Gå til innhold

Vi prøver!


Gjest Hulderjenta

Anbefalte innlegg

Gjest Hulderjenta

Har bestilt legetime i dag - vi har fått time 23. mars. Da blir det starten på utredning! :optimistsmiley: Håper vi ikke trenger noe særlig utredning, men at det helelr skjer ting av seg selv undervegs. Men det ser jo mørkt ut..

Leste på FUB-sidene at i teorien skal det klaffe hvis man har sex dag 12, 14 og 16 hvis man har 28-dagers syklus. Så da er det bare å sette inn nådestøtet da, hehe! :Hehe:

Dag 12 :Hehe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lykke til med nådestøt! :ler:

Og grattis med legetime. Det er ikke lenge til 23.mars. Det går fort!

Klem fra hanni

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Er på en liten rundtur her inne for å ønske alle sammen en flott helg, og nå er turen kommet til deg

Ha en riktig god helg !!

Skal straks igang med :husarbeid: for helga, kan ikke si at jeg gleder meg så veldig, men det må jo gjøres :roll: . Og det er jo ikke så lett å få gjort noe når man har en liten en som vil ha oppmerksomhet helst hele tida, og en 2,5 åring som er " høy" på druer.

Tror vi har et sånt arvelig avhengighetsforhold her i heimen, jeg er avhengig av sjokolade :oops: og Emil av druer, sånne grønne uten stein.

Aner ikke hvor mange kilo det går med i løpet av en uke, men det føles som om jeg handler druer HVER dag.

Får vel trøste meg med at druer er billig for tiden, verre er det med sjokoladeforbruket mitt :oops:

Jeg får si som Jon Eikemo:

I morgon skal eg byrja eit nytt og betre liv............trur eg !! :ler:

Jaja, jeg får vel sette igang her, hybelkaninene tar snart overtaket her :ler:

Helge :klem2: fra Pludre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hulderjenta

Takk for ønsker om god helg, Capricorn og Pludre! Og takk for midt-i-uken-hilsen, Hanni! Nå er det endelig helg og lørdag. Det er noe spesielt med lørdager. Lørdag er en deilig dag! Klokken nærmer seg 12, og jeg er fremdeles i morgenkåpen. :oops: Sov lenge, ingen hast med noenting, god tid til å lese avisen og spise frokost, sitter her med KG og koser meg. Sånn er det å ikke ha barn! Tenk at jeg virkelig ønsker å fjerne late-seg-dagene fra livet mitt!! :o Litt sprøtt egentlig... Men samtidig ikke... Er det noe jeg virkelig vil, så er det at Huldermannen og jeg skal få oss noen små!

Er i dag på dag 16. Har ikke kjent EL-smerte denne gangen. Men i går, på dag 15, hadde jeg litt ømme brystvorter (ikke noe mer..) og mye hvit utflod (EL-slim???). Så jeg håper nå jeg har hatt eggløsning.. Når jeg tenker meg om lurer jeg på om jeg etter jeg sluttet på p-pillene bare har kjent EL-smerter på høyre side, men det kan være jeg bare husker feil.. Uansett skal vi jo til legen den 23, og når vi starter på utredning, så finner vi jo ut om ting fungerer som det skal. Vi vet jo at det ikke står så bra til i soldatleiren til Huldermannen, men meg vet vi jo ingenting om.. Vi har nå uansett kost oss en del nå rundt (den antatte) EL, så vi får se om noe skjer! Jeg for min del tør egentlig ikke tro det, har egentlig sluttet med sånnt, men innerst inne så håper jeg jo alltid. Og en gang må det jo skje! Ikke sant?

Dag 16

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp!

