Gå til innhold

La Traviatas dagbok

Fremhevede innlegg

Skrevet

Så herlig å høre om Brage! Tenker han begynner å bli stor gutt nå, og mobiltelefonen er jo særdeles morsomme! Lager lyd gjør de også. En må jo tross alt prøve å få tak i det mamma sier at han ikke får røre. Det er jo mye morsommere enn å gjøre som mamma vil ;)

Håper du føler deg bedre i dag, og at du får en god dag sammen med spiren og gutten din :klem:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Brage høres jo bare ut som den godgutten! Og tenk at du har et lite søsken til han i magen din! :hjerte:

Skrevet

Heidi76, Lille Ballerina og Peony: :klem:

Ja, Brage er en skikkelig godgutt, og tanken på at lillebroren eller lillesøsteren hans ligger i magen min gjør meg helt varm om hjertet! :hjerte:

Jeg husker da han ble født så sa jeg til mannen: Tenk at du og jeg har klart å lage noe sååå fint! :hjerter_rundt:

Det er jo helt utrolig at vi har laget et nytt liv, nå for 2.gang. Det får kvalmen og trøttheten til å ha en mening, og jeg vet at det går over og at det blir bedre.

Hang over doen i dag morges, og da jeg veide meg i stad fant jeg ut at jeg har gått ned nesten 2,5 kilo :overrasket:

Føler meg innhul i kinnene også! Dette kan ikke være bra. Må prøve å få tak i legen min en gang til, så hun kan ta en titt på meg.

Nå vet min nærmeste kollega og biveileder om den lille spiren i magen! Hun syntes det var kjempekoselig, men leit med kvalmen min selvfølgelig. Sjefen min (hovedveileder) var bortreist, men han skal bli informert så snart han er tilbake.

Det er kjempefint vær i dag. Skal slappe av litt mer her hjemme og så dra en tur i butikken for å kjøpe mere kjeks og clementiner, kanskje jeg klarer å spise det. Deretter henter jeg Brage, og så er det babysvømming i ettermiddag. Det er jo så gøy for Brage, men jeg håper bare at jeg ikke får noen kvalmeanfall underveis, det er et stykke å kjøre.

God onsdag til dere som er innom! :klem:

Skrevet

Så fint at du har fått sagt det på jobb - det er liksom litt greit når det er fortalt! Så slipper alle å lure på om du bare har spist noe :ler:

Ja du må gå til legen og få noe for kvalmen vennen. Kan ikke ha det sånn!

Håper du kommer deg snart!

Også gleder jeg meg sånn til å se deg snuppeluppa!

Vi skulle jo klart å lokke med oss Glossy og Marthe også :Hehe::Hehe::Hehe:

Ha en strålende dag - tenker på deg!

Klem fra Charmina :klem:

Skrevet

Hei Charmina! :klem:

Det hadde jammen vært hyggelig å møte både deg og Glossy og de små gullungene derres! :hoppe:

Det må vi få til altså! :tommelsmil:

Har ligget helt sløv på sofaen etter babysvømminga i dag. Det tok på! Og så så kaldt det er i kveld da! Brrrr...

Lå under ullpleddet mitt og holdt på å sovne, men så ringte telefonen og det var en venninne som ville skravle litt. Vi skal dra og se Harry Potter-filmen neste søndag, og det blir sååå gøy! :danse:

Har litt bedre matlyst i kveld heldigvis. Fikk i meg litt pasta i stad. Og til kveldsmat tror jeg at jeg skal lage meg litt Kornmo-kjeks med brunost og et stort glass melk til! :-D

Får benke meg foran LOST snart... :sjarmor:

Skrevet

Det blir meg og Harry i morgen :sjarmor:

Skrevet

Hei vennen min :klem:

Håper du er bedre i dag og ikke så kvalm!

Her er det kaldt og skinnende sol i dag slettes ikke værst egentlig! Ungene sover og det brenner i ovnen - deilig!

