Gå til innhold

Skravletråd 2012


Soon

Anbefalte innlegg

Oj, da ble jeg både flyttet frem og fikk vite kjønn i dag på UL. Så plutselig var vi snart 19 uker på vei og vi venter en liten gutt! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Takk! :smilyblomst:

Var visst ingen tvil i følge jordmor. Hehe. Var ganske tydelig gutt og en utrolig ivrig. Turner! :jepp:

Endret av Illicitus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flere som fortsatt er bekymret for MA/SA etter passert uke 14?

Jeg har ei venninne som mistet nå i uke 11 og var for abort i dag...

Kjenner jeg er ganske redd for om det samme skal skje med meg også, og har gjort den tabben å lese en del om det på nettet....

Trøstende ord taes imot med takk :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for gratulasjoner.

Honning: det hørtes ikke noe godt ut - ta vare på deg selv, og får håpe det hjelper med 50% sykemelding.

Kvis: skjønner at du sliter skikkelig med rygg og bekken, ta vare på deg selv nå :klem:

Tr.heimspia: vil bare gi deg en klem :klem: og si at dette går nok så bra så!

Illicitus: gratulerer så masse med liten gutt i magen :babygutt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner jeg har et desperat behov for å VITE at det er liv der inne.

Var jo på kontroll forrige uke og fikk høre hjertelyden, men likevel da!

Er så mange som opplever MA og kroppen vet ikke at de små ikke vokser mere. Da vedvarer graviditets-symptomene.... :(

redd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skjønner akkurat hva du mener, men jeg tror man bør prøve så godt det lar seg gjøre å holde seg opptatt med noe annet så tankene ikke streifer rundt om dette temaet hel tiden.

(ja, det er enklere sagt enn gjort... )

Og ikke les om det på nettet, da blir man bare enda mere redd og skremt...

Om ikke alt for mange ukene begynner du å kjenne liv, og da blir du iallefall mer beroliget :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner akkurat hva du mener, men jeg tror man bør prøve så godt det lar seg gjøre å holde seg opptatt med noe annet så tankene ikke streifer rundt om dette temaet hel tiden.

(ja, det er enklere sagt enn gjort... )

Og ikke les om det på nettet, da blir man bare enda mere redd og skremt...

Om ikke alt for mange ukene begynner du å kjenne liv, og da blir du iallefall mer beroliget :klem:

:klemmer: Takk!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner jeg har et desperat behov for å VITE at det er liv der inne.

Var jo på kontroll forrige uke og fikk høre hjertelyden, men likevel da!

Er så mange som opplever MA og kroppen vet ikke at de små ikke vokser mere. Da vedvarer graviditets-symptomene.... :(

redd!

Skjønner godt hva du mener, men i de fleste tilfeller går det jo bra, i alle fall når du er kommer forbi de 12 ukene. Skjønner jo godt at du er bekymret siden du har en venninne som har mistet nylig. Jeg var veldig bekymret i mitt forrige svangerskap og kjøpte derfor en Doppler. Kunne da høre lillegullet når jeg vil. Så langt har jeg kun brukt den 1 gang i dette svangerskapet, men jeg har den og kan sjekke når jeg vil :)Kostet bare rundt 100kr på ebay...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner godt hva du mener, men i de fleste tilfeller går det jo bra, i alle fall når du er kommer forbi de 12 ukene. Skjønner jo godt at du er bekymret siden du har en venninne som har mistet nylig. Jeg var veldig bekymret i mitt forrige svangerskap og kjøpte derfor en Doppler. Kunne da høre lillegullet når jeg vil. Så langt har jeg kun brukt den 1 gang i dette svangerskapet, men jeg har den og kan sjekke når jeg vil :)Kostet bare rundt 100kr på ebay...

Ja, en doppler ønsker jeg meg :)

Vet du om noen selger slikt i norge?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, en doppler ønsker jeg meg :)

Vet du om noen selger slikt i norge?

Det gjør de helt sikkert. Ta en titt på finn.no. Du kan vel også bestille fra ebay?

