Gjest PurpleLady Skrevet 18. desember 2011 #181 Del Skrevet 18. desember 2011 Skjønner at du gråter lett! Går det an å snakke med moren din om dette, da? Vi får bare håpe og satse på at det klaffer i neste pp! Dumme, dumme TR! :kjefte: Pleier syklusen din å variere mye, da? Min varierer mellom 26-32 dager "bare" (oftest 28-29 dager). Jeg kjenner jeg håper litt at det var en sa, for da er det lettere for deg å bli gravid igjen, enn om syklusen er klikk... selv om det er kjempetrist med sa, så har det jo sine grunner når det skjer såpass tidlig... Håper du får sove i natt, og så håper jeg at du får en alright uke, det er stross alt julaften neste uke! Masse klemmer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest boblebrus Skrevet 18. desember 2011 #182 Del Skrevet 18. desember 2011 Aw, dette var utrolig leit Adeline Men på en annen side kan du jo nå begynne å planlegge neste prøveperiode Veldig rart det der med TR da.. kanskje du skal kjøpe inn noen EL-tester eller noe sånt for å finne ut litt mer av når EL kan være? (skjønner godt at du blir forvirret altså). Men dere er jo fremdeles ganske ferske som prøvere, så ikke gi opp helt enda Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Adeline*Jouvin Skrevet 18. desember 2011 #183 Del Skrevet 18. desember 2011 Hei:) Jeg ble helt nestor tidligere i kveld. Sa noen ett ord feil eller kom med en spøk, fikk jeg tårer i øynene og gjorde alt for å skjule at jeg vAr på gråten.... Som sagt, så eskalerte dette i bilen. Da jeg sa unnskyld til kjæreste for at jeg er så utrolig teit av og til, sa at han ikke var sur på meg i det hele tatt og skjønte veldig godt at jeg ikke kan noe for det.. Og at han elsker meg:) Jeg reiste hjemom for å skifte klær før middagen og så reiste vi opp til mamma og de. Ble møtt med en klem og to ibux, et bringebær og ordre om å legge meg på sofan. Humøret har bedret se veldig nå. Det er deilig. Samme med menssmertene.. Er vel litt sensitiv enda, men ikke på samme måte:) Huff.. Nå så jeg et klipp av Titanic:( hater den filmen fordi den er så trist! Fikk tårer i øynene bare av å se et klipp på 4 sekunder Men uansett- hvordan fungerer EL-tester da? Når kan jeg ta de? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Orchideae Skrevet 18. desember 2011 #184 Del Skrevet 18. desember 2011 Vet du, jeg har grått i dag jeg også. Men i motsetning til deg har jeg på en måte ingen grunn. Jeg har jo bare fått beskjed om at jeg ville få tanta innen 4-6 uker. Du hadde en dag du regnet med at det ville komme, og gikk godt over det. Jeg kunne ikke gjettet i min villeste fantasi at du ikke var gravid! Men da starter vi begge med friskt mot. El tester fungerer ved at du tar en hver dag, og når teststreken blir like sterk eller sterkere enn kontrollstreken er el rett rundt hjørnet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Adeline*Jouvin Skrevet 18. desember 2011 #185 Del Skrevet 18. desember 2011 Ja, det er jo ikke verdens undergang:) Jeg hadde vel ingen god grunn for å grine selv, men en gang i blant kommer alle følelsene på èn gang. Og da vet jeg egentlig ikke hvorfor jeg er lei meg. The wonders of PMS, I guess... Men da er det deilig å ha en så herlig kjæreste som bare er snill og forståelsesfull Nå begynner vi på ny start og håper på bedre lykke neste gang:) Får vel kjøpe meg noen EL-tester da.. Siden jeg ikke har peiling på når EL er Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Adeline*Jouvin Skrevet 18. desember 2011 #186 Del Skrevet 18. desember 2011 Nå har jeg kjøpt 7 tester... Eller var det 14 tester? Tror jeg var 14. For bare 190:) PP2, here we come! