Gå til innhold

Skravletråd 2012


Soon

Anbefalte innlegg

Her var det litt for mye trist lesning. :tristbla::klem:

Ekstra hyggelig å se Englefjes her inne. Mener å huske at vi var gravide samtidig forrige gang også. Min lille ble født i juli 2010.

Så koselig å se deg også! Jeg husker vi var gravide samtidig sist, datteren min er født i april-10. :)

Formen min er ekstremt mye bedre, så fremt man ser bort fra en forkjølelse som har hengt i siden jul og ikke helt vil slippe taket. Slo ut i full blomst igjen i forrige uke, men nå kjennes det ut som om den heldigvis er i ferd med å slippe taket. Men jeg jobber iallefall fullt igjen (og vel så det, veldig mye å gjøre), noe som er veldig kjekt. Trening har dessverre vært lagt på is i flere uker her nå pga. dårlig form, jobbemngde og sist forkjølesle, men nå håper jeg virkelig at jeg skal få kommet i gang igjen.

Jeg har forresten begynt å få litt mage, og har gått over på gravidbukser. :) De henger ikke akkurat godt på ennå, men vanlige jeans orker jeg ikke mer av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi fikk se en aktiv liten krabat på ultralyd i går. :rodmer:

Så artig! :danser:

Jeg skal på UL 26 Mars. Gleder meg veldig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynner snaaart å nærme seg ordinær UL for noen nå, når skal dere??

Vi har time 11.april, så enda en måned til, men da er jeg 19+5 på veg, så selvfølgelig fikk vi så sent som nesten mulig.... :sjenert:

Dere som er annengangs og rundt uke 15, har dere kjent antydning til liv enda?

Jeg mener jeg kjente det i uke 19 sist, men har lest at annengangs kan kjenne det ganske så tidlig.

Har hatt noen kvelder nå hvor jeg er litt likevis på om det er luft eller baby jeg kjenner, tenker jo at det er litt tidlig, men samtidig vet jeg hva jeg skal kjenne etter...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er 16+1 i dag (iallefall i følge tolvukersultralyden), og har kjent liv i et par-tre uker. Veldig vagt til å begynne med, men absolutt gjenkjennelig. Men det kan gå et par dager mellom hver gang.

Jeg skal på ordinær UL 27. mars, er jo bare to uker til det! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, det var jo innmari tidlig å kjenne da!

Men da er det jo stor mulighet for at det er baby jeg har kjent også :rodmer:

Blir utrolig spennende med UL, er så spent på å vite hvem som bor i magen min ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tidlig UL i dag :rodmer:

Utralyden viste at jeg er 9 + 1 på vei i dag, ikke 8 + 6 som vi trodde. 2 dager feil bare :jepp:

Babyen er 2 cm fra isse til rumpe, vi så bena og hodet er 0.9 cm i diameter. Den rørte på seg under hele ultralyden :rodmer:

FANTASTISK herlig følelse av å se den lille!

Hun/han trivdes godt der inne, og var proposjonell i forhold til hva den skulle være. Alt så ok ut og det var godt for et bekymret mors-hjerte :)

Var litt surrealistisk å se noe leve inne i meg, og både jeg og samboer ble litt satt ut, men mest imponert av at den så ut som en liten frosk :lur: Haha!

Han/hun satt med fotsålene mot hverandre i meditasjonsstilling :lur: Mon tro at det betyr det blir en liten luring?

ARTIG!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UL er alltid så koselig :rodmer:

Var på første kontroll hos jordmor idag, fikk høre hjertet igjen (135 slag/min) og fikk med endel brosjyrer, svangerskapsboka etc ;)

Hun er så utrolig koselig, var hun jeg gikk hos sist også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig godt med mye gode nyheter igjen her :) UL er fantastisk ja!

