Gå til innhold

Er islamofobi en sykdom?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

I følge venstresiden er dette en alvorlig sykdom.

Det mange ikke er klar over, er at dette begrepet oppsto i kjølvannet den islamske revolusjon i Iran i 1979. Ayatollah Khomeini og hans våpendragere oppfant dette uttrykket i 1980 for å kunne slå hardt og effektivt ned på opposisjonelle ved å sykeliggjøre dem.

Det er også verdt å merke seg at islamistene ( som bare er et annet ord for muslimer som følger koranen bokstavtro, også kalt radikale ) hadde naive sosialister i universitetsmiljøet som allierte før de kom til makten. Ca. 2 år etter revolusjonen, altså i 1981, begynte man å utradere disse nyttige idioter som hadde løpt islamistenes ærend. De ble rett og slett hengt til tørk i diverse lyktestolper, som skrekk og advarsel til de som ikke bekjente seg til Islam.

Ayatollah Khomeni fulgte altså oppskriften til Adolf Hitler. På tredvetallet grunnla han SA, SturmAbteilung. Bøller som stort sett var arbeidsledig ungdom. Disse fikk en uniform, litt penger, og rettigheter til å herje fritt overfor jøder og andre nazistene ikke likte. En gang etter krigsutbruddet ( er usikker her på dato ) ble SA stemplet som forrædere og skutt hvor enn man fant dem. De visste rett og slett for mye, og kunne slik sett ødelegge for Goebbels propagandamaskineri.

Vi sperrer inne folk i dette landet som setter fokus på problemer. I stedet for å løse problemet, sperrer man inne varsleren på psykiatrisk avdeling sykehus, skjermet avdeling.

Juklerød-saken er et godt eksempel. Arnold Juklerød ble sperret inne i 25 år fordi han påpekte korrupsjon i forbindelse med nedleggelse av en skole. Norge er landet der ytringsfrihet er for de politisk korrekte.

Anbefaler å lese Juklerød-saken.

http://www.oslo.net/historie/MB/utg/9605/teaser/1.html

Juklerød fikk en diagnose på urettmessig grunnlag.

Selv etter at ha ble utskrevet, fikk han ikke opphevet denne diagnosen. Noe svært mange mener at han burde. Særlig ettersom "kverulant-paranoia" ikke egentlig er en diagnose. Dvs, den er ikke beskrevet i faglitteratur, og mangler en hver faglig validering. Til forskjell fra de diagnosene som inngår i de internasjonale diagnosesystemene, som har kriterier, en faglig begrunnelse, og et forskningsmessig grunnlag. Noen mer enn andre, men det er en sak for seg.

Hva er relevansen av dette i fht Breiviks diagnose?

Det var ikke "psykiatrien" som klistret en merkelapp i panna på Juklerød, det var et par helt konkrete mennesker som gjorde det. Og om deres faglige vurderingsevne sviktet, så betyr ikke det at alle psykiatere over alt og til alle tider, tar feil i alt de sier.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Å stemple politiske opponenter som syke, er vanlig i kulturmarxismen, den gang som nå. Den gangen snakket man om ting som 'Den Autoritære Personlighet' og utviklet ulike psykoanalytiske tester som skulle avsløre om en person var fascist eller høyreekstremist. Idag er fenomenet mer subtilt, og den oppkonstruerte vitenskapen man brukte er lagt på hylla. Det er likevel lett å få øye på fenomenet i uttrykk som "islamofob", "homofob", "fremmedfrykt", "konspirasjonsteoretiker", "Islam-hater" osv. osv. De er alle merkelapper som brukes for å få det til å virke som om motparten har noe alvorlig galt ved seg, at hans meninger er utslag av følelser eller at han er syk og at hans meninger eller tanker bare er vrangforestillinger som ikke skal lyttes til. Kulturmarxismens suksess skyldes i stor grad denne formen for hersketeknikk.