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Adeline*Jouvin Skrevet 19. desember 2011 #187 Del Skrevet 19. desember 2011 Endelig ferdig på jobb! Deilig:) den ene sjefen min spurte meg om jeg ville gå opp i 100% stilling i januar og ut februar. Og det sa jeg ja til! Ekstra cash! Men det er ikke sikkert enda da. Men jeg tror det kanskje skjer:) Om en time skal jeg møte to venninner. Vi skal sitte å skravle til ørene detter av:) det blir koselig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Orchideae Skrevet 19. desember 2011 #188 Del Skrevet 19. desember 2011 Ja, det er jo ikke verdens undergang:) Jeg hadde vel ingen god grunn for å grine selv, men en gang i blant kommer alle følelsene på èn gang. Og da vet jeg egentlig ikke hvorfor jeg er lei meg. The wonders of PMS, I guess... Men da er det deilig å ha en så herlig kjæreste som bare er snill og forståelsesfull Skjønner godt at du begynte å gråte jeg. For når man går SÅ lenge over så regner man jo med at man er gravid i grunn, iallefall om man har stabile sykluser. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Adeline*Jouvin Skrevet 20. desember 2011 #189 Del Skrevet 20. desember 2011 Ja, det var vel sikkert litt av grunnen.. Men godt det er over i allefall! (NB! Litt detaljer) Denne perioden er bare helt merkelig. Har ikke blødd så mye på lenge. Har hatt ekstremt korte perioder på ca 2-3 dager med lite blod. Men denne gangen er det heavy. På en måte så føler jeg at jeg er litt tilbake på normalen igjen. For sist jeg blødde sånn var før jeg begynte på prevansjon. Men det har jo også variert en del da. Men føler at kroppen blir skikkelig renset nå. Hvis det gir en mening. Kvelden med venninnene mine var herlig:) det pleier å gå en liten stund mellom hver gang vi treffes. Vi pleier i grunn å ha mandagsklubb. Men siden hun 4 venninnen har vært ett år i Bolivia har vi sklidd litt ut. Og på torsdag reiser en av de andre venninnene til Thailand på bryllupsreise! Så etter jul kommer vi vel sterkere tilbake tenker jeg. På jobb i dag spurte den ene sjefen min om jeg var interessert i å gå opp i 100% stilling da han har søkt på sjefsstilling på en annen avdelig. Men 100% stillingen blir bare på ca 2 mnd. Men det kommer veldig godt med da jeg kommer til å tjene ca 6000 mer i lønn etter skatt!!! Og det kommer VELDIG godt med om jeg må ut i mammaperm Ahhh.. Jeg ER så forelsket i kjæresten min! Er helt fantastisk! Går ikke èn dag uten at jeg tenker på hvor inni helsikens heldig jeg er som har han. Han er faktisk min første kjæreste. Og min siste. Det var noe vi begge visste bare litt etter vi ble sammen Alt det snakket om at man på "prøvekjøre" før man slår seg til ro tror jeg lite på egentlig. Jeg hadde null interesse i å "prøvekjøre" noe som helst da jeg var yngre. Og se hvor heldig jeg var på første forsøk Men det er ikke alle som er like heldig som meg da:) Nå har jeg lest meg litt opp på både sykluslengder, eggløsning og om generelle ting det er greit å vite som kvinne. Rart jeg ikke har gjort det før Leste at det er feil at den normale syklusen er på 28 dager. Det er bare statistikk. Les det den som gidder ""Alle" blir lært at en kvinnes syklus er 28 dager og at hun har eggløsning på syklusdag 14, men dette er faktisk en myte. Dette er bare statistiske gjennomsnitt. Sykluslengde og eggløsningsdag varierer mye fra kvinne til kvinne – og faktisk også av og til hos hver enkelt kvinne. En typisk "normal" syklus som starter med mensen, er 25-36 dager lang og med eggløsning vanligvis mellom syklusdag 12-23. Det trenger imidlertid ikke være sånn for alle! Selv om syklusene vanligvis har en stabil og fast lengde er det ikke sikkert at eggløsningen kommer på samme syklusdag i hver syklus, og det er heller ikke noen garanti for at alle sykluser i framtiden vil holde seg til den stabile og faste lengden. Når en syklus varierer i lengde er det tiden mellom mensen og eggløsningen som varierer. Det er eggløsningstidspunktet som bestemmer hvor lang en syklus vil bli, ettersom lutealfasen har en relativt fastsatt lengde takket være levetiden til Det gule legemet. Lengden på tidligere sykluser har ingen innvirkning på hvor lange syklusene i framtiden vil bli, kroppen og hormonsamspillet bryr seg ikke om statistikk eller kalendere ". Kilde: http://pernille.info/syklus.htm Så nå har jeg blitt flink til å legge inn notater i kalenderen min om absolutt alt av symptomer, følelser og andre kroppslige ting. Tenkte å ta EL- test rundt 29 des til 11 januar for skjekke ståa! Så kanskje jeg blir litt bedre kjent med kroppen min. Forhåpentligvis. Nå ligger jeg i sengen og venter på at min bedre halvdel skal bli ferdig med programmet sitt, slik st jeg kan ligge i armene hans og sovne inntil hans vaaarme kropp Ahhh. Du søte lykke. Natta, jenter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Filippie Skrevet 20. desember 2011 #190 Del Skrevet 20. desember 2011 Adeline! Dette var triste nyheter! Men slik jeg forstår det så ser det allerede ut som at du har kommet deg ovenpå igjen og er klar for en ny PP med EL-tester og det hele! Det har jeg brukt for å kartlegge min egen syklus og jeg er fornøyd med dem. Nå har jeg full kontroll, nesten på klokkeslettet, på når TR kommer bortsett fra sist mnd da var jeg fem dager over. Men denne mnd har det vært normalt igjen. Jeg undrer meg ofte over om det bare finnes én Mr. Right eller om man ville hatt de samme følelsene for noen andre også?? Det har jeg ingen interesse av å finne ut av siden jeg er strålende fornøyd med min flotte kjæreste, og desto mindre sjanse er det for å finne ut av det Vet ikke helt om jeg tror på skjebne og tilsvarende svada. Livene og menneskene i dem er i kontinuerlig endring. Og mange utfall bygges nok på tilfeldigheter. Helt enig med deg i at "prøvekjøring" er for pingler og at man bør satse om det kjenner rett. Så heldig for oss at kjærestene våre passer så bra! DET var dagens dypdykk i Pies hode!! Håper du får en strålende dag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Adeline*Jouvin Skrevet 20. desember 2011 #191 Del Skrevet 20. desember 2011 Ja, det var bare på selve TR-dagen jeg ikke tålte spøker Fant ut at jeg ble som en autist/ asbergers(?) Som ikke skjønner seg på ansiktsutrykk og blir forvirret/sint når noen smiler eller ler .,, Nei, dette med sitt livs kjærlighet.. Så tror jeg at alle kan finne kjærlighet igjen. Absolutt. Sjebne og sånn tror jeg egentlig heller ikke på. Men det er utrolig rart å tenke på at: hadde ikke jeg flyttet til Stavanger ett år og befrukte på fhs, hadde ikke jeg begynt i den og den jobben etter fhs hadde jeg nok aaaldri truffet kjæresten min. Hvis jeg ikke hadde truffet han, hadde jeg nok vært singel enda. Jeg simpelten haaaater den norske skjekke-kulturen. Ut på byn for å "få seg napp". Shaydye rundbrennere og håpløse dater.. Men herreguuud... I drømmene mine er jeg skikkelig flørtete! I natt drømte jeg at jeg var demon-slayer og at han i "Across the universe" og "21" var i "gruppe" med meg. Å herlighet som vi flørtet... Han er jo sååå pen Men kjæresten var ikke i drømmen. Men uansett fikk jeg skikelig dårlig sannvittighet. Så i morgn spurte jeg om det var greit at jeg flørtet og styrte på med filmstjerner i drømmene mine. "Flørt i vei", sa han Har også drømt masse om Aleksander skarsgård og Leonardo dicaprio men alltid hatt dårlig sannvittighet i drømmene Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest boblebrus Skrevet 20. desember 2011 #192 Del Skrevet 20. desember 2011 (endret) Jeg har det også sånn med kjæresten min Han er min første kjæreste, men jeg har ikke noe behov for prøvekjøring jeg heller, siden det klaffet på første forsøk Åhååå! Jim Sturgess (han fra Across the Universe) er min store hollywood-crush! (blir helt mo i knærne av han jeg!) Men så lenge det er uoppnåelige filmstjerner er det nok greit at jeg flørter litt i drømmene mine . Mamma har jo en sånn greie for Mel Gibson, og pappa tuller litt med mamma om det noen ganger. Og en venninne av meg som har vært sammen med kjæresten i snart 10 år har en greie for Vin Diesel uten at kjæresten bryr seg så veldig Må jo være lov å se litt på pene film-kjekkaser Jeg vet jo selv at det er kjæresten jeg vil være sammen med uansett edit: haha! ser du at du har skrevet "befrukte på fhs" i det siste innlegget? Måtte lese den setningen noen ganger altså. Autocorrect er alltid gøy Endret 20. desember 2011 av boblebrus Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Adeline*Jouvin Skrevet 20. desember 2011 #193 Del Skrevet 20. desember 2011 (endret) Hahahaha! ELSKER autokorrekt! Tror jeg bare lar den være, jeg Ja, det må jo være lov til å synes andre folk er snacks uten at det blir baluba :gjeiper: Ah! Jim Sturgess! Han ER så pen! Fanesæker øyne og herlig smil. Han var veldig hyggelig i drømmen min også men synes gjerne jeg kunne vært foruten demoner som kledde seg ut som nazister og jøder (fra konsentrasjonsleir). Æsj... Nå sitter jeg i bilen på vei hjem fra IKEA og dverse kjøpesentre med svigermor og kjæreste. Nå at vi bare 4 julegaver igjen:) Deilig. De tar vi vel i morgen, tenker jeg. Også har vi kjøpt juletre i dag!!!! Endelig!! Edit: haha! Enda mer gullkorn fra iPhone! Fanesæker betyr forresten FANTASTISK Endret 20. desember 2011 av Adeline*Jouvin Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Adeline*Jouvin Skrevet 22. desember 2011 #194 Del Skrevet 22. desember 2011 Hei igjen! Fikk et brev fra legen i dag, hvor det sto at jeg har et litt høyere nivå av androstendion:/ Skal ned på kontoret i morgen for å ta en prøve.. Har dette noe med pco å gjøre? For det forklarer i allefall den rare syklusen min Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ara Skrevet 23. desember 2011 #195 Del Skrevet 23. desember 2011 Ja, det kan ha noe med det å gjøre. Har ei venninne som fikk samme beskjeden for noen år tilbake.. Men fortvil ikke! Det finnes masser av hjelpemidler og hvis du trenger noen råd så skal du få mange av meg. Venninna mi trodde aldri hun skulle få barn for hun hadde prøvd så lenge,men så fant hun "mirakelkuren" uten legehjelp. Så det er håp i massevis!! Hvordan gikk det hos legen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Adeline*Jouvin Skrevet 23. desember 2011 #196 Del Skrevet 23. desember 2011 Hva er mirakelkuren? Mamma fikk noe insulin-greier..siden kroppen er dårlig med å ta opp insulin... JEg kom meg ikke til legen i dag.. så må ta det i romjulen:/ Nå sitter jeg her å venter på at kjæresten min skal komme hjem fra jobb! Treet er pyntet og lysene tent. Hovmesteren fikk seg nok et ligg og jeg håper på det samme I morgen skal jeg stå opp tidlig og lage goood frokost! Også skal vi spise snoooop og se på koselige juleting på tv, etterfulgt av HERLIG julemiddag hos mamma! Nei, nå må jeg se å lage litt julegløgg og sette snopet på bordet til kjære kommer hjem Ellers skal jeg prøve å ikke tenke så mye på blodprøver, PCO og mangel på EL God juuul Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Adeline*Jouvin Skrevet 25. desember 2011 #197 Del Skrevet 25. desember 2011 Heisann! Ja! Da var julaften ferdig og jobb kaller! Skal på jobb i morgen fra 12 til 5. Er ikke så gale det med tanke på 100% tillegg:) Julaften var herlig og rolig. Startet dagen meg herlig frokost og monopol med min kjære, før vi dro hver for oss for å feire med familie. Jeg reiste bort til mormor og litt av familien for å spise middag, før vi dro hjem til mamma for å åpne gaver. Har ikke hatt en så rolig jul.... Noen sinne. Har alltid vært 10-20 stk helt siden jeg var liten. Så nå var det ekstra deilig å ha det rolig. Fikk masse fine gaver og baaare tatt livet med ro. Har forresten lest litt om PCO og tenkt veldig masse på om jeg har det. Huff.. Utrolig kjedelig. Mamma har det samme, tror jeg. Men hun har jo fått barn... Tydligvis Men tanken på at jeg kanskje ikke har EL?? Den er kjip Vet at det finnes medisiner som hjelper med det. Men uansett... Hadde ikke jeg tatt en tur til legen den dagen, hadde ingen merket noen ting. Jeg har jo egentlig lenge følt at "noe" ikke stemmer.. Men vet ikke hva det er. Har lege trodd at det muligens var noe i kostholdet mitt. Hvete... Melk.. Og det samme har mamma kjent. Leste at det er viktig med etordebtlig og sunt kosthold om man har pco og at man bør ha en bmi på under 25. Jeg har 24 visstnok. Jeg er ikke det man vil kalle for "feit", men har absolutt ikke vondt av å miste et par kilo heller. Derfor skal jeg melde meg inn i vektklubb.no. Meldte meg inn der i fjor etter jul. Da veide jeg faktisk 70 kilo og jeg er bare 1.64. Klarte å komme meg ned til 64/65, hvor jeg fremdeles ligger på. Men skal ned til 58. Så det er vel bare 6 kilo til, så er jeg der. Nå er det ikke lenger bare for å bli slank, men også for helsen, hvis dere skjønner hva jeg mener. Sett at jeg har pco, da. Nei, nå er det natt og jobb i morgen! Så: natta! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest boblebrus Skrevet 26. desember 2011 #198 Del Skrevet 26. desember 2011 Jeg tror også at jeg har PCO faktisk, fordi jeg har mange symptomer. EL har jeg aldri forsket på, men jeg har mange fysiske tegn. Har jo hatt litt uregelmessig mens, men fått den hver måned til ca. samme tid (+- en uke ). Mamma har også disse symptomene, og t.o.m. kun én eggstokk, siden hun fjernet den andre pga cyste i tenårene. Men - hun har sagt til meg at hun ble lett gravid, både med meg og broren min. Så det er jo faktisk ikke sikkert at det blir vanskelig å få en spire til å sitte Kan hende det bare var litt uflaks i første PP. De sier jo at lavkarbo kan funke for dem med PCO, så kan jo være verdt å forsøke å kutte ned litt på hvete og sukker. Jeg har selv vurdert det, men åå.. jeg er så glad i brød Trenger jo ikke bli helt ekstrem heller da. Vektklubb.no er sikkert et fint sted å starte Skal selv begynne med trening på mer fast basis etter jul, fint å være i god form sånn at bebisen har det best mulig der inne Lykke til i neste PP! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Adeline*Jouvin Skrevet 26. desember 2011 #199 Del Skrevet 26. desember 2011 Virker som det er litt normalt (?) med pco. Altså at det ikke er så seldent tilfelle. Lavkarbo har jeg bestemt meg for å unngå bevisst. Men har egentlig aldri vært noe skive-menneske. Holder meg egentlig til knekkebrød når det kommer til mat. Det som er så herlig med vektklubb, er at jeg kan spise absolutt alt jeg vil. Altså, vanlig mat. Jeg får tildelt så og så mange kalorier som jeg må holde meg til hver dag. Og har jeg spist 1000 kalorier og har f eks bare 200 igjen, er det jo ikke et sjakktrekk å spise en håndfull med chips Svigermor har gått veldig masse ned ved hjelp av trening og shaker. En slags lavkarbo. Men hun har i en leger periode bare fått i seg 500 kalorier. Og bare der blir jeg skeptisk. Det kan jo ikke være bra for noen å leve på 500 kalorier hver dag. Hva skjer når man begynner å spise vanlig mat igjen? Det spørsmålet slipper jeg når jeg er på vektklubb. Jeg har holdt meg på 64/65 helt siden jeg sluttet for 6-7 mnd siden. Nå ligger jeg på sofan og er trøtt.. Skal egentlig på jobb klokken 12, men lurer på om jeg skal dra tidligere for å gjøre ferdig åpningen. Da slipper jeg å stresse når vi allerede har åpnet:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ara Skrevet 26. desember 2011 #200 Del Skrevet 26. desember 2011 Min venninne gikk på lavkarbo-diett i ca 2 mnd mens hun i tilegg tok noe som heter Vitex (som du kan lese om her ) Hun ble gravid på første forsøk og er straks i 4 måned av sitt svangerskap. Du trenger nødvendigvis ikke å beygnne på lavkarbo, men gjerne være bevisst på alt du spiser og prøve å droppe hvete og en del mat med stivelse. De Vitex-tablettene bestiller du til en rimelig penge fra Danmark. Det er bare naturlige ingredienser og ingen fare å ta! Du burde absolutt gi det en sjangs! Har lest om mange som har blitt gravide veldig fort etter å ha tatt disse tablettene!! Håper at det ordner seg og at det aller helst ikke er PCO, men om det er det så finnes det håp! Så ikke gi opp Fortsatt god jul til deg og dine!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå