Gå til innhold

Hva tenker hun?

Fremhevede innlegg

Gjest UngKalven
Skrevet

Jeg føler du trekker litt for mange feilaktige konklusjoner om hvordan situasjonen var Genesis, men du har helt sikkert rett i mye av det du skriver. Tar til meg det, absolutt.

Det første du bør begynne med er å lære deg å slappe av rundt jenter. Ingen jente vil ha en gutt som er nervøs rundt henne.

Det er noe jeg sliter en del med.. Og dårlige erfaringer (som denne), der jeg føler at nervøsiteten min er det som ødelegger til syvende og sist gjør meg bare enda mer nervøs til neste gang... Hvordan skal jeg komme meg ut av en slik hengemyr?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_Kalia
Skrevet

Takk for det. Veldig forvirra ja, ingen tvil om det.

Men føler nå at jeg har lært litt om kvinner i dag likevel. Spesielt etter det AB skrev over.

Forresten, jeg kan anbefale en blogg til deg, den handler om sjekking for gutter, den er faktisk veldig bra! Jeg har lest den lenge, selv om jeg er jente, men føler de nesten kjenner meg bedre enn jeg gjør selv i blant. Også treffer de rett på blink hva jenter tenker om forskjellige væremåter etc til gutter. Jeg er ganske ny her på forumer så er litt usikker på om det er lov til å reklamere/lenke til blogger etc. eller ikke,,

But here you go: http://www.0330.no/

Gjest UngKalven
Skrevet

Forresten, jeg kan anbefale en blogg til deg, den handler om sjekking for gutter, den er faktisk veldig bra! Jeg har lest den lenge, selv om jeg er jente, men føler de nesten kjenner meg bedre enn jeg gjør selv i blant. Også treffer de rett på blink hva jenter tenker om forskjellige væremåter etc til gutter. Jeg er ganske ny her på forumer så er litt usikker på om det er lov til å reklamere/lenke til blogger etc. eller ikke,,

But here you go: http://www.0330.no/

Hoho, det hører jo veldig interessant ut. Thank you!

Skrevet

Jeg føler du trekker litt for mange feilaktige konklusjoner om hvordan situasjonen var Genesis, men du har helt sikkert rett i mye av det du skriver. Tar til meg det, absolutt.

Det er noe jeg sliter en del med.. Og dårlige erfaringer (som denne), der jeg føler at nervøsiteten min er det som ødelegger til syvende og sist gjør meg bare enda mer nervøs til neste gang... Hvordan skal jeg komme meg ut av en slik hengemyr?

Du må ikke ta det genesis skriver for bokstavelig. Det er typiske pua-teorier han kommer med, og de er nok riktige i de riktige miljøene. Men det kommer helt ann på om du går for bydronningene eller de jordnære, sjenerte jentene. De kan synes nervøsiteten din bare er litt søtt. Kommer helt ann på jenta. Du kan enten sørge for å gjøre deg mer alfa og selvsikker så du har større sjanse på de mer utadvendte jentene, eller du kan gjøre som meg - akseptere deg som du ersom litt sjenert og nervøs og prøve deg fram jenter som har forståelse for det. Funket for meg hvertfall. Og disse pua-guttene er gjerne store i kjeften og kommer langt med det, men de fleste av dem er ikke mye alfa når det kommer til å legge om dekkene på bilen.

• Liker 2
Gjest Gjest_Kalia
Skrevet (endret)

Du må ikke ta det genesis skriver for bokstavelig. Det er typiske pua-teorier han kommer med, og de er nok riktige i de riktige miljøene. Men det kommer helt ann på om du går for bydronningene eller de jordnære, sjenerte jentene. De kan synes nervøsiteten din bare er litt søtt. Kommer helt ann på jenta. Du kan enten sørge for å gjøre deg mer alfa og selvsikker så du har større sjanse på de mer utadvendte jentene, eller du kan gjøre som meg - akseptere deg som du ersom litt sjenert og nervøs og prøve deg fram jenter som har forståelse for det. Funket for meg hvertfall. Og disse pua-guttene er gjerne store i kjeften og kommer langt med det, men de fleste av dem er ikke mye alfa når det kommer til å legge om dekkene på bilen.

Tja jeg er delvis enig med deg! Ja, det er sjarmerende at gutten er nervøs, men bare HVIS hun allerede er interessert i gutten.. nervøsiteten alene er ikke med på å skape interesse, og i verste fall kan det gjøre at hun ikke blir interessert heller. Jenter tiltrekkes i underbevisstheten etter det selvsikre menn, og nei, jeg mener ikke brøleapene som utnevner seg selv til alfahanner...