Nå kom dette tvilsomme høyreorienterte disse-ordet igjen "kulturmarxismen"

Å retorisk bruke sykeliggjørende betegnelser på sine motstandere er en helt vanlig litt råtten debatt-teknikk som brukes uavhengig av politisk ståsted.

99,9 % av de som bruker slik råtten retorikk har neppe studert Marx sine skrifter om kultur. Jeg har heller ikke studert Marx, så jeg forstår virkerlig ikke hva du prater om.

Jeg gjetter at "kulturmarxisme" egentlig er et ord som stiller i samme klasse som "islamofob", og meningen er å framstille sin motstander som syk i hodet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ayatollah Khomeni fulgte altså oppskriften til Adolf Hitler. På tredvetallet grunnla han SA, SturmAbteilung. Bøller som stort sett var arbeidsledig ungdom. Disse fikk en uniform, litt penger, og rettigheter til å herje fritt overfor jøder og andre nazistene ikke likte. En gang etter krigsutbruddet ( er usikker her på dato ) ble SA stemplet som forrædere og skutt hvor enn man fant dem. De visste rett og slett for mye, og kunne slik sett ødelegge for Goebbels propagandamaskineri.

Disse myrderiene av Hitlers egne tror jeg egentlig var en kopi av Stalins Moskvaprosser. Hitler og Stalin var egentlig veldig like, og de visste pga av etteretning ganske godt hva den andre gjorde, og de kopierte hverandre ganske mye. Om Hitlers prosesser er kopi av Moskvaprosessene eller motsatt er jeg ikke helt sikker på.

Disse drapene var vel først og fremst avskyting av potensielt rivaliserende krefter, tror jeg.

Endret av I Grosny
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde jeg hadde hørt det meste her inne, men det tar tydeligvis aldri slutt.

Jeg håper da virkelig ingen tror at islamofobi i seg selv er årsaken til at ABB er blitt erklært strafferettslig utilregnelig?? :rulle:

Han kunne jo ha hengt seg opp i hva som helst! Islamofobien er tilfeldigvis det han landet på, der han satt med det syke sinnet sitt.

Dette var den siste bekreftelsen jeg trengte på at KG er et sted det ikke går an å diskutere seriøst. Til det finnes det altfor mange ignorante, naive, kunnskapsløse, forstokkede mennesker her. Pinlig!

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var den siste bekreftelsen jeg trengte på at KG er et sted det ikke går an å diskutere seriøst. Til det finnes det altfor mange ignorante, naive, kunnskapsløse, forstokkede mennesker her. Pinlig!

Det er mange folk her som skriver mye rart, men jeg finner mange seriøse debattanter her også. På Aktuelle saker så har jeg sett mye bra fra Mann 42, gjest Apis, og Sebastianen, for å nevne noen.

Og på Samliv og Relasjoner er nivået enda høyere, med Jalp, Havbris og mange , mange, det står respekt av. Det som er kulest på Samliv og relasjoner er at folk er ærlige, og de driver ikke å legger diagnoser og skjeive meninger i munnen på hverandre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mange folk her som skriver mye rart, men jeg finner mange seriøse debattanter her også. På Aktuelle saker så har jeg sett mye bra fra Mann 42, gjest Apis, og Sebastianen, for å nevne noen.

Og på Samliv og Relasjoner er nivået enda høyere, med Jalp, Havbris og mange , mange, det står respekt av. Det som er kulest på Samliv og relasjoner er at folk er ærlige, og de driver ikke å legger diagnoser og skjeive meninger i munnen på hverandre.

Ja, enig i at det er lyspunkter, men de drukner dessverre ofte i all søpla.

Jeg tror ikke den jevne KG'er er bygget for den type debatt som foregår på Aktuelle saker. Det blir bare en graut av usannsynlig pinlige og idiotiske påstander og argumenter.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg trodde jeg hadde hørt det meste her inne, men det tar tydeligvis aldri slutt.

