Gå til innhold

Vi prøver!

Gjest Hulderjenta

Anbefalte innlegg

Kjedelig at tanta kom :evil: Sender en liten trøsteklem din vei :klem:

Men nå er det i allefall ikke lenge før du får tatt prøvene, og da er du enda et skritt nærmere hjelp dersom det skulle være nødvendig, krysser selvfølgelig fingrene for at det klaffer helt av seg selv :tommelsmil:

Vi har jo faktisk prøvd nesten like lenge vi! Satser på at vi kan feire et kommende januarbarn sammen etterhvert jeg :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Mayamor

Kanskje bare kroppen heller vil ha et barn født tidlig i 2005 istedet for sent 2004...

Er jo alltids en mulighet for det da... :wink:

Ny måned med nye muligheter...

Ha en strålende helg. :klem:

Klem fra Mayamor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hulderjenta

Her var det mange hilsener til meg! Så søte dere er! :klem: Det er ekstra gøy når det har vært folk på besøk i dagboken min siden sist. Tusen takk til både Bizzy, Mayamor, Murmeldyret og Capricorn :bukke:

Nei, det blir nok ingen baby i 2004, Mayamor. Men 2005 er jo et fint år å bli født i, er det ikke? Rundt og fint tall, lett å regne ut alder og sånn. :D Hadde vært kjekt med en januarbaby, ja! Vi bestiller det vi, Bizzy! Bestiller en til hver til hele prøvergjengen her inne! :ler2: Startet en ny presentasjonstråd i forumet i sted, så får vi se ut i fra den hvor mange vi må bestille! :ler:

Murmel skal ta blodprøver også? Har helt samkjørt syklus denne gangen, vi! Legen min sa dag 20 til meg, men det de skal måle har en topp på dag 20-22. Det er progesteronet som topper seg da, og er tegn på at eggløsning har funnet sted (som det heter på fint :wink: ). Så om prøven tas på dag 20 eller 21 spiller nok ikke så stor rolle, men jeg tar den på dag 20 siden det var nå det han skrev på skjemaet. Blir i alle fall spennende!

Nei nå begynner TVet og lokke meg, på tide å krype bort i sofaen og sette meg med min kjære. God helg til alle!!

Dag 2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2005 barn er kjempebra. Da blir h*n størst i klassen også :-)

Lykke til med blodprøver og videre prøving :tommelsmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja vi er fryktelig samkjørte nå Hulderjenta! :tommelsmil:

Jeg har allerede regnet meg fram til at vi har termin 01.01.05 :wink:

Vi satser på et veldig koselig Nyttår (etter å ha vagget oss store og tunge gjennom jula :ler: )

Klem fra Murmel!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Hulderjenta

Jøss - nyttårsbarn! :o Det har jeg ikke tenkt på! Har du regnet ut i forhold til dag 1-en vår denne gangen, Murmel? Tenk om det klaffer denne måneden da! :ler2: Kan godt vagge rundt i julen jeg. *drømme* :ler2:

Var i bursdag til lykkelig gravide venninne R nå i helgen. Grudde meg faktisk litt på forhånd, for det føles så sårt når folk er så forbaska lykkelige og har fin mage og snakker om babyer og planer for framtiden. I tillegg treffes vi sjelden, og da er det liksom ekstra naturlig å ta utgangspunkt i magen og graviditeten når man skal høre hvordan det går og sånn, og det blir kjempefokus på graviditet, og de andre forteller om da de var gravide og bla bla bla. Og der sitter jeg og skriker etetr å få oppleve det samme, men av og til tviler på om det vil skje...

Men det ble ikke sånn som jeg hadde grudd meg for, det ble bare kjempekos, vi var en liten jentegjeng og det var koselig og morsomt. :D Ingen baby-dikke-dikke-prat og sprøsmål rundt bordet om når skal du få barn da, Hulderjenta??? eller noenting. Det er et spørsmål jeg ikke liker å få.. Vet aldri hva jeg skal svare! Det pleier å bli sånn a la "ja det er klart vi ønsker oss barn" og "selvfølgelig snakker vi om å få barn, alle gjør vel det" og andre sånne vage svar...

Nei, nå skal badet vaskes! Er hjemme og til og med inne i fineværet, og siden det aldri ble noen helgevask denne gangen så tar jeg det nå!

Ha en fin dag!

Dag 5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!

Har vært og lagt inn meg selv på prøverpresentasjonen, blir litt av en bestilling du har planlagt å sende :wink: Skal hjelpe til litt jeg :kul:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp Hulderjenta, 01.01.05 :danse:

Jeg har lært å beregne termin utfra 1. dag mens (25.03), så legger men til 7 dager (01.04), og trekker fra 3 måneder (01.01). Dette stemte også med beregningskalkulator i graviditetsboka jeg hadde.

Hva kaller vi dette da?

