass :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jenter det dere må forstå er: En nøkkel som kan brukes på mange låser er en GOD nøkkel, en lås som låses opp av mange nøkler er en DÅRLIG lås!

Jeg blir forbanna over kvinner som puler rundt og unnskylder seg med at menn gjør det :kjefte: Det er ikke samme sak!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jenter det dere må forstå er: En nøkkel som kan brukes på mange låser er en GOD nøkkel, en lås som låses opp av mange nøkler er en DÅRLIG lås!

Jeg blir forbanna over kvinner som puler rundt og unnskylder seg med at menn gjør det :kjefte: Det er ikke samme sak!

Hvorfor er det ikke samme sak? Det er jo samme handling?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Maria_Marihøne

Jenter det dere må forstå er: En nøkkel som kan brukes på mange låser er en GOD nøkkel, en lås som låses opp av mange nøkler er en DÅRLIG lås!

Jeg blir forbanna over kvinner som puler rundt og unnskylder seg med at menn gjør det :kjefte: Det er ikke samme sak!

Explain, please :popcorn:

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop

Jenter det dere må forstå er: En nøkkel som kan brukes på mange låser er en GOD nøkkel, en lås som låses opp av mange nøkler er en DÅRLIG lås!

Jeg blir forbanna over kvinner som puler rundt og unnskylder seg med at menn gjør det :kjefte: Det er ikke samme sak!

Du får bli så forbanna du bare vil, men det er samme sak.

Du kan ikke sammenligne en pikk med en nøkkel og en mus med et nøkkelhull. Blir for dumt.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop

En som maser mye vil jeg tro

Ok men da flanør. Kanskje du oppfatter henne som en nagger fordi hun oppfatter deg som en som ikke lytter. Man maser ikke uten grunn liksom.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maneater

Jenter det dere må forstå er: En nøkkel som kan brukes på mange låser er en GOD nøkkel, en lås som låses opp av mange nøkler er en DÅRLIG lås!

Jeg blir forbanna over kvinner som puler rundt og unnskylder seg med at menn gjør det :kjefte: Det er ikke samme sak!

Det må være ønsketenkning å si at det ikke er samme sak!

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...