Binta Ba Skrevet 30. januar 2012 #61 Skrevet 30. januar 2012 Da syns jeg du bare skal prøve å smile mest mulig neste gang..kanskje det leder noe sted, kansje ikke. Kanskje hun liker å bare ha den der "butikk-flørten", og ikke ønsker noe mer.. se på det som ei jente som lyser opp dagen litt på jobb:)
Genesis Skrevet 30. januar 2012 #62 Skrevet 30. januar 2012 Ok, så jeg er gutt, men føler jeg trenger råd fra kvinner nå. Jammen bra det finnes forum hvor man finner dem også. Jeg er ung og jobber i butikk. Siden i høst har flere jenter virkter interessert i meg. Det som er ironisk er at jeg brydde meg ikke så mye om det da. Jeg var liksom ikke på jakt etter kjærligheten. Jeg tror jeg derfor virket mer selvsikker og var kanskje "bedre til sinns" enn når jeg søker kjærligheten, men ikke får den. Jeg skjønner at jenter blir tiltrukket av selvsikkerhet. Det er dumt, for når jeg vil ha jentene også så mister jeg plutselig all selvsikkerheten... Når jeg ikke liker jentene, liker de meg og motsatt. I altfor stor grad. De siste ukene har jeg vært "mindre okkupert" til sinns, og dermed svakere for fine jenter. Jenter som før ville utrykt at de var interessert i meg oppfatter når meg som mer nervøs og mindre selvsikker og utrykker seg deretter... Så jeg mister selvtillit fordi jeg ikke har nok av det.. EN av disse jentene er en jente jeg nå skikkelig vil ha, og som jeg intill i dag følte ganske sterkt ville "ha" meg også. Kanskje "interessert" er et bedre ord. I starten virket hun skikkelig interessert, men det var da jeg ikke brydde meg så mye.. Så gikk det en stund uten at jeg så ho, kanskje en måned. Så kom ho tilbake, og fortsatte og smile til meg og se på meg på en flørtete måte. Jeg er generelt veldig dårlig til å oppfatte hva som er flørting og hva som bare er snille jenter som smiler fordi de er snille, men jeg har blitt bedre til det nå, tror jeg. Ukene går og hun kommer kanskje en gang i uka i snitt. Det er så sjelden at intill i forrige uke var jeg aldri forberedt, eller venta at hun skulle komme. Det var liksom brått på hver gang. Noen ganger ble jeg ganske nervøs, som jeg tror hun oppfatta. Men likevel virket hun fortsatt interessert. Jeg tenker at det er på gjøre et "move". Vise at jeg faktisk er interessert, hvis hun ikke har forstått det enda. Jeg tenker at det enkleste og det som vil bli minst kleint er å bare skrive nummeret mitt på en lapp og fått overgitt den neste gang jeg ser hun.. Så jeg skriver nummeret mitt og legger lappen i lomma. Jeg lover til meg selv at neste gang jeg ho skal jeg gi nummeret, hvis situasjonen er ok. For en uke siden kom hun igjen, men med noen som ligner en pappa. Jeg sitter ikke i kassa da og kan egentlig gå bort til henne og spørre om hun vil ha nummeret mitt. Eller bare gi henne lappen hvis jeg ikke klarer å få ut noen ord... Jeg husker enda hvordan hun holdt blikket mitt og smilte lurt når vi "spotta" hverandre den dagen. Sweet, men jeg blir kjempenervøs lol. Jeg prøver å unngå å "møte" henne igjen. Jeg tenker at det ikke er så lurt å gi nummeret den dagen da hun har sin far med. Og bruker det som unnskyldning for meg selv så jeg ikke skal angre på en