Gå til innhold

Avsluttet forhold pga (eks)-damas seksuelle fortid


tom1986

Anbefalte innlegg

Det handler BARE om kultur jo. Før kristendommen kom så var det ingen som så ned på kvinner med et aktivt sexliv. Det at jenter er horer og tøser, mens menn er helter når de puler rundt henger igjen fra middelalderen.

Wow.

Plukk opp en historiebok en dag. Du er fullstendig på viddene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

En annen og mer sannsynlig forklaring er at kvinner uansett utseende og attraktivitet ser etter en liten håndfull av de mest attraktive mennene. Og av Cosmo og venninner blir de også fortalt at de fortjener disse mennene også, bare fordi dere er kvinner. Selvsagt vet dere at andre kvinner liker dem også, og i noen tilfeller er det sånn at dere liker dem bare fordi andre kvinner liker dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop

En annen og mer sannsynlig forklaring er at kvinner uansett utseende og attraktivitet ser etter en liten håndfull av de mest attraktive mennene. Og av Cosmo og venninner blir de også fortalt at de fortjener disse mennene også, bare fordi dere er kvinner. Selvsagt vet dere at andre kvinner liker dem også, og i noen tilfeller er det sånn at dere liker dem bare fordi andre kvinner liker dem.

Du er mann. Du vet ikke en dritt om kvinner.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gorgonzola

En annen og mer sannsynlig forklaring er at kvinner uansett utseende og attraktivitet ser etter en liten håndfull av de mest attraktive mennene. Og av Cosmo og venninner blir de også fortalt at de fortjener disse mennene også, bare fordi dere er kvinner. Selvsagt vet dere at andre kvinner liker dem også, og i noen tilfeller er det sånn at dere liker dem bare fordi andre kvinner liker dem.

Ooooooh, brannfakkel....

Du er mann. Du vet ikke en dritt om kvinner.

Som tydeligvis traff. Når noen føler seg truffet er det slett ikke uvanlig å ty til nedrakking i et forsøk på kvele motstanderen. Hersketeknikk som det også kalles. Hører du Huidtfelt, det kaan gå motsatt vei også.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bevarres

Hør, fyren er jo dobbeltmoralsk så jeg er enig i noe av det du sier her. Men poenget mitt var at kvinner langt lettere ser gjennom fingrene med at en mann har hatt mange damer enn omvendt. Faktisk er det mange kvinner som skygger unna menn med få sexpartenre og går bare etter menn med mange partnere. De har visstnok et kvalitetsstempel i panna eller noe, for disse kvinnene tør ikke gjøre seg opp en mening om en fyr selv, men liker bare dem andre kvinner liker. Barnslig? Umodent? Latterlig flokkdyroppførsel? Javisst. Men slik er det nå mange kvinner er.

Selvsagt er det noen kvinner som faller for dem, det vil det alltid være. Det er også noen kvinner som ikke kan fordra typer som TS, menn som har seg med det meste som kan krype og gå men som setter en helt annen standard for damenes oppførsel på samme område. Det finnes kvinner og menn av alle sorter, kvinner er ikke en ensartet gruppe og det samme gjelder menn. Det er menn som ikke ville hatt noen problemer med å være sammen med denne jenta selv om de kanskje hadde hatt færre ligg enn henne. Det er individuelt dette her. Hvis jeg liker en fyr og han har de verdier som jeg selv står for, at vi finner noe i hverandre som gjør at vi vil være sammen så kaster jeg ikke vrak på han pga fortiden hans. Alt kommer an på oppførselen i forholdet, men jeg velger selv -ikke ut fra hva andre mener. Så kan det være at andre jenter ser annerledes på det.