Du skal få være med i den blå bølgen,

også kalt Jakten på Julestjernen/årets Julegave

:danse::danse::danse:

Masse Julebabyer på gang nå ja :wink:

Klem fra Murmeldyret!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Hulderjenta

Har hatt meg en runde rundt i diverse dagbøker og oppdatert meg litt. Hos deg også, Murmeldyret! Og så ble jeg så matt av all skrivingen at jeg nesten ikke orker å skrive i min egen dagbok en gang... :roll:

Vært hos fysio i dag... Er så drittlei av behandling og smerter og styr... Er så trøtt i dag, så jeg sovnet da jeg kom hjem etetr fysioen.. Sov fra halv ett til to! :o Var så lenge våken i natt, opptatt med :kline: og samtaler i natten.. :Hehe: :hjerter2: Ikke helt sunt... :Gjesp:

Ikke lenge igjen til legetimen nå! Under en uke!

Er så glad for at :hjerte: er like utålmodig som meg. Høres kanskje litt teit ut? Men lenge var det bare jeg som lengtet etter barn, mens han tenkte på barn med skrekk og gru og så det for seg laangt inni framtiden. Men at vi begge vil ha barn, har vi alltid visst, han har bare hele tiden tenkt på det som FRAMTID. Begynnelsen av prøve-tiden vår var han avslappet, men etter hvert som tiden har gått, er han blitt mer utålmodig han også og skulle gjerne hatt et barn i hus I GÅR. :ler2: Ikke bare jeg som er utålmodig altså!

Vi er begge positive til assistert befrukting og ønsker å prøve det, hvis det skulle bli aktuelt. Innerst inne så frykter vi at det er det som må til, men ingen av oss vil liksom gi opp håpet helt.. Snakket såvidt om adopsjon en gang, og vi har egentlig ikke lyst til det noen av oss.. Han sier i utgangspunktet helt nei takk til det, jeg er mer tja. Men hvis vi en dag står i den situasjonen at det er den eneste måten å bli foreldre på, så vil vi nok tenke annerledes om det. Forhåpentligvis blir det aldri aktuelt. Drømmen er jo å lage barn selv, helt på egenhånd. Og drømmer kan jo gå i oppfyllelse, de..? :tommelsmil:

Dag 20

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hulderjenta

Sovet litt for lenge i dag... :Gjesp: Kommet helt ut av døgnrytmen... Skulle ønske trøttheten skyltes noe annet..

Har PMS-symptomer nå.. Litt svingende humør, EKSTREMT ømme pupper, og svake mensmurringer.. Etter mine beregninger (hvis EL var på dag 15) skal jeg ha IKM den 26. mars, altså neste fredag. I så fall får jeg min føste 28-dagers syklus siden jeg sluttet på p-pillene i april i fjor! For jeg regner nok med at tanten kommer, det kjennes slik ut. Så det blir nok ingen julebaby. Like greit - er jo være kjipt å ha bursdag så sent på året? Jeg er selv et sent novemberbarn, så jeg vet alt om det... Satser heller på å lykkes neste måned! :tommelsmil:

Er selvfølgelig ikke så nøye når på året det kommer en baby til oss, men en mager trøst siden det ikke ser ut til å lykkes denne gangen heller...

Dag 23

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal jaggu meg bruke det som trøst hvis jakten på Julestjernen ikke funker jeg også! Og da blir jeg fly forbannet hvis januar-barnet mitt blir født for tidlig altså! :ler2:

Hvorfor skulle ikke trøttheten din skyldes noe mirakuløst??

Har du mistet troen helt...?

:riste:

Jeg kjenner til det med døgnrytmen...gjett om!

Og siden jeg har kveldsskole og Mannen ofte jobber sent, så går det ofte flere timer over midnatt...og samtaler i natten er jo så kos! På dagtid er det så mye annet...

Pleier du å ha EKSTREMT ømme pupper??

Det er vel lov å håpe?

Jeg gjør ihvertfall det, så får du arrestere meg om du vil! :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hulderjenta

...og så kommer Lillen innom og frister meg med håp... *tsk tsk tsk* Jeg som ikke skulle plage meg selv med ønske-tolkninger av kroppen... :riste:

:ler2: :ler2: :ler2:

Men du har jo rett, Lillen - det KAN jo være...! Og det hadde jo vært det mest fantastiske hvis det viste seg å være sant!! :hjerter2: Men jeg tror nok at alt peker i en retning: at det ikke har klaffet denne gangen heller...

På tirsdag er det legetime! Blir spennende. Men jeg er ikke noe glad i å gå til legen og "klage", så jeg gruer meg litt også... Helt unødvendig, jeg vet det, men jeg gjør det.. Får vel kjeft fordi jeg er så syndig at jeg røyker... (Ikke kommenter det - jeg er allerede flau nok over at jeg røyker... Og jeg SKAL slutte....)

Huldermannen mener at han ikke trenger å være med til legen, men han må jo nesten det! Det er jo litt av poenget! Jeg synes i alle fall det er et poseng, så han selv kan fortelle til legen om det vi allerede vet om svømmerne hans og hvorfor. Litt teit hvis jeg kommer alene, er det ikke..? Skal nok få overtalt ham! Han har nemlig anledning til å være med, og kan ikke komme med dumme unnskyldninger.

Gått søndagstur i dag, så imponert av meg selv! :ler2: Sunn og sprek jeg gitt! Særlig... :roll:

Dag 24

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!

Da har jeg byttet avatar også :wink: MEn har nå holdt meg til Eser Afacan jeg da :ler:

Jasså så mannen din prøver å snike seg unna legetimen...., bare si til han at han må være med du! Sikkert ikke tvingenes nødvendig, men absolutt best for deg, kan jo ikke være noe artig å ønske hjelp til en så "felles" ting helt alene? Dette er man to om, og det er derfor greit at dere begge møter hos legen! Du kan hilse fra meg og si at han skal :wink: Dessuten så er det uansett ikke klaging dere skal!! Var selv veldig nervøs da vi skulle til legen, men det ble faktisk en veldig positiv opplevelse! Følte ikke at det var rart at vi var der og legen tok seg tid til å snakke og forklare samt høre på våre følelser og bekymringer! Lykke til i morgen!!!!!

Kan jo hende at lillen har rett og at dere kan ringe og avlyse videre utredning om en ukes tid :tommelsmil:

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mayamor

Jeg røykte før.

Testet positivt 11 mars i fjor.

Tok min siste røyk 10 mars i fjor.

Det gikk bra det... :wink:

Nå håper jeg bare at jeg ikke er like dum som sist og begynner igjen...

Foreløpig har jeg overhodet ikke lyst på røyk... :Hehe:

Men jeg vet at det ikke er lett... :trøste:

Men bra for oss er det ikke.

Dessuten sies det jo at røyking nedsetter fruktbarheten også...

Lykke til hos legen i morgen.

klem fra Mayamor :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hulderjenta

Har vært hos legen i dag! :tommelsmil: Takk for lykkeønskninger fra Mayamor og Bizzy. Slit an med ny avatar igjen, Bizzy, den helt nye! Pusekatten! Den likte jeg! *godkjent* :ler2:

Var faktisk en opptur å være hos legen, jeg ble optimistisk og var i godt humør da jeg gikk ut derfra. Hadde time tidlig i morges, og selv om min kjære hadde tenkt å bli med (fikk ham til å ombestemme seg til slutt :sjarmor: ), så ble han ikke det likevel. Han sliter litt med søvnen for tiden, og vi var enige om at hvis han ikke hadde fått sove i natt, skulle han få slippe å stå så tidlig opp. Desverre ble det sånn.. :roll:

Jaja. Fikk snakket med legen om :hjerte: sine spermprøver, selv om begge prøvene han har tatt hadde lavt antall sædceller ( 4 pr. synfelt og 16 pr. synsfelt, som skal tilsvare henholdsvis 0,4 millioner/ml og 1,6 millioner/ml) så er det fremdeles mulig å få til befruktning på vanlig måte. Legen var i første omgang mer interessert i å utrede meg med tanke på eggløsning/sviktende eggløsning. Han var litt bekymret for mine svingende sykluser (26-30 dager), og jeg skal ta blodprøver på neste dag 20 for å påvise eggløsning. Så vil prøvesvarene avgjøre hva som skjer videre.