(beklager AB, jeg har nå endret mitt begrep...med dominant mente jeg dog egentlig en person som ikke følger etter, men som leder, kort forklart (: )

Endret av Lolita-
  • Liker 1
Skrevet

Du sendte ikke en melding til, sant?

For alt du vet kan det hende hun har kjæreste.

Jeg jobber i butikk selv. Resultatet av dette er at jeg ender opp med å flørte med andre som jobber i butikk, bare for og gjøre dagen deres hyggeligere. Både om det sitter jenter eller gutter i kassa. Jeg synes det er fint med øyekontakt og et ekstra stort smil, for jeg vet at det varmer så mye.

Jeg har verdens flotteste kjæreste, så denne flørten betyr ikke noe mer enn et smil og et blikk.

Kanskje hun også er en sånn?

I tillegg hadde jeg en sånn opplevelse som dette i fjortis-tiden; en mann som fant nummeret mitt på internett, for så å sende melding til meg. Bare fordi han synes jeg smilte så fint til ham. Jeg var fjorten, og smilte fint til alle. Det var skikkelig freaky.

Poenget mitt er at jeg tror du hadde hatt godt av å roe deg litt ned :)

Det var et modig forsøk, men det er ikke så mange blikk og smil som egentlig er flørting. Og det er ikke mye flørt som egentlig er ment for å være noe mer enn det heller.

• Liker 2
Gjest UngKalven
Skrevet

I tillegg hadde jeg en sånn opplevelse som dette i fjortis-tiden; en mann som fant nummeret mitt på internett, for så å sende melding til meg. Bare fordi han synes jeg smilte så fint til ham. Jeg var fjorten, og smilte fint til alle. Det var skikkelig freaky.

Haha, jeg skimter en liten likhet her (scary). Men jeg har ikke inntrykket av at hun smiler sånn til alle. Hun er ikke den typen jente liksom. Det var nok flørting fra hennes side, det føler jeg meg veldig sikker på fortsatt. Men hva hun la i det det aner jeg ikke.

Og det er ikke mye flørt som egentlig er ment for å være noe mer enn det heller.

Jeg har alltid tenkt at når noen flørting (over en viss grad da) så vil de alltid noe med det. Hvorfor flørte mye hvis du ikke vil noe mer?

Skrevet

Er det pua-teorier og si at man skal være selvsikker rundt jenter? Nå er det faktisk også sånn er flertallet av sjenerte jenter også vil ha en selvsikker og dominant mann. Selvsikker er vel noe man burde strebe etter uansett, for sin egen del, ikke for å få større sjans på jenter? De jentene som har "forståelse" for at man er nervøs er gjerne svært lite attraktive og vet det godt selv. Sorry to say.

Du snakker som om det bare er i "visse miljøer" jenter liker dominante gutter. Som om dette er noe som bare treffer trashy partyjenter. Det gjelder i enda større grad for ordentlige kvalitetsjenter med høy utdannelse, karriere, gode verdier, høye ambisjoner og mye mellom øra. Tror du de gidder å bruke tid på en fyr som stammer når han snakker med dem, ikke utfordrer dem, men dilter etter og ikke har egne meninger. Ta deg en tur ut i den virkelige verden kjære deg.

• Liker 4
Skrevet

Haha, jeg skimter en liten likhet her (scary). Men jeg har ikke inntrykket av at hun smiler sånn til alle. Hun er ikke den typen jente liksom. Det var nok flørting fra hennes side, det føler jeg meg veldig sikker på fortsatt. Men hva hun la i det det aner jeg ikke.

Jeg har alltid tenkt at når noen flørting (over en viss grad da) så vil de alltid noe med det. Hvorfor flørte mye hvis du ikke vil noe mer?

Men kan det hende at du ikke ser for deg at hun flørter med andre, fordi du vil ha henne for deg selv? Slik at du kan føle at det dere "har" dere imellom er noe spesielt? Jeg tror nemlig det :)

Flørting andre steder enn på byen er ofte for å være hyggelig. For at den man snakker med skal føle seg litt spesiell, i et hav av andre mennesker.

Jeg synes det er veldig trivelig med faste kunder som har litt glimt i øyet, men det betyr ikke at jeg vil at ha telefonnumre eller kaffeinvitasjoner. Det betyr gjerne ikke det fra deres kant heller.

