Gå til innhold

Skravletråd 2012


Soon

Anbefalte innlegg

hehe, det gjør vi ;)

Samboer gleder seg til han kan kjenne det utenpå magen iallefall...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I dag har vi vært på UL :) Kjempe gøy å se lille spiren. Alt så bra ut, men det var for tidlig for å sjekke for diverse ting, så vi må tilbake på ny UL i neste uke :) Er 11 uker i dag, og termin ble satt til 15/10/12 (en dag før min termin) Er standard med UL i uke 12 og 20 i England.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har vi vært på UL :) Kjempe gøy å se lille spiren. Alt så bra ut, men det var for tidlig for å sjekke for diverse ting, så vi må tilbake på ny UL i neste uke :) Er 11 uker i dag, og termin ble satt til 15/10/12 (en dag før min termin) Er standard med UL i uke 12 og 20 i England.

Hurra for bra ultralyd. :jepp:

Her vokser spira jevnt og trutt. Kjenner ofte det strekker og murrer litt i magen, og magen har begynt å vise. Snart går nok jeg over til gravidbukser, for det er ubehagelig å ikke kunne kneppe igjen buksene mine.. Kjenner også godt at der er noe som kommer opp av skambenet nå. Om jeg stryker hånden over bukselinningen kjenner jeg godt livmoren.

Magebilde fra 12+3 :rodmer:

post-42578-0-68612400-1332869155_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vært på ultralyd i dag:)

Det var siste ul før uke 18.. Alt bra:)

Fikk ikke lov til å komme tilbake til de siden alt ser flott ut..:)

Skal til jordmor i morgen, spennende:)

Orchidae: Så fin babymage:)

Bentebent: Så bra:)

Min viste også 15., men det har vært fra 17. ned til 14 oktober.. Jeg får se hva ul i uke 18 viser..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Orchideae: så fin mage :)

Bentebent: Må være spennende å få komme på UL 2 uker på rad? :rodmer:

Skulle ønske jeg også fikk gjøre det, ønsker å se spiren hele tiden her...

Jeg er nå 11 + 3 og har min første ordniære legetime når jeg er 13 + 1.

Synes det er litt dumt at det ble den uken, men måtte ta det etter påske. Kjønn sier de at man kan se etter uke 14, så det er litt dumt å ikke kunne få vite slikt før ny sjekk i uke 18.

Vurderer om jeg skal bestille en privat UL i mellomtiden for å få vite kjønn og vite at alt er ok der inne de 5 ukene imellom timene.... Ellers får jeg høre med jordmor om hun har noen gode ideer.

Første jordmortime her er et fellesmøte i slutten av april for flere førstegangsfødende i nærområdet. Skulle gjerne vært en time dit alene i tillegg?

Er det noen som vet om jeg kan bestille det også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første jordmortime her er et fellesmøte i slutten av april for flere førstegangsfødende i nærområdet. Skulle gjerne vært en time dit alene i tillegg?

Er det noen som vet om jeg kan bestille det også?

Ja, det vil jeg tro du kan. Her hvor jeg bor, kan jeg man velge om man vil gå til fastlegen eller jordmor på svangerskapskontrollene. Forrige gang jeg var gravid gikk jeg annenhver gang til lege og annenhver gang til jordmor. Den første kontrollen ved 12 uker bør man ta hos lege, da, fordi man skal ta blodprøver. Bare ring helsestasjonen/jordmor og spør hvordan det er hos dere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her velger man også. :) Jeg går bare til fastlege fordi jeg liker henne så godt, og hun kjenner meg. Sist fødte jeg på ABC i Oslo, og da gikk jeg bare til jordmor (det legges opp til det på ABC).

Jeg har ordinær UL i dag! Gruegleder meg. Tenkte i grunnen ikke så mye på dette før i går kveld, men nå har alle tanker og bekymringer slått inn for fullt. Jeg var jo på tidlig UL i uke 12 også, og da så alt greit ut, men man vet jo liksom aldri om det har skjedd noe etter den tid. :sjenert:

Endret av -Englefjes-
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt fint på UL! Og jeg har en liten fyr i magen. :strix:

Men hvordan funker det nå egentlig med gutter, da? :redd::fnise: *jentemamma*

Endret av -Englefjes-
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så deilig da, Englefjes!!

