Gå til innhold

Skravletråd 2012


Soon

Anbefalte innlegg

Velkommen til å skravle med oss, Orchideae ;)

Og så regner jeg med det skulle stå 4.oktober 2012 og ikke november ;)

Såklart :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vært på sykehuset i dag for blodprøve for å se om jeg fortsatt har eskimoen på plass... Skal ta ny til fredag..

Holder pusten... :pls:

Begynte å blø litt i går (ikke blødd en brøkdel av det jeg har gjort de 4 gangene det ikke ble noe av...) Sukk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krysser fingrene for deg, bittelura - det er forferdelig kjedelig å oppleve blødninger :klem:

Så rart du ikke fikk UL istedet - det har jeg fått 2 ganger allerede i dette svangerskapet pga blødninger...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, takk Soon og Honning.

Har fått fastsatt tidlig UL "allerede" den 28, så de vil vel avvente og se hva blodprøvene viser før jeg får annen UL..?:S

Er 5+4 i dag, på noen terminkalkulatorer står det at hjertet begynner å slå rundt i dag?...

:sukk::forkjola::natti:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah, tenkte ikke på at du ikke er lenger på vei, men da skjønner jeg at du ikke fikk UL, ettersom hjertet ikke har begynt/knapt har begynt å slå.

Krysser alt jeg har for prøvene i morra!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hurra til Soon for 12 fullgåtte uker, og til Honning om to dager! :jepp:

Det må være ufattelig deilig å kunne gå over i 2. trimester!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, så koselig med ett lite HURRA :ler:

Ja, det er deilig å ha kommet til denne milepælen - nå gleder jeg meg over myyye bedre form hva gjelder kvalmen - den er bortimot ikke eksisterende.

Er fortsatt mye trøtt, men det kan jo være at en viss kommende storebror har skyld i det, da han bl.annet i natt lå mellom oss fra 00-03, og var meeeget urolig...og så opp igjen 06.30 (som for øvrig er ganske sent for han å være :roll: )

Merker at det er værre nå som vi har en fra før å passe på, forrige svangerskap kunne jeg jo sove når jeg selv ville - men takk til min kjære mann, som er så forståelsesfull og lar meg sove mens han lager mat eller underholder E osv.

Har dere begynt å tenke på navn da, jenter?

Jeg syns det er utrolig vanskelig, men har noen favoritter på jentenavn; Synne eller Mie, er temmelig sikre på en av de.

Men på guttesiden er det værre, vet ikke om det er fordi vi allerede har "brukt opp" guttenavnet vårt eller ikke... :ler: (han heter Elias)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 uker er topp!! men heldige dere som formen er blitt bedre for.. jeg trodde den var bedre, men så er plutselig trøttheten og kvalmen bltt overveldende igjen... hva skjer? skal på tidlig UL onsdag. Det blir en milepæl for oss. Da blir det liksom litt mer virkelig. (håper alt er greit, selvfølgelig!)

Navn ja, vi er så hemmelighetsfulle- så jentenavnet er klart men selvfølgelig hemmelig. Og guttenavnet er vanskelig. Jeg personlig vil gjerne ha Isak/Isach, men min mann er ikke så begeistret.. :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bikket 13 fullgåtte uker nå, og formen er enormt mye bedre! :hoppe: Sliten, men det har mye med jobbsitusjonen min å gjøre. Og med en vilter snart-toåring hjemme er dte begrenset hvor mye avslapning det blir når jeg kommer hjem fra jobb.

Navn? Ingen anelse. Må vite kjønn før jeg kan begynne å tenke på det. Klarer ikke å tenke på både gutte- og jentenavn samtidig. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her vil jeg være med!

Nygravid og dødsredd... etter årevis med prøving, et prøverrørsbarn på to og et halvt år og en PCOS som ser ut til å ha roet seg betraktelig. Nå er jeg gravid for andre gang helt på egenhånd, i høst gikk det galt i uke 6, så nå har jeg bestemt at det er min tur og satser hardt på å bekrefte det med å skrive det flest mulig steder. :ler:

Termin ca 28 oktober, og dette lille rusket SKAL sitte fast til omtrent rundt der. Det har jeg bestemt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 uker i dag ja. Er godt å komme til det punktet, og nå er det bare UL på onsdag jeg ser fram til for å forhåpentligvis høre at alt står bra til så jeg kan slappe mer av ;)

Vi har ikke begynt å tenke på navn enda, og kommer nok også til å ville vite kjønn før vi tenker særs mer på det også. Jeg klarer liksom ikke å tenke så langt fram enda. Hehe.