Jeg har hatt mange diskusjoner i sin tid med min bror og hans kompiser på dette området, om dobbeltmoralen og det å forvente noe annet av andre enn man gjør av seg selv. Det er holdningene til TS som er avtennende, ikke det at han har hatt mange damer men det at han mener at han har rett til å dømme noen som faktisk ikke er så "horete" som han selv er.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er dum som følger mine egne verdier?

nå vet jeg ikke hvem du er, men er du så desperat etter en mann at du er villig til å godta hva som helst kun fordi du har følelser for han?

jeg er såpass gammel nå at jeg ser etter bestemte kvaliteter i en kvinne. ett av de kravene jeg har, er at mor til mine barn ikke skal ha en broket fortid. å vite at mor til mine barn en gang var en billig tøs er helt uaktuelt. uavhengig av hva jeg måtte føle for henne på et tidligere tidspunkt.

Uansett hvorfor hun tok de valgene hun gjorde da hun var yngre - det er de valgene og konsekvensene av disse som har gjort henne til den jenten hun er i dag. Til den jenten du likte (??)...

Fortid er fortid.

Men jeg tror nok aldri du var ordentlig forelsket i henne når det falt deg så lett å gi slipp.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du er mann. Du vet ikke en dritt om kvinner.

Jeg er mann. Nettopp derfor vet jeg en hel del om kvinner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og du kaller deg adonis og så skal jeg liksom ta deg seriøst? Nekter å tro at du er så hot som du tror du er.

Hvor hot jeg er eller ikke er har vel egentlig ingenting å gjøre med at du åpenbart ikke fulgte med i historietimene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest too easy

En annen og mer sannsynlig forklaring er at kvinner uansett utseende og attraktivitet ser etter en liten håndfull av de mest attraktive mennene. Og av Cosmo og venninner blir de også fortalt at de fortjener disse mennene også, bare fordi dere er kvinner. Selvsagt vet dere at andre kvinner liker dem også, og i noen tilfeller er det sånn at dere liker dem bare fordi andre kvinner liker dem.

Mulig det er sånn for noen, men det gjelder absolutt ikke alle. Jeg for min del har alltid skygget unna de mest omsvermede gutta, de som ligger med det meste av damer som kommer i deres vei - så vi finnes vi også. Bildet er nok mer nyansert enn noen av dere egentlig ønsker å tenke på, men samtidig henger kanskje bildet sammen med hvilke kretser man vanker i.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop

Alle vet at grunnen til at kvinner har blitt behandlet annerledes i historien er pga menns holdninger. Ingenting annet.

Endret av Kråkesaks
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ooooooh, brannfakkel....

Som tydeligvis traff. Når noen føler seg truffet er det slett ikke uvanlig å ty til nedrakking i et forsøk på kvele motstanderen. Hersketeknikk som det også kalles. Hører du Huidtfelt, det kaan gå motsatt vei også.

Hehe, spot on.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop

Jeg er mann. Nettopp derfor vet jeg en hel del om kvinner.

tror du du vet mer om oss enn vi selv gjør? Du vet absolutt ingenting skal jeg si deg. Ikke EN ting.

Endret av Kråkesaks
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvsagt er det noen kvinner som faller for dem, det vil det alltid være. Det er også noen kvinner som ikke kan fordra typer som TS, menn som har seg med det meste som kan krype og gå men som setter en helt annen standard for damenes oppførsel på samme område. Det finnes kvinner og menn av alle sorter, kvinner er ikke en ensartet gruppe og det samme gjelder menn. Det er menn som ikke ville hatt noen problemer med å være sammen med denne jenta selv om de kanskje hadde hatt færre ligg enn henne. Det er individuelt dette her. Hvis jeg liker en fyr og han har de verdier som jeg selv står for, at vi finner noe i hverandre som gjør at vi vil være sammen så kaster jeg ikke vrak på han pga fortiden hans. Alt kommer an på oppførselen i forholdet, men jeg velger selv -ikke ut fra hva andre mener. Så kan det være at andre jenter ser annerledes på det.

Jeg har hatt mange diskusjoner i sin tid med min bror og hans kompiser på dette området, om dobbeltmoralen og det å forvente noe annet av andre enn man gjør av seg selv. Det er holdningene til TS som er avtennende, ikke det at han har hatt mange damer men det at han mener at han har rett til å dømme noen som faktisk ikke er så "horete" som han selv er.

Ja, nettopp. Kvinner hater å bli dømt (sikkert mange kvinner her med mange partnere, så de tenner nok på alle pluggene av slike tråder), men elsker menn som har hatt mange kvinner. Omvendt er det mange menn som misliker og velger bort kvinner med mange partnere (personlig bryr jeg meg ikke så mye om det).

Men er det så rart? Menn er seksuelt eiesyke, og for dem betyr mange partnere mange konkurrenter. Kvinner er emosjonelt eiesyke, for dem betyr ikke mange partnere annet enn at fyren er godt likt, har mye seksuell erfaring= kan gi henne nytelse, samt status ved å vite at mange kvinner vil ha ham. Men det blir trøbbel om han fremdeles er opptatt av eksen f.eks., for da er det noen som konkurrerer om følelsene hans. Derfor kan kvinner godt drite i om du dater mange, men de er jævlig opptatt av forholdet ditt til eksen selv om du gang på gang insisterer på at du ikke er forelska i henne lenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest BettyBoop

Ja, nettopp. Kvinner hater å bli dømt (sikkert mange kvinner her med mange partnere, så de tenner nok på alle pluggene av slike tråder), men elsker menn som har hatt mange kvinner. Omvendt er det mange menn som misliker og velger bort kvinner med mange partnere (personlig bryr jeg meg ikke så mye om det).

Men er det så rart? Menn er seksuelt eiesyke, og for dem betyr mange partnere mange konkurrenter. Kvinner er emosjonelt eiesyke, for dem betyr ikke mange partnere annet enn at fyren er godt likt, har mye seksuell erfaring= kan gi henne nytelse, samt status ved å vite at mange kvinner vil ha ham. Men det blir trøbbel om han fremdeles er opptatt av eksen f.eks., for da er det noen som konkurrerer om følelsene hans. Derfor kan kvinner godt drite i om du dater mange, men de er jævlig opptatt av forholdet ditt til eksen selv om du gang på gang insisterer på at du ikke er forelska i henne lenger.

Har du hørt en eneste jente i denne tråden si at vi elsker menn som puler rundt og behandler jenter som søppel som de puler og kaster vekk som en brukt tannbørste?

Blir så jævlig provosert av alle dere guttene som sier så mye negativt om jentene dere tar med hjem: At de bare er et godt ligg, at dere ikke kan respektere dem, at de ikke er kjærestemateriale. Tror du seriøst jenter vil ha slike menn? Som tror de er bedre enn kvinner på denne måten?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop

Hehehe, såda såda *klappe på hodet*. Er ikke arrogant det. Samme som at kvinner vet mye om oss nettopp fordi dere er kvinner. Vi vet jo ikke hvordan vi fremstår for dere, gjør vi vel? :)

Jeg er faktisk så nede på landjorda at jeg innrømmer at jeg ikke vet alt om menn.

Det at kvinner fremstår på en måte ovenfor deg betyr ikke at du vet noe om oss av den grunn.

Du tror du vet. Det er forskjell på å tro og vite.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

DeDe

Alle vet at grunnen til at kvinner har blitt behandlet annerledes i historien er pga menns holdninger. Ingenting annet.

Du sa at det var kristendommen som var årsaken til at kvinner blir stigmatisert for sin seksualitet. Kristendommen har eksistert i over 2000 år. Så jeg regner med at du da referer til, for eksempel, de ekstremt frigjorte kvinnene i oldtidens egypt? De frigjorte mesopotamiske kvinnene? De frigjorte ottomanske kvinnene? Ja, før kristendommen bare lå de rundt som pokker. Titalls partnere og aborter over en lav sko. Not.

