Gå til innhold

Er islamofobi en sykdom?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det mange ikke er klar over, er at dette begrepet oppsto i kjølvannet den islamske revolusjon i Iran i 1979. Ayatollah Khomeini og hans våpendragere oppfant dette uttrykket i 1980 for å kunne slå hardt og effektivt ned på opposisjonelle ved å sykeliggjøre dem.

Det er også verdt å merke seg at islamistene ( som bare er et annet ord for muslimer som følger koranen bokstavtro, også kalt radikale ) hadde naive sosialister i universitetsmiljøet som allierte før de kom til makten. Ca. 2 år etter revolusjonen, altså i 1981, begynte man å utradere disse nyttige idioter som hadde løpt islamistenes ærend. De ble rett og slett hengt til tørk i diverse lyktestolper, som skrekk og advarsel til de som ikke bekjente seg til Islam.

Ayatollah Khomeni fulgte altså oppskriften til Adolf Hitler. På tredvetallet grunnla han SA, SturmAbteilung. Bøller som stort sett var arbeidsledig ungdom. Disse fikk en uniform, litt penger, og rettigheter til å herje fritt overfor jøder og andre nazistene ikke likte. En gang etter krigsutbruddet ( er usikker her på dato ) ble SA stemplet som forrædere og skutt hvor enn man fant dem. De visste rett og slett for mye, og kunne slik sett ødelegge for Goebbels propagandamaskineri.

Hvor mange ganger har du tenkt å poste dette innlegget?

Vi HAR lest det noen ganger nå.

Jeg kan ikke se at det underbygger påstanden om at "dissidenter" låses inne fordi de er "islamofobe".

Og eksessene og overgrepene i 30-åras tyskland eller i Iran etter den islamske revolusjonen, har ingen som helst relevans for hverken rettsvesen eller psykiatri i Norge.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Grønnblomst

Det må være lov å være uenig i andres synspunkter uten å bli beskyldt for å ha en fobi, eller være rasist.

Endret av Grønnblomst
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må være lov å være uenig i andres synspunkter uten å bli beskyldt for å ha en fobi, eller være rassist.

*rasist* !

Denne feilstavingen er tydeligvis veldig smittsom!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grønnblomst

*rasist* !

Denne feilstavingen er tydeligvis veldig smittsom!

jepp. et lite ekstra tastetrykk er alt som skal til. Sånn da var det fiksa :lur:

Endret av Grønnblomst
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Islamofobi-begrepet blir mye misbukt.

Ayatollah Khomeni fulgte altså oppskriften til Adolf Hitler. På tredvetallet grunnla han SA, SturmAbteilung. Bøller som stort sett var arbeidsledig ungdom. Disse fikk en uniform, litt penger, og rettigheter til å herje fritt overfor jøder og andre nazistene ikke likte.

Blitz = Det nye SA og høyreofobi den nye jødekonspirasjonen.

22/7 blir å minne for mye om Reichstag. Skumle tider vi går i møte synes jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror at du må lære deg å skille mellom retoriske knep og diagnoser.

Islamofobi er et retorisk knep, ikke en diagnose.

Jeg tror du skal lete ganske lenge i både fenglser og sykehus hvis du er på jakt etter ellers friske "dissidenter" og islamkritikere som er tvangsinnlagt, uansett diagnose.

Wow, du har virkelig vondt for å forholde deg til andres meninger du. Selv etter å ha blitt korrigert én gang, insisterer du fremdeles på at det du gjerne ville skulle stå skrevet var det som faktisk stod skrevet.

For det første så tror jeg ikke vi har noe som kan kalles dissidenter i dette landet, ettersom vi har et demokratisk system

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest average uryouri

Nå kom dette tvilsomme høyreorienterte disse-ordet igjen "kulturmarxismen"

Å retorisk bruke sykeliggjørende betegnelser på sine motstandere er en helt vanlig litt råtten debatt-teknikk som brukes uavhengig av politisk ståsted.

Det er ikke sykeliggjørende å referere til en ideologi.

99,9 % av de som bruker slik råtten retorikk har neppe studert Marx sine skrifter om kultur.

Marx sine skrifter er ikke så relevant.

Jeg har heller ikke studert Marx, så jeg forstår virkerlig ikke hva du prater om.

Jeg gjetter at "kulturmarxisme" egentlig er et ord som stiller i samme klasse som "islamofob", og meningen er å framstille sin motstander som syk i hodet.

Det er naturlig når du ikke vet hva du prater om.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vikingene var f.eks ganske sikkert strafferettslig tilregnelige sett ut ifra dagens standard. De levde imidlertid i en tid og i et område hvor det var helt vanlig å oppføre seg som barbarer. ;)

Det var krig mellom kristne og paganister da ;)

anti-jihadistene

Hvem er dette?

Finnes de virkeligheta? Eller bare nok et hatefullt påfunn? :roll:

Endret av Norna
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må være lov å være uenig i andres synspunkter uten å bli beskyldt for å ha en fobi, eller være rasist.

Rasistbegrepet har blitt ødelagt helt av sosialistene, nå fobi... :snurt:

De er ikke det spor bedre enn nasjonalsosialistene etter mitt syn.

Om folk nå har fobi på ordentlig, så trenger de hjelp og støtte, ikke demonisering.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grønnblomst

Sist jeg sjekket var "islamofobi" et retorisk triks for å få det til å virke tvilsomt å kritisere islam og muslimer.

