Gå til innhold

Drømmen om en liten spire ❤


Gjest Adeline*Jouvin

Anbefalte innlegg

Gjest Adeline*Jouvin

Hei hei hallååååå :goodbye:

Da var en lang dag snart over. Begynte på jobb klokken 10 og gikk derfra 18:15 :fnise: Men det var min egen feil. Kjæresten hadde hentet bilen på jobb da han skulle på jobb, og på bilnøklene hang husnøklene! Også hadde jeg ikke penger til buss.

Så jeg satt å ventet på at det først skulle komme en tur opp mot der kjæresten jobber, slik at jeg kunne hente nøklene, også en tur bortover der jeg bor, slik at jeg kom meg hjem. Men min tante ringte og ville på besøk! Så hun hentet meg og alt ordnet seg:)

Jo! I går fikk jeg telefon fra frisørskolen! Det var et lite intervju som endte med at jeg fikk en plass i august! Wohoooo!

Nå gjenstår det bare å se om jeg blir gravid i de neste 7 mnd. Kan bli interesant,det.

På en måte håper jeg at jeg blir det før skolen begynner, slik at jeg får mest mulig fødselspenger, men på en annen måte tenker jeg at jeg godt kan bli gravid slik at jeg kan gå ut i fødselspermisjon etter de 5 mnd. med skole. For etter det skal jeg ut i lære i 4 år.

Vet ikke hva som er best,jeg :sjenert:

Årh.. en ting som er skikkelig kjipt, er at det skal være en stor årsfest med alle avdelingene i byen på mandag! Men gjett hvem som er satt opp til å jobbe!!! JOda.. det er meg,det.

ALLE andre skal, utenom meg. Siden jeg er kokk, jobber jeg fra 4 til 23-23:30 og skal åpne dagen etterpå.

:sjenert: drit...

Hmmm.. jo, den vitexen? Haah! Jeg ER verdens mest elendige "pilletager"! Nå har det blitt glemt i 4 dager eller noe.. :kjefte: Så de på baderomshyllen i morges og himlet med øynene.. Er det mulig?

Snakket med legekontoret i dag ( altså damene som jobber der).. De sa at hormonprøvene mine hadde kommet i dag, men at legen min ikke var på jobb før på mandag. Så, ca 20 dager etter prøvene ble tatt, skal jeg får svar. Jeg vet ikke,jeg. Er det et dårlig tegn?

Endret av Adeline*Jouvin
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Macaron

Oi, det var lang ventetid på blodprøvene! Jeg tok blodprøver for å sjekke diverse hormonverdier i desember, og da kom svaret i posten 3 dager etter at jeg hadde vært hos legen. Jeg ble faktisk overrasket over at det kunne gå så fort! Men tror ikke den lange ventetiden har noen sammenheng med om det er dårlige nyheter eller ikke altså?

Og gratulerer med plass på frisørskolen, forresten, nå kan du jo bare begynne å glede deg! Er skolen i den byen du bor, eller må du pendle litt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Adeline*Jouvin

Hei.. Tror ikke jeg kommer til å komme innom igjen på en liten stund. Akkurat nå klarer jeg ikke å lese om graviditet osv. Så nå må jeg bare ta en pause til jeg har fått ordentlig hjelp av legen min...

Blir dratt ganske langt ned i kjelleren av slike ting...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Adeline*Jouvin

Nei det er det samma gamle. Skal til gynekologen en gang til for å få bevist eller avkreftet pco. Også skal jeg videre til legen etter det igjen.

Akkurat nå føler jeg meg veldig langt nede... Så inntil alt dette har roet seg og jeg har funnet ut hva jeg kan gjøre, tar jeg en liten pause.

Men kommer tilbake:) forhåpentligvis ikke så lege til....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei det er det samma gamle. Skal til gynekologen en gang til for å få bevist eller avkreftet pco. Også skal jeg videre til legen etter det igjen.

Akkurat nå føler jeg meg veldig langt nede... Så inntil alt dette har roet seg og jeg har funnet ut hva jeg kan gjøre, tar jeg en liten pause.

Men kommer tilbake:) forhåpentligvis ikke så lege til....

Skjønner at det er vanskelig!

Ta vare på deg selv, også håper jeg det ikke blir så lenge til vi hører fra deg igjen!

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PurpleLady

Lykke til Adeline! Jeg skjønner at du trenger en pause, og det er bra du faktisk gjør det da :) Håper vi ser deg igjen snart! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Macaron

Skjønner deg veldig godt, jeg har vært der flere ganger selv :klemmer: Lykke til med den videre utredningen, jeg er helt sikker på at det ordner seg for deg tilslutt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Adeline*Jouvin

Hei på dere, jenter :)

Så koselig at dere har skrevet til meg selvom jeg har vært fraværende :sjenert:

Venter fortsatt på henvisning til gynekologen. Kan jo hende at det har kommet i posten, men orker ikke å gå ned for å se :fnise:

Ting går litt bedre nå, egentlig. Trengte bare å få tanker og sånn litt på avstand.

Men nå går vi mot spennende tider, dere! Snakket med kjæresten om studier og sånn. Og da sa han at det var et studie i Kristiansand på universitetet der han kunne tenke seg å komme inn på. Det er ikke så mye her i Bergen, egentlig som er relevant for han. Og så så jeg litt på studietilbudene på universitetet der, at de hadde faglærer utdanning i drama! Og det var jo egentlig det jeg har hatt lyst til å studere fra begynnelsen av!