Har en veldig grei lege, han er litt rar og "gammelmodig", men han er veldig grei å snakke med. Det er jeg glad for. Forresten så spurte han ikke om røyking en gang! :ler: Og jeg fikk spurt om litt forskjellige ting som jeg lurte på.

Så nå er det bare å vente på tante Rød (helst ikke - hører du, tante Rød!! :frustrert:) og vente på at dag 20 skal komme. I bilen på veg hjem tenkte jeg - hm... Hva gjør jeg hvis dag 20 kommer på en lørdag eller en søndag...? Eller midt i påsken når legekontoret er stengt... Må vente en måned til da! Urk!

Dag 26 - og tanta kan komme når som helst... Sannsynligvis kommer hun på fredag og ødelegger dagen min... Når jeg likevel skal i bursdagsbesøk til lykkelige gravide venninne R...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Hulderjenta
Arg - verken farger eller skriftstørrelser ble helt sånn som jeg hadde tenkt i dag... :roll: Jaja....
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Puhh, endelig en avatar som ble godkjent :sjenert: Fikk jo nesten prestasjonsangst :ler: Er ikke det beste bildet jeg har av emil, men det eneste jeg hadde på jobb-pc'n :roll: Men nå jobber vi med å få internett over bredbånd hjemme, må bare spare til ny pc først... Og da skal jeg nok klare å finne noen bedre bilder :wink:

Så deilig med oppløftende tur til legen!!!! Jeg og mannen har hatt vår første time, og har fått svar på mannens prøver som var helt slik de skulle, så da er det egentlig bare å bestille ny time for å komme videre... men dørstokkmila er nok litt lang... :oops: Får mase litt på mannen så kanskje han tar seg av det nå igjen :sjarmor:

Krysser fingrene for at utredningen kan avbrytes... det var det som var min plan, men ser ut til at jeg får ta neste steg på veien så kanskje det skjer etterhert :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!

Bare videresend tanta hit du!!

Skulle gjerne hatt a nå, sånn at jeg fikk litt mer orden på syklusen. :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hei :wink:

Åssen gikk det hos legen idag da ?? Er så spent på referat fra deg :hoppe:

Jeg har ikke vært her på en stund, har vært rimelig opptatt med oppussing på hjemmebane, og derfor har det blitt mindre tid til KG. Men her er jeg altså :ler:

For min egen del så syns jeg det er merkelig at jeg ikke har PMS denne uka, jeg venter mens til lørdag, og ingen tegn er tilstede, så dette blir spennende.

Sender over en kjempesvær :klem: til deg på en tirsdags aften :ler:

Hilsen Pludre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hulderjenta

Hei Pondusa! :vinke: Det var et nytt bekjentskap, kjekt at du la fra deg noen ord i dagboken min! Desverre kan jeg ikke sende tanta til deg, for hun kom til meg i dag morges... :roll: Kanskje jeg har tatt tanta fra deg også, Pludre, sånn at hun ikke kommer til helgen likevel? Hadde vært gøy!!

For tanta kom i morges... :( Men da vet jeg i alle fall når jeg skal ta blodprøvene, de skal nemlig tas på dag 20, og det blir tirsdag den 13. april. Så blir det spennende å se resultatet av dem, om jeg har eggløsning eller ei..

Ikke så voldsomme menssmerter i dag utrolig nok, det pleier å være forj**lig.. Men heldigvis ikke så gale i dag, men jeg blør som bare fy.. Hater mensen. Mensen er noe dritt!!! :frustrert:

Nå må jeg rundt i andre dagbøker og se hvordan det ligger an med de andre med IKM i disse dager! :D

Dag 1, PP 12....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Tantegjengen får trøste hverandre!

:trøste:

:klem2:

:klem:

Så du skal ta blodprøve på dag 20?

Jeg skal visst ta de samme blodprøvene på dag 21, 14.april :wink:

Spennende!

Klem fra Murmel!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så leit at tanta kom på besøk denne mnd også :kose:

Krysser fingrene for at det snart blir full klaff.

Begynner å bli på tide for mange av oss.... :sjenert:

Stor klem fra Capricorn :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...