Gå til innhold

Er islamofobi en sykdom?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Nå blir jeg litt såret. Hvis du lurer på hva "consummated" i konteksten ekteskap betyr, så er Google og Wikipedia dine beste og nærmeste venner. Kort sagt, sjekk en ordbok.

Sist jeg sjekket var Koranen og Hadith skrevet på arabisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sist jeg sjekket var Koranen og Hadith skrevet på arabisk.

Jeg leser dessverre ikke arabisk. Men det er det andre som gjør. De har skrevet sin redegjørelse av ekteskapet mellom Muhammed og Aisha. Consummated. That`s all she wrote, bubba.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der har de kanskje lært litt av den suksessen det var å kalle homohaterne for homofobe og antyde at grunnen til at de var så sterkt mot homofili, var frykt for egne homofile tendenser. Men DET var i det minste korrekt i mange tilfeller. Mange homohatere og moralister har vist seg i ettertid å være homoer og horekunder. Og det er bare TV-predikantene.

Freudiansk tullprat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Freudiansk tullprat.

Trikset med onelinere er å skrive noe treffende. Men du er totalt på jordet. Jobb litt mer med det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sist jeg sjekket var Koranen og Hadith skrevet på arabisk.

Ohh, ja . Stemmer det, og det er det ingen som skjønner eller så har de tolka feil eller det var den andre slags islam eller kanskje ikke islam i det hele tatt. Sikkert kultur og dessuten er det ikke sant i det hele tatt. Puuuhhhh.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leser dessverre ikke arabisk. Men det er det andre som gjør. De har skrevet sin redegjørelse av ekteskapet mellom Muhammed og Aisha. Consummated. That`s all she wrote, bubba.

Kanskje du heller bare skal referere til teksten du mener understøtter at Muhammed fullbyrdet ekteskapet med Aysha i form av samleie. Det hadde nok klarnet opp mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Trikset med onelinere er å skrive noe treffende. Men du er totalt på jordet. Jobb litt mer med det.

Jada, du er så tøff med onelinerne dine så. Jeg har ikke noe å stille opp med der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje du heller bare skal referere til teksten du mener understøtter at Muhammed fullbyrdet ekteskapet med Aysha i form av samleie. Det hadde nok klarnet opp mye.

Jeg tror ikke det finnes en eneste tekst hvor det spesifiseres at Muhammed hadde SAMLEIE med Aisha da hun var 9 eller 10. Eller, dvs, jeg kan godt forestille meg at man kan finne lyriske fremstillinger av hvordan dette kan ha artet seg, på "Gates of Vienna" eller lignende nettressurser.

Men tilbake til mainstream: Det strekker seg ikke lenger enn til å konstatere at ekteskapet ble fullbyrdet.

Men si meg: Hvorfor tar man en kone? Hun hadde en familie. Hun trengte ikke Muhammeds omsorg eller beskyttelse. Hun hadde en familie som hun bodde hos i tre eller fire år etter at ekteskapet var avtalt, og da hun var 9 (ish) flyttet hun inn i Muhammeds hushold, hvor ekteskapet ble fullbyrdet. Så spørsmålet er: Hvorfor tar en mann en kone? For å gi henne et dukkehus og pene sko?

Endret av Mann 42
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jada, du er så tøff med onelinerne dine så. Jeg har ikke noe å stille opp med der.

Nei, du er håpløs. De suger. De suger tennisballer gjennom hageslanger.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje du heller bare skal referere til teksten du mener understøtter at Muhammed fullbyrdet ekteskapet med Aysha i form av samleie. Det hadde nok klarnet opp mye.

Her har du litt forklaring

http://www.iqskole.no/index.php?option=com_content&view=article&id=34:det-unge-ekteskapet-til-aisha-bint-abu-bakr&catid=1:artikler&Itemid=25

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var jo opplysende. Da er det kanskje håp om at vi kan slutte å diskutere akkurat den saken. Iallfall hvorvidt det skjedde slik, eller ikke. Men det er hyggelig å se at bortsett fra de aller mest tilbakestående middelaldersamfunnene som Afghanistan og stammeområdene i Nord-Pakistan, så er det per i dag vanlig at lavalderen for ekteskap ligger på 16-18 år eller deromkring, også i muslimske land. Det er bare unntaksvis at en eldre herre kan kjøpe seg en barnebrud nåtildags.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke det finnes en eneste tekst hvor det spesifiseres at Muhammed hadde SAMLEIE med Aisha da hun var 9 eller 10.

No shit, men du har jo brukt flere innlegg på å forklare at det engelske ordet "consummated" i tidligere europeisk historie var ensbetydende med samleie etc., og så er det INGEN sammenheng mellom originalteksten og en slik betydning.

Eller, dvs, jeg kan godt forestille meg at man kan finne lyriske fremstillinger av hvordan dette kan ha artet seg, på "Gates of Vienna" eller lignende nettressurser.

You tell me.

Men tilbake til mainstream: Det strekker seg ikke lenger enn til å konstatere at ekteskapet ble fullbyrdet.

Åpenbart ikke. Hva "fullbyrdet" måtte bety i europeisk sammenheng har null relevans for en arabisk tekst.

Men si meg: Hvorfor tar man en kone? Hun hadde en familie. Hun trengte ikke Muhammeds omsorg eller beskyttelse. Hun hadde en familie som hun bodde hos i tre eller fire år etter at ekteskapet var avtalt, og da hun var 9 (ish) flyttet hun inn i Muhammeds hushold, hvor ekteskapet ble fullbyrdet. Så spørsmålet er: Hvorfor tar en mann en kone? For å gi henne et dukkehus og pene sko?

Så du spekulerte bare altså, fordi du ikke vet hvorfor Muhammed giftet seg med Aysha. Ok, takk for den oppklaringen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

No shit, men du har jo brukt flere innlegg på å forklare at det engelske ordet "consummated" i tidligere europeisk historie var ensbetydende med samleie etc., og så er det INGEN sammenheng mellom originalteksten og en slik betydning.

Så du spekulerte bare altså, fordi du ikke vet hvorfor Muhammed giftet seg med Aysha. Ok, takk for den oppklaringen.

Dette er alt sammen veldig fornøyelig.

Du har ikke svart på spørsmålet mitt.

Hvorfor tar en mann en kone?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...