forspilt mulighet. Det er nå jeg virkelig er interessert i henne. Jeg saumfarer nettet som en hauk, men finner henne aldri. Dagene går, jeg har lappen klar og passer på. Kommer hun, skal hun få den! Så, i dag (i går) kommer hun igjen. Jeg sitter i kassa. Når hun ankommer kassa med varene smiler hun som vanlig. Det er nesten som kroppspråket hennes sier "skal vi ikke ta dette lengre snart". Dessverre får jeg ikke sagt så mye mer enn hei før jeg blir helt stiv... Sikkert helt rød også. Jeg klarer ikke å se henne i øynene. Hun betaler kontant, jeg sliter med å få inn lappen i maskina... Jeg ser helt sikkert sur ut også(innvendig koker jeg). Jeg gir henne tilbake vekselet, men har enda ikke fått gitt henne lappen med nummeret.. Når transaksjonen egentlig er over og jeg bør hilse på neste kunde tar jeg lappen, strekker meg under røykskapet, viser henne lappen og sier: Du kan få med deg denne også du! Røykskapet blokker for eventuell øyekontakt.. Jeg tror hun svarte: Åja, ok.. Eller noe. Jeg vet ikke hvordan jeg skal tolke tonefallet heller. Jeg begynner å ekspedere neste kunde mens jeg hører hun rasler varene opp i posen og går. En litt rask gange.. Og jeg ser at hun tar lappen i hånda for å se hva det er mens hun går... Jeg prøver å håpe på at hun vil sende en melding eller at hun kanskje vil ringe når butikken er stengt, men de negative tankene tar overhånd. Jeg ga et så utrolig dårlig intrykk i dag, og at jeg ga nummeret på slutten på den måten. En uværdig "avslutning" på en 3 måneder lang flørt. Jeg tror hun følte hele situasjonen kjempeubehagelig, jeg er så lei meg. Samtidig som jeg fortsatt har et lite håp om at hun vil ta kontakt. Når jeg ser at jeg skrev mye mer enn jeg tenkte, men jeg ble litt revet med. Nesten en novelle dette her. Jeg blir veldig takknemlig hvis noen orker lese alt jeg har skrevet og forsøke å gi hjelpe meg. Nå spør jeg dere jenter/kvinner. Hva tenker hun (utifra det jeg har fortalt)? Altså, hun har helt klart flørtet med meg over en lang periode. Ville hun at jeg skulle gjøre noe? Det virket jo ikke som om ho ville ta initiativet. Hun kunne oppsøke meg, jeg kunne ikke oppsøke henne. Jeg vet selvsikkerhet er tiltrekkende for dere, men kan det ikke være en god ting at en gutt virker veldig usikker imot deg da det kan bety at han liker deg? Eller er det alltid insta - turnoff? Selv om denne episoden antageligvis var ubehagelig for henne, kan hun likevel klare å tenke tilbake på når hun tydeligvis likte meg og derfor ta kontakt etterhvert? Burde jeg ha skrevet noe mer på lappen? Lurte litt på om jeg skulle skrive en liten setning som: Hei, liker deg veldig godt. Her er nummeret mitt hvis du vil bli bedre kjent" eller noe...? Jeg har også lest at flere mener man ikke skal gi sitt nummer til en jente, men heller spørre om hennes. Fordi flere jenter aldri tør å ta kontakt. Med en 3 måneder lang uskyldig "flørt" som jeg har beskrevet. Så går hun kanskje under denne kategorien og vil derfor IKKE ta kontakt, spesielt når jeg viste meg som et nervevrak. Et råd fra en ung mann til en annen: Slutt å tenke på denne jenta. Du aner ikke om hun noen gang har hatt noe interesse for