Gå til innhold

Er islamofobi en sykdom?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hva mener du? At Islamofobi er tøv? Jeg foreslo at tegnere kunne få det etter terror.

Islamofobi er tøv, ja. Utenom det har jeg svart over her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det synes klart at etter dagens konklusjon at det åpnes opp for at islamofobi rett og slett er en medisinsk diagnose? Kan dette åpne opp for at andre også blir innlagt på psykiatrisk slik som alle de som er nevnt i manifestet og som Breivik er enige med?

Fobier er vel sykdommer (irrasjonell frykt som går langt ut over det normale, og som skaper problemer i hveragen). Dersom noen faktisk har fobi mot islam er de syke, ja.

Men nå bruker venstresiden ordet for å stemple enhver som kritiserer den onde drittreligionen, så det har mistet sin mening.

Men bare det å bli stemplet som islamofob er ikke nok til å bli lagt inn. Man må få en reell diagnose. Og Breivik ble ansett for å være syk av mange årsaker som ikke bare hadde med islamofobi å gjøre.

Men det er klart at når han er såpass fobisk at det får ham til å drepe folk, så er han syk.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest historie

Fobi... :dry:

Burde være helt naturlig å være skeptisk til en religion der man tilber en mann som giftet seg med en 9 år gammel jente.

Og dette har du hørt/lært fra hvor?

Før du sprer falsk informasjon, så les og lær deg noe som heter religion historie!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og dette har du hørt/lært fra hvor?

Før du sprer falsk informasjon, så les og lær deg noe som heter religion historie!!

Ja, du har rett. Aisha var 6 år gammel da Muhammed giftet seg med henne. Ekteskapet ble FULLBYRDET da hun var 9. Det er jo en stor forskjell.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest brrrrrrrrrrrrrrr

Abraham sies å ha blitt 175 år, men i følge noen jødiske legender så var det nok visst 180 år og at faktisk selveste Gud slukte hans lys.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kunnskapsløse

Ja, du har rett. Aisha var 6 år gammel da Muhammed giftet seg med henne. Ekteskapet ble FULLBYRDET da hun var 9. Det er jo en stor forskjell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kunnskap

Aisha var et sted mellom 18 og 20 år gammel når de giftet seg.

Fra Koranen.no:

Assalam aleikum

Hvor gammel var Aisha ® da hun giftet seg med Profeten (saws)? Noen sier hun var bare ni år, og beskylder derfor Profeten (saws) for å være pedofil og barnemisbruker.

Svar:

Assalam aleikum

Takk for spørsmål.

Aisha ® må ha vært 18-20 år da hun giftet seg med Profeten (saws).

Det er riktig at mange sier hun var bare ni år. Muslimer gjør det også. De bygger på enkelte hadith, som skulle gi belegg for det. Men historiske fakta sier noe annet.

Aishas alder kan avledes fra blant annet dette:

Aishas eldre søster, Asm ®, var ti år eldre enn henne. Asma døde i år 73 EH, og ble 100 år. Så om Asma var 100 år i år 73 EH, må hun ha vært 27-28 år på tiden for hidjra (tidsregningens begynnelse). Og om Asma var 27-28 år på tiden for hidjra, må Aisha ha vært 17-18 år på den tiden. Aisha giftet seg med Profeten i år 1 eller 2 EH, og var altså 18-20 år.

Koranens kapittel 54 ble åpenbart ni år før hidjra. Aisha skal ha sagt at hun var "en ung pike" på den tiden (Bukhari). La oss anslå at "en ung pike" (jariya), i motsetning til en småjente (sibya), kan ha vært 8-10 år. Da giftet Aisha seg 18-20 år gammel.

Abu Bakr ® hadde fire barn, og Aisha var blant dem. Alle barna ble født i før-islamsk tid. Om Aisha var født på den tiden, måtte hun ha vært minst 14-15 år og oppover, i år 1 eller 2 EH, på den tiden hun giftet seg.

Aisha var med muslimene i slagene ved Uhud. Ingen under 15 år fikk delta. Alle gutter under den alderen ble sendt hjem. Kvinner var med for å hjelpe, og mindreårige ville ha vært til belastning. Slaget ved Uhud fant sted i de tredje året etter hidjra. Aisha kunne så visst ikke vært 10-11 år på den tiden.