Derimot er det gjerne et tegn på at de har en fin dag, at de er fornøyde med servicen, eller at de synes jeg er søt på en overfladisk *jeg-er-glad-for-at-du-smiler-til-meg*-måte. Og jeg flørter nå med andre servicearbeidere av akkurat samme grunn.

• Liker 2
Skrevet

Er det pua-teorier og si at man skal være selvsikker rundt jenter? Nå er det faktisk også sånn er flertallet av sjenerte jenter også vil ha en selvsikker og dominant mann. Selvsikker er vel noe man burde strebe etter uansett, for sin egen del, ikke for å få større sjans på jenter? De jentene som har "forståelse" for at man er nervøs er gjerne svært lite attraktive og vet det godt selv. Sorry to say.

Du snakker som om det bare er i "visse miljøer" jenter liker dominante gutter. Som om dette er noe som bare treffer trashy partyjenter. Det gjelder i enda større grad for ordentlige kvalitetsjenter med høy utdannelse, karriere, gode verdier, høye ambisjoner og mye mellom øra. Tror du de gidder å bruke tid på en fyr som stammer når han snakker med dem, ikke utfordrer dem, men dilter etter og ikke har egne meninger. Ta deg en tur ut i den virkelige verden kjære deg.

Du har tydlig en sterk evne til å overtolke og overanalysere. Har aldri sagt at jeg er en etterdilter og ikke har egne meninger. Å være sjenert og bli litt pinlig berørt i sosiale settinger blant fremmede er ikke det samme som å være forest gump. En annen ting er det at mange ikke har et behov for å rope høyt eller være mest frampå i en samtale.

De jentene som har forståelse for det har det nettopp fordi de kjenner seg igjen i situasjonen selv og syns det er fint at de ikke er alene om det. Det finnes stort sett noen man passer sammen med samme hvordan man selv er vet du.

• Liker 2
Skrevet

Du har tydlig en sterk evne til å overtolke og overanalysere. Har aldri sagt at jeg er en etterdilter og ikke har egne meninger. Å være sjenert og bli litt pinlig berørt i sosiale settinger blant fremmede er ikke det samme som å være forest gump. En annen ting er det at mange ikke har et behov for å rope høyt eller være mest frampå i en samtale.

De jentene som har forståelse for det har det nettopp fordi de kjenner seg igjen i situasjonen selv og syns det er fint at de ikke er alene om det. Det finnes stort sett noen man passer sammen med samme hvordan man selv er vet du.

Og hva har det faktum at jentene syns det er fint de ikke er alene om det, med erotiske følelser og forelskelse å gjøre? Som jeg sa, de fleste sjenerte kvinner ønsker en dominant mann. Ikke alle, men de fleste. Å være sjenert som mann gjør deg til en taper på både sex - og partnermarkedet, og det er noe alle menn bør være innefortstått med. Ønsker man ikke å blir mer utadvendt og få bedre selvtilit er det en ærlig sak, men å vikle seg inn i teorier om at dette ikke er en dealbreaker for de aller fleste oppegående kvinner er naivt og dumt.

Skrevet

Hvorfor blander folk sammen begrepene her? Hvorfor forveksles selvsikker med dominant?

En selvsikker mann er en som er trygg på seg selv og sitt menneskeverd. En som ikke lar seg tråkke på av noen, en med integritet, prinsipper, egne meninger og en sunn porsjon stolthet.

En selvsikker mann er bra.

En dominant mann er en som ikke bare vil mislike å bli tråkket på, men han vil også mislike å dele sin posisjon med noen. I et forhold med to mennesker, kan kun den ene være dominant. Det finnes ikke likeverd i et forhold hvor én er dominant. En dominant mann vil automatisk forsøke å undertrykke. Han setter sine egne behov først, og er den som vil ønske å ta kontrollen på alle områder. Han er med andre ord egoistisk og hensynsløs, rett og slett fordi det å være dominant innebærer at man kan være nettopp det.

En dominant mann er ikke bra. Han kan kanskje være turn on i senga, men å leve med en kontrollerende egoist er uholdbart i lengden, og det er mye bedre å finne seg en selvsikker mann som kan leke dominant i senga.

Kvinner gjør seg selv en skikkelig bjørnetjeneste når de hyler ut om at de vil ha dominante menn. Det de fleste egentlig mener er selvsikre menn.

