Gå til innhold

Vi prøver!


Gjest Hulderjenta

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Hulderjenta

Takk for koselig hilsen Murmel! :bukke:

Håper ikke du blir værre av å jobbe igjen.

Det er akkurat det jeg blir!! :grine:

Jeg blir gal! Legetime i morgen for videre sykmelding, usikker på om det blir videre 50% eller tilbake på 100% sykmelding. Jeg mister helt motet av dette her, har gått med plagene mine i litt over et halvt år nå, vært sykmeldt til sammen 4 av de månedene.... Er så redd for at det skal bli kronisk. Hva gjør jeg da?? Da må jeg bytte jobb, til noe mer "stillesittende" :o Det vil jeg ikke, for jeg digger jobben min! :grine: Jeg vil jobbe akkurat der som jeg jobber nå!

Takk for hyggelig hilsen fra deg også, Kaktus! :D Kjekt at du tok turen innom! Du går vel og koser deg med magen din? :D Må ta en liten tur innom dagboken din og se hvordan det står til. Veldig lenge siden jeg har vært der. :oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakkars,er du sykemeldt du også... Da er vi to da. Jeg synes også det er fryktelig kjipt.... :( Men hva skal man gjøre da,når kroppen verker og ikke orker jobbe....

:trøste: og :klem2:

Stor :klem: Lilletrollet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hulderjenta

Arg - jeg som skulle være så flink og ikke vite hvilken dag jeg er på og ikke tenke på EL og sånn... Jeg klarte ikke det likevel... :tunge1:

På fredag kjente jeg nemlig noe som minnet om ELsmerte, og MÅTTE telle dagene fra forrige mens. Men det var nok noe tilfeldig jeg kjente... Men jeg har vært så fryktelig, fryktelig kosesyk de siste dagene (og det pleier jeg å bli på denne tiden av syklusen - hehe, naturen har sine måter å sikre befruktning på), så vi har hatt en deilig helg, kan man si :Hehe:

I dag er jeg da på dag 13. Tror ikke det var EL jeg kjente på fredag, for ømheten i puppene var helt fraværende. Fremdeles ingen ømhet.

Uansett er EL like om hjørnet, så det er bare en ting å gjøre! :Hehe:

Jeg er så glad for tiden, det er så deilig! Jeg føler meg skikkelig forelsket, har bare lyst å sitte og stryke og kysse på min kjære hele tiden :hjerter: Det er så deilig å føle det sånn! :hjerter2:

Vi har det i grunnen alltid bra sammen, men livet svinger jo. Noen ganger langt ned, mens andre ganger blomstrer forelskelsen opp for fullt! :hjerte: Og sånn er det nå! :hoppe: :kysse: :kline::sjenert::hjerte:

Livet er deilig, folkens! Og ingenting er bedre enn å ha en å dele det med! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei vennen! :D

Så flott at du føler deg på topp og har det bra, :Hehe:

utenom sykemeldingen din da.

Jeg har korte sykluser for tida, og hadde EL fredag eller lørdag. Kanskje du følger meg denne syklusen også :wink:

Da blir det litt spennende rundt 17. mai :hoppe:

Hurra, det er vår!

Klem fra våryr Murmeldyr!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hulderjenta

Takk for hilsen der oppe et sted, Lilletrollet! :bukke: Nå går det bedre på jobb, jeg ordner vaktene sånn at jeg ikke jobber to dager på rad, men har sykmeldingsdager innimellom. Da går det greit hvis jeg tar det med ro på jobb, og får tid å ta meg inn igjen. Har mulighet til å ta SM-dag på 17.mai, er litt fristet :sjarmor: Hvor frekt er det...? Må tenke litt! :ler2:

Takk for koselig hilsen Murmel! :klem:

Har enda ikke hatt noen tegn til EL.. Men i dag kjenner jeg livmor-murring. Akkurat som svake murringer som jeg får en ukes tid før mens.. Pleier ikke å ha det på denne tiden. :forvirra: Mystisk..

Min kjære og jeg har vært riktig så aktive de siste dagene, og håper det bærer frukter. :Hehe: Men det bringer vel ulykke å si sånnt - og spesielt når jeg ikke har kjent noe EL. Bortsett fra det jeg kjente på fredag, det var dag 10 og det var litt vel tidlig synes jeg... Men det KAN jo ha vært EL...

Jaja, den som lever får se! Jeg har i alle fall legetime neste onsdag, og skal da snakke med legen min om henvisning til meg og Huldermannen til fertilitesklinikken på Haukeland. Blir nok gynekolog-henvisning i første omgang, det er det legen min har snakket om før. Sjekke meg for tette eggledere eller hva det nå måtte være - men jeg tror ikke at det er noe galt med meg, jeg tror hele problemet ligger hos min kjære... Han har forresten nylig vært hos sin lege og fått henvisning til endokrinolog ifht. testiklene sine (den ene virker ikke som den skal) og hormonproduksjonen - blir spennende å se hva som kommer ut av det.