Jeg håper da virkelig ingen tror at islamofobi i seg selv er årsaken til at ABB er blitt erklært strafferettslig utilregnelig?? :rulle:

Han kunne jo ha hengt seg opp i hva som helst! Islamofobien er tilfeldigvis det han landet på, der han satt med det syke sinnet sitt.

Dette var den siste bekreftelsen jeg trengte på at KG er et sted det ikke går an å diskutere seriøst. Til det finnes det altfor mange ignorante, naive, kunnskapsløse, forstokkede mennesker her. Pinlig!

Slik det fremstår, så skulle bin Laden og røde arme fraksjon bli sendt til psykiatrisk sykehus. Al Quaida er en sak for helsevesenet.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slik det fremstår, så skulle bin Laden og røde arme fraksjon bli sendt til psykiatrisk sykehus. Al Quaida er en sak for helsevesenet.

Jeg synes det er litt trist at du mener ABB og bin Laden er sammenlignbare. Bin Laden er vokst opp med fundamentalisme, i et område som utviklingsmessig og intellektuelt ligger lysår bak oss.

Vikingene var f.eks ganske sikkert strafferettslig tilregnelige sett ut ifra dagens standard. De levde imidlertid i en tid og i et område hvor det var helt vanlig å oppføre seg som barbarer. ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er litt trist at du mener ABB og bin Laden er sammenlignbare. Bin Laden er vokst opp med fundamentalisme, i et område som utviklingsmessig og intellektuelt ligger lysår bak oss.

Vikingene var f.eks ganske sikkert strafferettslig tilregnelige sett ut ifra dagens standard. De levde imidlertid i en tid og i et område hvor det var helt vanlig å oppføre seg som barbarer. ;)

Bin Laden kan oppfattes som å stå i samme tradisjon som Hitler, Breivik og Stalin. Den tradisjonen der man dreper for å oppnå egne mål. Det er vel humanismens rake motsetning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er litt trist at du mener ABB og bin Laden er sammenlignbare. Bin Laden er vokst opp med fundamentalisme, i et område som utviklingsmessig og intellektuelt ligger lysår bak oss.

Vikingene var f.eks ganske sikkert strafferettslig tilregnelige sett ut ifra dagens standard. De levde imidlertid i en tid og i et område hvor det var helt vanlig å oppføre seg som barbarer. ;)

At han er vokst opp med ekstreme meninger er da ikke noe argument for at han ikke er paranoid schizofren? Han har jo akkurat de samme symptomene som Breivik, og hva med alle andre muslimske terrorister, mange av dem er vokst opp i vesten også. Vi har også hatt mange venstreekstreme terrorister med med sitt verdensbilde og troen på seg selv som de som skal lede vei for folket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bin Laden kan oppfattes som å stå i samme tradisjon som Hitler, Breivik og Stalin. Den tradisjonen der man dreper for å oppnå egne mål. Det er vel humanismens rake motsetning.

Den eneste forskjellen mellom jihadistene og anti-jihadistene er vel av teologisk karakter. De er akkurat like forstokkede, og de skiller seg faktisk ikke så mye fra hverandre når det gjelder de langsiktige målene for samfunnet, heller.

Man vil huske at f.eks Breivik ivret for et kjønnsrollemønster som ville tatt oss minst 50 år tilbake i tid, likestillingsmessig, og en gjenreisning av den katolske kirkens autorietet som samfunnsmakt. Og det ligger også i hans, og den antijihadistiske bevegelsen, den samme totale avvisningen av demokratiet.

Akkurat som jihadistene, vil anti-jihadistene "redde samfunnet" fra seg selv.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AP-velger

Juklerød fikk en diagnose på urettmessig grunnlag.

Selv etter at ha ble utskrevet, fikk han ikke opphevet denne diagnosen. Noe svært mange mener at han burde. Særlig ettersom "kverulant-paranoia" ikke egentlig er en diagnose. Dvs, den er ikke beskrevet i faglitteratur, og mangler en hver faglig validering. Til forskjell fra de diagnosene som inngår i de internasjonale diagnosesystemene, som har kriterier, en faglig begrunnelse, og et forskningsmessig grunnlag. Noen mer enn andre, men det er en sak for seg.