deg. For å si det enkelt: De aller fleste jenter/kvinner blir ikke ordentlig interessert før du har åpnet kjeften og gitt litt av deg selv. Dessuten er det å "gi nummeret" til noen man ikke har snakket noe særlig med en utrolig dårlig strategi. Først flørting, så nummer. Det er aldri posititvt å være usikker. Det jenta bryr seg om er om hun liker DEG, om du liker henne er for henne revnende likegyldig i begynnelsen. Det fører ikke til at hun automatisk blir interessert i, og nysgjerrig på deg. Jeg ønsker ikke å knuse noen illusjoner, men jo før du endrer holdning dess bedre for din egen del. Det verste jeg ser er gutter som bruker masse energi på jenter som ikke gjengelder interessen, og desverre tror jeg nok det er tilfellet her. 3
Virina Skrevet 30. januar 2012 #63 Skrevet 30. januar 2012 Herlighet TS, hvilken forbanna søtnos du er! Skikkelig sjarmis Hvordan går det - noe nytt? 3
Maestro Skrevet 30. januar 2012 #64 Skrevet 30. januar 2012 Awie TS, virker som en the ladies man av en søtnos! 3
Virina Skrevet 31. januar 2012 #65 Skrevet 31. januar 2012 Åh TS, jeg er så spent på hvordan det går med deg 1
Gjest UngKalven Skrevet 31. januar 2012 #66 Skrevet 31. januar 2012 Hehe, nå har jeg klart og fått tak i nummeret hennes. Vil ikke si hvordan, men det var egentlig ganske flaks. Jeg føler meg ihvertfall 90% sikker på at det er det riktige nummeret. Så jeg skal prøve å sende en melding i morra tror jeg. Jeg har ikke troa på at det vil skje så mye, men jeg får ihvertfall fortalt henne at jeg liker henne (ikke helt sikkert hun skjønner det), og vil forhåpentligvis få et mer endelig svar på hvor hun selv står. Vi har jo en ganske heftig historie nå, så det kan bli interessant om jeg får høre hennes opplevelse av den. Så selv om hun avviser meg skal jeg se om jeg klarer å få noe ut av henne. Jeg vil selvsagt vise respekt og være "ettergivende" hvis jeg kommer dit. Slik at hun kan føle det har vært en så god erfaring som mulig. Tenker å initiere med å skrive noe ala: "Hei, det er xxx fra xxx. Beklager at jeg har fått tak i nummeret ditt altså, men når jeg først har det, så må jeg bare . Jeg synes du er utrolig søt. og jeg har i det siste blitt veldig svak for deg, og blir dermed ganske nervøs/rar når du kommer for å handle. Derfor føler jeg ikke at jeg klarer å vise at jeg liker deg, men det gjør jeg. Kan vi ikke prøve å møtes en gang, bare for å prate litt? Hva føler du selv?" Jeg vet ikke om det ble for langt, skriver sjelden lange meldinger. Dere må si ifra hvis dere er noe som jeg ikke bør skrive. Hovedbudskapet blir liksom: Jeg liker deg, men jeg er så svak at jeg ikke klarer å vise det... Men det må det liksom bli uansett, selv om det ikke er heldig. Hvis jeg hadde vært tøff så hadde jeg jo benyttet meg av sjangsene mine for lenge sia. Jeg vet ikke hvordan jeg kan "formilde" min egen svakhet i meldinga sånnsett. Hun må liksom tenke at jeg kun er svak der og da i begynnelsen, pga. henne, men ikke ellers. Og vel, det håper inderlig jeg også... 1
Gjest UngKalven Skrevet 31. januar 2012 #67 Skrevet 31. januar 2012 Åh TS, jeg er så spent på hvordan det går med deg Ja, det vil vi nok snart få vite.