Og når det er sagt: Det er mange som ser mer ved en mann enn hans grad av selvtillit. Hvor mye selvtillit man trenger er ofte veldig overdrevet, og at man som sjenert mann nærmest er dødsdømt er i hvertfall ikke sant. Sjenerte menn kan for mange kvinner virke veldig sjarmerende.

• Liker 2
Skrevet

Hvorfor blander folk sammen begrepene her?

Godt innlegg! Og jeg tror ikke man skal undervurdere denne begrepsforvirringen som tydeligvis råder blant enkelte, all den tid folk faktisk tar det de sier for god fisk. Andre sauser jo sammen blant annet selvtillit og selvbilde- som er to ulike, men beslektede begreper. Det er ikke nødvendigvis et godt råd å be noen jobbe med selvtilliten (som handler om prestasjon, gjerne avgrenset til et område), hvis mennesket har et dårlig selvbilde. Selvbilde dreier seg om noe helt annet, og mye mer, enn prestasjoner innen et enkelt område som selvtillit ofte handler om.

Det fremstår litt platt og overfladisk å hele tiden henvise til denne evinnelige selvtilliten, når det er feil begrep i mange situasjoner. Det er et hverdagsbegrep for mange, men når man nærmest markedsfører seg selv som en slags ekspert så burde man virkelig sette høyere krav til sin egen kunnskap og hvordan denne formidles. Selvtillit kan dreie seg om sosiale situasjoner, men jeg syns ofte det er rimelig åpenbart at det stikker dypere enn bare "problemer med selvtilliten" hos flere. Jeg ser denne tendensen til feil begrepsbruk innen selvtillit/selvbilde etc. overalt.

Det egentlige problemet, er at selvtillit kan trenes og påvirkes på en helt annen måte enn f.eks. selvbilde (og selvfølelse) kan. Dermed gir mange regelrett dårlige råd til andre, samtidig som de avslører sin egen manglende kunnskap.

Dra også inn begrepet selvfølelse, og vi har det komplette kaos gående med begrepsforvirring og feilinformasjon. Begrepene henger sammen, og det ene påvirker ofte det andre, men folk burde sette seg litt inn i hva de prater om. Både når de skriver hva som er attraktivt, hva folk bør jobbe med og annet.

• Liker 2
Skrevet

Du må for all del ikke spørre noe mer enn du allerede har gjort - det virker ikke bare desperat, men jeg hadde også blitt litt småredd.

Det er skummelt når noen plutselig bare får tak i ens nummer - og du har ingen rett til å be om forklaring på hvorfor hun ikke er interessert.

Det er det verste spørsmålet jeg får - jeg synes det er asosialt og overkjørende.

Hun har nok synes at du har vært tiltrekkende, men du drar det alt for langt ved å si "interessert".

Jeg har smilt til mange menn oppigjennom årene, ja tilogmed småflørtende smil - og jeg har hatt kjæreste hele tiden.

Noen ganger er det bare enkelte mennesker som er attraktive, som ser sjarmerende ut - som kikker tilbake, og da kommer bare smilene automatisk.

Noen ganger har de vært single selv, mange ganger ikke.

Det er bare et uskyldig smil.

Det var skikkelig tøft gjort av deg å gi nummeret ditt, jeg hadde tatt det som et stort kompliment - men du fucker alt totalt opp når du begynner å bli ubehagelig pågående.

Slutt mens leken er god :)

• Liker 2
Skrevet

Det var skikkelig tøft gjort av deg å gi nummeret ditt, jeg hadde tatt det som et stort kompliment - men du fucker alt totalt opp når du begynner å bli ubehagelig pågående.

Dette er en sånn typisk kvinnelig "tankegang".

Jada, hun skal selvfølgelig få den egotrippen det medfører at en mann viser henne interesse.

MEN hun vil IKKE ha noe av ubehaget det medfører når han er interessert og hun ikke er det samme.

EGO deluxe! :smoke:

• Liker 1
Gjest UngKalven
Skrevet (endret)

Ja, det er lett å vite når man vet det.. Nå har jeg kikka litt gjennom den sjekke bloggen som en her linka til. Veldig mye nyttig lærdom der om hvordan kvinner fungerer. Dere er jo veldig merkelige. Og jeg føler liksom at kunnskapen om kvinnen og hva hun vil og ikke vil er helt forventet fra mannens side, uten at noe annet enn erfaring tilsier at han skulle hatt den. Nå har vi jo i tilleg slike datingsider og datingtips osv da.