Hva er relevansen av dette i fht Breiviks diagnose?

Det var ikke "psykiatrien" som klistret en merkelapp i panna på Juklerød, det var et par helt konkrete mennesker som gjorde det. Og om deres faglige vurderingsevne sviktet, så betyr ikke det at alle psykiatere over alt og til alle tider, tar feil i alt de sier.

Dette var en kommntar fra meg ang. at man ikke sperrer inne mennesker med "feil" meninger her i landet. Og således hvorvidt vi har reell ytringsfrihet eller ei. Saken jeg ville belyse, er at særlig venstresiden her i landet har slukt islamistenes propaganda vedrørende det faktum at etter 1981 ble opposisjonelle i Iran kalt islamofober. Likeledes har vi videreført praksisen med å sperre inne folk med gale meninger på psykiatrisk avd. i Norge, under dekke av (falske) diagnoser.

Jeg har selv vært offer for dette, og holder på og forberede erstatningssak mot staten etter at de ødela livet mitt for ti år siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det synes klart at etter dagens konklusjon at det åpnes opp for at islamofobi rett og slett er en medisinsk diagnose? Kan dette åpne opp for at andre også blir innlagt på psykiatrisk slik som alle de som er nevnt i manifestet og som Breivik er enige med?

Bare vis du i tillegg til å lide av islamofobi. Bomber et regjeringskvartal, dreper 77 mennesker, Ser på deg selv som den neste lederen i norge og på sikt i europa og vil drive avl på nordmenn i reservater.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

At han er vokst opp med ekstreme meninger er da ikke noe argument for at han ikke er paranoid schizofren? Han har jo akkurat de samme symptomene som Breivik, og hva med alle andre muslimske terrorister, mange av dem er vokst opp i vesten også. Vi har også hatt mange venstreekstreme terrorister med med sitt verdensbilde og troen på seg selv som de som skal lede vei for folket.

Hva vet du om symptomene til bin Laden? Jeg kan være enig med deg i at antakelig er det mange avvikende personligheter blant terroristene, men la oss ikke begynne å finne opp "fakta". Bin Laden har aldri noen gang vært underkastet en judisiell observasjon, og kommer, av naturlige grunner, ikke til å bli det, heller.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare vis du i tillegg til å lide av islamofobi. Bomber et regjeringskvartal, dreper 77 mennesker, Ser på deg selv som den neste lederen i norge og på sikt i europa og vil drive avl på nordmenn i reservater.

Jaha, så du mener altså at islamofobi generelt en sinnslidelse? Det handler bare om terrorbruk om det skal føre til tvansinnleggelse? Du vil legge inn muslimske terrorister på psykiatrisk også da? Vi har jo en annen muslimsk terrorrettsak gående i Norge. Hva med disse som kjemper for Allah og skal rett til paradis med 72 jomfruer? Kan du utdype det med "avl på nordmenn i reservater"? En setning holder ikke for å beskrive noe slikt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AP-velger

Bare vis du i tillegg til å lide av islamofobi. Bomber et regjeringskvartal, dreper 77 mennesker, Ser på deg selv som den neste lederen i norge og på sikt i europa og vil drive avl på nordmenn i reservater.

Hva er så islamofobi ?

Det mange ikke er klar over, er at dette begrepet oppsto i kjølvannet den islamske revolusjon i Iran i 1979. Ayatollah Khomeini og hans våpendragere oppfant dette uttrykket i 1980 for å kunne slå hardt og effektivt ned på opposisjonelle ved å sykeliggjøre dem.

Det er også verdt å merke seg at islamistene ( som bare er et annet ord for muslimer som følger koranen bokstavtro, også kalt radikale ) hadde naive sosialister i universitetsmiljøet som allierte før de kom til makten. Ca. 2 år etter revolusjonen, altså i 1981, begynte man å utradere disse nyttige idioter som hadde løpt islamistenes ærend. De ble rett og slett hengt til tørk i diverse lyktestolper, som skrekk og advarsel til de som ikke bekjente seg til Islam.

