Gå til innhold

Vi prøver!


Gjest Hulderjenta

Anbefalte innlegg

Gjest Hulderjenta

Helgen ble (og blir) ikke helt sånn som jeg hadde håpet. :roll: Så det ble ingen gratiskino og ingen vietnamesisk take away-mat i små kule bokser, Bizzy. Alt på grunn av den jæv*a, hersens drittbilen :frustrert: Den har vært litt ustabil i det siste, men i går tok den helt av...

Var ute og handlet igår, var på vei hjem og skulle bare innom bensinstasjonen. Men derfra ville bilen bare ikke starte igjen!!! :frustrert: Den var helt dau. Fikk hjelp av en mann, men vi fant ingenting galt, og ingen av oss fikk start på bilen. Ikke tale om! Ringte til en venninne M som har samboer som er bilmekaniker, han var bortreist, men hun tilbød seg å komme å hjelpe meg så jeg og matvarene kom oss hjem... M kom etter ikke så lenge, og hun prøvde å starte vraket mitt. Og på to forsøk så kom den! Buldret noe helt enormt, men den gikk! Gjett om jeg var glad - jeg hadde stått der som en tulling med dau bil i tre kvarter!

M kjørte bak meg hele veien hjem, og bilen holdt akkurat. Jeg fikk parkert den i garasjen. Men den er nå sykmeldt på heltid, for den har alvorlige problemer med turtallet sitt. Det raser opp i 3500-4000 på tomgang (hver gang jeg tar clutchen inn...) og noen ganger blir den værende så høyt selv etter den er i gir igjen. :roll: Og når jeg trykker inn gassen så durer bilen videre selv om jeg slipper gassen igjen. Den er helt tullete. Det føles som om hele motoren kommer opp av panseret - den bråker og durer noe helt sinnsykt...

Så vi kom oss aldri til byn i gårkveld - og jeg gikk glipp av å sitte i 20 grader midt i byn og se på utekino. :grine: Min kjære tok ikke det så tungt. :roll: Men vi hadde andre planer nå i helgen som vi må avlyse... Men vi skal ut og spise på Peppes i kveld sammen med noen andre, så det blir jo kjekt. Skulle bare ønske vi slapp å ta buss...

Det ironiske er at tidligere på dagen i går snakket vi så smått om å kjøpe oss ny bil (nyere brukt). Gjett om vi laget litt mer konkrete planer ut av det! :Nikke::ler2:

Takk for trøst, Murmeldyret og Meta :klem: Dere er gode å ha! Noen dager er bare kjipe, sånn var det igår. Innerst inne i det ubevisste har jeg visst ikke gitt helt opp, for gjett hva jeg drømte i natt!! Jeg drømte at jeg tok en test, og at den viste at jeg var gravid! Tenk om den drømmen kunne vært sann!!! Men jeg skal ikke gjøre noe for å finne det ut med det første, det er altfor tidlig nå uansett. Jeg er på dag 19 idag, og jeg får ha tålmodighet til å vente en uke til. Hvis mensen kommer (noe jeg tror...) så kommer den nok neste lørdag eller søndag.

Det er 20 grader ute, men ingen sol idag.. Skyene tetter seg til høyt der oppe. I går var det full sommer og det var helt vidunderlig! :D Det går mot sommer, folkens og det er den beste tiden på året!!! :hoppe:

God helg- :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Hulderjenta

Må le litt av meg selv :ler2: Har sittet og bladd bakover i dagboken min her, og det gikk plutselig opp for meg hvor utrolig humøret mitt svinger gjennom syklusen! :ler2: I en ukes tid i tiden rundt eggløsning er jeg lykkelig og full av overskudd, glede, krefter og lyst, mens i en ukes tid før mens så er jeg sur og grinete og trist og orker ingenting. Innimellom der så er jeg jevnt blid og fornøyd. :D Og dette er uten unntak! :ler2: Rart å tenke på hvor påvirket vi blir av hormoner...

God helg (enda en gang)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God lørdagskveld til deg!!!

Å håper at dagene frem mot IKM ikke blir alt for lange... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, ja bilen er bare en eneste stor utgiftspost. Men desverre så utrolig uunværlig :roll: Når de først skal til doktoren, så er det ikke akkurat snakk om noen hundrelapper. Neida, da ryker gjerne hele feriebudsjettet :evil:

Håper virkelig det bare er en liten "forkjølelse" som ikke koster så mye :wink:

Er du ikke veldig glad for at du fikk noe annet enn syklusen å irritere deg over? :ler:(eller kanskje ikke det nei...)

