Gå til innhold

Hva slags mennesker ser du ned på?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg ser ned på de som ser ned på folk med en annen politisk overbevisning enn dem selv.

Jeg er ikke 100 % enig partiprogrammet til SP, men det betyr ikke at jeg ser ned på de som stemmer SP av den grunn.

Selv om "bonde fra Indre Gokkefjord med felleskjøpcaps og traktor" er det steriotypiske SP-velgeren, så vet jeg at alle politiske partier har et vidt spenn av mennesker som sine velgere og medlemmer.

At alle som stemmer Rødt er dreads og palestinaskjerf er feil. At alle som stemmer FrP har grilldress og campingvogn er også feil.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Valiumsjunkie

Jeg ser ned på de som ser ned på folk med en annen politisk overbevisning enn dem selv.

Jeg er ikke 100 % enig partiprogrammet til SP, men det betyr ikke at jeg ser ned på de som stemmer SP av den grunn.

Selv om "bonde fra Indre Gokkefjord med felleskjøpcaps og traktor" er det steriotypiske SP-velgeren, så vet jeg at alle politiske partier har et vidt spenn av mennesker som sine velgere og medlemmer.

At alle som stemmer Rødt er dreads og palestinaskjerf er feil. At alle som stemmer FrP har grilldress og campingvogn er også feil.

I like!

Det er noe grunnleggende feil når enkelte politiske partier reklamerer med toleranse når nettopp toleransen er totalt fraværende. Selv stemmer jeg ikke FrP, men det sier seg selv at toleransen til folk ikke er i orden når de utbryter sin eder og galle rundt "FrP-folk". Det ser jeg på som lite reflektert og selvhøytidelig. Mobbefakter.

Er selvfølgelig lov til å begrunne saklig hvorfor man ikke liker f.eks. FrP, men det meste er bare oppgulp.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I like! Det er noe grunnleggende feil når enkelte politiske partier reklamerer med toleranse når nettopp toleransen er totalt fraværende. Selv stemmer jeg ikke FrP, men det sier seg selv at toleransen til folk ikke er i orden når de utbryter sin eder og galle rundt "FrP-folk". Det ser jeg på som lite reflektert og selvhøytidelig. Mobbefakter.Er selvfølgelig lov til å begrunne saklig hvorfor man ikke liker f.eks. FrP, men det meste er bare oppgulp.

Jeg har også stusset over hvorfor de som oftest skal være mest tolerante, er minst tolerange.

Man skal selfølgelig få argumentere med hvorfor man ikke stemmer på/liker et politisk parti. Men å si at "jeg ser ned på KrF-velgere", syntes jeg blir for dumt.

Å mene noen er mindre verdt fordi de mener noe annet enn deg selv, er faen så skummelt. Spesielt når man med den andre munnen snakker om likeverd, ytringsfrihet og toleranse.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

* Folk som mener de er så tolerante men som viser seg å være minst tolerante.

* De som tror de er noe på bakgrunn av hvor de bor, og som gjerne trekker frem dette, og blir sååå forbauset når de finner ut at DU bor på samme sted.

* Røyker

* Ihuga pelsmotstandere

* Disser pga legning og/eller utseende

* Kverulanter

* Folk som snakker nedlatende

* De som spiller ekstremt dumme og deilige

* Folk som aldri har lest en bok, og som gjerne liker å skryte av det (hvordan klarte de seg på skolen?)

* Folk som kjører som idioter på veiene og risikerer ikke bare sitt eget liv men også andres i hasardiøse forbikjøringer

* Folk som disser andres religion eller politiske standpunkt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

* Festløver

* Røykere

* Folk som klager og klager og ikke gidder å gjøre noe med situasjonen sin som di klager på.

* Folk som tror de er bedre enn andre.

* Folk som baksnakker.

* Uhøflige folk.

* Folk som gir opp med en gang de møter på utfordringer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Røykere

kverrulanter

bedrevitende

folk som ikke kan innse at de tar feil - selv om alle andre vet at det de sier er på trynet

frekke/overlegne

skryter av at de har masse penger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

- Folk uten et kreativt bein i kroppen

- Folk uten sans for kultur

- På den annen side, kultursnobber

- Foreldre som lar ungene hyle, skrike og mase på utesteder, kino, kirken osv.

- Bingokjerringer på 50 +, bilringer optional, i klær beregnet på 16 år gamle jenter

- Emilie Autumn - fans. De er minst like uspiselige som sitt beundringsobjekt

- Troll på internett, og de som lar seg i overkant provosere av troll på internett

- Tenåringsmødre. Oppmerksomhetssugne hønsehjerner hele bunten

- Folk som sniker i køen

- Kassatypen/dama som ikke smiler eller hilser

- Frekke, bortskjemte drittunger

Felles for alle de ovennevnte er at jeg synd mer synd på dem enn jeg ser ned på dem. Ellers pleier ikke jeg å diskriminere eller mislike folk fordi de har harry pynt i vinduskarmen eller gir barna rare navn. Selv har jeg ikke "HOME" eller "LOVE" eller veggskrift, men jeg har et stort & tegn i grått metall på soveromsveggen. For øvrig er dette bedre enn meningsløs, rådyr klæsjekunst, syns nå jeg, men fortsatt er det ingen vits i å skue hunden på hårene. Hadde mange her sett hvordan jeg pynter leiligheten min uten å ha møtt meg først, hadde de nok blitt forutinntatte de også :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

+ folk som leker dumme for å være "kul"

folk som gjør alt for å få oppmerksomhet - på en slitsom måte.. eks høylytt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Valiumsjunkie

Ser ned på han jeg så på bussen i dag med billige klær, og som samtidig tror han er velkledd. Jeg kunne se på lang vei at buksene er billige, jakken er billig, alt var billig! Og så sitter han der med iPhonen sin og iPaden sin som om han er såå stylish, og med lue det står "SATS" på. Ble irritert.

