Gå til innhold

Vi prøver!


Gjest Hulderjenta

Anbefalte innlegg

Ha en super påske :danse:

Og lykke til i jakten på påskeegget :grinele:

Vi begynner jakten rett etter påske vi...litt mer originalt liksom :ler2:

Påskeklem fra Capricorn :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Hulderjenta

Nå er påsken begynt, og jeg merket det da jeg våknet i dag, hvor utrolig stille det er i blokken vår... Mange som er bortreist. Ute skinner solen fra blå himmel, og innen et par timer ser dere meg traske oppver Fløyen. :D Skal ut på tur, aldri sur. :ler2:

Takk for påskehilsen, Pludre! Etter å ha lest din dagbok, har ikke du tid til late dager oig turer over Fløyen de neste dagene. Du får ta det igjen etterpå! :D

Og hei '83, Murmeldyret og Capricorn, takk for hilsen fra dere! Ja eggløsningstiden har akkurat vært, og jeg håper vi har klart det denne gangen. :wink: Vi har i alle fall prøvd hardt i forkant av eggløsning. Litt vanskelig å beregne eggløsning på forhånd, blir bare erfaringsmessig i forhold til sykluslengde. Og syklusen varierer i fra gang til gang... Men når EL først kommer så kjenner jeg det, og jeg kjente det denne gangen på mandag, som var dag 12. Ingen smerte i puppene denne ganen.. Ganske pussig - hvorfor skal kroppen være så utrolig i utakt? At jeg noen ganger har intenst vondt i både pupper og eggstokk-området, mens andre ganger merker jeg ingenting? Er jo ikke sikkert jeg har eggløsning hver mnd... Håper jo det da! Men alt dette får jeg svar på etter hvert, skal til legen 13. april og ta blodprøvene. Blir spennende å få resultatet av det! Men jeg håper at vi har klart det denne måneden, men jeg jeg skal ikke bli skuffet om vi ikke har klart det. Svaret får vi se 19-23.april, da er det IKM. Antar at IKM vil være den 19. siden jeg hadde EL-smerter på dag 12. Men siden jeg varierer fra måned til måned må jeg vente helt til 23. tilfelle jeg har en 30-dagers syklus denne gangen.. Mye å holde styr på! :ler2:

Nå må jeg få i meg litt mer mat, snart er det ut på tur! Det skal bli deilig! :D

Dag 15, beregnet IKM: 19.-23. april

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har meg en ekspress runde over dagbøkene her inne, og ønsker alle en super Påske og lykke til med "forestående sysler"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hulderjenta

Fant dagboken min på side 2 :o Det var så trist at jeg måtte bare få den flyttet opp litt.. :sjarmor:

Dag 16 (kjipt å vente, kunne tenkt meg å spole litt fremover..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Morsom du :ler::ler:

Takk for koselig hilsen :wink:

Har ikke tid til dette jeg, men jeg sporer jo rett av når jeg kommer på nett, skulle jo bare lage bordkort og dåpskort til gutten min jo :oops:

jaja, får vel fortsette med det jeg da..... :roll:

God klem fra Pludre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Hulderjenta

Jeg er egentlig ikke det, Pludre... :roll: Men jeg slår til innimellom, og i går fikk jeg et kick og satt og lo for meg selv av det jeg skrev til deg. :ler2::ler::ler2:

Påskeaften! Endelig fikk jeg gått i butikken igjen :ler2: Abstinenser, jeg? :ler2:

Grue-gleder meg sånn til IKM! Jeg har et sterkt håp om at det har klaffet denne gangen. Men jeg tør ikke si det høyt. Tør ikke si det til min kjære en gang, for han sier at jeg ikke må få så store forhåpninger, men slappe av. Det skjer når det skjer, sier han. Vi får se da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Moonshadow

Vet hvordan det er å gå å vente for å se om mensen kommer, når man håper på en liten en. Vet også hvor skuffet man kan bli om den kommer, så jeg krysser fingra for dere. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hulderjenta

Her var det kommet hilsener til meg, så kjekt! Fra mine nattlige chattevenner fra hin natten :wink: Takk for hilsen TinaK og Mann38. :D

Har hatt en strålende dag i dag! :D Deilig med sånne dager! Vært mye ute, både gått på tur og ridd på tur. Sitter her og koker i kinnene etter all den friske gode luften i dag. Og jammen tittet solen frem i dag også.

Har meg en liten KGrunde her, har logget meg på utallige ganger, plutselig klikker modemet og jeg blir kastet ut av nettet :evil: Håper det holder seg nå..

Ellers intet nytt herfra - ha en fin dag, de som måtte lese dette!

Dag 18

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei Hulderjenta!

Ja i morgen skal du ta blodprøver :wink:

Jeg følger hakk i hel på onsdag.

Vet du noe om hvor lang tid det tar å få svar?

Jeg blir kun kontaktet hvis prøvene ikke er normale.

Jeg har jo også fått resept på Pergotime, og jeg vet ennå ikke om jeg vil ta det hvis hormonprøvene er normale. Men så leste jeg i et ukeblad at hormonprøvene ikke alltid gir klart svar på om man har hatt EL. Det sto om ei som hadde tatt prøvene flere ganger, men ennå ikke visst sikkert :roll:(husker ikke alt)

Har Pergotime vært diskutert i ditt tilfelle?

Kryser fingrene for at du allerede er godt befuktet!

:tommelsmil:

Klem fra Murmel!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mayamor

Det var sikkert meg og samboer du så inne i kulen din...

Men - vi bedriver visst det samme som Pludre og mann for tiden... :roll::ler:

Fikk meg en god latter av innlegget ditt hos Pludre...