Helt enig i at hormonene påvirker oss mye :Hehe:

Vil bare takke deg for alle de koselige hilsningene du har skrevet i dagboka mi. Det hjelper veldig mye på tunge dager! :klem2:

Klem fra Murmel!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hulderjenta

Her er det full sommer! Sååå utrolig deilig! :D Har vært ute og gått tur og fått litt sol på min vinterbleke kropp. Nå måtte jeg inn og kjøle meg ned litt, sitter egentlig på terassen og nyter solen. :briller:

Jeg bare elsker disse dagene! Tredje dag på rad med full sommer - og det er så godt å vite at dette bare er begynnelsen - the summer is yet to come! :D :hoppe:

Takk for koselige hilsener fra Pondusa og Murmeldyret! :bukke: En ukes tid igjen til IKM nå, da kommer Dommen. En uke går fort, og jeg har ingen forhåpninger nå. Jeg tenker på at kanskje litt sommerferie kan gjøre sussen? Skal ikke ha ferie før i august da men...

Så forresten kommentaren fra Murmel i spare-til-langt-hår-tråden min på snikk-snakk - jeg vet at babyer liker å lugge! :ler2: Må bare sørge for å ha langt nok hår til å kunne sette det opp/"krølle det vekk". Og det ser jo ut til at jeg har tid å spare håret ganske så langt - det skjer jo ingenting på befruktningsfronten, begynner å ta sin tid dette her. Når vi får baby må jeg dessuten lære meg å bruke linser :o jeg som hater nærkontakt med øynene mine :ler2: Jeg bruker briller, og briller er babyers favoritt, faktisk foretrekker de å rive av brillene fremfor å lugge! :ler::ler2::ler:

Ha en fin dag folkens - håper det er sol der dere bor også! :briller:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hulderjenta

Før-mens-murring... :(

Får nok et ublidt besøk av tante Rød til helgen, om ikke før...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men den er nå sykmeldt på heltid, for den har alvorlige problemer med turtallet sitt. Det raser opp i 3500-4000 på tomgang (hver gang jeg tar clutchen inn...) og noen ganger blir den værende så høyt selv etter den er i gir igjen. :roll: Og når jeg trykker inn gassen så durer bilen videre selv om jeg slipper gassen igjen. Den er helt tullete. Det føles som om hele motoren kommer opp av panseret - den bråker og durer noe helt sinnsykt...

Det er SURT når bilen krangler :frustrert: Bilen min og hadde ganske like symptomer som din, tomgansmotoren som måtte bytten. Liten sak, fort gjort og tusenlapper flydde :frustrert: Sender uansett over en stor god trøste :klem: og sier at når verden går i mot så stiller jentene opp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1
:ler2: Ikke mer kårny enn på norsk! Den heter det samme' date= har du ikke tenkt over det? :tunge1: Det skrives ikke forglemmeiei men forglemmegei, altså forglem-meg-ei... Veldig søt liten blomst forresten! :D

Joda... :sjenert: Skjønner at forglemmegei betyr det samme. Men det blir så fjernt å høre det på engelsk. Som å kalle Langbein for Longlegs, hvis du skjønner :lol:. (Stavingen min var feil ja. Takk!)

Så kjip bil! Og så kjipt å gå glipp av utekino! :trøste:

Du, jeg heier på neste helg jeg. Jeg skal ikke gire deg opp eller noe sånt (for det er du nok lei av nå). Men jeg sier nå allikevel at de gangene jeg har blitt gravid så er det ingenting som er annerledes i syklusen, unntatt at tanta uteblir. To av gangene jeg har blitt gravid har jeg jo vært desperat prøver, så jeg har virkelig finkjemmet hver følelse i kroppen på jakt etter signaler. Og jeg har ennå til gode å finne et tegn. Så vet du det.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hulderjenta

Takk for gode ord, Matahari! Du vet hva det vil si å være lei av å vente på Det Store Underet, så det var veldig fint det du skrev. :Nikke: Du får være heiagjeng du da, godt at noen tør å heie når jeg tror alt håp er ute selv. Og jeg vet også om flere som har trodd at "alt er normalt" og ventet på mensen som bare ikke kom likevel. Så det er jo håp da... :sjenert:

Sinna på bilen ja.. Så du har hatt samme problem, KalloRilla? Tomgangsmotor - hva er det...? Er det det samme som kaldstarter/chauk? For det er min diagnose, at den er gåen - uten at jeg er mekaniker da.. Men skal få den på verksted i løpet av uken. Er så forbaska avhengig av den bilen! Synd det er så j*vla dyrt å fikse.... Grrr :frustrert:

Er ganske så trøtt her jeg sitter, skal snart hoppe i loppekassen. Skal til fysio i morgen og så skal jeg på en liten shoppingrunde, så det blir en hard dag i morgen :ler2: Tror jeg bør shoppe før fysioen, etterpå trenger jeg nemlig hvile..