Her er formen kanskje litt bedre enn tidligere, men jeg kasta opp i dag pga klumper i melka, det takla jeg ikke ;) Trøtt er jeg enda også, og håper det går over den neste uka eller to. Fredagskvelden var jeg i seng før halv 9 ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her vil jeg være med!

Nygravid og dødsredd... etter årevis med prøving, et prøverrørsbarn på to og et halvt år og en PCOS som ser ut til å ha roet seg betraktelig. Nå er jeg gravid for andre gang helt på egenhånd, i høst gikk det galt i uke 6, så nå har jeg bestemt at det er min tur og satser hardt på å bekrefte det med å skrive det flest mulig steder. :ler:

Termin ca 28 oktober, og dette lille rusket SKAL sitte fast til omtrent rundt der. Det har jeg bestemt!

Jeg krysser alt jeg har for at spiren sitter denne gangen, Kvist - og jeg må skrive det her også - jeg syns det var så utrolig koselig å se deg her!!

Artig med kjente fra den "gamle" terminklubben! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vært på sykehuset i dag for blodprøve for å se om jeg fortsatt har eskimoen på plass... Skal ta ny til fredag..

Holder pusten... :pls:

Begynte å blø litt i går (ikke blødd en brøkdel av det jeg har gjort de 4 gangene det ikke ble noe av...) Sukk...

Har du hørt noe enda bittelura? Håper eskimoen din fortsatt er på plass. :klem:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tida går så sakte! Gleder meg til å få mage, og til alt er trygt nok til å fortelle til hele verden :)

Jeg skulle egentlig hatt hjemmedag med studier og skriving, ble hjemmedag med yoga og sofa... Skal på jobb etterpå da. Lenge siden sist jeg jobba, så er litt spent på hvordan det går å stå/gå i mange timer i strekk. Har kjent det godt i bekkenet og hoftene de siste kveldene.

Hvordan er formen deres? Jeg er jo ikke fem fullgåtte uker enda engang... merker dere andre nygravide noe særlig? Det er kanskje forskjell på om man har vært gravid før eller ikke også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg var/er mye dårligere denne gangen enn med første.

Nå i uke 12 har kvalmen endelig sluppet, men jeg er fortsatt mye trøtt og ryggen krangler og jeg er sykemeldt.

Med førstemann var jeg trøtt til ca uke 9-10, og ikke kvalm ett sekund, jeg hadde litt ryggplager da også, men ble ikke sykemeldt før noen uker før permisjonstart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så deilig at kvalmen din har gitt seg Soon. Jeg var kvalm til rundt uke 13 sist gang, spent på hvordan det blir denne gangen. Vi bodde et annet sted da, på "landet" i nærheten her, fordi vi renoverte huset så det var ubeboelig et halvår. Hvis jeg kjører den retningen nå kommer minnene om kvalmen ekstra godt. Der har jeg spydd på vei til jobb, der har jeg spydd, der har jeg spydd... Liker ikke den strekningen :gjeiper:

Jeg har lat dag før jobb i dag, bruker tiden på avslapning og nettsurfing. Fant denne danske siden som faktisk viser et UL bilde for hver dag i graviditeten ( hvertfall for den dele jeg har titta på). Litt moro å se.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er jeg 10 uker på vei. Dette feirer jeg ved å føle meg som en oppblåst ballong, en god porsjon kvalme og en dæsj trøtthet. Jeg har vært litt opplåst av og til tidligere også, men akkurat nå sitter jeg på jobb med buksen oppkneppet :lur:

Ellers så har jeg fått svar på søknad om fødeplass, time hos jordmor og time for ordinær ultralyd. I tillegg skal jeg på en privat tidlig UL om 3 uker.

Også har jeg gjort noe veldig "fy fy", har allerede handlet inn noen kjønnsnøytrale baby-ting :fnise:

Gleder meg til det blir tid for å gjøre det offisielt - og til jeg kommer i gang med treningen igjen! De siste 3 ukene snakker vi omtrent 0 trening (har kanskje klart en halvtime i løpet av en uke).

Håper det går bra med alle dere andre vordende mødre :dagens-rose:

Edit: Fin link, Kvist! Gjett om jeg skal følge med :)

Endret av enogto
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jippi! Nå er legetimen bestilt (30 mars) og tidlig ultralyd den 22. mars. Skal bli spennende å se hva som svømmer inni magen! Forventer ikke å kunne se så veldig mye, men håper på et hjerte som slår:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...