Gå til innhold

Skravletråd 2012


Soon

Anbefalte innlegg

Jeg bruker vanlige bukser fortsatt, men det går bare med et skrik også. Helt umulig på kvelden, men går greit på morgenen og formiddagen iallefall. Har noen gravidbukser liggende fra sist, men jeg tror jeg må vente til jeg har litt mage å henge magebeltet på. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gleder meg til å slippe ut magen ja :Nikke: Går det greit for dere å gå med vanlige bukser fremdeles, eller har noen av dere gått over til gravidbukser enda? Jeg merker mer og mer at jeg er klar for gravidbukser nå, og føler for å handle meg litt mindre stramme topper...

Soon: ser ut som at vi har både legetime og jordmortime nokså samtidig! Jeg har egentlig kun bestilt den legetimen for å få henvisning til fysio, og hun jeg snakka med blei så opptatt over at de ikke hadde journalen min og at jeg måtte ordne med å få den oversendt fra forrige legekontor, at jeg rakk aldri å si at jeg var gravid engang.. :gjeiper: Kanskje jeg bør ringe og si fra, for å høre om jeg skal ta med urinprøve og ta blodprøve før timen, så de er klar over det?

Kan jo være greit å si fra ja, jeg fikk iallefall beskjed om å ta med urinprøve, og de setter vel kanskje av litt mer tid når det skal tas endel prøver?

Husker iallefall fra sist, at det tok litt tid å ta alt det blodet de skulle ta ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har noen gravidbukser fra sist og har prøvd de på, men syns faktisk de klemmer mer på livmora nå som den fortsatt ligger så lavt, enn vanlige bukser.

Men begynte i uke 10 sist, så er ikke så lenge til jeg begynner fast med de tenker jeg - ellers så bruker jeg mye tights og tunikaer, og det funker jo veldig greit nå.

Hvordan er det med symptomer hos dere nå da?

Her er kvalmen adskillig bedre, værst når jeg er i "mye" aktivitet, litt stress eller noe.

Men er fortsatt endel trøtt, har ømme pupper og god luktesans - (idag måtte jeg vekke mannen så han kunne skifte bleie på sønnen vår, for jeg bare brakk meg :fnise: )

Men har begynt å tenke så mye på MA nå, så får jo helt angst.

Kan legen finne hjertelyd med dopler når jeg er der 11+4??

Hadde vært så innmari beroligende.

Endret av Soon
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er mye mindre kvalm (bare litt uggen innimellom), og har fått mye av energien min tilbake. Deilig! Jeg synes første trimester suger, og det føles veldig godt å se enden på det nå. Håper bare alt står bra til med grynet i magen, det er så vanskelig med den uvissheten de første månedene.

Soon: Jeg fikk høre hjertelyd i uke 8 sist, så det er mulig! :) Men jeg tror veldig mange leger ikke vil sjekke før senere i svangerskapet, siden det er ganske stor sjanse for at de ikke finner hjertelyden selv om alt er bra. Uansett ikke kjekt å gå rundt og bekymre seg, kanskje du skal ta en prat med legen uansett?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, energien er mye mer tilstede nå, og jeg tror og håper alt er bra der, så jo hjerte slå i uke 6, men det er disse skrekk-historiene man alltid må lese.

Jeg lar tiden gå sin gang, og spør legen da jeg skal dit - og hvis jeg får en værre magefølelse før de 2 ukene har gått, tar jeg kontakt med legen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har også lurt på om de bruker dopler på den første legetimen. Hadde vært så greit med en liten betryggelse på at det går greit inni der:)

I ettermiddag og kveld har jeg hatt min verste kvalme for denne graviditeten så langt. Jeg er sikker på at det er pga sterk mat, for det var det eneste jeg kasta opp av og blei dårlig av forrige gang også. Så det blir lenge til jeg skal spise sterk mat igjen kjenner jeg;) Nå har jeg vært lite plaga av kvalme ellers, så jeg har ingen grunn til å klage!

Godt poeng at man bør ha en mage å ha gravidbuksene på forresten. Hihi. Tenker det blir tights og tunika en del framover her også nå ja:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da kan jeg også melde meg inn i denne tråden.

Fyller 26 i år og er gravid med min første. Har hatt litt uregelmessig menstruasjon etter at jeg sluttet på pillen i fjor. Tok en test nå i januar som viste seg å være positiv. Første tanke var "søren også..." rett og slett fordi timingen ikke er helt perfekt, da jeg begynner i ny jobb om noen måneder. Gleder meg ikke til å skulle fortelle at jeg er gravid allerede første dag, eller kanskje jeg bør si det før også... Men bortsett fra det, så er jeg veldig glad :)

Var på ultralyd i går, fordi jeg ikke helt visste hvor langt jeg var på vei. Forrige menstruasjon var i november. Det viste seg at jeg er 6+4, og jeg fikk se at hjertet slo.. Ellers så var det ikke så mye å se, annet enn noe hun beskrev som plomme, og en klump inni denne plommen. Antatt termin: 23. september!

Kvalmen er allerede på plass og blodtrykket mitt lever sitt eget liv. Holdt på å falle helt sammen når jeg skulle komme meg fra senga til toaletten her en morgen.

Og ja, jeg kommer til å ville vite kjønn. Har følelsen av at det blir en gutt, selv om jeg ikke helt vet hva jeg baserer den følelsen på :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig at det kommer flere i "klubben" :)

Jeg var på tidlig ultralyd på fredag. Rett og slett bare fordi jeg er litt småsprø og

sååå bekymret for at dete ikke skal gå bra.

Men alt sto bra til. En liten klump med bankende hjerte. :rodmer:

Fikk søkt fødeplass og sånn så venter spent på svar da..

Og som dere andre gleder jeg meg veldig til å slippe magen, og ikke minst slippe nyheten. Syns det er slitsomt å holde det hemmelig jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen til enogto ;)

Grace: har muligens snagt det før, men jeg klarer ikke holde på slike ting, så jeg fortalte familien min det samme dag som jeg fikk positiv test :ler: - det var atpåtil julaften!

Jobben fikk vite rett etter jul, pga kvalme og pga di visste at vi prøvde på nr 2, og de aller nærmeste vennene vet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen, enogto! :)

Jeg klarer heller ikke holde kjeft, og fortalte det til familien med en gang. Venner vet det også, og mange på jobben. Jeg har vært såpass dårlig at jeg sytes det var best å informere de jeg jobber tettest med, både for min egen del og deres del, siden jeg har måttet overlate en del arbeidsoppgaver til dem.

Jeg har vært sykmeldt i to uker, men er tilbakei 50 % nå. Ble en ganske stressende dag som var langt lengre enn halv, og jeg har vært helt amøbe i kveld. Og veldig kvalm. Blir nok en kort dag på kontoret i morgen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen enogto!

Jeg syns også det er vanskeligere å holde tett denne gangen enn forrige gang. Vi har holdt tett til familien enda og tror vi venter med å si noe til vi har vært på UL når jeg er litt over 12 uker på vei. Jeg har fortalt det til noen få på jobb pga mye endringer i strukturering og lignende (han som overtok min stilling i min permisjon sist, skulle muligens over i ei annen avdeling snart, men jeg følte at jeg måtte si fra til sjefene så det kanskje er bedre at han holder seg her ei stund til). I tillegg har jeg sagt det til ei venninne som jeg svømmer med iblant, og vi pleier alltid å ta badstu, så jeg klarte ikke å komme med noen dårlig unnskyldning for å ikke gjøre det ;)

Det høres koselig ut å ha vært på tidlig UL allerede :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på dere!

Her kommer en til i klubben!

Jeg tok en positiv test i går morges, etter å ha hatt en ganske kraftig mistanke noen dager. Turde ikke teste, og utsatte det selv om mensen var nesten en uke for sein :) Terminkalkulatoren sier 4 okt.

Jeg er 35 år, godt gift, og har ei deilig tulle på 4 fra før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hektisk dag på jobb, og nå er jeg helt ødelagt i ryggen :(

Jeg jobber i butikk og har sjelden mulighet til å sitte ned bortsett fra i pausen min - og idag kjenenr jeg det virkelig.

Ilinger nedover fra midten av ryggen og ned til rumpa, og VELDIG vondt i halebeinet - det vonde halebeinet har jeg kjent litt på noen dager, kan det ha noen sammenheng med startende bekkenløsning?

Liksom vondt "inni"/over rompa... :sjenert:

*la meg rett ut på sofaen etter jr la seg*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Doom: det er godt mulig begynnende bekkenløsning ja.. Når jeg har vondt i bekkenet så er det på en måte "inni" rumpa det er mest vondt, men sprer seg gjerne litt oppover ryggen eller nedover i beinet om det er ekstra vondt. Vanskelig å forklare hvordan det kjennes ut. Mange med bekkenløsning har også vondt på skambeinet. Pass på å gå med gode sko, og gjerne kontakt lege for å få henvisning til fysio så du får forebygget at det bare blir verre.. Får håpe det ikke blir så ille hos deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen månestein!

Vond rygg ja, kjenner at det skal bli tøffere denne runden enn forrige.

Sist var jeg veldig plaget av halsbrann på slutten, men dette har kommet allerede nå...

Og de siste kveldene har jeg vært fryktelig kvalm. Noe som passer veldig dårlig når mannen er bortreist hele helgen og sønnen i huset har startet "skal ikke legge meg" kampanjen.. :sukk:

Eller s så dumpet brev fra sykehuset ned i postkassen i går.

Fikk plass der vi hadde søkt så ble veldig fornøyd med det.

Er samme sykehus som jeg fikk sønnen min på så det føles trygt og godt.

Føles litt rart å ha så mye på plass allerede og å være så kort på vei..

Skremmende når man ikke føler seg helt trygg før etter uke 12.

Endret av Grace
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjemme fra jobb idag, stod opp med blødninger :(

Fått legetime kl 13.30, så til nå har jeg bare ligget på sofaen og tatt det med ro, og løpt noen turer på do.

Har skikkelig øm mage og urolig mage, blødnigene har tatt av litt, men det er uansett ikke noe trivelig.

Håper så inderlig legen lytter etter hjertet eller henviser meg til UL, man blir jo så bekymret...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff da. det er sikkert ikke noen god følelse. Håper alt er bra med deg! Lykke til hos legen !! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...