Men hvis han skal behandles med substitutt (han har veldig lave testosteronverdier...) så må vel det uansett vente til vi har blitt gravide - ellers kommer det aldri til å skje naturlig! Tilførsel vil vel fungere som prevansjon... Jeg håper vi klarer å bli gravide selv. Jeg må innrømme at jeg virkelig ikke har lyst å gå igjennom assistert befruktning... Men hvis det er det som må til, så gjør vi selvfølgelig det. :grine: Blir litt gal av å tenke for mye...

Æsj - nei, slutt å tenke Hulderjenta! *rister det av meg*

Må begynne å tenke på middag. Vi er litt fattige for tiden, så vi kan velge mellom grøt, grøt eller grøt. :ler2: Skal grave litt i fryseren og se om vi finner noe annet, det ligger litt forskjellig der.

Dag 14 - og jeg håper på at et befruktet egg nå vandrer nedover egglederen - eller at et egg snart løsner (hvis det ikke har gjort det alt) og snart blir bombardert av ivrige små soldater :ler2:

Ha en fin dag alle sammen! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Hulderjenta

Var akkurat inne i prøverforumet og skrev i IKM i mai-tråden, og fant ut at jeg har rotet litt her... Skrev feil i går om hvilken dag jeg er på og har i det hele tatt klusset litt så her må jeg ordne litt: Jeg er nå på dag 16. Skrev en dag feil i går. :oops:

Jeg tror faktisk jeg hadde EL på fredag, til tross for "feil" dag og manglende ømhet og smerte i bryst/brystvorter. Har ikke kjent noen andre tegn til EL bortsett fra den fredagen. Fredag var uansett dag 11, ikke dag 10 som jeg skrev igår.. :roll:

I går var jeg på besøk til venninne E som og hilste for første gang på hennes lille datter på 9 dager. :hjerter2: Nydelig liten jente. Fikk holde henne og hun var så lett! Lenge siden jeg har holdt en så liten baby, de andre "babyene" jeg kjenner er ikke babyer lenger. :ler2: E var i kjempeform og hadde hatt en flott fødsel, reiste hjem samme dag og alt var bare velstand. :D

Litt sårt å tenke på at Huldermannen og jeg startet prøvingen vår flere måneder før E og mannen hennes bestemte seg for å satse på en til - og nå sitter de der med en nydelig datter mens vi har ikke vært i nærheten av å være gravid en gang...

Men jeg gleder meg sånn til det endelig klaffer! Får litt panikkfølelse av tanken også, snakket med Huldermannen om det etter jeg hadde vært hos E igår. Da jeg satt med den lille babyen i armene tenkte jeg at hjelp - når man først får en sånn en så har man dem ALLTID!

Men ingen vet helt hva de går til når de får barn første gang, og likevel gjør de aller aller fleste forelsdre en strålende jobb og får flotte mennesker ut av barna sine. Så vi skal også klare det!

Status nå er:

Idag: Dag 16

EL dag 11 - IKM 15.-16. mai. Rundtom der en gang..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på deg!

En liten oppmuntrende klem til deg,bare sånn i all vennskapelighet.

Klem :klem: Lilletrollet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krysser fingrene og håper på fin 17.mai-gave til deg og mannen :blomst_opp: Jeg er SIKKER på at dere klarer foreldrerollen med glans :enig_animasjon:

Klem fra Meta :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var jo det jeg sa jo!

Vi holder følge denne syklusen også :ler:

(Tralla-la, hurra for 17. mai!)

Hørtes litt inviklet ut alt det med mannen din.

Kanskje greiest ar han blir utredet først?

Vet du om det er vanlig med dårligere sædkvalitet da?

Hope not :roll:

Jeg har selv noen sykedager nå pga veldig dårlig rygg.

Det er flere år siden jeg har vært plaget, så dette var veldig kipt.

Jeg håper det retter seg, hvis ikke blir det vel lege over helga :(

Take care & stay cool!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hulderjenta

Takk for oppmunting Lilletrollet, Meta og Murmeldyret! Men det hjelper desverre ikke denne gangen... Jeg har vært så optimistisk noen dager nå, og tenkt at denne gangen har det klaffet, denne gangen får jeg ikke mensen. Men nå har optimismen snudd. Nå er jeg skuffet og sint og pessimistisk og alt som tenkes kan av kjipe ting. :grine:

Jeg har mensmurringer som jeg pleier en drøy uke før mens, og humøret har begynt å synke og jeg er trøtt og småsur som jeg pleier.. :( Puppene er ikke ømme, men det er ikke alltid de blir det så det er også normalt.

