Gå til innhold

Skravletråd 2012


Soon

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gratulerer med jente, tinylene ;)

Koselig med jente på oss begge da, når vi havner i samme barselgruppe ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Første gang jeg er innom her.

Morsomt å oppdage en skravletråd for oss som har termin i september/oktober. Jeg får vite nå om bare få dager hva det er som spirer og gror her. Kjempespent!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen hit, Bernadette ;)

Utrolig spennende med ultralyd.

Har du barn fra før, og hvor gammel er du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er Bernadette, men det var visst flere som hadde det her, så jeg valgte å bytte:)

Førstegangsfødende her og jeg er 28, blir 29 snart :)

Mannen har heller ingen barn fra før, så dette blir veldig spennende fremover!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk takk :)

Hvordan føler dere om dagen egentlig? Er dere friske og raske?

Jeg er i kjempefin form, eneste jeg sliter med er at energinivået er litt lavt, men jeg regner med det er andre tilstander til det enn at jeg er gravid egentlig. Litt mye anne som skjer på den privatefronten :sjenert:

Under veis har jeg ikke vært noe syk og det er innmari deilig. Føler meg litt heldig slik :popcorn:

Edit; Nei, nå lyver jeg, fordi jeg har faktisk nå i en periode slitt en del med hodepine. Hjelper på om jeg er flink å har i meg nok væske, men det er jo ikke alltid dessverre. Og derfor kom jeg på det nå, fordi jeg ikke har vært flink nok i dag = kraftigere hodepine igjen!

Endret av Illicitus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk takk :)

Hvordan føler dere om dagen egentlig? Er dere friske og raske?

Jeg er i kjempefin form, eneste jeg sliter med er at energinivået er litt lavt, men jeg regner med det er andre tilstander til det enn at jeg er gravid egentlig. Litt mye anne som skjer på den privatefronten :sjenert:

Under veis har jeg ikke vært noe syk og det er innmari deilig. Føler meg litt heldig slik :popcorn:

Så godt å høre at du er i god form! Jeg har vært 100 % sykmeldt siden uke 9, og hadde flydd på veggen hvis jeg hadde orket ... Kvalme, oppkast, hodepine, total mangel på energi. De siste par ukene har jeg klart å sitte oppe store deler av dagen, og det er deilig, så det går riktig vei. Klarer å bidra litt hjemme, med matlaging og klesvask også, men da ligger jeg som oftest utslitt på sofaen resten av dagen. I forrige svangerskap var jeg 50 % sykmeldt på denne tiden, men da hadde jeg ikke en ettåring å ta meg av. Gode lillejenta mi. Jeg må jo bare bruke det jeg har av overskudd på henne, og det har legen min heldigvis full forståelse for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så godt å høre at du er i god form! Jeg har vært 100 % sykmeldt siden uke 9, og hadde flydd på veggen hvis jeg hadde orket ... Kvalme, oppkast, hodepine, total mangel på energi. De siste par ukene har jeg klart å sitte oppe store deler av dagen, og det er deilig, så det går riktig vei. Klarer å bidra litt hjemme, med matlaging og klesvask også, men da ligger jeg som oftest utslitt på sofaen resten av dagen. I forrige svangerskap var jeg 50 % sykmeldt på denne tiden, men da hadde jeg ikke en ettåring å ta meg av. Gode lillejenta mi. Jeg må jo bare bruke det jeg har av overskudd på henne, og det har legen min heldigvis full forståelse for.

Huff, det hørtes slitsomt ut ja! Kun være hjemme og være totalt utslitt på sofaen/senga er virkelig ikke noe jeg unner noen. Legen/jordmor vil gjerne sykmelde meg 20 % pga livssituasjonen min ellers, men jeg "kniper igjen" så lenge jeg klarer. Bra du har en god lege som faktisk forstår og ser hva som mest riktig for deg.

Jeg må innse det er litt "surt" ikke kunne leve som før, men jeg vet at det blir såååå verdt det når MiniMe kommer ut :rodmer:

Skulle mer enn gjerne klart å trene så jevnt som før, men alt til sin tid er det noe som heter, så får ta det igjen senere når ting roer seg.

Masse god bedring til deg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er formen så som så. Er trøtt konstant og kaster fremdeles opp en morgen i ny og ned. Heldigvis er det såååå vært det! Har begynt å kjenne at lille i magen beveger seg innimellom, og tror jeg har kjent noen spark også. (Bevelse=bobling og en rar følelse fra livmoren, akkurat som om noen "vrir" seg der inne.)