Gjest Nuppdupp Skrevet 31. januar 2012 #68 Skrevet 31. januar 2012 ok husk å ikke bli for pågående. husk at du alt har gitt henne nummeret ditt. og hadde hun villet, så hadde hun sendt deg sms. om du har fått nummeret på en annen måte enn av henne, kan det fort virke altfor pågående 4
Genesis Skrevet 31. januar 2012 #69 Skrevet 31. januar 2012 Hehe, nå har jeg klart og fått tak i nummeret hennes. Vil ikke si hvordan, men det var egentlig ganske flaks. Jeg føler meg ihvertfall 90% sikker på at det er det riktige nummeret. Så jeg skal prøve å sende en melding i morra tror jeg. Jeg har ikke troa på at det vil skje så mye, men jeg får ihvertfall fortalt henne at jeg liker henne (ikke helt sikkert hun skjønner det), og vil forhåpentligvis få et mer endelig svar på hvor hun selv står. Vi har jo en ganske heftig historie nå, så det kan bli interessant om jeg får høre hennes opplevelse av den. Så selv om hun avviser meg skal jeg se om jeg klarer å få noe ut av henne. Jeg vil selvsagt vise respekt og være "ettergivende" hvis jeg kommer dit. Slik at hun kan føle det har vært en så god erfaring som mulig. Tenker å initiere med å skrive noe ala: "Hei, det er xxx fra xxx. Beklager at jeg har fått tak i nummeret ditt altså, men når jeg først har det, så må jeg bare . Jeg synes du er utrolig søt. og jeg har i det siste blitt veldig svak for deg, og blir dermed ganske nervøs/rar når du kommer for å handle. Derfor føler jeg ikke at jeg klarer å vise at jeg liker deg, men det gjør jeg. Kan vi ikke prøve å møtes en gang, bare for å prate litt? Hva føler du selv?" Jeg vet ikke om det ble for langt, skriver sjelden lange meldinger. Dere må si ifra hvis dere er noe som jeg ikke bør skrive. Hovedbudskapet blir liksom: Jeg liker deg, men jeg er så svak at jeg ikke klarer å vise det... Men det må det liksom bli uansett, selv om det ikke er heldig. Hvis jeg hadde vært tøff så hadde jeg jo benyttet meg av sjangsene mine for lenge sia. Jeg vet ikke hvordan jeg kan "formilde" min egen svakhet i meldinga sånnsett. Hun må liksom tenke at jeg kun er svak der og da i begynnelsen, pga. henne, men ikke ellers. Og vel, det håper inderlig jeg også... Hvorfor skal du beklage deg fordi du fikk tak i nummeret hennes? Nå er det på tide å vise at du har litt ryggrad gutt! 4
Gjest Maria_Marihøne Skrevet 31. januar 2012 #70 Skrevet 31. januar 2012 Jeg syns heller ikke du skal beklage at du har skaffet nummeret hennes. Og så syns jeg kanskej ikke du skal begynne med å skrive at du er svak for henne. Men heller at du syns hun virker interessant og har lyst til å bli bedre kjent med henne. At du skriver at du er svak for henne, når dere nesten ikke har vekslet to ord med hevrandre vil kanskje virke rart på henne. 6
Gjest UngKalven Skrevet 31. januar 2012 #71 Skrevet 31. januar 2012 Jeg syns heller ikke du skal beklage at du har skaffet nummeret hennes. Og så syns jeg kanskej ikke du skal begynne med å skrive at du er svak for henne. Men heller at du syns hun virker interessant og har lyst til å bli bedre kjent med henne. At du skriver at du er svak for henne, når dere nesten ikke har vekslet to ord med hevrandre vil kanskje virke rart på henne. Jeg ville egentlig beklage at jeg har nummeret hennes fordi hun tross alt har fått mitt, og ikke gjort noe med det. Derfor blir det litt freidig at jeg likevel ikke vil gi slipp, men skaffer nummeret hennes og tar kontakt lenge etterpå. Dessuten så prøvde hun ikke å flørte siste gang hun var her, som hun har gjort nesten alle de andre gangene. Så jeg er på en måte litt forseint ute, og tenker at det er naturlig å være litt beklagelig da.. Jeg vet ikke. Jeg ser hva du mener i forhold til det at jeg er svak for henne. Men jeg føler liksom jeg må forklare hvorfor jeg har vist så liten interesse når hun har vært her mange ganger. Hvorfor jeg ikke tok initativ da. Hvis jeg virker uinteressert når hun er her, men skriver at jeg er interessert likevel blir det kanskje litt rart.