Jakten på Nyttårsraketten :ler:

Klem fra Murmel!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hulderjenta

Takk for koselig hilsen, Capricorn! Tror denne uken blir bra, jeg. Den har begynt bra i alle fall. :D Optimistisk i forhold til hoften min (som jeg er sykmeldt for), og i går kom skatteoppgjøret - gjett hvem som får igjen nok penger til å kjøpe oppvaksmaskin! :danse: Nok penger til å kjøpe to, for såvidt, men det trenger vi jo ikke. :ler2:

Jeg vil gjerne ha nyttårsrakett, jeg Murmeldyret! :hoppe: Allerede på dag 7 nå :o Denne gangen skal soldatene være på plass i forkant. :Nikke: Problemet er bare at jeg ikke helt vet nøyaktig når jeg har eggløsning, har litt ustabile sykluser.. Svinger bare med noen dager fra gang til gang, men likevel. Kanskje en ide med EL-test? Men jeg har av en eller annen grunn ikke lyst til det. Blir så stressete, liksom! Har mer lyst å beregne sånn noenlunde når EL er og sende inn Huldermannens soldater i forkant. Ser for meg litt kav og stress med sånn oi - positiv test, nå må vi ha sex liksom. Kanskje ikke så mye forskjell fra sånn som det er nå, vi prøver jo tross alt litt hardere rundt EL-tiden. :wink:

Huldermannen er faktisk litt opptatt av eggløsningen min, han :ler: Vi får p*le som f*aen når du har eggløsning, sier han med et lurt smil. :ler: Kanskje det har klaffet når jeg skal ta blodprøvene den 13. april? Hadde vært gøy da!

Kjøpte KK igår, og i neste nummer skal det være en artikkel om kjerringråd og tips for å bli lettere gravid. Kanskje det står noen nyttige tips der? Kunne sikkkert skrevet en bok om temaet selv, i alle fall i samarbeid med resten av prøvergjengen her inne! :ler:

Dag 7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og hopp, jeg er visst også på dag 7!

*Henter en lapp og noterer: Husk å kjøpe KK!*

Takk for tipset, blir artig å se om det er noen nye tips omtalt som gjengen her inne ikke har benyttet seg av ennå. Jeg mener, vi er jo tross alt begynnt å bli ganske så skolerte på det området nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Får masse igjen på skatten jeg også :danse:

Tiden går fort fremover da. Snart har du jo EL igjen, og nye sjanser.

Krysser fingrene for at det klaffer for dere denne gang :hoppe:

Så om det ikke har klaffet for oss heller denne mnd, blir jeg gjerne med på jakten på nyttårsraketten jeg :sjenert:

Ha en fortsatt fin uke.

Stor klem fra Capricorn :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hulderjenta

Takk for at dere var innom, GadgetGirl, Nuske77 og Capricorn! Alltid gøy når det er kommet hilsener i dagboken siden sist! Takketakk :bukke:

Livet er bare deilig for tiden - mer er det egentlig ikke å si! :D :hjerte::hoppe::danse: :hjerter2: :blomst:

Dag 8 (per definisjon er det nå akkurat blitt fredag og dag 9, men siden jeg ikke har lagt meg enda så er det liksom fremdeles torsdag og dag 8 :ler2:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Hulderjenta

Denne påsken blir gøy - da skal jeg og min kjære jakte på påskeegget! :ler2: Skal lage skattekart til soldatene hans og se om de treffer påskeegget, så kommer det kanskje en nyttårsrakett! :ler2:

Nå er det omtrent et år siden jeg spiste min siste p-pille. Det var i begynnelsen av april i fjor at vi tok Den Store Avgjørelsen. Den gang trodde jeg at jeg skulle sitte høygravid på julaften samme år, men sånn gikk det ikke nei. Var ganske vanskelig å bestemme seg for å få barn, tenkte på all forandringen og var litt sånn hjelp..! også. Men både jeg og han har etter hvert fått god tid til å tenke masse, og være helt sikre på at vi vil dette. Vi var jo selvsagt det da vi tok avgjørelsen i utgangspunktet, men man har jo mange tanker da.. Det skal bli så godt når det endelig klaffer, jeg gleder meg veldig til det. Men den dagen det skjer, kommer det nok et nytt rush med hjelp-tanker kan jeg tenke meg, for da er det liksom ingen vei tilbake! :ler:

Dag 9 - et par-tre dager til jakten starter for alvor denne syklusen :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Her kommer Pludre stormende med en liten påskeblomst til deg :blomst_opp:

ØNSKER DEG EN RIKTIG GODT PÅSKE !!

:klem: fra Pludre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!!

Såg at du hadde vert innom prøvedagboken min! Koslig!! :-)

Ja, nyter du påskeferien nå? Du er vel omtrent rundt eggløsningstider!? Heldiggris.. fortsatt en uke til min...

Får håpe det klaffer for oss begge i påsken, iallefall! Du har ventet så lenge at det er din tur nå! Tenk om det hadde blitt januarbarn på oss..

GOD PÅSKE! :kul:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne påsken blir gøy - da skal jeg og min kjære jakte på påskeegget! :ler2: Skal lage skattekart til soldatene hans og se om de treffer påskeegget, så kommer det kanskje en nyttårsrakett! :ler2:

:ler:

Ja det blir gøy å jakte på Påskeegget!

Men jeg har ikke samme tiltro til mannens småsoldater.

Skattekart... de finner jo ikke veien med vanlig kart, kompass og nattkikkert engang :hoho:

Men det kan jo hende at skattekart er litt morsommere, og at de anstrenger seg mer da :wink:

Lykke til ihvertfall!

Håper du får ei super Påske!

Stor klem fra Murmel!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...