Gå til innhold

Hva slags mennesker ser du ned på?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Du er en enkel sjel. Tror du folk som studerer filosofi gjør det for å bevise at de er smarte? Folk som studerer filosofi gjør det fordi de er genuint interessert i filosofi. Det finnes mange filosofer som er "smartere" (hva du enn nå legger i uttrykket) enn deg. Og det finnes sikkert mange som studert filosofi som "dummere" enn deg. Selv om innlegget ditt får meg til å tvile...

Hva med f.eks. Noam Chomsky er lingvistiker? Er du smartere enn han?

ikke bry deg om hva personen skrev. Sånne folk ser på SITT studie som bedre enn andres. Tankegangen er "jeg har studert dette så dette er viktigere og bedre" litt sånn som en som har studert på HH skal rakke ned på de som går på BI eller at en butikkmedarbeider blir personlig fornærmet hvis noen sier at butikkmedarbeider er lavstatusyrke..De har noe som kalles komplekser.

jeg ser vel ned på folk med komplekser.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du er en enkel sjel. Tror du folk som studerer filosofi gjør det for å bevise at de er smarte? Folk som studerer filosofi gjør det fordi de er genuint interessert i filosofi. Det finnes mange filosofer som er "smartere" (hva du enn nå legger i uttrykket) enn deg. Og det finnes sikkert mange som studert filosofi som "dummere" enn deg. Selv om innlegget ditt får meg til å tvile...

Hva med f.eks. Noam Chomsky er lingvistiker? Er du smartere enn han?

Ja, det er nettop slike folk som Noam Chomsky jeg ser ned på, slike som han må ikke bli tatt seriøst, Sam Harris har kritisert Chomsky i det siste, jeg foreslår at du leser litt om friksjonen mellom disse menneskene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ikke bry deg om hva personen skrev. Sånne folk ser på SITT studie som bedre enn andres. Tankegangen er "jeg har studert dette så dette er viktigere og bedre" litt sånn som en som har studert på HH skal rakke ned på de som går på BI eller at en butikkmedarbeider blir personlig fornærmet hvis noen sier at butikkmedarbeider er lavstatusyrke..De har noe som kalles komplekser.

jeg ser vel ned på folk med komplekser.

Nei, gode filosofer med meninger som gir mening som er i samsvar med min statistikk som jeg studerer, de er gode folk. 

Men filosofer som ignorerer alle andre forskere må bli sett ned på, det er stor forskjell på de som drives av ideologi og de som drives av fakta og et ønske om å gjøre verden til en bedre plass. 

Filosofer har en tendens til å ignorere statistikk, som feks Noam Chomsky.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk som tror de er så mye dyktigere enn alle andre, og alltid skal fremheve seg selv på forelesninger ved å konstant komme med sine synspunkt, som er som regel bare uintelligent pjatt. 

Folk som lyver.

Religiøse mennesker som tror de er bedre enn andre fordi de tror de har den eneste riktige religionen. Mennesker som tror de er gode mennesker bare fordi de er religiøse.

 

 

 

Anonymkode: ac9d4...020

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mennesker som dynker annsiktet sitt i så mye sminke at det ser ut som ei maske

Mennesker som utnytter folkene rundt seg og er falske venner

Mennesker som ligger rundt på tinder

Mennesker som drikker konstant og oppfører seg som om de var 18 når de er godt over 30

Mennesker som tror de er mer voksen enn de er.

Mennesker som kun kjefter på alle de har rundt seg

Røykere

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle har fordommer også jeg, er bare blitt veldig forsiktig med å se ned på mennesker, de lever egne liv og tar valg for seg selv, må nesten respektere det. Har jo likevel noe jeg reagerer på, selvsagt;)

- Falske mennesker som kun snakker deg etter munnen fordi de har noe de vil oppnå. ( Bruke deg når det passer de )

- Egoisme, bryr seg bare om seg selv og sitt

- Ondskap genrellt

-Maktovergrep

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

 Jeg har fordommer mot mennesker som har fordommer og driver med baksnakking heile tiden....

Anonymkode: e8e7f...8f0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

lystløgnere.

folk som ikke respekterer partneren sin (f.eks menn som glaner hemningsløst på andre damer mens dama er der, utroskap etc).

trangsynte folk som absolutt ikke klarer eller vil se ting fra andres perspektiver eller folk som skal krangle fordi andre ikke mener det samme.

Folk som røyker sigaretter.

Folk som drikker cola/brus hveeer bidige dag.