Jeg kan naturlig nok ikke svare på hvordan det er med guttebabyer, for jeg har også jente fra før. Men jeg innbiller meg at det er vanskeligere med klær til gutter enn jenter. Spent på om noen kan opplyse oss litt.

Jeg vet fortsatt ikke om det er gutt eller jente i magen min, men det er jo greit å være litt oppdatert uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men jeg innbiller meg at det er vanskeligere med klær til gutter enn jenter. Spent på om noen kan opplyse oss litt.

Men vi unngår iallefall med største sannsynlighet den helvetes katta Hello Kitty! :tommelsmil:

Jeg har en del kjønnsnøytralt fra før av, men så klart det er veldig mye jenteklær. Heldigvis har jeg stort sett kjøpt ytterklær (bl.a. parkdresser) etc. til snuppa i "gutteutgave" (ikke skjønner jeg at det er gutteutgave bare fordi det ikke er rosa og prinsesser på, men det blir en annen diskusjon), så vi har en del slikt som får gå i arv. :)

Endret av -Englefjes-
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra for bra ultralyd og gutt i magen! :jepp:

Nå føltes det plutselig ubeskrivelig lenge til jeg skal.. 25 april........................................................

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men vi unngår iallefall med største sannsynlighet den helvetes katta Hello Kitty! :tommelsmil:

Å, jeg er så hjertens enig!!! :5:

Jeg har ultralyd i midten av mai, jeg. :daane: Smører meg med tålmodighet så godt jeg kan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Uff ja, skjønner godt det føles lenge til! :troest: Jeg er jo litt snikete sånn sett jeg nå; i følge menstermin hører jeg akkurat med i denne terminklubben, men etter flytting er det jo egentlig juli/august som er "min" klubb. Men jeg har så lite lyst til å flytte over...:sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med flott UL og guttebaby - det er herlig ;)

Hadde du guttefølelse før UL eller?

Hva tenkte du på egentlig ang. hvordan det fungerer med gutter?

Jeg svarer gjerne hvis jeg får noen konkrete spørsmål.

Ang klær så er det garantert ett mindre utvalg til gutter enn jenter - men masse fint å velge i hos de aller fleste kjedene.

Ååå, jeg gleder meg sånn til vår UL, 2 uker igjen :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommentaren om hvordan gutter fungerer var ironisk ment. :ler:

Jeg hadde faktisk skikkelig guttefølelse før UL, så det slo jo til. Men det hadde jeg sist også, og da bommet jeg, så jeg tror ikke jeg skal legge for mye i akkurat dét. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kommentaren om hvordan gutter fungerer var ironisk ment. :ler:

Jeg hadde faktisk skikkelig guttefølelse før UL, så det slo jo til. Men det hadde jeg sist også, og da bommet jeg, så jeg tror ikke jeg skal legge for mye i akkurat dét. :fnise:

:fnise:

Jeg har skikkelig jentefølelse, og hadde også det med førstemann som jo var en gutt ;) Så jeg er innmari spent iallefall...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sukk! Littebitt misunnelig på dere som er så langt som ordinær UL og får vite kjønn. Virker som en evighet fram til min ordinære UL 25 mai... Men sånn blir det vel gjerne når det er to måneder mellom ytterpunktene her i gruppa :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt fint på UL! Og jeg har en liten fyr i magen. :strix:

Men hvordan funker det nå egentlig med gutter, da? :redd::fnise: *jentemamma*

Så artig med gutt, og så bra at alt står bra til. Gutter er herlige! Jeg har en på snart 3år. Tror gutter ofte kan vere litt mer aktiv enn jenter. Mer utforskende. I alle fall hvis jeg sammenligner min gutt med min brors tre jenter :fnise:

Men som andre her sier. Definitivt mindre klesutvalg til gutt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med gutt, englefjes! Så morro! Og ikke minst deilig å se at alt sto bra til :)

Det funker bra med gutter, jeg lurer mer på hvordan den funker med jenter om det dukker opp jente her :fnise:

2 uker til ordinær UL her også. Hvilken dato skal dere, soon?

Velkommen til dere nyeste her inne forresten ;) Jeg har vært innom og lest jevnlig, men er dårlig til å skrive for tida...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...