Gå til innhold

Hva slags mennesker ser du ned på?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg ser nok litt ned på gjennomført "harry" folk. Altså folk som f.eks. hører på danseband, er lite interessert i verden omkring seg, drikker kun hjemmebrent på fest, gutta har gullkjeder om halsen, FrP er det eneste partiet av interesse, foreldre drikker seg drita med barna, Sverigeturer for å kjøpe billig røyk og cola er et must. Eh, vet ikke om jeg får fram stereotypen slik jeg har den i hodet. Poenget er i hvert fall at slike type mennesker fort (litt for fort?) blir avskrevet som dumme og lite oppvakte av meg, både bevisst og ubevisst.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ser ned på mennesker som misbruker sin makt mot andre som er svakere enn dem selv.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg prøver å ikke se ned på så mange men gjør det nok likevel:

Folk som får veldig mange barn

Alenemødre med flere barn med ulike menn

Folk som lukter røyk

Folk som røyker på bussholdeplassen

Folk som er sure OG dumme, som tygger tyggegummi og har et tomt ansiktsuttrykk og virker late

Folk som bare klager, stemmer Frp og drar til Sverige for å kjøpe billig mat

Folk som har kastet seg på lavkarbo-bølgen

Folk som driter i miljøet

Folk i trenings- og sportsklær på kjøpesenteret

Folk som snakker for høyt

Folk som ikke har empati med andre mennesker og med dyr

Folk som grabber til seg så mye de kan av noe med en gang det er gratis

Folk med for mye sminke, menn med striper og for mye gele i håret, for mye solarium og brunkrem, bleika hår, extensions

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser nok litt ned på gjennomført "harry" folk. Altså folk som f.eks. hører på danseband, er lite interessert i verden omkring seg, drikker kun hjemmebrent på fest, gutta har gullkjeder om halsen, FrP er det eneste partiet av interesse, foreldre drikker seg drita med barna, Sverigeturer for å kjøpe billig røyk og cola er et must. Eh, vet ikke om jeg får fram stereotypen slik jeg har den i hodet. Poenget er i hvert fall at slike type mennesker fort (litt for fort?) blir avskrevet som dumme og lite oppvakte av meg, både bevisst og ubevisst.

Dette, herregud.

Pluss:

-Folk som skal tøffe seg så veldig. Tenker på slike pakistanere med Lacoste og gele i håret som går rundt og tror de eier verden og kan gjøre hva de vil.

- Gutta med enorme biceps, rosa tanktop og Ed Hardy klær. Jersey Shore typen.

- Nyrike tullinger som konstant er ute etter å vise at de har penger og streber etter å leve et "overklasse-liv" slik de ser det for seg med dyr champagne og resturantbesøk hver kveld.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg ser ned på katter c:

Skjønner jeg godt. De fleste katter er ganske lav.

Ser også ned på katten min selv om han er ganske svær til katt å være.

Han pleier også å se opp på meg, i alle fall når han er sulten eller vil ut.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ser ned på pakkis ungdommer som står i små gjenger utfor 7/11 nede på Oslo S tbane å roper til kompisene som står 20 meter unna. DIMIITRIII, ALIII, D HVA SKKJER A MAN;KOM HIT; OK JEG RINGE DEG: JADA MANN JEG VI SNAKKES:bla bla.

Du har sikkert sett og hørt de du også. :blink:

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Mennesker som parkerer på handicap parkeringer

- Mennesker som bruker ekte pels

- Mennesker som kaster bosset (søppel) ut av bilvinduet istedenfor å ta det med hjem i bosset.

- Egoistiske mennesker som kun tenker på seg selv (som parkeringen f.eks.)

Edit: Mennesker/maskiner som skriver inn reklame for medisiner på KG

Like A Drug Queens , buy propecia no prescription Some side effects of this medication include but are not limited to: impotence, abnormal ejaculation, decreased ejaculatory volume, abnormal sexual function, gynecomastia, and erectile dysfunction. "fjernet link" - cheapest propecia
Endret av Pixtive
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Mennesker som parkerer på handicap parkeringer

- Mennesker som bruker ekte pels

- Mennesker som kaster bosset (søppel) ut av bilvinduet istedenfor å ta det med hjem i bosset.

- Egoistiske mennesker som kun tenker på seg selv (som parkeringen f.eks.)

Edit: Mennesker/maskiner som skriver inn reklame for medisiner på KG

Jeg har pels.

