Gå til innhold

Jubletråd for studenter


Gjest Tekola

Anbefalte innlegg

Gjest Minesveiper

A på siste eksamen :nigo: og holdt snittet jeg må ha. Er bra motivert for dette semesteret og gleder meg til å begynne på an igjen :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Fortsetter under...

Har en helt fantastisk dyktig foreleser i faget jeg gruet meg mest til! Nå har jeg trua igjen, og jeg er motivert, jeg føler at jeg har lært masse i dag. Hurra!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

La nettopp frem et forslag til fagkordinator for til hva jeg kan skrive masteroppgave om, og var litt nervøs for at de kanskje ikke ville være innenfor å skrive det eller at noen allerede har tatt det for seg tidligere. Ble så glad når jeg fikk svar tilbake om at temaet/forslag til problemstilling høres kjempeinteressant ut og veldig aktuelt som masteroppgave, og at han var interessert i å veillede og at han var sikker på at den andre veilederen også ville være interessert i å veillede en slik oppgave. Føles veldig godt å ha fått bekreftelse på at det jeg tenker i hodet mitt ikke er så dumt, og deilig å slippe å stresse og gruble fremover hva masteroppgaven skal handle om. Jeg kan allerede begynne å planlegge litt nå og det er godt å vite at jeg har 2 år på meg til å få dette ferdig :D

Endret av lillsunshine
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde et veldig vanskelig fag sist semester, noe som resulterte i en dårlig karakter for min del. Bestemte meg for å prøve å ta den opp nå i august for å se om jeg klarte bedre. I dag fikk jeg karakteren og jeg er såååå fornøyd og glad! Gikk opp to karakterer :D Hadde ikke noen god følelse da jeg gikk ut av eksamenslokalet, og hadde slått meg litt til ro med den første karakteren jeg fikk. Har nesten ikke hatt tid til å lese i sommer, var på ferie i to uker, syk en og jobbet ekstremt mye resten. Åååh, lønner seg å sette seg mål og å ikke gi seg. Jeg er SÅÅÅÅ glad i dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

  • 2 uker senere...

Den siste tiden har jeg syns at studie har vært vanskelig, traust og litt annerledes enn hva jeg egentlig så for meg. Nå sitter jeg og leser en ny pensumtekst og ser at "Lille Persille" av Inger Hagerup er en del av det, og ting ble SÅ mye enklere, for det diktet fulgte meg gjennom barndommen.

NÅ kom den gode varme følelsen av at faget mitt er er riktig for meg tilbake. Så lite som skal til for å vippe det over på den fine siden, dere. Nå ble jeg veldig glad.

Og ja: jeg klarer å stå opp klokken 5 og lese :fnise:

Endret av grethe91
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ferdig med begge de fordømte samarbeidsoppgavene som måtte gjennomføres dette semesteret. Så glad for at jeg hadde de tidlig, og at de nå er et tilbakelagt kapittel!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde første gruppesamling i det faget jeg syntes var vanskeligst og :sjokkert: det var kjempekoselig og jeg fikk faktisk endel ut av det. Fortsatt litt skeptisk til forelesningene og de tidligere eksamensoppgavene, men kan faktisk klare det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kranglet heftig og mislikt han gamle gubben i kollokviegruppen min. Vi har vært ekstremt uenige i hvordan man skal tilnærme seg tekstene vi har på pensum (litteraturteori-emne). Vi skal holde et muntlig innlegg sammen neste uke, og pga klinjsen har jeg snakket med foreleser om akkruat dette problemet.

Det viste seg at hun støtter meg 100%, sa regelrett at jeg hadde forstått oppgaven og han misforstått, og at hun skulle sørge for at han ikke fikk dra meg ned faglig. Det var så deilig å endelig få bekreftelse på dette, at jeg ikke var helt ute på viddene.

Det var som om 20 kilo ble løftet fra skuldrene mine, og jeg kan nå stole på meg selv og tenke at jeg har faktisk forstått dette!! Jeg satser på toppkarakter i faget (det har jeg aldri turt å gjøre før, så er veldig skremmende egentlig!) så var fint å få den "bekreftelsen" på at arbeidsmetoden min er korrekt og at jeg finner frem til akkurat det som er relevant.

Det føles bra. Jeg jubler for at jeg har forstått noe jeg for en måned siden ikke skjønte en dritt av. Nå gjenstår bare å forstå resten av pensum :fnise:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I tillegg sa hun at jeg kan unngå å jobbe i kollokviegruppe med han fra nå av, så nå slipper jeg

1) ånden hans som man lukter to meter fra han

2) hans mangel på intimgrenser (han setter seg gjerne rett ved siden av deg. Uansett.)

3) hans totale mangel av forståelse i faget.

4) telefonoppringinger sent fredag kveld for å "diskutere faget".

HURRA.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Første obligatoriske oppgave levert!!! og det seks uker før tiden :bolledeig:

Nå gjenstår bare èn oppgave rundt Norges Lover, så kan jeg ta "permisjon" med god samvittighet!

... Er jeg gira så prøver jeg på to eksamner til jul, men har bevisst holdt meg unna 4 fag nå som småen kommer hvert øyeblikk! UAN-Z - obligatoriske oppgaver levert = slippe å ta de opp igjen neste år!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Masteroppgaven er noe herk, men er bare kjempekoselig at jeg får så mye skryt og komplimenter fra veileder. Har god progresjon og han tviler ikke på at jeg skal kunne greie dette.. :sjenert:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg tror jeg ENDELIG har fått motivasjonen som har vært savnet siden studiestart! :biggrin: Så har planer om å bruke fredagskvelden på studier faktisk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Vi fikk igjen vår første øvingsoppgave i dag. Den blir dømt som om det skulle vært eksamen (selv om vi bare hadde gått på studiet i en måned da vi leverte den) og jeg går et relativt vanskelig studium. Vi fikk i forkant høre at det ikke ble gitt noen A-er eller B-er, så jeg håpet egentlig bare på å ikke stryke.

Jeg fikk sterk C! Jeg er bare skikkelig glad nå! :bolledeig:

Endret av Sarah Dee
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må nesten feire litt jeg også, fikk tilbake eksamenskarakteren på min siste eksamen (før masteroppgaven skal leveres).. Fikk en C! :strix: Har ikke fått fulgt forelesninger grunnet situasjonen min, skulle få hjelp av en ph.d student, som deretter valgte å ignorere mailene mine. Så, har grunn til å være fornøyd.. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...