Gå til innhold

Hva slags mennesker ser du ned på?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ser ned på han jeg så på bussen i dag med billige klær, og som samtidig tror han er velkledd. Jeg kunne se på lang vei at buksene er billige, jakken er billig, alt var billig! Og så sitter han der med iPhonen sin og iPaden sin som om han er såå stylish, og med lue det står "SATS" på. Ble irritert.

Håper ikke han leser dette. :gjeiper:

Fordi han har billige klær????

Jeg forstår mindre og mindre av dette....

og så har han ipad, jamen så fint for han, han hadde vel råd til det når han har billige klær. Hvorfor plager det deg?

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

ekstremliberalister/sosialdarwinister/tilhengere av ekstrem kapitalisme!

ser også ned på hyklere.

Anonym poster: 33fa71b5c583c090585bab7234113edd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg prøver hardt å være fordomsfri, men jeg har nok en tendens til å se ned på:

1. Mennesker som syter og klager over livet sitt, og som samtidig ikke løfter en finger for å forbedre situasjonen.

2. Endel i kategorien "White Trash"

3. Mennesker som skylder på alle andre (f.eks. muslimer, Arbeiderpartiet, norske kvinner - you name it) for at de ikke har klart å fikse livet sitt selv.

Ved nærmere ettertanke, hører nok noen av disse kategoriene sammen i endel tilfeller.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser ned på nynazister, "NAV-ere", høkkerter som NAV-er eller jobber som industriarbeidere uten noen utdanning som bruker alle pengene sine på senkesett og felger og som drar på "runde" hver helg og drikker dram fra brusflaske og henger utenfor bensinstasjonene dritings kl. 06.00 om morgenen. Hver mandag skriver de "blåmandag" eller "glæ mæ på hælg" på statusen. De mannlige høkkertene har gjerne fullt antrekk fra jack & jones, nyinnkjøpt fredag ettermiddag. Kvinnene har ofte hudfarget strømpebukse og hvit minikjole fra illuion.no som glir oppover slik at rumpeballene henger utenfor, alltid kombinert med svarte støvletter fra økonomisko til rett under kneet. De ser jeg ned på.

Jeg ser ned på mødre som eksponerer barna sine på nettet, mødre som røyker, og mødre som heller saft og brus på tåteflaskene og fôrer barna med godteri og kjeks fra de er 8 måneder slik at barnet skal få mulighet til å finne sitt favorittgodteri :icon_lol: :icon_lol: :icon_lol: :icon_lol:

Jeg ser ned på folk som ikke vet hvor grensen for privatliv går på facebook, og folk som klager over NAV og innvandring og AP i lange dyselektiske statusoppdateringer.

Endret av nejve
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oh, the irony.

Hahaha :D

Ja, på en måte. Men samtidig så er det mange mennesker der ute som bare ser ned på andre for å heve seg selv og sånne mennesker har jeg ikke mye til overs for.

Endret av *Maja*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ser ned på mennesker som ser ned på andre mennesker på grunn av filleting, som at de går med pels, har HOME og LOVE-bokstaver hjemme, kaller barna sine det de vil, enten det er Leah og Lucas, eller Kari og Ola, røyker og so on..

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Valiumsjunkie

Mennesker som ser ned på andre.

Gratulerer, du er herved trådens mest fordomsfulle person. Alle, utenom grønnsaker med null hjerneaktivitet, er fulle av fordommer. Du klarer attpåtil å dra den et par hakk høyere, du har fordommer mot absolutt alle. Jeg trodde jeg var ille! :omg:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer, du er herved trådens mest fordomsfulle person. Alle, utenom grønnsaker med null hjerneaktivitet, er fulle av fordommer. Du klarer attpåtil å dra den et par hakk høyere, du har fordommer mot absolutt alle. Jeg trodde jeg var ille! :omg:

Kanskje du skal lese et par hakk lenger opp.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer, du er herved trådens mest fordomsfulle person. Alle, utenom grønnsaker med null hjerneaktivitet, er fulle av fordommer. Du klarer attpåtil å dra den et par hakk høyere, du har fordommer mot absolutt alle. Jeg trodde jeg var ille! :omg:

Det er forskjell på å ha fordommer (og vite at det kun er fordommer) og det å se ned på andre mennesker. Ja, jeg har fordommer, men ser jeg ned på andre mennesker? Nei, det gjør jeg ikke. Og langt i fra på grunn av årsaker som er oppgitt her. Det er latterlig, og jeg rister oppgitt på hodet.