:5:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke hvorfor er det så galt å si at:

-folk er forskjellige,

-det er absolutt normalt å omgås med de man liker best og unngå å omgås med de man syns ikke har plass i livet hans eller hennes,

-man kan kritisere ting man er uenig i,

-man trenger ikke å bli enig med alt, bare for å være snill og grei,

-man foretrekker å leve i en verden man kjenner med verdier man har oppvokst med,

-langt fra alt nye kulturer innfører i et land, er positivt,

-osv, osv...

Hvorfor skal man bli stemplet som noe i det hele tatt? Hva skjedde med toleransen og ytringsfriheten? Hvis prisen jeg må betale for å si min mening er å bli kalt for rasist, islamofob eller annet, da betaler jeg gjerne, men beholder synspunktene mine og min selvrespekt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke sykeliggjørende å referere til en ideologi.

Er kulturmarxismen en ideologi?

Har du i såfall en link til disse som utgir seg for å være kulturmarxister?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er kulturmarxismen en ideologi?

Har du i såfall en link til disse som utgir seg for å være kulturmarxister?

1. Marxister er marxister, uavhengig av hva de kaller seg. At noen ikke ønsker merkelappen "marxist", burde ikke være vanskelig å se.

2. Ikke alt i verden kan bevises med internettlenker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Islamofobi" er et herskebegrep beregnet på å diskreditere kritikere av forskjellige kulturuttrykk fra den muslimske verden og bekymring for den demografiske utvikling i Europa.

Dessverre så har begrepet en viss grad av sting idet det ligger noe sannhet i det. Den bekymring og frykt for utviklingen gir seg dessverre ofte utslag i et forfeilet fiendebilde og en uriktig demonisering av mennesker med muslimsk bakgrunn. Betrakteren inntar offerrollen og ser seg personlig angrepet av de fremmede uten å se det spillet og planen bak denne utviklingen. Den enkelte innvandrer er en uvitende brikke brukt som en trojansk hest i globalistenes spill for å redusere verden til en kontrollerbar størrelse der ingen samlet motstand mot deres menneskefiendtlige politikk kan mønstres, fordi det ikke lenger eksisterer noen folkelig enhet noe sted, kun balkaniserte territorier preget av frykt og sosial uro.

Fienden er, som den til alle tider har vært, de internasjonale kapitalkrefter og deres lydige lakeier og folkeforrædere!

http://www.youtube.com/watch?v=rSFiMcmpMnA&feature=player_embedded

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det synes klart at etter dagens konklusjon at det åpnes opp for at islamofobi rett og slett er en medisinsk diagnose? Kan dette åpne opp for at andre også blir innlagt på psykiatrisk slik som alle de som er nevnt i manifestet og som Breivik er enige med?

Islamfobi er nok bare et ord som muslimene har satt på de som har evnen til å tenke selv, og som følger med i hva disse bedriver, og gir uttrykk for hva de synes om det.

Å være motstander av islam, er å ha en normal og menneskelig tankegang.

Islamistene er ikke interessert i å leve et liv i fred med andre. De skal kjempe til de har overvunnet hele verden, derfor dreper de også tusenvis av muslimer som ikke vil følge med i deres vanvittige ideologi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Satanofobi og hekseofobi er faktisk farlig. Brennes hekser mange steder.

Islamofobi er sånn som tegnere og enkelte kvinner kan få etter drapsforsøk tror jeg.

snl.no:

Nei, de har en høyst reell frykt, basert på faktisk erfaring. Men du prøvde kanskje å være morsom?

snl.no:

Uttale: fobˈi

Etymologi: av gr. 'skrekk, angst'

fobi, angst for og unngåelse av situasjoner, naturfenomener, gjenstander eller dyr. Det er en form for frykt som er overdreven i forhold til situasjonen, ikke minsker ved fornuftige forklaringer og overtalelser, er utenfor viljemessig kontroll og som fører til unngåelse av den fryktede situasjonen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Islamofobi" er et herskebegrep beregnet på å diskreditere kritikere av forskjellige kulturuttrykk fra den muslimske verden og bekymring for den demografiske utvikling i Europa.

Dessverre så har begrepet en viss grad av sting idet det ligger noe sannhet i det. Den bekymring og frykt for utviklingen gir seg dessverre ofte utslag i et forfeilet fiendebilde og en uriktig demonisering av mennesker med muslimsk bakgrunn. Betrakteren inntar offerrollen og ser seg personlig angrepet av de fremmede uten å se det spillet og planen bak denne utviklingen. Den enkelte innvandrer er en uvitende brikke brukt som en trojansk hest i globalistenes spill for å redusere verden til en kontrollerbar størrelse der ingen samlet motstand mot deres menneskefiendtlige politikk kan mønstres, fordi det ikke lenger eksisterer noen folkelig enhet noe sted, kun balkaniserte territorier preget av frykt og sosial uro.

Fienden er, som den til alle tider har vært, de internasjonale kapitalkrefter og deres lydige lakeier og folkeforrædere!

http://www.youtube.com/watch?v=rSFiMcmpMnA&feature=player_embedded

Sensitive og barn burde ikke se den videoen. :filer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, de har en høyst reell frykt, basert på faktisk erfaring. Men du prøvde kanskje å være morsom?

Hva mener du? At Islamofobi er tøv? Jeg foreslo at tegnere kunne få det etter terror.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...