Gå til innhold

Vi prøver!


Gjest Hulderjenta

Anbefalte innlegg

Kan menn få bedre sædkvalitet av Pergotime? :sjokkbla: Det er jammen mye jeg ikke vet om barneprøving gitt. Er det samme Pergo`en som jentene bruker? Jeg blei litt nysgjerrig nå jeg....ser for meg prøverpar der begge tar hver sin Pergotablett av samme boksen. :) Blir en litt mer fellesgreie igjen da... :ler:

Hvor venter du pakker fra da? Håper det ikke er noe jeg anbefalte :sjenert: For da får jeg så dårlig samvittighet. Den ene pakka mi brukte ille lang tid...hos Posten :sur: (toll-tull...jammen tar de seg god tid...pakka kom til landet ganske så kjapt nemlig).

Masse nytt er slitsomt...men det går seg forhåpentligvis til. En fordel er at byen ikke er så stor at det er sinnsykt mye å orientere seg i :ler: Jeg har vært en del på kremmertorget selv jeg, husker ikke så mye siden det er en stund siden. Men jeg har i allefall kjøpt en truse med litt glitter i der i 2000. :sjarmor: Da mannen og resten av musikk- og drilltroppen til Garden hadde oppvisning i Elverum og jeg overnatta da hos ei venninne.

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heia Huldra!

Fri er sååå godt!!!!!!!!!! Men enig, er ikke noe å bli rik av......Tenk om man fikk betalt for å ha fri :sjarmor: Det gjør man i Skyttens drømmeunivers faktisk...Er bare så vanskelig å bo der på en måte.... :ler:

Håper du fikk deg en fin tur da! Har tenkt på det samme idag jeg...Men så må jeg henge her på kg og oppdatere meg! Så regner det.....bombe!

Kos deg masse! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hulderjenta

Ahhh!! God og trøtt etter en skikkelig rideøkt. Gikk bedre i dag enn sist! Flinke hesten! :) Og ikke fullt så flinke meg! ;)

Ionaa: Takk for PM! :) Har kontaktet det aktuelle stedet før, de har søknaden min inne. Og ja, Pergotime virker på sædkvaliteten. Det er et hormonpreparat som stimulerer et område i hjernen (husker ikke i farten hva det heter) som lager forhormoner til kjønnskjertlene (testikler og eggstokker), og dermed påvirker det kroppens egen hormonproduksjon i kjønnskjertlene. Sånn kan man tvinge kvinnekroppen til å lage eggløsning, og mannekroppen til å øke sædcelleproduksjonen. :) Dagens fysiologiundervisning! ;) Når en mann har lavt spermieantall, kan Pergotime være med å øke det, slik at man kanskje får nok til befruktning hjemme ;) Vi har spurt flere ganger i uredningsprosessen på Haukeland, men legene vi har snakket med der er tross alt gynekologer, og har ingen erfaring med slik behandling av menn. Og Dr. Dum Svenske var i tillegg i aller høyeste grad uvillig til å prøve noe slikt... :frustrert: Men Purvis & co har kompetanse på menn og alt det mannlige, og han gir Pergo-behandling til menn. Håper sambo får, og håper at det hjelper!! Blir spennende, ikke så lenge igjen. :) Det er jo verd et forsøk! tenk så mye man kan spare, både av påkjenning for oss, økonomisk for oss, og ikke minst samfunnsøkonomisk hvis det hadde klaffet med Pergo i stedet for dyre ICSI-forsøk!!

Skytte: Ja, i min perfekte verden har man også mye fri! Med lønn! Tenk å jobbe femti prosent, men bli betalt for hundre! Det hadde vært noe! :Nikke:

Vondt i magen, men venter fortsatt på mens. Er på dag 30 i dag, har aldri hatt lenger syklus, så mensen er vel på plass i morgen tidlig tenker jeg. Men håper jo at den lar være.. :sjenert:

Sambo lager gryterett nå, er kjempesulten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mayamor

Ble det noe tante i dag da?

Men det er en lang sykluss du har denne gangen.

:sjenert: Begynner jo å tenke tanker da vet du... ;)

Spennende med pergotime for menn.

Der lærte jeg også noe.

Klem fra Mayamor :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det var mange som lærte noe her ja! Det er så spennende å lese her inne vennen. Og spennende er det jo å følge dere også.

Tanta kan godt holde seg unna.....................30 dager er jo lenge!

Tenker på deg!

Stor klem fra Charmina :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

heisan!

Ikkje ofte eg skriv i dagboka di! Men eg følger med, altså!

Virkar som du har begynt å trivast bedre på ny plass no. Skjønnar veldig godt at du har heimlengsel. Spesielt når du veit at du ikkje skal heim til jul, eingang! Og det er ekstra vanskelig å slå seg til ro på ein ny plass når ein veit at det berre er for ei kort tid. Eg budde aleine i Stavanger eit år og pendla til Bergen. Var fryktelig einsom der nede i periodar, men orka ikkje å anstrenge meg så voldsomt for å få nye vennar. Visste jo at eg berre skulle vere der eit år, og då var det liksom ikkje noko poeng. Det samme opplevde eg då eg var i England med mannen i vår. Han var jo på jobb 8-9 timar for dagen mens eg og Malin berre gjekk rundt og soste. Men eg angrar absolutt ikkje på at eg blei med. Hadde vore mykje verre å vere igjen i Bergen uten han. Så eg trur absolutt det var riktig av deg å bli med mannen din! Du får prøve å aktivisere deg så masse at du får det for travelt til å ha heimlengsel!

Pergo for menn var nytt for meg og. Er det virkelig samme pergo som kvinner får? :klø: Høyrtes veldig merkelig ut, men viss det er dokumentert at det virkar. så er det jo verdt å prøve!

Eller kanskje det ikkje blir nødvendig? Dag 30 høyres jo veldig lovande ut ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hulderjenta

Takk for hilsener Mayamor, Charmina, Mrs.Potter og Hermonie! :klem: Ikke så flink å skrive for tiden, men skal ta det igjen, jeg lover! :)

Forhormonene til både mannlige og kvinnelige kjønnshormoner heter FSH (folikkelstimulerende hormon) og LH (luteiniserende hormon), og stilmulerer både kvinenr og menn, så det virker ja! :)

I dag er jeg sånn: :grine2: :hoppe: på BIzzy sine vegne! Hadde fått MMS da jeg var ferdig på jobb, med fnt bilde av en nydelig gutt!! :hjerter: Bizzy har det bra, men er sliten etetr en lang og slitsom fødsel.

Og så er jeg sånn: :overrasket: Har enda ikke fått emns, er på dag 32. Har aldri hatt så lang syklus før. Skikkelige murringer i magen, men det har jeg hatt lenge nå, kjempeømme pupepr, det har jeg også hatt veldig lenge nå. Enten er kroppen min helt på bærtur elelr så er det noe i gjære... Sambo mener mensen kommer, at den bare er forsinket. Men jeg kjøpte tester etetr jobb, og sa til ham at jeg tester i morgens hvis jeg våkner uten mens da også.

Tenk hvis......!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hulderjenta

I dag morges testet jeg positivt!! :grine2:

Føler for å starte på et nytt kapittel, så jeg har startet en ny, ekte graviditets-dagbok!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...