Har ingen store planer for dagen annet en å montere noen bokser fra Ikea og se jakten på kjærligheten klokka åtte. Deilig med litt sånne dager hvor man ikke trenger å ha så mange planer!

Og snart er det jo helg igjen :sjarmor: disse dagene bare raser avgårde synes jeg!

Håper du får en fin dag og at du som sagt er bedre. Klem godgutten fra meg! :klem:

-Charmis

Skrevet

Hei Lille Ballerina! :klem:

Du får kose deg med Harry i morgen! :sjarmor:

I dag har vi vært på 1-års fotografering av Brage! Det gikk bra, selv om han var veldig aktiv i fotostudioet og helst ikke ville sitte stille! Han hadde på seg først bunad, så skjorte, vest og bukse og til slutt snekkerbukse. Det ble mange fine bilder tror jeg! Vi får se dem om 2-3 uker, akkurat i tide til å få bestilt forstørrelser til å bruke som julegaver! :gave:

Jeg var ikke så kvalm da jeg sto opp i dag, men da jeg spist frokost kom det sannelig :kvalm:

Men det var veldig deilig at den var borte en stund!

Det er kjempefint vær i dag. Sol og skyfri himmel, men det var veldig kaldt i natt, minus 4 grader hørte jeg.

Nå skal jeg sette i gang en klesvask og prøve å rydde litt! :husarbeid:

Skrevet

Håper du føler deg bedre om ikke så lenge. :) Ikke lenge igjen til Harry Potter. Det blir gøy.

Håper du får en fin kveld.

iingvild

Skrevet

.CXX . .CCCCCCCCCCCC-µ,.$ < C, m na BBBBBBBB

Ja, dette var dagens melding fra Brage. Forstå det den som kan! :ler:

Jeg så ikke hilsenen din i stad Charmina, du skrev nok samtidig med meg! Takk for besøket vennen! :klem:

Klem til iingvild også! :klem:

Brage gikk et par skritt utendørs i stad! :klappe:

Han var så opptatt av naboens katt at han glemte seg litt! :ler:

Det er skikkelig kaldt i dag. Etterpå tenker jeg vi må fyre opp i peisen og få det varmt og godt her! Er så frysepinn for tida jeg! Nærmest bor under ullteppet om kveldene.

I kveld skal jeg se på Drømmefangeren med Cato Isaksen. Og så holder jeg på å laste ned ep. 7 av LOST!

Ha en fin kveld dere! :kyss:

Skrevet

Kjedelig å være så kvalm, føler virkelig med deg. :troest: Bra for all mat du får ned da, du må jo ikke gå ned altfor mye i vekt. Håper du har en flink lege som passer på deg? Husker hvor dårlig jeg var...orket ingenting. Og du har jo attpåtil Brage å ta deg av. Håper du snart blir bedre. :klem:

Ha en fin kveld! :)

Skrevet

Søndagsengel? og Soul: :klem:

I stad ringte svigerfar og inviterte oss med på en tur med Kiel-ferga til våren i anledning svigermors 60-årsdag! :)

Det blir koselig. Hele familien er invitert, dvs. oss og mannens søster og hennes familie! :)

Det blir antakelig siste helga før påske, og i og med at vi sikkert ikke får reist så mange steder utenom dette før vi blir tobarnsforeldre, var dette veldig kjærkomment!

Ooops, kjenner at jeg får lett panikk ved ordet tobarnsforeldre! :overrasket:

Plutselig er vi en familie på fire, og jeg som ikke synes det er lenge siden vi gifta oss!

Sånn kan det gå... ;)

:ler:

Skrevet

Så koselig med tur! Innen den tid er du ganske sikkert i god form, og har en søt mage å vise frem også ;) God helg! :klem:

Skrevet

Så kjekt med Kiel tur da! :) Det blir sikkert kjempe koselig!

Ja, tenk, tobarnsmamma, men er det ei som takler det fint så er det ihvetfall du snuppa! :Nikke: Du virker som er helt perfekt mamma!! :hjerte:

Ååå, har du også peis?? Har sååå lyst på det jeg også!! :ler: (leste at Charmina også hadde det). Det blir vel med oss også når vi får oss hus! ;)

Og der våknet Jonas fra dubben sin ja!

Men GOD HELG VENNEN!!

:vinke::klem:

ps. Gi Brage en kjempe kos fra oss, og magen må selvfølgelig også få ett lite stryk! :)

Skrevet

Heisann søndagsengel! :klem:

Ååååh, nå ble jeg jammen rørt Susanna! :rodme: :grine2:

Føler meg ikke alltid som en perfekt mamma, men veldig hyggelig at du sier det likevel! :kose:

I dag er jeg helt ekstremt trøtt... :Gjesp:

Tror jeg skal slappe av litt etterpå. Var kvalm i morges, og har ikke fått i meg så mye mat, men i det siste har jeg hatt mer matlyst om kveldene, så jeg får ta det igjen da.

Har så vondt i halsen også, og hoster, men jeg har jo akkurat vært syk, så dette henger ikke helt på greip?? :klø:

I helga har vi masse koselige planer :)

Lørdag kveld får vi noen venner på besøk, og skal ha raclette. Har tenkt å fortelle dem om den lille i magen, det er våre forlovere fra bryllupet som kommer og de er jo ganske nære venner!

Søndag skal vi se den nye Harry Potter-filmen! :hoppe:

Gleder meg sånn! Nå driver jeg og hører på den på lydbok, for å friske opp litt. Har den på mp3-spilleren og koser meg når jeg har en ledig stund.

Ha en fin helg alle sammen! :klem:

Skrevet

Hei Magan :ler:

Tobarnsmamma ja..........vet du hva det er faktisk ikke så stor overgang! Vel litt var det jo for meg da siden det jo var nesten 7 år siden forrige gang jeg hadde baby. Det fine med nr 2 er at man da er så mye mye tryggere på sg selv. Man har jo vært gjennom alt før og man er mye mindre engstelig.Med Henrik var jeg så utrolig nøye på alt husker jeg.Alt måtte jo gjøres riktig. Med Martine er det faktisk mye mere avslappet.Ammingen gikk også lettere med henne og det tror jeg var fordi jeg var så mye tryggere på meg selv. Og det blir ikke dobbelt arbeid heller, selv om det nok blir mye travlere for deg siden det er så få år mellom dem. Selv har jeg jo god hjelp i storebroren. Men Brage får jo en fin lekevenn da og det kommer du til å sette pris på.

Og det aller deiligste med det hele er at man elsker nestemann akkurat like mye som den første. Akkurat det var keg spent på om var mulig ;)

Den turen dere er innvitert med på blir jo topp da! Ikke så lett å få gjort slikt med det første når nr 2 melder sin annkomst nei!Da må dere virkelig kose dere.

Ha en toppers helg da vennen min, nå går det fort mot Bergensturen deres ja :sjarmor:

Stor klem fra Charmis :klem:

Skrevet

Så hyggelig å få invitason til Kiel-tur. :tommel:

Skal dere reise med den nyeste ferja Color Fantasy?

Ha en fin lørdag og kos dere med besøk i kveld.

:kose:

Skrevet

Charmina, Soul og Heidi76: :klem:

Det stemmer nok at ting går lettere med nr. 2 fordi man er mye tryggere på seg selv, men samtidig lurer jeg fælt på hva mammadalten Brage kommer til å gjøre når jeg sitter og ammer babyen og ikke kan ha ham på fanget!

En på jobben hadde det sånn med nr. 2 at når hun ammet, kom storesøsteren også og ville sitte på fanget, pluss at katten også ville være med på kosen og la seg oppå skulderen hennes! Blir helt svett ved tanken jeg! :ler:

Vet ikke hvilken ferge vi skal reise med Heidi76, det var mannen som snakket med dem på telefonen, men jeg skal spørre neste gang jeg snakker med dem! :)

Ja, vi gleder oss til å få besøk i kveld! Og er spent på reaksjonen deres når vi forteller om graviditeten! :hoppe:

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...