Skal til første time hos jordmor i morgen jeg, og er spent på hvordan hun er. Forrige jordmora mi var helt fantastisk, men hun sleit dessverre privat og litt psykisk, og tok sitt eget liv i fjor :( Så denne jordmora kan liksom ikke bli bedre, men har hørt hun er bra da, så det blir nok bra. Er spent på om hun har UL-apparatet til forrige jordmor, for hun har overtatt hennes kontor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle! Fint å lese om andres erfaringer. Det er skummelt og spennende, og fint å kunne dele erfaringer med andre i samme situasjon. vi skal ha vårt første barn i september

Jeg har ordinær ul i miden av april. Synes det er lenge og vente.

Er i uke 13 og er fortsatt kvalm, er det noen av dere som har vært dårlige så lenge?

Har en liten kul på magen, mest bulete om kvelden:) Var på tildig ul i uke 8 g da vart alt fint:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag ble jeg sendt hjem fra arbei fordi jeg var så kvalm, oppblåst og trett. Dro til legen og ble sykemeldt i 1 uke. Jeg kunne tenkt meg kanskje 30-40 % sykemeld, men det er vist ikke mulig i England. Det er enten full jobb eller full sykemelding. Etter den uken kan jeg vist komme tilbake gradvis hvis jobben min går med på det, så skal tilbake til legen neste uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Var på ul i går:)

Bamsemumsens hjerte slår 177 slag i minuttet og er 27mm lang:) :rodmer:

Puster så mye lettere etter ul noen dager, så holder jeg pusten igjen til neste uke;)

Ønsker dere en flott dag:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var hos jordmor i dag. Hun sleit med å finne hjerteslaga til den lille, så da tok hun fram ultralydapparatet så jeg fikk sett han/hun i stedet :) Såg helt klart hjerteslag der, men ellers ikke så mye bevegelse for ungen sov nok :rodmer:

Fikk time til ordinær UL 10.april ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jippi:) min kjære samboer fikk positiv eggløsningstest idag (så hun får eggløsning mellom 12 og 36 timer), 3 uker etter SAen.. så nå har vi bestemt oss for at hun skal bli inseminert idag igjen:) Håper sånn at hun blir gravid igjen!!! Gleder meg til å teste igjen om 2 uker! Kryss fingrene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jippi:) min kjære samboer fikk positiv eggløsningstest idag (så hun får eggløsning mellom 12 og 36 timer), 3 uker etter SAen.. så nå har vi bestemt oss for at hun skal bli inseminert idag igjen:) Håper sånn at hun blir gravid igjen!!! Gleder meg til å teste igjen om 2 uker! Kryss fingrene!

Krysser fingrene for dere! :pls:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jippi:) min kjære samboer fikk positiv eggløsningstest idag (så hun får eggløsning mellom 12 og 36 timer), 3 uker etter SAen.. så nå har vi bestemt oss for at hun skal bli inseminert idag igjen:) Håper sånn at hun blir gravid igjen!!! Gleder meg til å teste igjen om 2 uker! Kryss fingrene!

Krysser fingrene her også.

Jeg er på sykehuset med 2 1/2 åringen.

Lille vennen var så uheldig på onsdag, datt på glattisen i bhg og brakk lårbeinet :tristbla:

Så nå ligger han med beina i strekk, i ca 3 uker må han ligge slik.

Er endel smerter, også i mammahjertet, men heldigvis skal det bli bedre for hver dag.

Ha en fin helg alle sammen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krysser fingrene her også.

Jeg er på sykehuset med 2 1/2 åringen.

Lille vennen var så uheldig på onsdag, datt på glattisen i bhg og brakk lårbeinet :tristbla:

Så nå ligger han med beina i strekk, i ca 3 uker må han ligge slik.

Er endel smerter, også i mammahjertet, men heldigvis skal det bli bedre for hver dag.

Ha en fin helg alle sammen ;)

Uhh da. Stakkars liten! Håper han kommer seg fort. 3 uker på sykehus for en så liten gutt kan bli kjedelig ja. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uhh da. Stakkars liten! Håper han kommer seg fort. 3 uker på sykehus for en så liten gutt kan bli kjedelig ja. :klem:

De sier de første par-tre dagene er de værste, så får vi håper og tro det bare blir bedre og bedre ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...