Ayatollah Khomeni fulgte altså oppskriften til Adolf Hitler. På tredvetallet grunnla han SA, SturmAbteilung. Bøller som stort sett var arbeidsledig ungdom. Disse fikk en uniform, litt penger, og rettigheter til å herje fritt overfor jøder og andre nazistene ikke likte. En gang etter krigsutbruddet ( er usikker her på dato ) ble SA stemplet som forrædere og skutt hvor enn man fant dem. De visste rett og slett for mye, og kunne slik sett ødelegge for Goebbels propagandamaskineri.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hva vet du om symptomene til bin Laden? Jeg kan være enig med deg i at antakelig er det mange avvikende personligheter blant terroristene, men la oss ikke begynne å finne opp "fakta". Bin Laden har aldri noen gang vært underkastet en judisiell observasjon, og kommer, av naturlige grunner, ikke til å bli det, heller.

Ja, amerikanerne dreper. Vi legger dem inn på psykiatrisk. Er vel kanskje et resultat av ulike samfunnsbehov. Amerikanerne har jo bruk for krigspåskudd. Norge har andre behov.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva vet du om symptomene til bin Laden? Jeg kan være enig med deg i at antakelig er det mange avvikende personligheter blant terroristene, men la oss ikke begynne å finne opp "fakta". Bin Laden har aldri noen gang vært underkastet en judisiell observasjon, og kommer, av naturlige grunner, ikke til å bli det, heller.

Ja, amerikanerne dreper. Vi legger dem inn på psykiatrisk. Er vel kanskje et resultat av ulike samfunnsbehov. Amerikanerne har jo bruk for krigspåskudd. Norge har andre behov.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det synes klart at etter dagens konklusjon at det åpnes opp for at islamofobi rett og slett er en medisinsk diagnose? Kan dette åpne opp for at andre også blir innlagt på psykiatrisk slik som alle de som er nevnt i manifestet og som Breivik er enige med?

Breivik fikk vel ikke "islamofobi" som diagnose.

Jeg har aldri hørt om denne diagnosen, og kjenner bare ordet som ett retorisk verktøy, for å rakke ned på de som misliker islamistisk kultur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AP-velger

Breivik fikk vel ikke "islamofobi" som diagnose.

Jeg har aldri hørt om denne diagnosen, og kjenner bare ordet som ett retorisk verktøy, for å rakke ned på de som misliker islamistisk kultur.

Det mange ikke er klar over, er at dette begrepet oppsto i kjølvannet den islamske revolusjon i Iran i 1979. Ayatollah Khomeini og hans våpendragere oppfant dette uttrykket i 1980 for å kunne slå hardt og effektivt ned på opposisjonelle ved å sykeliggjøre dem.

Det er også verdt å merke seg at islamistene ( som bare er et annet ord for muslimer som følger koranen bokstavtro, også kalt radikale ) hadde naive sosialister i universitetsmiljøet som allierte før de kom til makten. Ca. 2 år etter revolusjonen, altså i 1981, begynte man å utradere disse nyttige idioter som hadde løpt islamistenes ærend. De ble rett og slett hengt til tørk i diverse lyktestolper, som skrekk og advarsel til de som ikke bekjente seg til Islam.

Ayatollah Khomeni fulgte altså oppskriften til Adolf Hitler. På tredvetallet grunnla han SA, SturmAbteilung. Bøller som stort sett var arbeidsledig ungdom. Disse fikk en uniform, litt penger, og rettigheter til å herje fritt overfor jøder og andre nazistene ikke likte. En gang etter krigsutbruddet ( er usikker her på dato ) ble SA stemplet som forrædere og skutt hvor enn man fant dem. De visste rett og slett for mye, og kunne slik sett ødelegge for Goebbels propagandamaskineri.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...