Nattinatt, folkens! :Gjesp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår ingenting... Forrige syklus var jeg helt i takt med deg og Murmel, men nå ligger jeg langt langt etter. Mye lenger enn ventet, i forhold til at jeg hadde en 31-32-dagers. Hadde dere ekstremt korte?

Jeg også vil nærme meg ikm igjen! :sur:

Og så er jeg helt desperat etter å finne take away i slike fine bokser! Har aldri sett noen som har holdt i en sånn en...in real life! :klø:

Må sikkert legge inn en tråd på det en gang... :wink:

Vi kommer alle til å få kjempefint langt hår når vi blir mammaer. Mon tro om vi kommer til å klippe det kort ganske kort tid etter...? :ler2: Nei, vi får satse på oppsett :Hehe:Kremt...bør lære meg noe stiligere enn hestehale-topp snart :ler2:

En ting er ihvertfall sikkert! Graviditetsfeen kommer til å elske det lange håret, og befrukte oss tvert! Akkurat som hun gjør når vi kjøper mange nok trange klær...(begynner å bli rimelig fullt i skapet mitt nå! :roll: ) :ler2:

Men husk at hun også foretrekker de med briller, når hun går befruktnings-runden sin, så bare vent til du er gravid med å tilpasse deg linser du, vennen... :wink:

(angående frykt for nærkontakt med øynene; du blir vant til det med en gang...)

Jeg ser på deg, som på meg, at sola hjelper utrolig mye på humøret. De dagene det er sol, ser jeg mye mer fremover, og livet er herlig... :hjerter2: Mens sure regnværsdager like etter mens...ingenting kan være verre enn det :(

Derfor tror jeg at vi blir gravide i sommer... Fordi vi er gladere, og glad = mindre stress og mindre depp :D

:klem:

Ha en fin uke! Jeg følger med...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hulderjenta

Dag 22 idag. Vanlig før-mens-murring fortsatt, men i tillegg en underlig ømhet på høyre side som ikke pleier å være der. Kan være helt tilfeldig, men jeg har kjent det de siste to-tre dagene. Er sikkert ingenting... Det kan ha med hoften min å gjøre, for jeg har mye uspesifikke muskelsmerter i området rundt hofte/sete/nederste del av rygg som følge av hofteplagene.

Man kan bli sprø av å være prøver gitt! :roll: I alle fall etter så lang tid...

I morgen skal jeg til legen min igjen, og snakke med ham om hva vi skal gjøre videre i forhold til utredning.

Idag har jeg spart masse penger på å farge håret selv! :D Hos frisøren koster det fra 300 og oppover (mest oppover...) for å farge/stripe håret. Men idag kjøpte jeg hårfarge + striping til 159 kr (L'Oreal sin to-trinns hårfarge). Resultatet ble faktisk veldig bra! :D Hadde en frisør gjort det, hadde jeg nok klaget litt på resultatet :ler2:, for stripene ble ikke helt perfekte, men med tanke på at det var amatøren meg som aldri har gjort det før, så ble det bra!

Snopte meg noen billige sommertopper på H&M også idag :briller: Ellers går vel alle pengene denne måneden til å fikse bil... :roll: Og så har sambo bursdag denne mnd, så jeg må finne på noe lurt til ham! :hjerte: Tenk om jeg kunne gitt ham en positiv test i presang...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Hulderjenta

Der var du også, Lillen! Takk for besøk! :D Skrevet samtidig som meg, du! :ler2:

Fikk en vanvittig ide av å lese innlegget ditt: Kanskje vi skulle tatt en Harald Hårfagre - la være å både klippe oss og å stelle håret fram til vi har blitt gravide!

:hoho:

Tror du gravidefeen kommer kjappere på besøk da? :ler2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hulderjenta

Har et RELATIVT bra utgangspunkt ja, men er ikke nyklippet akkurat :ler2: Men jeg ender vel opp som en Rasta-Hulder :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Hulderjenta

Hvorfor så sint...? :forvirra: Er ikke du nystelt på håret kanskje? :ler:

Har nettop oppdaget noen nye smilyer, de må testes ut. Av mangel på testeforum for tiden, så testes de her:

dagensrose :dagensrose:

redd :redd:

plystre :plystre:

Jippi, de var fine! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:kjempesinna: = Rasta-Hulder som nettopp har funnet ut at hun er gravid, men sint fordi hun ikke har noen symptomer...

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia Hulderjenta! :D

Nå er det ikke mange dagene igjen!

Så du har også fått besøk av murringen :(

Jeg har det vanligvis kun de siste par dagene før mensen kommer. Men nå begynner jeg å lure på om noen ting i det hele tatt er vanlig lengere :ler:

Spennende med legetime i morgen!

Oppdater oss snarest!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...