Anonym poster: afad64e8b2c91e35125eb6479e916164

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er forskjell på å ha fordommer (og vite at det kun er fordommer) og det å se ned på andre mennesker. Ja, jeg har fordommer, men ser jeg ned på andre mennesker? Nei, det gjør jeg ikke. Og langt i fra på grunn av årsaker som er oppgitt her. Det er latterlig, og jeg rister oppgitt på hodet.

Anonym poster: afad64e8b2c91e35125eb6479e916164

Eg tenkjer det same - å ha fordommar og å sjå ned på andre er ikkje det same. Fordommar har alle, det treng ikkje vera noko negativt, men er rett og slett ein måte å forholde seg til verda på, heilt naudsynt for å kunne orientere seg i samfunnet. Utan fordommar må me jo lære på nytt heile tida. Det er ikkje mogleg å vera heilt open for alt, då må ein samtidig gløyme alt anna ein har lært frå gong til gong. Så lenge ein greier å justere fordommane etterkvart, er det ikkje noko negativt i å ha fordommar. Å sjå ned på nokon tyder å tenkje at ein sjølv er betre enn eit anna menneske/ei gruppe andre mennesker. Dette er ikkje noko alle gjer/"må" gjera.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mennesker som jeg ser ned på:

- Foreldre som røyker rundt barna sine

- Foreldre som lar barna sine gjøre som de vil i butikker (særlig hvis de blir sure når de får tilsnakk/ advarsel av butikkansatt)

- Folk som sniker i køer (ofte gamle damer!!)

- Jørgen Foss og slike som spiller offer i sitt eget liv og nærmest oppfordrer andre til å gjøre det samme

Mennesker som jeg tar meg selv i å se ned på selv om jeg ikke vil:

- Folk med hettegenser, joggebukse og stor, skummel hund som går med lutete holdning

- Jenter med tatovering på hofta eller nederst på ryggen

- Overstyla menn på byen med ekstremt mye hårprodukter, spraytan/solarium, stramme hvite klær, belte som "skal syns" og treningsstudiokropp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordommer (har sikkert flere):

- Folk som kjøper ferdigmat, og /eller spiser på fastfoodkjapper (med barna er verst!!) ala mcdonalds, burgerking og annen dritt, som forøverig ikke kan kalles mat, men industriell oppgulp med farge, salt, sukker og fett.

- Folk som tar seg til rette uansett hva det måtte gjelde, og tror verden dreier seg rundt dem (tards: feks fjortiser, det er en tilstand)

- Folk som snakker britisk med merkelige aksenter (det er så flaut og irriterende å høre på)

Endret av post-it
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De med dyre biler, og store båter.

Anonym poster: 6e3d18dad709b50bcb3b94b0b1b19e03

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ser vel litt ned på veldig overflatiske personar, slike som skal rangere alles utsjånad frå 0-10, for så å prate om "marknadsverdien" til desse menneskene ut i frå karakteren på utsjånaden. Og gjerne kjem med teoriar om "alfahanner" og liknane sludder.

Prøver ikkje å gjera det, men kan ikkje hjelpe for at eg ser ned på folk som ikkje greier å uttale kj-lyden... Sjempefint assa!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For tiden ser jeg ned på ;

*ordførere som snakker griseprat via nettet med småjenter

* folk som er materialistiske og tror penger og ting gir dem lykke

* folk som er veldig " enspora" og fronter KUN sin sak og samtidig er "politisk korrekt" på Facebook ( eks skriver bare om hunder/ katter ,homosaken , partipoitikk ,osv)

* folk som tråkker på andre for å heve seg sjøl

Anonym poster: 1ef40a687a68236312b359b68e6eedd6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøver ikkje å gjera det, men kan ikkje hjelpe for at eg ser ned på folk som ikkje greier å uttale kj-lyden... Sjempefint assa!

Hehe, har ei venninne som ikke får til kj-lyden:P Sjåsk/kiosk, Sino/kino, Sjesko/Kirka, Sjøtt/kjøtt. Herlig, lol:P

Anonym poster: f354dbc537436aeccdb597ff2d09a2d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De med dyre biler, og store båter.

Anonym poster: 6e3d18dad709b50bcb3b94b0b1b19e03

Du ser altså ned på folk som gidder å jobbe hardt og er flink med penger?

Du går vel ikke tilfeldigvis på NAV? Oser missunnelse og White Trash lang vei.

Anonym poster: b08484943695da606952afa072cf52c7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...