Blir i godt humør av dagbøkene jeg... :klem:

Klem fra Mayamor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det omtrent et år siden jeg spiste min siste p-pille. Det var i begynnelsen av april i fjor at vi tok Den Store Avgjørelsen. Den gang trodde jeg at jeg skulle sitte høygravid på julaften samme år' date=' men sånn gikk det ikke nei. Var ganske vanskelig å bestemme seg for å få barn, tenkte på all forandringen og var litt sånn hjelp..! også. Men både jeg og han har etter hvert fått god tid til å tenke masse, og være helt sikre på at vi vil dette. Vi var jo selvsagt det da vi tok avgjørelsen i utgangspunktet, men man har jo mange tanker da.. Det skal bli så godt når det endelig klaffer, jeg gleder meg veldig til det. Men den dagen det skjer, kommer det nok et nytt rush med hjelp-tanker kan jeg tenke meg, for da er det liksom ingen vei tilbake! :ler:

Kjenner meg godt igjen...

Vi startet prøvingen i februar ifjor, og jeg har bare blitt mer og mer sikker på at det er dette jeg vil. Og nå kjenner jeg igjen de samme tankene som for ett år siden; tanker om å gå gravid i sommer, høygravid i julen osv.

Og det jo være vår tur snart... :Nikke:

Det er en del "langtids"-prøvere her inne, og det er fint med mange i samme situasjon. Og siden vi har prøvd så lenge, må vi jo regne med at noen av oss blir gravide snart :wink:

Ønsker deg en fin uke!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Hulderjenta

Godt å se at det ikke bare er jeg som har de tankene, Lillen! Jeg tenker i grunnen litt sånn enda. Er vel ikke vits i å kjøpe nye linbukser til sommeren, for jeg blir vel gravid snart og får ikke brukt dem og sånn.. :ler2: Men egentlig så har jeg begynt å tenke på at det aldri kommer til å skje noe, har liksom begynt å godta at vi kanskje må ha hjelp til å få barn.. Litt tosidig jeg; jeg har både gitt opp håpet om å få det til og ikke gitt opp håpet på samme tid. Det går faktisk an, for sånn har jeg det!

Det verste er egentlig å være så aleine om det... Har nevnt det for en at vi prøver å få barn, men hun vet ikke om hvor lenge vi har prøvd og om at vi har problemer med å få det til. Har en venninne som vet om det, hun er en nær venninne av meg men vi treffes sjelden og da alltid bare meg og henne (ikke med sambo). Det er godt å ha henne å støtte meg til innimellom, hun kjenner (nesten) hele historien. Ingen andre venner vet at vi prøver en gang, bare at klart vi ønsker oss barn en gang, men det behøver jo ikke bety noenting. Og resten av verden får ikke vite noe før det endelig klaffer, eller før vi eventuelt skal sette i gang med assistert befruktning (hvis det må til). Håper vi slipepr det...

Så det var Mayamor og mannen klarsynte Huldra så i krystallkulen..? Hmm, kanskje jeg må finjustere den kulen min.. Virker ikke helt som den skal tror jeg :ler2:

I dag har jeg tatt blodprøver ja, Murmel! Spurte hun lab-damen om når det kom svar på dem, men det visste hun ikke! :roll: En uke, eller kanskje to, var svaret. Tenk å ikke vite det! :frustrert: Jeg skal nå ringe jeg om en uke eller to. Legen sa at prøvesvarene avgjør hva som skjer videre. Og det har vært snakk om Pergotime ja. Men jeg er så skeptisk... Vil ikke ha tvillinger.. Føles dessuten så feil å pøse på med hormoner i min kropp når det er hans kropp som er (det kjente) problemet. Men vi får se etter hvert.

Men nå er en hysterisk sambo her og mase - må logge meg av, vi skal ut og handle. :ler2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt utrolig at det var den samme jakka vi hadde sett oss ut...og ventet med å kjøpe...mens vi ventet på penger! :o

Så forferdelig irriterende... :roll:

Vi bør vel starte jakten på noe lignende ja. Har sett et par jakker. Den ene hadde bare en knapp, men det er ingen hindring for meg. Vil egentlig aller helst ha to.

Arrgh! Vi skulle jo bli SÅ stilige! :frustrert::Nikke:

Jakken var faktisk en av de få klesplaggene vi kommende gravide kan unne oss :ler2: Det gjør jo ikke noe om vi får mage...

Alle andre klær jeg kjøper, ser jeg for meg meg selv med voksende mage i... Det er vel helt normalt å tenke slik. Og så trodde jeg egentlig det skulle hjelpe å kjøpe seg noen "slanke" klær, så det har jeg holdt på med siden i fjor sommer. Men uten hell foreløpig. Graviditetsfeen har det jo med å få oss gravide så snart vi har noen nye klær som umulig kan brukes med mage... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hulderjenta

Tror egentlig det er to forskjellige jakker jeg! Har allerede hatt en liten utredning i dagboken din :ler2: Trodde det skulle bli graviditetsdagøker utav dette her, ikke diskutere stilige jakker på Vero Moda dagbok :ler: Vero Moda er forresten min favorittbutikk, sammen med Vila og H&M. Finner alltid noe fint på Vero Moda, skulle bare ønske jeg hadde hatt bedre råd til å handle... :roll: Som for eksempel å kunne slå til når jeg finner drømmejakken uten problemer :frustrert:

Vi var forresten på handling, Huldermannen og jeg, og han maste så fælt her at jeg fikk aldri skrevet ferdig i dagboken min tidligere. Hadde mye på hjertet idag, men nå er hjernen blåst... :roll:

Dag 20 i dag, 7-11 dager til IKM.... *hååååååper*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...