Gå til innhold

Ting du har vært litt treig med å skjønne?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Var godt over 18 år når jeg skjønte hva tanken bak uttrykket "smaken er som baken" var.. alltid tenkt at det er fordi folk har forskjellige rumper men er jo selvsagt fordi baken er delt hehe

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Fortsetter under...

Gjest carmabell

At det i en julesang ikke synges "så glad er vi, så glad er vi", men "så gladelig, så gladelig". Det fant jeg vel ut for 2 år siden da jeg leste en artikkel som het noe sånt som "disse julesangene synger nesten alle feil".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, carmabell skrev:

At det i en julesang ikke synges "så glad er vi, så glad er vi", men "så gladelig, så gladelig". Det fant jeg vel ut for 2 år siden da jeg leste en artikkel som het noe sånt som "disse julesangene synger nesten alle feil".

I alle dager, det ante jeg ikke! :fnise:

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest carmabell
15 minutter siden, Alexis skrev:

Ikke jeg heller! :fnise:

Hehe, er sikkert en grunn til at det var nevnt i den artikkelen. Jeg + omtrent alle jeg har hørt synge den har jo tross alt sunget den feil :fnise: Her er link forresten: http://www.side2.no/underholdning/11-julesanger-vi-synger-feil/3423168067.html

Endret av carmabell
legge til link
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er sangen:  (måtte google, ble så nysgjerrig og jeg hadde helt glemt hvilken sang det var)

Og du kan jo gjerne teste deg selv. For hva synger du etter: Vi klapper i hendene, vi synger og vi ler... 

Det mange gjør er å synge «så glad er vi, så glad er vi». 

Men ifølge barnesanger.no er dette faktisk riktig tekst: 

O, jul med din glede og barnlige lyst,
vi ønsker deg alle velkommen
Vi hilser deg alle med jublende røst
titusener ganger velkommen

Vi klapper i hendene,
vi synger og vi ler,
så gladelig, så gladelig
Vi svinger oss i kretsen og neier - og bukker.

«O jul med din glede» er opprinnelig en svensk, tradisjonell julesang. Den er skrevet om til norsk av Gustava Kielland på 1800-tallet. 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 13.10.2017 den 1.47, Pmaxqueen skrev:

Var godt over 18 år når jeg skjønte hva tanken bak uttrykket "smaken er som baken" var.. alltid tenkt at det er fordi folk har forskjellige rumper men er jo selvsagt fordi baken er delt hehe

Jeg syns fortsatt det er et rart uttrykk.. jeg skjønner poenget, men smaken er jo ikke delt i to :P

Da jeg først ble presentert for det uttrykket som barn en gang, hang jeg meg så opp i at det ikke stemte siden smaken sannsynligvis er delt i mange fler enn to :sprettoy:

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På Saturday, November 04, 2017 den 15.39, Juliannaos skrev:

At filteret på vanlige sigaretter skal etterligne tobakk...15098065487891645757094.thumb.jpg.02f824ee6984ddee21e79c21543ca406.jpg

Strengt tatt er filteret det som er inni dette brune papiret, som forøvrig kalles kork(papir).  :)

Endret av Jerry Lee
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Jerry Lee skrev:

Strengt tatt er filteret det som er inni dette brune papiret, som forøvrig kalles kork(papir).  :)

Ja, vet det. Ble bare enklere å forklare. 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 minutter siden, Fjelldronning skrev:

Jeg trodde BFF sto for best fucking Friend. Ikke best Friend forever 😂

Da hadde jeg virkelig reagert når 8åringen min skrev BFF på lapper til/fra venninner.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest making.a.mess

Mamma snakket alltid om at man måtte gjøre folk til laks. Jeg skjønte egentlig ikke greia med det. Hun mente selvsagt å gjøre folk til lags.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Balian de Ibelin

Jeg har alltid trodd at den italienske byen Cagliari ble stavet Calgiari. Men nå har jeg innsett at den staves Cagliari 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest making.a.mess

Jeg har også vært i brillebutikken og blitt facinert over at det finnes linser med farge. Til og med finnes linser med både med farge og styrke. Facinerende. Så jeg lurte på om de hadde linser UTEN  farge og styrke også. Dama i butikken ble taus... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde i en alder av 19 år at man ikke KUNNE sette inn pizzaen før ovnen hadde gått opp 😂 Husker ikke helt hvorfor, men tror jeg trodde at ovnen visste at pizzaen ble satt inni og at den dermed ikke ville bli skikkelig stekt 😂

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...