Aisha godtok Islam en god stund før Umar. (Ibn Hisham) Det må ha skjedd i Islams første år. Om hun giftet seg da hun var ni år, som noen tror, måtte hun ha "godtatt Islam" da hun var 2-3 år!

Aisha var først "forlovet" med sønnen til Mutam. Åtte år før hidjra tenkte Abu Bakr, som var Aishas far, å migrere til Abyssinia. Han ba Mutam om å ta Aisha til sitt hus, som sønnens kone. (Tabari) Men om Aisha var 9 år da hun giftet seg med Profeten, i år 1 eller 2 etter hidjra, må hun på denne tiden knapt nok vært født!

Etter at Khadidja var død, kom Khaulah ® til Profeten og antydet at han burde gifte seg på nytt. Hun hadde i tankene Aisha, og omtalte henne som en "bikr". (Ahmad Ibn Hanbal) Enhver med kjennskap til det arabiske språket vet at "bikr" ikke brukes om et barn på ni år, men om en ugift kvinne. Aisha ble før hun giftet seg, omtalt slik.

Ditt spørsmål viser at vi må bruke fornuft, og hente kunnskap fra mange kilder. Da viser det seg som i dette tilfellet, at enkelte hadith er upålitelige, eller er i strid med hverandre. Vi kan ikke blindt stole på dem, selv ikke på "kanoniserte" hadith, som de til Bukhari og andre. Mange av dem er ulogiske og uttrykker feil

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, du har rett. Aisha var 6 år gammel da Muhammed giftet seg med henne. Ekteskapet ble FULLBYRDET da hun var 9. Det er jo en stor forskjell.

Du mann du mann, føles det godt å ikke vite noe men uttale seg om det?

Skal jeg dra frem alle incest saker som står i bibelen?

” Lot drog så ut fra Soar, opp i fjellene, og ble boende der, og hans to døtre med ham. For han var redd for å bli i Soar. Han bodde i en berghule, han og hans to døtre. Da sa den førstefødte til den yngre: Vår far er gammel, og det finnes ikke en mann her som kan gå inn til oss etter all verdens vis. Kom, la oss gi vår far vin å drikke og legge oss hos ham, slik at vi kan holde ætten i live ved vår far.

Samme natt gav de sin far vin å drikke, og den eldste gikk inn og la seg hos sin far. Han merket det ikke, verken da hun la seg eller da hun stod opp. Dagen etter sa så den eldste til den yngste: Se, i natt lå jeg hos min far. La oss også denne natt gi ham vin å drikke. Gå så du inn og legg deg hos ham, så vi kan holde ætten i live ved vår far.

Så gav de også denne natten sin far vin å drikke, og den yngste gikk og la seg hos ham. Han merket det ikke, verken da hun la seg eller da hun stod opp.

Slik ble begge Lots døtre med barn ved sin far. Den eldste fødte en sønn og gav ham navnet Moab. Han er stamfar til moabittene, som er til den dag i dag. Den yngste fødte også en sønn og gav ham navnet Ben-Ammi. Han er stamfar til ammonittene, som også er til den dag i dag”.

(1. Mosebok 19:30-38).

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du mann du mann, føles det godt å ikke vite noe men uttale seg om det?

Skal jeg dra frem alle incest saker som står i bibelen?

” Lot drog så ut fra Soar, opp i fjellene, og ble boende der, og hans to døtre med ham. For han var redd for å bli i Soar. Han bodde i en berghule, han og hans to døtre. Da sa den førstefødte til den yngre: Vår far er gammel, og det finnes ikke en mann her som kan gå inn til oss etter all verdens vis. Kom, la oss gi vår far vin å drikke og legge oss hos ham, slik at vi kan holde ætten i live ved vår far.

Samme natt gav de sin far vin å drikke, og den eldste gikk inn og la seg hos sin far. Han merket det ikke, verken da hun la seg eller da hun stod opp. Dagen etter sa så den eldste til den yngste: Se, i natt lå jeg hos min far. La oss også denne natt gi ham vin å drikke. Gå så du inn og legg deg hos ham, så vi kan holde ætten i live ved vår far.

Så gav de også denne natten sin far vin å drikke, og den yngste gikk og la seg hos ham. Han merket det ikke, verken da hun la seg eller da hun stod opp.