Så jeg tror ikke jeg er heldig denne gangen heller... En venninne av meg trodde riktignok at mensen skulle komme da hun ble gravid, hun fikk mensmurringer og alt føltes normalt - men mensen bare kom bare aldri. Hun tok test og den var positiv! Så sånn sett så er det jo muligheter selv om "alt føles normalt" - men nå i min 13. prøveperiode har jeg sluttet å tro på det - alt har "vært normalt" 12 ganger tidligere uten at det var noen graviditet på gang, og det ser ut til at "alt er normalt" denne 13.gangen også.

Hun venninnen min som er gravid, ble gravid i sin andre prøveperiode - og ble litt skuffet over at ikke de trengte å slite litt for å bli gravide - :frustrert: Går det an?!? Nå er jeg småforbanna idag, kjenner jeg, så tilgi meg hvis jeg sier dumme ting - men det er vel ingen oppegående mennesker som ønsker seg å slite for å få barn?!? Hun vet nemlig ikke at vi prøver&sliter, så jeg kunne ikke si noe... Jeg er ikke på noen måte sint på henne altså, ikke misforstå - men fremdeles når jeg tenker tilbake på det hun sa så blir jeg helt skjelven og har lyst å skrike du vet ikke hva du snakker om, menneske!

Blir faktisk litt misunnelig på de som blir gravide "på bestilling" - jeg vet det er smålig av meg og idiotisk og alt - men det er så forbanna sårt å stå og se på den ene etter den andre som blir gravid, voksende mager, og til slutt kommer de små til verden - det er så kjipt når man selv går paralellet med disse svangerskapene og verker etter å bli mamma, foreldre, og prøver og prøver uten at noe skjer. Og når noen nesten skulle ønske at det hadde tatt litt lenger tid og at de måtte slite litt - da har jeg bare lyst til å grine. Uten at de mener det, og uten at de i det hele tatt er klar over det selv, så blir jeg såret..

Jeg er så lei, jeg er så drita drita lei. :grine: :grine:

Hilsen ynkelige, sutrete, misunnelige, smålige Hulderjenta som bare aldri aldri aldri aldri blir gravid med sin elskede :grine:

Nå er jeg i skikkelig deppehumør her - men godt å få det ut faktisk..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner deg så altfor godt vennen :trøste:

Stoooor klem :klem: og ønsker om en alikevel fortreffelig helg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veibeskrivelse;

Vietnamesisk take-away i Nygårdsgaten, rett over veien fra Vektertorget, og twist frisør :wink: Restauranten heter Cyclon og er veldig liten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Hulderjenta
Veibeskrivelse;

Vietnamesisk take-away i Nygårdsgaten, rett over veien fra Vektertorget, og twist frisør :wink: Restauranten heter Cyclon og er veldig liten.

Kult! Takk! Tror jeg må teste ut i kveld! :D Skal til byn i kveld og se gratis kino-filmvisning på Torgalmenningen kl 22. Alt som er gratis er gøy! Spesielt siden vi er litt fattige for tiden :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hulderjenta

Og forresten, Bizzy - takk for trøst.. :klem: Jeg vet at du skjønner meg - for du har jo prøvd akuurat like lenge (en periode mer enn meg til og med..) Godt med støtte fra noen som skjønner :kysse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Hulderjenta

Mmm - høres godt ut! Har aldri smakt vietnamesisk mat faktisk! Det gleder jeg meg til! Også har jeg har alltid vært så facinert av de derre take away-boksene - og endelig fikk jeg vite om et sted der man kan kjøpe det! :ler2: Barnslig, jeg..? :ler2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mmm - høres godt ut! Har aldri smakt vietnamesisk mat faktisk! Det gleder jeg meg til! Også har jeg har alltid vært så facinert av de derre take away-boksene - og endelig fikk jeg vite om et sted der man kan kjøpe det! :ler2: Barnslig' date=' jeg..? :ler2:

:ler: Jeg også, har alltid syntes det ser så ekstra godt ut å spise med pinner fra slike bokser :ler: Var helt i ekstase da jeg fortalte mannen at jeg hadde funnet dette stedet, blir litt mobba for det gitt :tunge1:

Kos dere med god mat og gratis kino i dag :blomst_opp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:trøste:

Jeg vet også hvordan du har det.

Kjenner meg veldig igjen i alt du skriver.

Vi prøvde jo i nesten 2 år sist, og ligger ann til å bli langtidsprøvere denne gangen også :(

Det er kipt, det er dumt, det er urettferdig, det er æsj og bæsj :frustrert:

Vi blir skuffa gang på gang.

Vi er deppa, lei, og vi gråter en skvett :cry:

Og så øser vi litt ut av oss til de andre på KG :wink:

Men uansett kan vi jo ikke gi opp!

Det kommer bedre dager :klem:

Håper du får ei fin helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sender en STOR trøsteklem til deg :trøste: og så håper jeg litt ekstra for din del siden du har gitt opp selv :)

Håper maten smakte og filmen var bra! God helg :blomst_opp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...