Det er pelskrage på jakken min som er ekte, merket jeg har kjøpt den fra bruker overkjørte dyr (roadkill ja) i produksjonen sin, altså dyr som allerede er døde og som ellers ikke ville blitt brukt til annet enn lim/kremert. Er dette også feil? Jeg har jo tatt et aktivt valg mot å bruke pels fra pelsfarmer, men har likevel pels. Håper andre pelsmotstandere er istand til å skilne mellom disse tingene og ikke bare løper rundt og hater/kaster maling på alle som har pels. I mange klima er pels omtrent det eneste som varmer, jf samene som fortsatt går med skaller da cherrox ikke akkurat gjør samme nytten :) Her snakker vi om å ta i bruk HELE dyret når det vel slaktes.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har pels.

Det er pelskrage på jakken min som er ekte, merket jeg har kjøpt den fra bruker overkjørte dyr (roadkill ja) i produksjonen sin, altså dyr som allerede er døde og som ellers ikke ville blitt brukt til annet enn lim/kremert. Er dette også feil? Jeg har jo tatt et aktivt valg mot å bruke pels fra pelsfarmer, men har likevel pels. Håper andre pelsmotstandere er istand til å skilne mellom disse tingene og ikke bare løper rundt og hater/kaster maling på alle som har pels. I mange klima er pels omtrent det eneste som varmer, jf samene som fortsatt går med skaller da cherrox ikke akkurat gjør samme nytten :) Her snakker vi om å ta i bruk HELE dyret når det vel slaktes.

Ja, når jeg kjenner historien bak pelsen din så ser jeg ikke ned på det. Samtidig synes jeg man skal unngå pels hvis man kan det, for når man bruker pels reklamerer man jo på en måte for det også. Og jo flere som går med pels, jo mer legitimt og vanlig blir det, og så kommer billigkjedene inn med sin pels der bakgrunnen ikke er like etisk som til pelsen din.

Greit at urbefolkning og de som bor i 40 minus kanskje trenger pels, men de fleste steder i Norge trenger man strengt tatt ikke det ...:)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, når jeg kjenner historien bak pelsen din så ser jeg ikke ned på det. Samtidig synes jeg man skal unngå pels hvis man kan det, for når man bruker pels reklamerer man jo på en måte for det også. Og jo flere som går med pels, jo mer legitimt og vanlig blir det, og så kommer billigkjedene inn med sin pels der bakgrunnen ikke er like etisk som til pelsen din.

Greit at urbefolkning og de som bor i 40 minus kanskje trenger pels, men de fleste steder i Norge trenger man strengt tatt ikke det ...:)

Jeg er enig i at man kan unngå pels for å slippe å gjøre det til en motegreie, jeg hadde faktisk ikke tenkt på det på den måten. On that note kunne jeg absolutt ALDRI tenke meg å eie en hel pelskåpe eller noe som er laget av farmdyr osv. - likevel innrømmer jeg at jeg er såpass forfengelig at jeg skiller på det slik som jeg skrev, at visse typer pels er "ok" mens andre ikke er det, jeg synes jo nemlig at pels (ihvertfall pelskrage) er veldig fint. Jeg kommer til å styre unna pels i fremtiden også, selv om jeg synes det er estetisk pent, men beholder nok den ene jakken min og håper ingen kommenterer det irl :lete:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har pels.

Det er pelskrage på jakken min som er ekte, merket jeg har kjøpt den fra bruker overkjørte dyr (roadkill ja) i produksjonen sin, altså dyr som allerede er døde og som ellers ikke ville blitt brukt til annet enn lim/kremert. Er dette også feil? Jeg har jo tatt et aktivt valg mot å bruke pels fra pelsfarmer, men har likevel pels. Håper andre pelsmotstandere er istand til å skilne mellom disse tingene og ikke bare løper rundt og hater/kaster maling på alle som har pels. I mange klima er pels omtrent det eneste som varmer, jf samene som fortsatt går med skaller da cherrox ikke akkurat gjør samme nytten :) Her snakker vi om å ta i bruk HELE dyret når det vel slaktes.

La meg reformulere meg.

- Mennesker som bruker pels som stammer fra pelsdyr som kun lever for å gi oss mennesker pels å gå med. (Som oftest lever i særdeles småe bur). Gjør forøvrig høner som legger egg og...

Med andre ord, den type pels du har vil nok eg ikke ha problem med, saken er derimot at det er vanskelig for en utenforstående å vite dette.