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2012 #72 Skrevet 31. januar 2012 Tenker å initiere med å skrive noe ala: "Hei, det er xxx fra xxx. Beklager at jeg har fått tak i nummeret ditt altså, men når jeg først har det, så må jeg bare . Jeg synes du er utrolig søt. og jeg har i det siste blitt veldig svak for deg, og blir dermed ganske nervøs/rar når du kommer for å handle. Derfor føler jeg ikke at jeg klarer å vise at jeg liker deg, men det gjør jeg. Kan vi ikke prøve å møtes en gang, bare for å prate litt? Hva føler du selv?" NEINEINEINEINEIII!!! Dette er IKKE en sms som fanger interessen hennes. Du leverer deg selv på et sølvfat. Hun VET du liker henne, og hun kommer neppe til å svare positivt på denne smsen. Flørt med henne, bygg opp interessen hennes og ta det der fra. Hvis jeg var deg ville starte samtalen slik: Du: Heeeeeei Hun: Hvem er du? (hun har sikkert ikke lagret nr ditt) Du: Det er hemmelig, eller Du har tre forsøk på å gjette Hun: Nei si det, si det! Vent fra en halvtime til en time med å svare, hun kommer til å bli gal og dødsnysgerrig, og vente på svar. = økende interesse. Du: Jeg er pål fra rimi. Melder deg fordi jeg har noe å fortelle deg. Hun: Hva da? Du: *navnet på en film* går på fredag klokken 8. Hadde vært godt med en kaffe på *en kafe* etterpå. Bli med da vel! Date i boks! Du virker selvsikker og du tar kontrollen. Lykke til! 4
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2012 #73 Skrevet 31. januar 2012 NEINEINEINEINEIII!!! Dette er IKKE en sms som fanger interessen hennes. Du leverer deg selv på et sølvfat. Hun VET du liker henne, og hun kommer neppe til å svare positivt på denne smsen. Flørt med henne, bygg opp interessen hennes og ta det der fra. Hvis jeg var deg ville starte samtalen slik: Du: Heeeeeei Hun: Hvem er du? (hun har sikkert ikke lagret nr ditt) Du: Det er hemmelig, eller Du har tre forsøk på å gjette Hun: Nei si det, si det! Vent fra en halvtime til en time med å svare, hun kommer til å bli gal og dødsnysgerrig, og vente på svar. = økende interesse. Du: Jeg er pål fra rimi. Melder deg fordi jeg har noe å fortelle deg. Hun: Hva da? Du: *navnet på en film* går på fredag klokken 8. Hadde vært godt med en kaffe på *en kafe* etterpå. Bli med da vel! Date i boks! Du virker selvsikker og du tar kontrollen. Lykke til! eller bare hun søker p+å det og synst det er ekkelt at det er han samme som gidde henne nr og skrev heeeei som en stalker.. det enkle er ofte det beste 3
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2012 #74 Skrevet 31. januar 2012 eller bare hun søker p+å det og synst det er ekkelt at det er han samme som gidde henne nr og skrev heeeei som en stalker.. det enkle er ofte det beste Han vil iallefall fremstille seg som en typisk snill guttegutt (tøffel) som hun kan snurre rundt lillefingeren, om han sender den første meldingen. At han skriver beklager for at han sender melding viser manglende ryggrad, og vil drepe interessen som dugg for solen. Poenget her er å bygge opp interessen, og virke mer spennende. Og dersom hun sjekker ut nr, så er det ingen krise. Hun vil fortsatt lure på hva han egentlig vil, og dermed svare. 1
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2012 #75 Skrevet 31. januar 2012 "Hei, det er xxx fra xxx. Beklager at jeg har fått tak i nummeret ditt altså, men når jeg først har det, så må jeg bare . Jeg synes du er utrolig søt. og jeg har i det siste blitt veldig svak for deg, og blir dermed ganske nervøs/rar når du kommer for å handle. Derfor føler jeg ikke at jeg klarer å vise at jeg liker deg, men det gjør jeg. Kan vi ikke prøve å møtes en gang, bare for å prate litt? Hva føler du selv?" Denne setningen virker utrolig masete. Ikke spørr henne om dere kan møtes. Iallefall ikke i første melding! EVER! Ta ledelsen og foreslå noe konkret. Sjangsen er da mindre for ar hun vil si nei 4