Det ble sikkert ubehagelig for henne, men det bryr jeg meg faktisk veldig lite om akkurat nå. Jeg har hele tiden handlet etter beste evne. Og da for hun heller tenke at jeg mente det godt, bare at jeg ikke vet hvordan hun fungerer. For det er lite som tilsier at jeg i min alder skulle visst det. Hun får prøve og se det fra min posisjon at jeg jo tross alt bare likte henne og la ned arbeid for å prøve å bli kjent med henne. Ser ikke hvorfor det skulle være så ubehagelig uansett. Det er mye vanskeligere for meg å se det ifra hennes posisjon. Hvordan kan jeg egentlig vite at den lille innsatsen jeg gjorde for å prøve å få kontakt ville være ubehagelig?

Endret av UngKalven
Skrevet

Synes ikke du skal analysere så veldig og tro du har gjort noe galt. Dere ble nervøse, og derfor ble vel ikke oppførselen så naturlig mellom dere. Vil råde deg til å ta det ganske rolig overfor jenter, slapp av, smil, og ta kun initiativ de gangene du føler deg vel og det kjennes naturlig for deg å gjøre det. For hvis du prøver å tvinge noe frem, blir det gjerne kunstig og rart.

Sikkert bra å la det ligge når det gjelder denne jenta, ettersom du allerede har gjort noen fremstøt. Det finnes andre fine jenter også. :)

• Liker 2
Gjest UngKalven
Skrevet

Synes ikke du skal analysere så veldig og tro du har gjort noe galt. Dere ble nervøse, og derfor ble vel ikke oppførselen så naturlig mellom dere. Vil råde deg til å ta det ganske rolig overfor jenter, slapp av, smil, og ta kun initiativ de gangene du føler deg vel og det kjennes naturlig for deg å gjøre det. For hvis du prøver å tvinge noe frem, blir det gjerne kunstig og rart.

Sikkert bra å la det ligge når det gjelder denne jenta, ettersom du allerede har gjort noen fremstøt. Det finnes andre fine jenter også. :)

Men jeg har jo gjort noe galt. Jeg aner ikke hvordan jenter fungerer, og har derfor handlet fryktelig galt tydeligvis. Vært ubehagelig osv.. Hadde jeg hatt kunnskapen og selvtillitien så hadde vi nok møttes før jul i alle fall. Og kanskje vært sammen nå.

Det er jo ingenting galt med å være uvitende om noe, det er bare å skaffe seg kunnskapen så går det bedre neste gang. Man lærer av sine feil.

Og ta det rolig, jeg skal la henne ligge. Selv om jeg ser ho igjen og hun skulle smile, skal jeg ikke gjøre en dritt. Jeg er ikke særlig interessert lenger uansett. Hun klarer jo ikke å formidle hva hun vil engang. Hvis hun tar kontakt igjen kommer jeg ikke til å krype for henne akkurat. Da får hun først vise litt forståelse. For hvis ikke betyr det jo bare at hun ikke har standarder. Ettersom jeg presterte som jeg gjorde.

Skrevet

Les 0330.no-bloggen, fra starten

Skrevet

Wooow.. For det første: JA du va tøff som ga henne nr ditt:) Jeg hadde selv blitt kjempeglad om en jeg hadde ett godt øye til hadde gjort noe sånt:) og jeg hadde sendt en mld til han om jeg var interessert.

Hadde det gått en mnd uten at jeg hadde gitt en lyd så hadde det ikke vært vits å gitt meg en lyd. Om du sender fler mld til henne nå så risikerer du bare at hun ikke kommer inn i butikken i hele tatt fler ganger. Jeg hadde byttet butikk om fyren ikke tok hintet.

Forstår at du vil vite seff.. men et smil og noen blikk trenger ikke bety så mye. Jeg får alltid høre at jeg flørter.Uansett hva jeg gjør! Om jeg er på butikken eller på byn.. om jeg er glad eller har en dårlig dag.. Det er visst noe med blikket.

Når hun sluttet å svare på mld så tviler jeg sterkt på at hun gidder å svare på hva hun følte før å hvor det gikk galt. Hun har nok bare mer å fortelle veninnene sine om deg da..Desverre!

Men ønsker deg lykke til videre og du finner nok en jente som synes det er søtt når du er litt smånervøs rundt henne:) Vet jeg hadde synes det;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...