Den jeg har er en Angelsound, so jeg ser koster rundt 200-250 kr på ebay nå. Kn godt hende vi betalte så mye, det er over 3 år siden jeg kjøpte min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har følt det slik jeg og tr.heimspia83. Har flere ganger vært sikkert på at det ikke er liv der inne og i det hele tatt, og tror nok det er godt å ha en slik å lytte med. Kunne jeg tenkt meg og :)

Skal se du blir mer beroliget!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bra jeg ikke er alene :)

Leser jo at man ikke anbefaler privat doppler fordi det kan være vanskelig å finne hjerteslagene selv, men jeg skal iallefall prøve ;)

Legen min fant det relativt ok på kontroll, så da håper jeg at også skal klare det :)

skal si ifra hvordan den virker!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg er redd for og, at jeg skal bli enda mer nervøs om jeg ikke finner noe hjertelyd, men så lenge man er obs på det :) Spennende å høre hvordan du synes det går tr.heimspia83 :)

Nå var jeg jo på UL i går og så en sprell-levende krabat, så jeg får roe meg med det en stund. Han var jo virkelig i sitt fulle fem og helt frisk :)

Det minner meg om noe jeg leste på papirene jeg ikke skjønner.

Det sto denne informasjonen her:

UL dato 19/4

Fullgått uke/dag 19/2

Termin 14/9

Men vil ikke dette bli fullgått uke/dag 18/6 ?

Eller for i dag da; 19/3 eller 19/0??

Skjønner visst ikke dette jeg .. .:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og en ting til... Det kan da ikke stemme den tickeren jeg har, babyen kan da virkelig ikke være 27 cm lang allerede??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Og en ting til... Det kan da ikke stemme den tickeren jeg har, babyen kan da virkelig ikke være 27 cm lang allerede??

Hmm.. Nei, det ser rart ut. Ifølge Babyverden skal babyen være ca 15 cm (hode til rompe) rundt 19 uker.

Endret av Marikke
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg er redd for og, at jeg skal bli enda mer nervøs om jeg ikke finner noe hjertelyd, men så lenge man er obs på det :) Spennende å høre hvordan du synes det går tr.heimspia83 :)

Nå var jeg jo på UL i går og så en sprell-levende krabat, så jeg får roe meg med det en stund. Han var jo virkelig i sitt fulle fem og helt frisk :)

Det minner meg om noe jeg leste på papirene jeg ikke skjønner.

Det sto denne informasjonen her:

UL dato 19/4

Fullgått uke/dag 19/2

Termin 14/9

Men vil ikke dette bli fullgått uke/dag 18/6 ?

Eller for i dag da; 19/3 eller 19/0??

Skjønner visst ikke dette jeg .. .:P

Det varierer litt fra sted til sted nøyaktig hvor mange dager man antar at et svangerskap varer. Her ser det ut til at de setter termin til 40+3. Da stemmer det. Og da er du 19+3 i dag. De som lager tickeren regner nok svangerskapets lengde til å være 40+0. Jeg måtte forskyve termindatoen min litt da jeg lagde min ticker for at den skulle vise riktig uke/dag.

Endret av Marikke
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og siden jeg først er i gang med å spamme tråden:

tr.hemispia83: Jeg har også en Angelsounds, og den er gull verdt når man er usikker og engstelig. Si fra når du får din, så kan vi veilede deg litt. Det er ikke bare bare å finne hjertelyden første gangen man bruker den.

Det er riktig at man ikke bør overdrive bruken av doppler, siden langtidseffektene av bruken ikke er godt dokumentert. Så når du har funnet hjertelyden, bør du skru av og legge den bort for en stund. Eventuelt bør du på forhånd bestemme hvor lenge du skal lete (f.eks. 10 minutter) før du legger den bort og prøver igjen om et par dager.

Lykke til!! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det varierer litt fra sted til sted nøyaktig hvor mange dager man antar at et svangerskap varer. Her ser det ut til at de setter termin til 40+3. Da stemmer det. Og da er du 19+3 i dag.

Ble jo satt av sykehuset, så da stemmer det vel da at jeg er 19+3, men oi da er jeg jo snart halvveis da jo :eeeh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...