Gå til innhold

Skravletråd 2012

Soon

Anbefalte innlegg

Jippi:) min kjære samboer fikk positiv eggløsningstest idag (så hun får eggløsning mellom 12 og 36 timer), 3 uker etter SAen.. så nå har vi bestemt oss for at hun skal bli inseminert idag igjen:) Håper sånn at hun blir gravid igjen!!! Gleder meg til å teste igjen om 2 uker! Kryss fingrene!

Krysser fingre! Lykke til!

Jeg er på sykehuset med 2 1/2 åringen.

Lille vennen var så uheldig på onsdag, datt på glattisen i bhg og brakk lårbeinet :tristbla:

Så nå ligger han med beina i strekk, i ca 3 uker må han ligge slik.

Er endel smerter, også i mammahjertet, men heldigvis skal det bli bedre for hver dag.

Ha en fin helg alle sammen ;)

Uff, så kjedelig. Stakkars liten. Håper det blir fort bra, både i beinet og i mammahjertet. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kommer hit, jeg også :) Her ventes barn nummer to 25. september. Har vært på ultralyd, og alt ser bra ut så langt :)

Formen har jeg hittil vært heldig med. Hadde et veldig lett svangerskap forrige gang med svært få symptomer. Denne gangen har jeg vært småuggen i ny og ne, men virkelig ingenting å klage over. Nå som jeg er 13 uker på vei begynner også den første trøttheten å gi seg, det er deilig. Jeg er også veldig fornøyd med å ha fortalt om graviditeten til alle, misliker å ha hemmeligheter ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:goodbye: dere nye ;)

Dette svangerskapet har sålangt vært endel anderledes enn det første - særlig det med kvalmen som jeg har hatt denne gangen - men den er jo heldigvis over.

Så er det det med ryggen da, kom jo så inderlig fort denne gangen, smerter i rygg og bekken :(

Nå som jeg skal oppholde meg på sykehuset med lillegutten vår, så merker jeg at graviditeten kommer litt ut av tankene, og det er i grunn litt godt - merker lite til den, men blir selvfølgelig sliten av å sitte/ligge og trøste og kose på han - kjenner det godt i ryggen.

Men det tar liksom tankene litt bort fra å gå å vente på UL, og det er i grunn litt greit ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 uker i dag her :)

Samboer har tatt en del bilder av meg og magen i kveld, ettersom det er artig å ha under veis :)

IMG_0043.jpg

En smakebit av magen som begynner å vises litt mere nå.... :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her var det da stille?? :P

Vi er jo fortsatt på sykehuset, heldigvis går det bare fremover med lillegutten, og om bare noen dager så bytter pappa`n og jeg, slik at jeg skal være hjemme og han på sykehuset.

Både gleder og gruer meg - blir rart å være hjemme alene, men skal bli deilig å komme tilbake på jobb, og ikke minst sove i min egen seng etc.

Lille babyen i magen har gitt meg noen søte små dytt i går og idag, og det er så herlig :rodmer:

Noen fler som kjenner noe liv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hyggelig å se deg, Ciara! :vinke:

Fin mage, tr. heimspia! :)

Så godt å lese at det går fremover med lillegutt, Soon. Jeg klarer nesten ikke forestille meg hvror hjerteskjærende det må ha vært for dere alle! Men disse små er noen tøffinger, og kommer seg heldigvis mye fortere enn oss voksne. :klem:

Mannen og jeg er hjemme med omgangssyke (startet i går), men det ser ut til at snuppa går klar (bank i bordet!). Hun er iallefall i fin form. Formen min er mye bedre, men jeg valgte å holde meg hjemme fra jobb i dag for å være på den sikre siden. Jeg har nesten ikke spist siden tirsdags kveld, så det sier seg selv at energinivået ikke er så høyt. Magen er fortsatt vond, men mye bedre, så dette går rette veien. :)

Ang. liv så kjenner jeg ganske mye (begynte å kjenne i uke 12 omtrent), og har kjent de første dultene utenpå også nå. Magisk. :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må bare innrømme at jeg har vært misunnelig på dere som har vært på tidlig ultralyd og sett den lille krabaten. Selv klarer jeg ikke å tro at det lever noe inni magen min før jeg har hørt hjertelyd eller fått det bekreftet på annen måte. Men for et par dager siden fant jeg hjertelyden med angelsounden! :rodmer: Og etter å ha fordøyd den opplevelsen sa jeg til mannen: Vet du, vi skal ha baby! :fnise: (Er 11 uker på vei nå, men det har faktisk ikke gått helt opp for meg før nå.)