Håper ikke han leser dette. :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Valiumsjunkie

Jeg ser ned på mennesker som tror at klærnes verdi er det som avgjør om man er velkledd.

Hva gjør en person velkledd, da? Ikke for å kverulere, bare genuin undring. :-)

Jeg har billige klær, men jeg går ikke inn for å kjøpe gensre som nupper seg til ved to timers bruk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De som bruker energien sin på å se ned på andre? Hvis jeg i det hele tatt gidder å se ned på noen.

Ellers ser jeg vel ikke akkurat OPP til ABB, heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser ned på gravide som røyker eller drikker eller bare ikke lever som en gravide burde leve. Og selvom leger sier at de bare må fortsette å røyke for ellers er det for stressende for barnet. Da burde de bare ha prøvd å stoppe FØR de ble gravid, og hvis de ble uplanlagt gravide fordi de ikke tok p-piller regelmessig blir jeg enda surere. Sånne folk burde ikke få barn -.-

Jeg ser også ned på folk som syns de er så tolerante fordi de er ateist men samtidig så tolererer de ikke at folk er religiøse (og stiller religiøse spørsmål her på KG)

Jeg liker ikke heller folk som ser ned på andre som ikke har de nyeste eller de dyreste klærne.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Katten.

Hva gjør en person velkledd, da? Ikke for å kverulere, bare genuin undring. :-)

Jeg har billige klær, men jeg går ikke inn for å kjøpe gensre som nupper seg til ved to timers bruk.

Passform, snitt og farger.

Kvaliteten på billig-klær er ofte like god som kvaliteten på de dyre merkene (ihvertfall når det kommer til herreklær).

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Passform, snitt og farger.

Kvaliteten på billig-klær er ofte like god som kvaliteten på de dyre merkene (ihvertfall når det kommer til herreklær).

Enig.

Jeg vil heller ha et stort utvalg av klær til en grei pris, enn et mindre utvalg av svindyre klær.

Har også erfart at høy prislapp ikke nødvendigvis er synnonymt med god kvalitet. Moods of Norways's fargesprakende klesplagg f.eks. -Aldri opplevd noe som har mistet fargen fortere..

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Valiumsjunkie

Passform, snitt og farger.

Kvaliteten på billig-klær er ofte like god som kvaliteten på de dyre merkene (ihvertfall når det kommer til herreklær).

Det kan stemme, har ikke så god erfaring når det kommer til herreklær. Har blitt skuffet over kvaliteten på dyre klær, og positivt overrasket over billige klær. :) Passform og snitt er nettopp det jeg er ute etter når jeg handler klær, og jeg liker ikke hva jeg ser når menn går med kåper i dårlig ullkvalitet og elendig passform.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Valiumsjunkie

Enig.

Jeg vil heller ha et stort utvalg av klær til en grei pris, enn et mindre utvalg av svindyre klær.

Har også erfart at høy prislapp ikke nødvendigvis er synnonymt med god kvalitet. Moods of Norways's fargesprakende klesplagg f.eks. -Aldri opplevd noe som har mistet fargen fortere..

Moods of Norway er heller ikke kjent for god kvalitet. Dessuten har de traktorlogoen på omtrent ALLE plaggene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BabyBlue

Har også erfart at høy prislapp ikke nødvendigvis er synnonymt med god kvalitet. Moods of Norways's fargesprakende klesplagg f.eks. -Aldri opplevd noe som har mistet fargen fortere..

Nå er det ikke merker som moods of Norway, wezc, Bjørn borg og andre fjortismerker som får meg til å tenke på kvalitet... Logoflashmerker selger ikke noe annet enn logoen, noe som gjenspeiles i hvor fort de blir stygge i stoffet og fasongen. Klassiske merker derimot - har som regel alltid bedre kvalitet og et mer klassisk snitt som er aktuelt lenger. Typiske superaktuelle trendvarer falmer fort både i snitt, farge og fasong, både etter en vask i vaskemaskinen og etter noen måneder i motebildet.

Men yeah, ser ned på logoflash sånn generelt, spesielt på eldre folk. Er på en måte noe som hører til fjortisfasen, ikke midtlivskrisen. Det skriker lang vei at man har et desperat behov for å se vellykket ut. Forresten betyr ikke det at du har en sans for designermerker at du automatisk har en sans for stil... stor forksjell, som nevnt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mennesker som tror de er bedrevitere og opptrer som et ufyselig meningspoliti, hovedsaklig for å få spalteplass i media. Ja, tenker spesielt på en viss ungdomspolitiker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solsmil

- folk som ser ned på andre med en politisk mening enn seg selv, særlig partier som liksom skal være såkalt "tollerante"

- folk som spiller dumme bare for å virke kul, som skryter over dårlige karakterer eller som skryter av at de aldri har lest en hel bok

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...