Folk som snakker dritt om andre.

Folk som tror de er bedre enn andre.

Ekstrem naivitet i voksen alder.

Folk som får barn i hytt og pine.

:opplyser:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser ned på mennesker som ikke har interesse for å forstå andre mennesker, som bastant trives i sin egen akse uten noen nysgjerrighet klarer å spørre "hvorfor mener du det?", men som automatisk ser ned på andre på grunnlag av deres yttringer.

Anonymkode: 63f6b...e36

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De eneste jeg ser ned på er folk som ser ned på andre pga alle disse tullete greiene i denne posten! Vel, egentlig ser jeg ikke ned på de heller, men jeg liker ikke urause mennesker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Folk som gråter over hver minste ting og ikke klarer noe

- De som er opptatt av "likes" på Facebook og alle som blogger

- Folk som ikke klarer å skrive en setning riktig, uten å bruke forkortelser som "u" "mg" og har mye og/å-feil. + Særsskrivingsfeil. Kan ikke fordra det.

- Voksne mennesker som ser på barnefilmer; inkludert disse japanske tegnefilmene som er blitt så populært

- De som ikke klarer å smile og å være hyggelige

- Ateister, som absolutt ikke er åpne for noenting

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lystløgnere.

folk som ikke respekterer partneren sin (f.eks menn som glaner hemningsløst på andre damer mens dama er der, utroskap etc).

trangsynte folk som absolutt ikke klarer eller vil se ting fra andres perspektiver eller folk som skal krangle fordi andre ikke mener det samme.

Folk som røyker sigaretter.

Folk som drikker cola/brus hveeer bidige dag.

Folk som snakker dritt om andre.

Folk som tror de er bedre enn andre.

Ekstrem naivitet i voksen alder.

Folk som får barn i hytt og pine.

:opplyser:

Var ikke den en anelse selvmotsigende i denne tråden...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Var ikke den en anelse selvmotsigende i denne tråden...?

Pardon: *Folk som MÅ YTRE at de er bedre enn andre og som oppfører seg som dritt mot folk de ser ned på.

Legger til "flisespikking" også :smoke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pardon: *Folk som MÅ YTRE at de er bedre enn andre og som oppfører seg som dritt mot folk de ser ned på.

Legger til "flisespikking" også :smoke:

Fortsatt selvmotsigende :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Folk som kaller ungene sine Theo Amandus, Maximius Leander, Amathea Ea o.l
- Røykere
- Voksne med talefeil
- Skrivefeil
- Folk som oppdaterer Facebook-status med allverdens kjedeligste greier
- Folk som legger seg syke pga hodepine, mensen o.l småtteri
- Folk som har gått på "livets harde skole" på fb.
- Folk som legger ut en haug med selfies på instagram, FB o.l
- Religiøse
- Menn som engasjerer seg enormt innenfor fotball
- Menn som slåss på fylla
- Folk som drikker til de stuper etter de er 30
 

Anonymkode: 6701f...f61

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

- Folk med ekstrem sympati for seg selv og tilsvarende manglende forståelse for andres virkelige problemer. 
- Kommunister, og ellers andre som tror at det motsatte av sosialisme er egoisme. 
- Folk som konsekvent legger skylden på andre for egen følelse av utilstrekkelighet.
- Folk som rasjonaliserer mobbing og et ekstremt personfokus med noble hensikter. ("Jeg HATER fotballfrua, men det er bare fordi hun er så dårlig til å merke reklame!!")
- Girl haters (bitre kvinnfolk som bruker hersketeknikker mot andre kvinner)
- Sure, negative mennesker, særlig om de jobber i serviceyrker
- Kvasi-intellektuelle, alle klasser har minst én. (Han som sitter på første rad og rekker opp hånden i tide og utide for å belære foreleser). 
- Mødre som ikke har en identitet eller interesser ut over det å være mor. ("Mammaen til Neah Tallulah - en HELT spesiell mammablogg om livet med prinsessen") 
- Folk med lav arbeidsmoral som skulker jobben over litt ubehag
- Folk som mener at NAV bør ordne opp i alle deres personlige problemer ("Noen som vet om jeg kan ta ut sykedager for influensaen jeg hadde i fjor, når influensaen rammet meg da jeg var hjemme i permisjon? Klarte ikke å nyte permisjonen på grunn av dette."
- Sympati/oppmerksomhetssøkende/klagestatuser på facebook ("Endelig er en lang og kjip dag over...") 
 

Anonymkode: 90af1...b83

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...