Gå til innhold

Ting du har vært litt treig med å skjønne?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

På 8.11.2017 den 0.31, pinar skrev:

Jeg syns fortsatt det er et rart uttrykk.. jeg skjønner poenget, men smaken er jo ikke delt i to :P

Da jeg først ble presentert for det uttrykket som barn en gang, hang jeg meg så opp i at det ikke stemte siden smaken sannsynligvis er delt i mange fler enn to :sprettoy:

Men uttrykket er jo:"smaken er som baken, den er delt". Poenget er at begge er delt, uten noen presisering av hvor mange deler det ene eller andre er delt i.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 8.11.2017 den 0.31, pinar skrev:

Jeg syns fortsatt det er et rart uttrykk.. jeg skjønner poenget, men smaken er jo ikke delt i to :P

Da jeg først ble presentert for det uttrykket som barn en gang, hang jeg meg så opp i at det ikke stemte siden smaken sannsynligvis er delt i mange fler enn to :sprettoy:

Jeg lærte som barn at uttrykket er "smaken er som baken, din er helt rævva!" :fnise: 


Jeg var også myndig, når jeg fant ut at Granada ikke er en Lada :P vassenguttane "For ej kjøyre Granada, Jada, Ja det e kje nåke lada" var helt sikker på at de sang Granada Lada :P 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Skjønte ikke før ganske nylig at 101 betyr basiskunnskaper om en sak.

Sitat fra Cambridge Dictionary

Sitat
101 adjective
uk /ˌwʌn.əʊˈwʌn/ us /ˌwʌn.oʊˈwʌn/ mainly US humorous
 

showing the most basic knowledge about a subject:

You should know how to boil an egg - that's cooking 101.
Helping people get to the polls is a basic lesson of politics 101.

Jeg har sett på Cats 101, og trodde det handlet om 101 katteraser eller 101 tema om katter.

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

At når man snakker om f.eks fotballcup, så betyr *cup* pokalen man vinner. 

Endret av Juliannaos
  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Første gang jeg bestilte flybilletter på nett (i 2005) trodde jeg at billettene ville bli sendt til meg i posten. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg var 18 ringte en jente-venn rundt midnatt en fredagskveld og sa hun hadde trøbbel med pc-en. Hjelpsom som jeg er så rykket jeg ut og da jeg kom frem så jeg på laptoppen, den virket normalt og hun sa liksom ikke hva problemet var + at hun oppførte seg litt merkeligere enn normalt. "Hm, snodig" tenkte jeg sikkert, for etter et kvarter (tipper jeg) dro jeg derfra litt forundret. Reiste hjem og la meg.

For ikke lenge siden kom jeg på den episoden og tenkte "what the hell was I thinking back then?!"

  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Winza skrev:

Du skjønte ikke det før nylig? 😛 

Jo da, bare ler av de som ikke har fått med seg enkle ting. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Winza
11 minutter siden, Wonders skrev:

Jo da, bare ler av de som ikke har fått med seg enkle ting. 

Vi alle har enkle ting vi var treige med å skjønne 😹

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde flyttet hjemmefra, første gang som «selvstendig og voksen 18 åring»

Jeg fikk hentelapp på en pakke og lurte lenge på hvilket postkontor den lå på. Siden jeg hadde den lappen liggende i bilen, så bare kjørte jeg innom ett postkontor som jeg tilfeldigvis kjørte forbi. Syntes det var like greit å hente den siden postkontoret plutselig dukket opp.

Jeg var rimelig lang i maska da hun dama bak skranken kunne fortelle meg helt nøyaktig hvilket postkontor den lå på, for den var iallfall ikke hos de 😜

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kom på en ting til

Jeg hadde bodd for meg selv en stund, men var jo ikke akkurat søkkrik. Hadde stort sett skrapet konto.

Jeg hadde fått lønn og skulle ha ut 5000.- kroner fra banken, den gang vi fikk penger over disk.

Så spør mannen meg «Hvordan vil du ha pengene?» Jeg tenkte rimelig fort da og svarer sååååå selvsikker «Jeg tar de i en 5000.- lapp»

Jeg fikk de i 1000.- lapper og forbannet meg på at jeg spilte for mye monopol den tiden

Endret av EvaLena
  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aldri forstått meg på hvorfor jeg alltid åpner medisiner feil vei. Dette virker sikkert litt rart for dere, men jeg har funnet ut noe snålt. 

Jeg er venstrehendt. Så når jeg åpner en boks med pillebrett, medisiner, så holder jeg boksen slik at jeg kan lese forsiden, i høyre hånd, og åpner med venstre hånd. Når jeg tar ned flippen så ser jeg alltid enden av pakkningsvedlegget. HVER gang. Det er så merkelig. Jeg har ikke før inntil nylig forstått at alle medisiner blir pakket på samme måte. Og åpner man på venstre side er er det " Feil side". Jeg kommer aldri til brettene med medisiner først. For det er på høyre side. 

 

Jeg lover, gå å se i skapet ditt selv, ta opp en pakke med tabletter, å se. Så lenge du har forsiden opp, så må du åpne på høyre side for å få brettene med medisiner først. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Wonders skrev:

Aldri forstått meg på hvorfor jeg alltid åpner medisiner feil vei. Dette virker sikkert litt rart for dere, men jeg har funnet ut noe snålt. 

Jeg er venstrehendt. Så når jeg åpner en boks med pillebrett, medisiner, så holder jeg boksen slik at jeg kan lese forsiden, i høyre hånd, og åpner med venstre hånd. Når jeg tar ned flippen så ser jeg alltid enden av pakkningsvedlegget. HVER gang. Det er så merkelig. Jeg har ikke før inntil nylig forstått at alle medisiner blir pakket på samme måte. Og åpner man på venstre side er er det " Feil side". Jeg kommer aldri til brettene med medisiner først. For det er på høyre side. 

 

Jeg lover, gå å se i skapet ditt selv, ta opp en pakke med tabletter, å se. Så lenge du har forsiden opp, så må du åpne på høyre side for å få brettene med medisiner først. 

Hmmm. Jeg er høyrehendt og åpner alltid pakken der pakningsvedlegget ligger. 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...