I dag kjøpte vi vogn. Kjøpte en brukt Emmaljunga Edge duo Kombi til 3500,-! Er superfornøyd! :)

UL om en uke i morgen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Velkommen i klubben Illicitus!

Her er formen veldig opp og ned. Har slitt med en del kvalme og oppkast, men det største problemet har vært trøtthet/utmattelse. Ble 100% sykemeldt i uke 8, men bare for en uke, siden da har jeg jobbet 2 dager i uken, og fra denne uken skal jeg prøve 3 dager i uken, og fra 1 mai er jeg tilbake fullt hvis jeg klarer, men jeg kommer til å ha en del tilrettelegging. Jeg jobber i helsevesenet med pasienter hele dagen, men hver onsdag skal jeg gjøre admin oppgaver på morgenen og delta på aquanatal klasser etter lunsj, slipper å dra tilbake til jobb etterpå :) Så det vil forhåpentligvis hjelpe meg litt. Deler uka litt opp.

Dette er mitt andre svangerskap og det er utrolig forskjellig fra første gang. Jeg hadde ikke en eneste dag borte fra arbeid sist(bortsett fra når jeg måtte på timer til jordmor og på sykehuset)Var litt trett da også, men ingenting i forhold til denne gangen. Men så hadde jeg heller ikke en aktiv 2,5 åring å ta meg av sist... Håper på bedring de neste ukene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er formen også så som så.

Tidvis litt småkvalm, og da hjelper det ikke på at jeg er forkjøla og hoster, har rennende nese og vondt i bihulene... :sjenert:

Men det værste er vel ryggen og bekkenet, som virkelig har begynt å få det nå.

Skikkelig vondt ved/i halebeinet og på en måte "inn i" rompa... vanskelig å forklare.

Jeg er fortsatt fullt på jobb, og har bestemt meg for å holde ut denne og neste uke - så skal vi ha to uker ferie i syden.

Så får jeg ta det derfra når vi kommer hjem igjen.

Problemet er at det er ikke så lett å tilrettelegge på jobben min, jeg er butikkansatt og jobben min består i å stå og gå og hjelpe kunder - så det er ikke så lett dette.

De tidene på dagen hvor vi er fler på jobb, får jeg sitte så mye som mulig heldigvis, men jeg kjenner det begynner å tære på nå...

Dessuten, idag er jeg akkurat halvveis, men jeg føler meg sååå stor!

Syns jeg er tung og andpusten, og ser jo ut nå som jeg gjorde i uke 30 sist... hvor skal dette ende liksom?

Har lagt på meg 4-5kg hittil, men i tillegg var jeg 6kg tyngre nå enn da jeg ble gravid sist, så er redd jeg skal bli SVÆR... :ler:

Endret av Soon
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er formen elendig. Ikke så kvalm lengre, men trøttheten er der absolutt. Men aller verst er smertene i rygg og bekken. Jeg har fått tilrettelagt på jobben så jeg ikke står i butikk men kan sitte på kontor. Jeg har krykker så fort jeg må på beina littegranne, mannen tar ALT av husarbeid og ting som må ordnes med 2,5åringen, og jeg har en ganske fleksibel skolehverdag. Alikevel var det så vondt at jeg gråt litt bilen på vei fra skole til jobb i dag, og endte med å gjøre det som "brant" mest på jobb og så si i fra til sjefen at jeg måtte hjem til senga mi. AUAUAUAU.

Og det skumleste med hele greia er at det er et halvt år igjen! Jeg er jo bare 12 uker på vei. Hvordan skal dette ende da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Her er formen egentlig fin, men jeg er utslitt. Og det går ut over at jeg ikke får gjort noe særs på jobb, og når jeg kommer hjem så er jeg bare sliten og blir sinna på lillegutt av ingenting stakkar. Så jeg føler ikke at jeg fungerer noe sted. I helga toppa det seg skikkelig med veldig lite søvn, og jeg fikk et lite hormonutbrudd/sammenbrudd. I dag kontakta jeg legekontoret og ordna 50% sykemelding for å forhåpentligvis bli mer opplagt og fungere både på jobb og hjemme...

Ellers har jeg litt vondt i bekkenet, men det er ikke så ille (enda) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...