Gå til innhold

Ting du har vært litt treig med å skjønne?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

På 15.12.2011 den 20.59, AloeVera skrev:

 

Hæææ?

 

Hmm...

 

Er det ikke to forskjellige ting da. Noen land kan være under et jernteppe.

Og hjerneteppe er når du skal si noe, men så kommer du ikke på det fordi det føles ut som at du har et teppe over hjernen..

 

Det er jo så logisk!

 

Mulig jeg har lært nå nytt nå eller?

Jeg ble lært at uttrykket jernteppe refererer til Berlinermuren, og at det på åttitallet ble et vanlig uttrykk for "å ikke komme på noe". Og at det er ingenting som heter hjerneteppe. Vet ikke om det stemmer men.,.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

17 minutter siden, EclipseOfMind skrev:

Jeg ble lært at uttrykket jernteppe refererer til Berlinermuren, og at det på åttitallet ble et vanlig uttrykk for "å ikke komme på noe". Og at det er ingenting som heter hjerneteppe. Vet ikke om det stemmer men.,.

Det var heller skillet mellom Øst- og Vest-Europa. Det var Churchill som først snakket om jernteppet.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At fader meg alle har asperger. Eller, jeg sa det jo her tidligere men skjønte ikke hvor rett jeg hadde :rolleyes:

Endret av ErikLarsen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Dere vet den polkagrisstaven vi pynter til jul med? Den skal jo symbolisere en hyrdestav!! Aldri tenkt det før. (Jesus den gode hyrde etc)

20170803_190809.png

Endret av Juliannaos
Skrivefeil
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
  • 1 måned senere...

Annonse

Gjest Husmusa70
On 7/14/2017 at 8:49 AM, Juliannaos said:

Å leke gjemsel har vel alle gjort som barn. Kom på nå at det betyr å gjemme seg selv. Har ikke tenkt tanken før🤣

Der jeg kommer fra heter det "gøymespel", så kanskje opprinnelsen ikke er helt klar....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Husmusa70

En dag jeg så ut vinduet var ikke bilen min der, jeg gikk ut døra for å se og den var faktisk ikke der i det hele tatt. Jeg meldte den stjålet og hele pakka, og flere uker etterpå skulle jeg ut og gå tur med hunden da jeg så det lå en grein i oppkjørselen, som jeg kastet ned en skrent tvers over veien fra oppkjørselen. Der nede var det en bil, så jeg. Bilen hadde rullet ned og svinget for å komme ned den skrenten. Jeg visste ikke at biler kunne svinge selv når de rullet ned bakker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Husmusa70
On 12/15/2011 at 7:48 PM, AnonymBruker said:

Treig, ja, kanskje det for jeg har enda ikke fatta dette med hvorfor det er slik at vi sier at vi lever i det 21 århundret, nå i 2000-2011 osv, vi har da ikke rundet hundretallet enda til 2100, der det for meg føles riktig å si at vi lever i det 21 århundret.

Akkurat som om en hendelse skjedde i 1532, så sier vi at det skjedde i det 16 århundret. Enlighten me, please! :)

Fordi når man går over et århundre så er man på det neste. På samme måte som at 1.1 og 1.8 liter ikke er èn liter lenger, da er vi over i den andre literen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19.8.2017 den 18.49, Arabella3 skrev:

At det heter scartkabel, og ikke startkabel. 

 

Det er noe som heter startkabel også, bare for å nevne det :) 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I Hellbillies-sangen "Krasafaren steinbu" var jeg lenge sikker på at de sang: "Jegeren var liten og fitta stor" i stedet for "Jegeren var liten og vidda stor" :laugh:

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

[1] Category widget

Att kvinner kan bruke kjole/skjørt/bukse/dress helt normalt, men menn i kjole /skjørt er nermest en skandale

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Belle âme

 

Dei synger:"Have you ever seen the rain?" Ikkje:"Have you ever seen The Ring?":fnise:
Har aldri sett tittelen på sangen, og høyrde berre på den som lita før den dukka opp att i haudet mitt :P 
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19.8.2017 den 18.49, Arabella3 skrev:

At det heter scartkabel, og ikke startkabel. 

 

scart kabel og startkabel er to ulike ting, men som ikke kan blandes.  (Den ene bruker du mellom gammel TV og utstyr , og den andre mellom to bilbatterier. Gjett hva som er hva :-) )

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...