Har selv en jakke som eg fikk til jul der eg tror det er pels på. (Usikker på om den er ekte eller fake da det stod særdeles lite om det på den...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor er ser noen folk ned på foereldre som kaller ungene sine for leah, leander, lukcas, leo og ligende? syns det er tragisk. er det fordi de ikke er norske? det er jo bare fint med noe som er litt anderledes! enn hvis alle skulle ha kjedelige navn som "Stian" lissom?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener det ikke vondt men jeg ser ned på blondiner da jeg har hatt dårlige opplevelser med dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hvorfor er ser noen folk ned på foereldre som kaller ungene sine for leah, leander, lukcas, leo og ligende? syns det er tragisk. er det fordi de ikke er norske? det er jo bare fint med noe som er litt anderledes! enn hvis alle skulle ha kjedelige navn som "Stian" lissom?

Jeg ser ikke ned på noen av delene, men idag er det vel ganske mange som kaller barna sine for de navnene du ramser opp, så såå uvanlig er det jo ikke :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er ser noen folk ned på foereldre som kaller ungene sine for leah, leander, lukcas, leo og ligende? syns det er tragisk. er det fordi de ikke er norske? det er jo bare fint med noe som er litt anderledes! enn hvis alle skulle ha kjedelige navn som "Stian" lissom?

Jeg ser ned på det fordi jeg forbinder det med whitetrash-kulturen i USA, og jeg mener det er veldig svakt og barnslig fra foreldrene sin side å følge "mote" når det gjelder noe så stort som navn. "Kjedelige navn som Stian lissom" viser jo bare hvor dumt det der. Siden når kom begrepet "kjedelig- og spennende" inn i navne-verden?

Jeg skjønner ikke hvorfor man skal gi et helnorskt barn et navn som ikke passer i det hele tatt, og i svært mange tilfeller så er det et navn som er populært hos lavtutdannede amerikanere som lever livet ved å sitte i en hvit utestol dagen lang. For meg så er foreldre som gir slike navn synonymt med harry.

Når jeg tenker meg om så ser jeg forøvrig ned på bruken av ass og lissom.

Endret av Sails
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei, jeg jobber på en kjent og travel coffeeshop, å jeg møter MANGE forskjellige mennesker hver dag. Og det er flere ting som jeg stusser ofte på..

-Sånn, badass store folk, som kjøper isfrappe(isbiter, ekspresso, melk, vaniljeis, sirupsmak krem på toppen om man vil ha det.) Og skal ha ekstra sjokoladesaus i glasset, å ekstra vaniljeis i.

-De som betaler for kaffe, kaker, mat til over 200 kr med mastercard.

-De som kritisere at ting går litt treigt når det er full rush, folk skal ha alle typer kaffer og smoothier, inkl må jeg servere mat når jeg står alene på jobb. HENSYN takk. Takk til de som skryter av hvor flink vi er som springer rævva av oss :hoppendeglad:

-Stygt og si det men.. På vg.3 så strøyk venninna mi å ALLE norsktentamener, ble sur, kasta prøven og moved on uten og i det hele tatt gidde å se på responsen fra lærern.."jammen jeg får jo bare stryk uansett!" Strøk på eksamen og tho.

-Mobbere, uansett hva.

-Utenlanske som kommer til Norge, å gir blanke faen i vår kultur, språk, samfunn.

-Fjortiser som henger på Rutebilstasjonen i Sandnes, som er høylytte på bussen, henger med macen, eller rundt i Sandnes uten mål og mening. I tillegg så ser alle prikk like ut.

-De som er totalhekta på Justin Bieber. Sånn har bilde av han på facebook som profilbilde, skriver "I <3 justin Bieber" på wallen, i en alder der en er passert 15 år..

-De som må ty til vold

-Rosabloggere, som prøver å ha et likt liv som de i Gossip Girl.

-Heidi Alexandra Olsen!

-De som bruker korte kjoler/skjørt som en god unnskyldning til å voldta ei jente.

-Ekstreme rasister

-De som kjøper horer

-De som FORVENTER at jeg skal gå på Uni eller høgskole, når jeg er 19 år og blir sjokkert når jeg sier at jeg ikke studerer, å det er ikke min første prioitet akkurat nå.

-Folk med baggy joggebukser eller sånne bukser i et stoff, er jo joggebukseaktig men mer inntilsittende, på Kvadrat.. STYGGESTE jeg ser. :fy_fy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser som regel ikke ned på folk, men etter å ha lest "alt-jeg-lærte-av-ABB-tråden" viste det seg at jeg lett kan se ned på folk uansett. Tenke seg til!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...