Gå til innhold

Hva slags mennesker ser du ned på?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ikkje så mange, men mennesker som utøvar vald mot andre har eg ikkje mykje respekt for.

Tykkjer det er merkeleg å sjå ned på mennesker pga personleg stil, yrke eller interesser :klo:

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Rosabloggere som spray-lakkerer seg med brunkrem før de titter hodet

utenfor døra...

Kvifor ser du ned på dei?

Når eg ser slike mennesker, tenkjer eg berre at me ikkje har noko som helst til felles. Men eg ser ikkje ned på dei for det. Skal ein sjå ned på alle som har ein annan stil eller andre meiningar enn ein sjølv?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest D_flatmajor

Folk som ikke tåler at andre er uenige med dem uten å ty til nedsettende begreper. Spesielt selvoppnevnte eksperter som mener at deres egen oppfatning er "den ene sannhet" for alle.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvifor ser du ned på dei?

Når eg ser slike mennesker, tenkjer eg berre at me ikkje har noko som helst til felles. Men eg ser ikkje ned på dei for det. Skal ein sjå ned på alle som har ein annan stil eller andre meiningar enn ein sjølv?

Fordi jeg får ett konkret inntrykk av at dette individet har veldig overfladiske

verdier/synspunkter som har lite eller intet med realiteten å gjøre...

Nei,jeg ser ikke ned på mennesker som har andre syn/meninger enn meg selv,

men jeg forventer til en viss grad at vedkommende evner å vise at det er litt

logikk/sunn fornuft bak ytringene sine...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg synes at sånne bokstaver ganske fine, jeg. også synes jeg at Noah, Lucas og Leon er super søte navn.

men jeg ser litt ned på, eller jeg ser ikke ned på dem akkurat, men liker dem ikke. hehe

- late folk

- rånere

- gangstere

- røykere

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Badabing

Ser heller opp til enn ned på dem som driver med renovasjon, ja. Det er mennesker som tør å velge lavstatusyrker.

Selv ser jeg ned på rånere. Jeg ser på råning som den mest unyttige hobbyen som finnes. De forurenser både miljømessig og lydmessig, de holder på til alle døgnets tider, og de kjører altfor fort på byggefeltet jeg bor på. Og at de attpåtil bruker unødvendig mye penger på de stygge og forurensende bilene sine. Noen ganger får jeg lyst til å hoppe ut i gata for å skremme dem, ringe politiet, skrive inn til lokalavisen osv. Jeg er på vei til å bli hun gærne kjerringa nederst i gata, og det er de som har gjort meg sånn! :kjefte:

Jeg ser også ned på folk som bare leser krim og ukeblader, og som aldri ser nyheter, men heller velger å se Big Brother og Paradise Hotel. Eller... Jeg forstår meg vel bare ikke på dem.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Folk som nekter å smake på ulik mat og drikke fordi de innbiller seg at de ikke liker det selv om de aldri har smakt det.
- Ateister som insiterer på at deres syn er det eneste riktige og ikke viser noen forståelse for folk med andre trosretninger eller meninger enn dem selv.
- Folk som ikke har andre ting å klage på enn skrivefeil.
- Unge kvinner som tar botox og fyller leppene med restylan.
- Kvinner med helt normale eller store pupper som tar silikon.
- Folk som ikke henger tilbake klærne de har hatt med inn i et prøverom, eller i det minste tar dem med ut igjen.
- Tenåringsjenter som velger/planlegger å bli gravide.
- Folk som later som de er tøffe i trynet når de er sammen med gjengen, men som er superpingler alene.
- Etnisk norske gutter (og jenter) som snakker kebabnorsk for å tøffe seg.

Endret av Gjøa
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ned på???

Hvis man ser ned på noen, sier det at du setter deg selv høyere og føler deg bedre enn andre. Hvorfor skal man føle eller tro at man er bedre enn andre? Selv om folk har forskjellige interesser, utseende og utdanning etc. er man like mye verdt til syvende og sist. :sjenert:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Taminka

Må si jeg er enig i MYE av det som allerede er sagt her, men jeg ser ikke nødvengigvis ned på hvem som helst. Mange mennesker bare irriterer meg, og jada, jeg vet jeg er dømmende, men jeg skifter lett mening igjen.

Røykere forstår jeg meg bare ikke på, mange av dem er så utrolig respektløse. Stiller seg midt i et busskur fult av folk, og fyrer opp en røyk. De har kanskje en slags "rett" til å røyke hvor de vil utendørs, men det finnes da folkeskikk fremdeles. Selv hadde jeg følt meg så foraktet og sjenerende at jeg fint hadde dratt meg ut derfra, om det hadde regnet aldri så mye!

Din røyk = DITT valg. DIN kreft. Ikke dra alle andre med på leken :kjefte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg irriterer meg over folk som aldri sjekker reglene for noenting og så blir helt satt ut når det går til helvete for dem og bare blir sittende og klage uten evne til å rydde opp i sakene. Gir du depositumet ditt cash til huseier, bør du ikke bli overrasket når det forsvinner sporløst. Lar du folk flytte inn i din leilighet uten å ha depositumet på konto, bør du heller ikke bli overrasket over at det aldri kommer og at husleien også uteblir. Sjekker du ikke hva som har skjedd når du får purring på en regning du vet du har betalt, bør du ikke bli overrasket over at du senere får et inkassovarsel. I could go on and on.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Madelene1

Skal vi se da...

-Tenåringsmødre som subber rundt med barnevogna på kjøpesentre hele dagen i joggebukser og ihjelbleika hår.

-Folk som har som mål å kryste statskassa tom for penger, (f.eks kjærestepar med barn som ikke bor sammen på papiret bare for at hun skal få overgangsstønad.)

-Mennesker som kler seg i helt merkelige fargekombinasjoner. Har de ikke speil hjemme??

-De som skjeller ut ansatte i serviceyrker hvis det er utsolgt for en vare, hvis taxien ikke kommer i tide, hvis hvis hvis.

-De som skjeller ut telefonselgere og så slenger på røret.

-Gravide som røyker.

-Unge jenter på byen vaklende i lårkorte skjørt, med mascara klint utover mens de henger i armene til en slesk tyrker.

-De som kjøper ting, bare fordi det er på salg.

-Mennesker uten livserfaring som sitter på sin høye hest og synser og mener i det vide og brede.... :gjeiper:

De har garantert et speil eller to som de speiler seg i. Og de syns sikkert at de er fine, hvis ikke hadde de nok ikke hatt "merkelige fargekombinasjoner".

Jeg syns at de er modige som ikke gjør som alle andre gjør. At de tørr å være seg selv fult ut.

Endret av Madelene1
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Folk som kommenterer lignende ting som: "Overvektige burde bare gå å dø, jeg må bruke skattepengene mine på de" sist gang jeg sjekka så betaler overvektige like mye skatt som deg, og derfor betaler de på en måte for sin egen overvekt. Herregud.

Folk som stirrer på tbanen/toget/bussen osv.

Folk som bare ikke kan respektere andre uansett hudfarge, legning, vekt, kroppsform, utseende, religion osv.

VOKSNE mennesker som sitter her på KG og dømmer overvektige (spesielt) og muslimer, og går så i en annen tråd og sier "ikke skjær over alle i en kam" (eller noe sånn? haha.) Way to go folkens.

Folk som bruker smileys etter hver eneste setning, er så irriterende.

Folk som ikke har selvironi, som tar seg selv jævlig høytidlig.

Også folk som tar med skrikerungene sine på offentlig transport, som ikke klarer å holde kjeft, lzsjckushclkasnxasakskaj. <- Da stirrer faktisk jeg også, sånn at de skal ta hintet til å få den jævla ungen til å holde kjeft (frustrasjon), ingen som gidder å høre på ungen din klokka 7-8 om morgenen, nettopp stått opp jo.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Også folk som tar med skrikerungene sine på offentlig transport, som ikke klarer å holde kjeft, lzsjckushclkasnxasakskaj. <- Da stirrer faktisk jeg også, sånn at de skal ta hintet til å få den jævla ungen til å holde kjeft (frustrasjon), ingen som gidder å høre på ungen din klokka 7-8 om morgenen, nettopp stått opp jo.

Kunne ikke vært mer enig :angry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...