Slik ble begge Lots døtre med barn ved sin far. Den eldste fødte en sønn og gav ham navnet Moab. Han er stamfar til moabittene, som er til den dag i dag. Den yngste fødte også en sønn og gav ham navnet Ben-Ammi. Han er stamfar til ammonittene, som også er til den dag i dag”.

(1. Mosebok 19:30-38).

Dette er som å høre tre fylliker diskutere hvilken type brennevin som er sterkest, gin, akkevitt eller whiskey.

Vi har jødedom med sine svinske, hatefulle og rasistiske dogmer. Så har vi jødedom for goyim i form av islam og kristendom med sine respektive svinske, hatefulle og rasistiske dogmer.

Jeg gir beng. Hvilket bedritent dualistisk paradigme som skal gjelde overlater jeg til dere jøder og krypto jøder å krangle om.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du mann du mann, føles det godt å ikke vite noe men uttale seg om det?

Skal jeg dra frem alle incest saker som står i bibelen?

” Lot drog så ut fra Soar, opp i fjellene, og ble boende der, og hans to døtre med ham. For han var redd for å bli i Soar. Han bodde i en berghule, han og hans to døtre. Da sa den førstefødte til den yngre: Vår far er gammel, og det finnes ikke en mann her som kan gå inn til oss etter all verdens vis. Kom, la oss gi vår far vin å drikke og legge oss hos ham, slik at vi kan holde ætten i live ved vår far.

Samme natt gav de sin far vin å drikke, og den eldste gikk inn og la seg hos sin far. Han merket det ikke, verken da hun la seg eller da hun stod opp. Dagen etter sa så den eldste til den yngste: Se, i natt lå jeg hos min far. La oss også denne natt gi ham vin å drikke. Gå så du inn og legg deg hos ham, så vi kan holde ætten i live ved vår far.

Så gav de også denne natten sin far vin å drikke, og den yngste gikk og la seg hos ham. Han merket det ikke, verken da hun la seg eller da hun stod opp.

Slik ble begge Lots døtre med barn ved sin far. Den eldste fødte en sønn og gav ham navnet Moab. Han er stamfar til moabittene, som er til den dag i dag. Den yngste fødte også en sønn og gav ham navnet Ben-Ammi. Han er stamfar til ammonittene, som også er til den dag i dag”.

(1. Mosebok 19:30-38).

Heisan. Svever du i den villfarelse at jeg er KRISTEN? Eller kanskje JØDE?

Jeg er ikke noen av delene. Jeg er ateist, og jeg har like lite respekt for alle de tre abrahamittiske religionene. Så du skårer ikke mot meg ved å snakke dritt om jødene i respons på at jeg konstaterer at Muhammed tvang seg til giftemål med en jente som var 6 år gammel, da han selv var en gammel mann etter den tidens mål. Og forsåvidt imot ønskene til jentas far. Ved hjelp av en beleilig åpenbaring, kan man forøvrig tilføye. At muslimer den dag i dag anser ham for å være et perfekt menneske, et eksempel til etterfølgelse, er meg et mysterium. Jeg mener, alt dette er jo dokumentert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

blir skremt over hvor mye folk har imot muslimer. bli kjent med muslimer før dere dømmer dem

Bør det ikke være muslimene selv som sørger for at andre ikke får i mot dem?

Jeg tror neppe at mange er i mot muslimer bare fordi de er muslimer, men de er i mot dem som ikke hverken har respekt for andre eller tolererer andre, og ikke minst alle de som mishandler og dreper mennesker de ikke liker.

På grunn av at religionen deres krever disse voldshandlingene, i følge Koranen, så er det selvfølgelig at alle normale mennesker har i mot denne religionen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

blir skremt over hvor mye folk har imot muslimer. bli kjent med muslimer før dere dømmer dem

Jeg tror det er fullt mulig å kritisere religionen uten at det dermed er en kritikk av alle muslimer.

Islam har opp gjennom den tida den har eksistert, endret form mange ganger. Den HAR vært atskillig mer aksepterende overfor fenomener som i dag er skarpt fordømt. Eksempelvis overfor homofile. Det har vært perioder der teologien på området sa at de homofile også er guds skapninger, og å kritisere eller fordømme dem, er å kritisere skaperen. En slags "It takes all kinds"-holdning. Men i dag jages de som dyr, og myrdes av islamske stater som Iran og Saudi-Arabia. Dette demonstrerer med all ønskelig tydelighet at islam, i likhet med andre religioner kan endre form og dogmer.