Jeg er fortsatt 100 % sykmeldt, og er mye kvalm og slapp. Orker nesten ingenting. Klarer å være oppe et par timer nå og da, men det blir mye sofasliting. Derfor er det selvfølgelig ekstra deilig å vite at det faktisk er en baby på vei, og at det ikke er forgjeves. Det har unektelig vært litt tungt å være så dårlig og likevel ikke klare å tro at det er et levende foster der inne. Men nå er det glemt. Hurra, jeg er gravid! :hoppendeglad:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så herlig, Marikke! :strix:

Det er virkelig slitsomt når man er så slapp og energiløs, håper du kommer deg fort. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi så spennende ;)

Blir artig å se fremover om det blir mange av ett kjønn eller ikke i denne tråden.

Føler det er så lenge til min UL, er 19+5 når jeg skal dit...drøyt to uker til mao :roll: Hehe, utålmodig ja!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har liksom glemt det litt denne gangen, sannsynligvis fordi jeg var på tidlig UL. Jeg fikk opprinnelig time til UL først i uke 21 eller 22, men fikk endret den. DET ble for lenge å vente, altså. :ler:

Fin form her, forresten. Mannen og jeg har vært dårlige i noen dager; først trodde vi det var omgangssyke, men vi heller mer og mer mot at vi har spist noe som ikke var bra. Fine greier. Men utover det, og litt småvondt i bekkenet, er jeg i overraskende fin form nå, og kjenner i grunnen ikke så mye til at jeg er gravid. Bortsett fra en aktiv liten krabat i magen som dulter og herjer. :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også i bra form, ikke mye som tyder på graviditet bortsett fra en stadig voksende mage og små dult fra innsiden :rodmer:

Nå har jeg jo vært i ro i en og en halv uke pga at vi er på sykehuset, så blir spennende å se når jeg skal jobbe igjen til uka, hvordan rygg og bekken takler det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir gøy å se hva slags kjønn det blir på alle her inne! jeg er så nysgjerrig denne gangen, så gleder meg stort til UL 2.april. :) Er det noen som fikk indikasjon på hva det ble på tidlig UL? Det ble vagt antydet gutt på vår UL, men det var i mine øyne gjetting, så tar det med en klype salt! Det er rart hvordan formen forandrer seg plutselig. Er forsatt veldig trøtt jeg, men likevel piggere. Kan være våren og solen som kvikner meg til! Ha en fortsatt god helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 + 1 nå :rodmer:

Snart kommer vi til det deilige tallet 12!

Lille mageboeren har vært lite fornøyd med meg i helga virket det som, det har vært full fest der inne, masse vondt i magen, kramper, kvalme og uendelig mye bobler og ting som har skjedd der inne.

Fornuften min sier at jeg ikke skal kjenne bevegelse enda, men det virker nesten som om jeg gjør det?

Merker tydelig at magen er urolig når jeg ligger på siden når jeg skal sove, og blir roligre når jeg ligger på ryggen....

Ellers så poppet på en måte magen ut etter onsdagen forrige uke, og nå ser jeg faktisk gravid ut!

Merkelig....

Jeg har blitt øm i magemusklene, og de kjennes skremmende svake ut. Jeg har prøvd å gjøre mageøvelsene mine daglig i helga, men jeg får de liksom ikke helt til. Noe som ikke stemmer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det er ganske uvanlig å kjenne liv så tidlig, iallefall hvis du er førstegangs - men man skal aldri si aldri ;)

Kramper og vondt kan skyldes at livmoren vokser endel, noe som gir ligamentsmerter.

Her har det tatt seg virkelig opp med liv, har kjent bevegelser hver dag siden onsdag - da var jeg 16+5 - og jeg er annengangs.

Første svangerskap kjente jeg ikke liv før i uke 19.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

var det jeg trodde egentlig :filer:

Da er det nok bare livmoren jeg kjenner, men det er så mye rart at jeg ikke skulle vært overrasket.

Nå er jo lille nurket ca 4 cm lang, og jeg innbiller meg at jeg ville kjent om noe så stort rører seg?

Finner vel ut av det når jeg kommer lengre ute i svangerskapet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, min er ca 17cm - da skulle man tro det kjentes tydligere, men det er bare svake små dult - bare gled deg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...