Gjest UngKalven Skrevet 1. februar 2012 #76 Skrevet 1. februar 2012 (endret) Hehe, takk for at dere prøver å hjelpe, men det virker ikke alltid som dere har lest hva som har skjedd. Jeg har ikke sendt enda. Ble så usikker når noen sa jeg hverken skulle beklage at jeg hadde nummeret eller at jeg er svak for henne. Skal gjøre det i morra, men vet fortsatt ikke hva jeg skal skrive. Jeg føler at i forhold til situasjonen så vil det være riktig å skrive at jeg er svak for henne. Fordi det er sant og fordi det forklarer min merkelige atferd de siste gangene hun har vært her. Alternativet er jo at jeg ikke skulle være svak for henne, men da blir jo atferden min bare merkelig uten grunn. Er dere med meg her? Prove me wrong? Jeg trenger jo ikke å gjøre alt for å maksimere sjangsene mine i forhold til hennes instinktive preferanser som jente. Det blir litt unaturlig om jeg skal begynne å kjøre den linja nå, etter alt som har skjedd. Egentlig vil jeg mest bare fortelle henne at jeg liker henne og synes hun er veldig søt og pen. Jeg har brukt masse ressurser på tankevirksomheten rundt dette nå, og så lenge jeg kan få sagt det og får bekrefta at hun vet det, ja så skal jeg være likeglad. Denne merkelige flørten har jo vart i 4 måneder nå. Endret 1. februar 2012 av UngKalven 2
Gjest -J- Skrevet 1. februar 2012 #77 Skrevet 1. februar 2012 Egentlig vil jeg mest bare fortelle henne at jeg liker henne og synes hun er veldig søt og pen. Og du tror disse magiske ordene vil få henne til å innse hvor fantastisk du er? Du tror hun vil bli tiltrekt fordi du liker henne så godt? Nei, nei og atter ettertrykkelig nei. Det er en tid og en plass for å fortelle slikt til en jente, så absolutt, men den tiden er ikke nå og ikke over SMS. Å være direkte med en jente kan være veldig attraktivt in real life, men over tekst mister det all sjarm. Sender du den første meldingen er du kanskje ærlig, men du fremstår som svak, uinteressant, lite utfordrende, underdanig, etc. Hva slags mann går gjennom livet og beklager for sin egen eksistens? Og du skylder henne en forklaring sier du? Seriøst? Nei, nei, nei. Jeg har egentlig ikke så mye å tilføye til det AB ovenfor skrev. Synes det var veldig gode råd og illustrerer et helt annet tankesett. Håper virkelig du lytter til AB og tar det til hjerte, for vi vil begge at du skal lykkes. Virkelig. Både for deg og hennes del. 4
Gjest Bloodless Skrevet 1. februar 2012 #78 Skrevet 1. februar 2012 (endret) Litt overrasket over hvor standhaftig enkelte er her inne. Da spesielt mannfolkene? Hva vet vel dere om hva vi tenker? Om jeg var henne og faktisk hadde flørtet med deg og var interessert, ville jeg satt pris på en melding. Ville blitt nysgjerrig og hadde definitivt svart. Men er enig i at du ikke burde skrive at du er svak for henne og beklage at du fikk tak i nummeret. Men et hei og forslag til kino eller lignende hadde vært spennende. Men som flere her sier, kom med noe konkret, så det ikke blir sånn småsjenert pjatt der ingen tør å være den som bestemmer. Og om hun ikke er interessert, så er hun forhåpentligvis tøff nok til å svare nettopp det, så kanskje du får henne ut av hodet en gang for alle. Lykke til! Endret 1. februar 2012 av Bloodless
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2012 #79 Skrevet 1. februar 2012 Hun har jo fått nummeret hans, så hun hadde vel tatt kontakt hvis hun var interessert, da.. 1
sophiaM Skrevet 1. februar 2012 #80 Skrevet 1. februar 2012 Sendt noen melding ennå UngKalven? Venter i spenning på hva resultatet blir jeg altså 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå