Gå til innhold

Skravletråd 2012


Soon

Anbefalte innlegg

Flere her som kanskje har fått litt lyserosa utflod/blod på papiret i uke 5+2? Ble litt bekymret nå:S Håper at alt går bra....

Helt vanlig.. Ring legen om blødningen ikke avtar i løpet av dagen, eller om den blir større. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå kom det ganske mye blod:( en time etter at vi hadde besøkt mora til samboer og søstera hennes for å fortelle at ho er gravid. de ble så glad.. og så begynte hun å blød. Hun har ikke noe magesmerter eller noe, det er 'bare' blod som kommer ut. dette er vel den berømte spontan aborten som alle er redd for:(

vi skal nok ta oss en tur til legen i morgen for å se om det er noen rester i livmoren eller om det kanskje ikke var en spontan abort alikevel, selvom jeg tror sjansen er nesten 99% at det er spontan abort. hva ellers kan det være:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå kom det ganske mye blod:( en time etter at vi hadde besøkt mora til samboer og søstera hennes for å fortelle at ho er gravid. de ble så glad.. og så begynte hun å blød. Hun har ikke noe magesmerter eller noe, det er 'bare' blod som kommer ut. dette er vel den berømte spontan aborten som alle er redd for:(

vi skal nok ta oss en tur til legen i morgen for å se om det er noen rester i livmoren eller om det kanskje ikke var en spontan abort alikevel, selvom jeg tror sjansen er nesten 99% at det er spontan abort. hva ellers kan det være:(

Har aldri opplevd noen blødninger i mine svangerskap så jeg vet ikke, men jeg ville nok ringt legevakta hvis det skjedde meg... Hadde nok ikke greid å holde meg hjemme å vente til i morgen. Håper alt går bra for dere! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri opplevd noen blødninger i mine svangerskap så jeg vet ikke, men jeg ville nok ringt legevakta hvis det skjedde meg... Hadde nok ikke greid å holde meg hjemme å vente til i morgen. Håper alt går bra for dere! :klemmer:

Men det er egentlig ingen vits i å ringe legevakten for de kan ikke gjøre noen ting uansett. De kan ikke gjøre noe for å unngå spontan abort. Vi ringte legen i dag og de sa at det var ganske vanlig å blø og at vi må vente noen dager. Og vi kunne ikke engang få sjekket det med en gang for de hadde ingen ledige timer eller noe. Vi har time om 4 uker så da kan vi stikke innom:S:S:S så det betyr at vi ikke vet om det er noe liv inni magen før legetimen om 4 uker. Ho dama sa at vi bare måtte vente 4 uker:S Er det mulig!?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det er egentlig ingen vits i å ringe legevakten for de kan ikke gjøre noen ting uansett. De kan ikke gjøre noe for å unngå spontan abort. Vi ringte legen i dag og de sa at det var ganske vanlig å blø og at vi må vente noen dager. Og vi kunne ikke engang få sjekket det med en gang for de hadde ingen ledige timer eller noe. Vi har time om 4 uker så da kan vi stikke innom:S:S:S så det betyr at vi ikke vet om det er noe liv inni magen før legetimen om 4 uker. Ho dama sa at vi bare måtte vente 4 uker:S Er det mulig!?!

Det hørtes jo helt sprøtt ut å måtte vente 4 uker!! :kjefte:

Det samme skjedde med ei venninne av meg også, som gikk noen uker en sommer og venta på legetime for å se om alt var ok. Hvor tidlig er det nå forresten? Kan det være mulig å ringe en privat gynekolog og få UL? Tror jeg hadde forsøkt andre utveier bare for å finne ut..

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men det er egentlig ingen vits i å ringe legevakten for de kan ikke gjøre noen ting uansett. De kan ikke gjøre noe for å unngå spontan abort. Vi ringte legen i dag og de sa at det var ganske vanlig å blø og at vi må vente noen dager. Og vi kunne ikke engang få sjekket det med en gang for de hadde ingen ledige timer eller noe. Vi har time om 4 uker så da kan vi stikke innom:S:S:S så det betyr at vi ikke vet om det er noe liv inni magen før legetimen om 4 uker. Ho dama sa at vi bare måtte vente 4 uker:S Er det mulig!?!

Kan dere ikke få tatt blodprøve nå og en til noen dager senere for å se om HCG nivået fortsatt stiger? Synes det er veldig dårlig at dere må vente i 4 uker før dere får time... Og burde man ikke holde seg i ro hvis det er blødning? Hun burde kanskje bli sykemeldt? Har hun blødd mer i dag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan dere ikke få tatt blodprøve nå og en til noen dager senere for å se om HCG nivået fortsatt stiger? Synes det er veldig dårlig at dere må vente i 4 uker før dere får time... Og burde man ikke holde seg i ro hvis det er blødning? Hun burde kanskje bli sykemeldt? Har hun blødd mer i dag?

Hun sa at det var alt for travelt for tida og at de ikke tar inn gravide som blør fordi det er så mange som ringer hele tida og at hun ikke hadde tid til å ta noe som helst prøve. Vi måtte bare vente i 4 uker. Og hun sa ingenting om at man skal holde seg i ro. Men samboeren tok seg fri fra jobben resten av dagen uansett.

Ja, hun blødde mere i dag, men nå har det sluttet. Så hun blødde fra igår kveld til og med idag. Men kan hende det kommer mere i morgen.. håper ikke det! Men kanskje det allerede er for seint..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lister meg litt stille inn her jeg også :sjenert:

Er tidlig ute jeg da... er kun 7 + 3 nå :rodmer:

Er 29 år og har samboer. Vi har ingen barn fra før av, så dette er vårt første.

Har en del stikkinger/murringer i magen, samt en del oppblåst og sliten. Har også hatt noen strekk/kramper i bena til tider... :kjefte:

Ingen blødninger og ellers masse små symptomer som gjør at jeg slapper litt mere av i forhold til SA.

Vi opplevde en SA i januar, kun 3 uker gravid. Det var en vond opplevelse, men det førte oss på mange måter nærmere hverandre og fikk oss til å innse hvirkelig hvor mye vi ønsket oss en familie :yvonne:

Jeg synes selv at jeg allerede har fått en antydning til mage, men det er trolig kun oppblåstheten som gjør det. Bruker fortsatt vanlige bukser, men merker de strammer litt mere enn vanlig.

Ellers tror jeg ikke folk rundt meg er klar over/ser gravidmagen pga at jeg er litt overvektig og dermed vises ikke slikt så godt :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har forresten termin 18 oktober.

Tidlig UL mandag den 12/3 og da er jeg 8 + 6

Første legetime er i uke 13 10 april. :rodmer:

Gleder oss UTROLIG MYE til UL for å se lille spiren vår :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har termin 22.okt, Tr.Heimspia :)

Så artig! :jepp:

Merker du noe mye til graviditeten ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det flere her inne som sliter med at de må urinere (tisse) ofte så tidlig i graviditeten? :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er syk. :grine: Har vel egentlig aldri helt blitt kvitt forkjølelesen jeg fikk i jula, og på fredag slo den ut i full blomst igjen, og jeg føler meg helt nedsyltet. Herlig. Spesielt siden jeg skal ut og reise ifm. jobb til uken og holde presentasjoner. Najs. Kommer itl å hoste og harke og snørre meg gjennom to dager med møter. :eeeh:

Er det flere her inne som sliter med at de må urinere (tisse) ofte så tidlig i graviditeten? :sjenert:

Jeg måtte tisse ekstremt ofte i første trimester, det er bedre nå (16 uker). :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er syk. :grine: Har vel egentlig aldri helt blitt kvitt forkjølelesen jeg fikk i jula, og på fredag slo den ut i full blomst igjen, og jeg føler meg helt nedsyltet. Herlig. Spesielt siden jeg skal ut og reise ifm. jobb til uken og holde presentasjoner. Najs. Kommer itl å hoste og harke og snørre meg gjennom to dager med møter. :eeeh:

Jeg måtte tisse ekstremt ofte i første trimester, det er bedre nå (16 uker). :)

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er syk. :grine: Har vel egentlig aldri helt blitt kvitt forkjølelesen jeg fikk i jula, og på fredag slo den ut i full blomst igjen, og jeg føler meg helt nedsyltet. Herlig. Spesielt siden jeg skal ut og reise ifm. jobb til uken og holde presentasjoner. Najs. Kommer itl å hoste og harke og snørre meg gjennom to dager med møter. :eeeh:

Jeg måtte tisse ekstremt ofte i første trimester, det er bedre nå (16 uker). :)

God bedring! Håper det roer seg ned litt etter hvert med tissingen, nå er det jo umulig å få en god natts søvn. Var oppe å tisset 4 ganger fra 22.00 til 07.00 i natt..... :kjefte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Er heldigvis bare en tissetur i løpet av natta her..:)

Skal på ny ul i morgen for å se om det fortsatt står til liv der inne..

Er 8 uker i morgen:)

Ganske så oppblåst og er rimelig giftig delux for tida;) Stakkars sambo (og bikkja som dååner av dufta under dyna;) hehe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er heldigvis bare en tissetur i løpet av natta her..:)

Skal på ny ul i morgen for å se om det fortsatt står til liv der inne..

Er 8 uker i morgen:)

Ganske så oppblåst og er rimelig giftig delux for tida;) Stakkars sambo (og bikkja som dååner av dufta under dyna;) hehe..

Samme her. Trodde ikke det var mulig og slippe så mye luft i løpet av en dag :sjenert:

Jeg har akkurat kjøpt vogn... Var en snartur på ebay og fant en Emmaljunga vogn som jeg vant for under 1000kr :) Super fornøyd!!! Vet det er tidlig, men får vel alltids solgt den hvis det går galt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme her. Trodde ikke det var mulig og slippe så mye luft i løpet av en dag :sjenert:

Jeg har akkurat kjøpt vogn... Var en snartur på ebay og fant en Emmaljunga vogn som jeg vant for under 1000kr :) Super fornøyd!!! Vet det er tidlig, men får vel alltids solgt den hvis det går galt.

Haha!

Bra vi er flere damer her inne som er i det ufine hjørnet med fising for tiden ;)

Tror jeg har slått alle rekorder enkelte dager. Utrolig at kroppen kan produsere SÅ mye gass!

Ser vi er nøyaktig like langt på vei Bentebent :klemmer:

Artig :jepp:

Jeg våknet i dag tidlig og var livredd for om jeg opplevde en SA!!!

Våknet med TIDENES magekrampe som aldri ville "slippe taket" om dere skjønner!

Slikt som de verste menssmertene ganger 3 !

Ingen blod å se heldigvis, men er fortsatt usikker på om det betydde noe?

Ga seg etter 30-40 minutter.

Ga meg iallefall en liten forsmak til fødsel tror jeg... Bare at det blir enda verre :kjefte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

pia: kanskje det kan være luftsmerter? kan ha sånt utenom graviditeten jeg. Er møkkavondt.

Har ikke vært så aktiv jeg gitt.

Er møkkaredd for jeg har hatt noen blødninger, ingen vondter da, men likevel. I morra er det ultralyd og jeg grugleder meg.

Skal bli veldig godt å se om det er liv, og om det ikke er det er det jo greit å få vite det nå i stedet for å vente til uke 13-14 da man vanligvis hører etter hjertelyd.

Når det gjelder tissing, jaaaada har det jeg og. Utrolig at det klarer å produsere så mye når jeg er så ofte på do. Er jo ikke bare at det kjennes sånn ut, kommer jo masse. Men husker det fra første svangerskap og, ga seg etterhvert, og mot slutten ble det hyppig igjen, men da var det lite som kom. Men det har nok med plassen å gjøre.

Så nå skal jeg bare krysse fingre og gå å legge meg snart. Håper jeg får sove. Er så nervøs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...