Endret av Kråkesaks
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Har du hørt en eneste jente i denne tråden si at vi elsker menn som puler rundt og behandler jenter som søppel som de puler og kaster vekk som en brukt tannbørste?

Blir så jævlig provosert av alle dere guttene som sier så mye negativt om jentene dere tar med hjem: At de bare er et godt ligg, at dere ikke kan respektere dem, at de ikke er kjærestemateriale. Tror du seriøst jenter vil ha slike menn? Som tror de er bedre enn kvinner på denne måten?

Nå må du nesten følge med her. Kvinner liker ikke menn som dømmer dem, det er sant. Men de liker menn som har hatt seg med mange. Om en don juan offentlig dømmer kvinner han har ligget med teller det negativt, men ikke så negativt at kvinner vil la være å ligge med ham av den grunn. Han er jo godt likt av andre kvinner, så noe må det være ved ham, ikke sant?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop

DeDe

Du sa at det var kristendommen som var årsaken til at kvinner blir stigmatisert for sin seksualitet. Kristendommen har eksistert i over 2000 år. Så jeg regner med at du da referer til, for eksempel, de ekstremt frigjorte kvinnene i oldtidens egypt? De frigjorte mesopotamiske kvinnene? De frigjorte ottomanske kvinnene? Ja, før kristendommen bare lå de rundt som pokker. Titalls partnere og aborter over en lav sko. Not.

Vikingtiden. Og jeg snakker ikke om at de lå rundt, jeg snakker om at det vare akseptert at kvinner også hadde seksuelle drifter.

Endret av BettyBoop
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er faktisk så nede på landjorda at jeg innrømmer at jeg ikke vet alt om menn.

Det at kvinner fremstår på en måte ovenfor deg betyr ikke at du vet noe om oss av den grunn.

Du tror du vet. Det er forskjell på å tro og vite.

Dette kan jeg jo forsåvidt snu mot deg: at du oppfatter deg selv på en bestemt måte betyr ikke at du vet noe om deg selv av den grunn. See? Kunnskap er så mangt: hvordan noe fremstår er minst like viktig som hvordan dette noe tror om seg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_G25

Det handler BARE om kultur jo. Før kristendommen kom så var det ingen som så ned på kvinner med et aktivt sexliv. Det at jenter er horer og tøser, mens menn er helter når de puler rundt henger igjen fra middelalderen.

Og hva får deg til å tro at en jente skal se på deg som interessant?

Ser du har skrevet inn et svar, så da får jeg vel kommentere.

Den første påstanden er grunnløs og antagelig feil. Spørsmålet ditt om min interesse hos jenter (takk, bare bra :) ) er ikke relevant.

Påstanden din om at dette bare er en tradisjonell, kristen greie som henger igjen har ikke så mye å si. Uansett hva forklaringen er, så er det et FAKTUM at jenter som flyr rundt, ikke står så høyt i kurs. Har du en løs fortid, har du kanskje potensiale til å bli en flørt. Noe mer enn det? Dessverre vil mange svare niks og nei.

Lik det eller klag, og skriv gjerne flere impulsive innlegg om det på nettfora. Men det vil være slik uansett.

Du burde også ha tenkt lenger før du presenterte den lille tesen din: Vend blikket ut mot andre samfunn i dag og mot andre samfunn opp igjennom historien. Se om du finner så mange kulturer hvor det har vært alment akseptert at jenter flyr rundt. Lykke til.

Dette er noe jeg overlater til fagfolk, men jeg gjetter på at dette er gravert inn i hjernen - det er arv, ikke miljø. Det er vel stort sett biologiske greier som styrer attraksjon?

I så fall er det ikke så jækla merkelig at jentene her inne ikke skjønner trådstarter og snakker om likestilling og hykleri i stedet... Det handler ikke om det, men om innebygde preferanser hos det motsatte kjønn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...