Og man trenger ikke se seg så veldig lenge rundt for å se at det finnes muslimer, og det finnes muslimer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SummerJudith

Jeg tror det er fullt mulig å kritisere religionen uten at det dermed er en kritikk av alle muslimer.

Islam har opp gjennom den tida den har eksistert, endret form mange ganger. Den HAR vært atskillig mer aksepterende overfor fenomener som i dag er skarpt fordømt. Eksempelvis overfor homofile. Det har vært perioder der teologien på området sa at de homofile også er guds skapninger, og å kritisere eller fordømme dem, er å kritisere skaperen. En slags "It takes all kinds"-holdning. Men i dag jages de som dyr, og myrdes av islamske stater som Iran og Saudi-Arabia. Dette demonstrerer med all ønskelig tydelighet at islam, i likhet med andre religioner kan endre form og dogmer.

Og man trenger ikke se seg så veldig lenge rundt for å se at det finnes muslimer, og det finnes muslimer.

bli kjent med dem først du.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

bli kjent med dem først du.

Hvorfor det? Så vidt jeg kan bedømme det, så har jeg veldig få naturlige kontaktpunkter med de muslimene jeg evt kunne BLITT kjent med, ingen felles interesser, og ingen felles verdier. Så hva er det å bli kjent med?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det er fullt mulig å kritisere religionen uten at det dermed er en kritikk av alle muslimer.

Islam har opp gjennom den tida den har eksistert, endret form mange ganger. Den HAR vært atskillig mer aksepterende overfor fenomener som i dag er skarpt fordømt. Eksempelvis overfor homofile. Det har vært perioder der teologien på området sa at de homofile også er guds skapninger, og å kritisere eller fordømme dem, er å kritisere skaperen. En slags "It takes all kinds"-holdning. Men i dag jages de som dyr, og myrdes av islamske stater som Iran og Saudi-Arabia. Dette demonstrerer med all ønskelig tydelighet at islam, i likhet med andre religioner kan endre form og dogmer.

Og man trenger ikke se seg så veldig lenge rundt for å se at det finnes muslimer, og det finnes muslimer.

Jeg skulle gjerne likt å høre noen kilder som støtter opp under denne villfarelsen. Homofili akseptert av Islam? You gotta be kidding me.

Forøvrig er "Muhammed var pedofil" typisk propaganda man hører fra zionister alá Anders Breivik, og ikke noe som har rot i virkeligheten til den gjengse muslim. De fleste muslimer tar avstand fra pedofili like mye som de tar avstand fra homofili.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her kan man lese dette :

Mitt inntrykk er at dere nordmenn og skandinaver er fiksert på å ødelegge dere selv og deres egen kultur. Det er akkurat som om dere føler en slags skyld, slik at dere må ta hele verdens problemer på deres skuldre. Dere er et alt for hyggelig folk. Husk at vi lever i en stygg og skitten verden med nådeløse mennesker, mye mer nådeløse enn dere kan forestille dere. Dere er naive og kan tillate dere det, fordi foreldrene deres kjempet under andre verdenskrig. De ga dere frihet og bygget et godt samfunn.

- Nå sitter dere i Norge med deres kaffe latter, i trygge jobber, i hus som ikke lekker og så dette jævla oljefondet. Samtidig slipper dere inn farlige mennesker, som ikke deler deres verdier, som vil ødelegge samfunnet deres og ta fra dere friheten. Dere vil måtte betale prisen for det, og som jeg sier: The chicken are coming home to roost.

Jeg kunne ikke har sagt det bedre, for det er også mitt inntrykk av nordmenn. Er han syk? Nei, det er han ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SummerJudith

Hvorfor det? Så vidt jeg kan bedømme det, så har jeg veldig få naturlige kontaktpunkter med de muslimene jeg evt kunne BLITT kjent med, ingen felles interesser, og ingen felles verdier. Så hva er det å bli kjent med?

Jeg tror ikke på at du har blitt ordentlig kjent med noen, om du blir det oppdager du mest sannsynlig at de er vanlige mennesker som deg som bare ønsker fred. Og bli diskriminert på grunn av navnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...