Så egentlig passer det litt fint.

Først ble vi vel kanskje litt skremt av tanken på å flytte fra byen vi alltid har bodd i, men så etter en god natt søvn og litt tankeflyt til og fra, fant vi ut at det egentlig ikke var så ille :fnise:

Har ikke sørlandet fine somre og sånne..fine ting?

Så nå er jeg egentlig litt i flyttemodus :fnise: Tenker på ting jeg har lyst til å kvitte meg med slik at flyttelasset blir minst mulig :fnise:

Men ingenting er bestemt enda, da. Men kjenner litt på at jeg har litt lyst, altså.

Og dette med babyplaner og sånn, tar vi som det kommer. Nå vet vi i allefall at det ikke går så lett for oss. Så da tenker jeg litt sånn at: "Skjer det, så skjer det". Vil ikke stresse mer med det, i allefall:)

Nå reiser meg og min kjære mor til Danmark snart for å gjøre Køben utrygg! Skal ligge på et ganske fint hotell og greier.. Regner med at en del vinflasker kommer til å stå tom etter oss også :fnise:

Uansett! Tusen takk for fine meldinger :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende med mulige flytteplaner og litt forandringer!! Jeg syntes dere skal hoppe i det! Husk, vi lever bare èn gang. Man må gjøre det man har lyst til! :jepp:

Og jeg tror kanskje det er bra at dere ikke stresser med å "time og tilrettelegge" prøvingen. Har hørt om mange som på en måte har lagt babyplanene litt på hylla og som da plutselig sitter med positiv test i hånda, nettopp fordi de ikke har stresset med noe som helst! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Gjest Adeline*Jouvin

Heisann! :) Ei stund siden jeg har vært innom nå.. Hvordan går det med deg? Klem :klemmer:

Hallo, Hallo!! :goodbye:

Da var jeg tilbake etter en laaang pause!

For å summe opp, har ingenting forandret seg, egentlig. Jeg var hos gynekologen i går og tok innvendig ultralyd. Der fant legen maaange små egg som ikke så ut til å modnes. Hun fant ingen cyster i allefall. Men hun er ganske sikker på at jeg har Pcos. Det er ikke alle med pcos som har cycster. Så jeg er vel en av de.

I dag 23-25 av syklusen min skal jeg ta en blodprøve også i dag 3-5 av TR.

Hun snakket også om MR av ryggen eller noe for å utelukke en godarted svulst som kanskje gjær at jeg ikke har så ofte EL.

Så nå går heg på Metformin, som egentlig er en medisin for diabetikere. Jeg skal ta 1 tab. 2 ganger daglig i 4 uker og 1 tab. 1 ganger daglig til positiv graviditetstest.

Hun sa også at jeg ikke burde få i meg for mye karbrohydrater.

Så, etter å ha ledd meg halvt ihjel av disse lav-karbo menneskene som slanker seg av å spise fete matarer, må jeg svelge stoltheten min og gjøre det selv. :fnise:

Bakte faktisk lav-karbo brød i går. Smakte ganske bra om jeg får si det selv

:sjenert:

Så nå har jeg altså begynt å spise diabetikermedisin. Yeee...

Hvordan går det med dere da??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest PinkLeaf

Heihei! Her vil jeg gjerne følge med! :) Spennende med flytting, jeg holdt på å flytte til Kr.sand selv en stund, men så er det denne herre kjærligheten da vet du, så da ble jeg hjemme.. :sjenert::fnise: Jeg var på Universitetet og kikket meg rundt for et par år siden, og det var skikkelig fint der, og byen var også veldig koselig. Nå fikk jeg egentlig lyst til å ta en helgetur dit til sommeren! :ler:

Ang prøving så tror jeg det kan ha mye å si å forsøke å ikke tenke for mye på det. Vi er ikke prøvere helt ennå selv (selv om jeg vilvilvil :fnise:), så har vi bestemt oss for å ikke gå så veldig aktivt inn for å prøve, men heller la det bli som det blir. Bare slutte med prevensjon, og se hvordan det barker i vei. :)

Jeg ser i boken din at det ikke har gått helt på skinner for dere til nå, men det er jo bra du har fått tatt prøver og slikt så dere vet hva dere har med å gjøre, så å si. :)

Kan karbohydrater faktisk påvirke prøving? :klo: Jaja, mindre karber er jo ikke usunt, så det blir nok bra :) Heldigvis er det masse info om mat med lite karbohydrater pga lavkarbo-fantastene :jepp::ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Adeline*Jouvin

Heihei! Her vil jeg gjerne følge med! :) Spennende med flytting, jeg holdt på å flytte til Kr.sand selv en stund, men så er det denne herre kjærligheten da vet du, så da ble jeg hjemme.. :sjenert::fnise: Jeg var på Universitetet og kikket meg rundt for et par år siden, og det var skikkelig fint der, og byen var også veldig koselig. Nå fikk jeg egentlig lyst til å ta en helgetur dit til sommeren! :ler:

Ang prøving så tror jeg det kan ha mye å si å forsøke å ikke tenke for mye på det. Vi er ikke prøvere helt ennå selv (selv om jeg vilvilvil :fnise:), så har vi bestemt oss for å ikke gå så veldig aktivt inn for å prøve, men heller la det bli som det blir. Bare slutte med prevensjon, og se hvordan det barker i vei. :)

Jeg ser i boken din at det ikke har gått helt på skinner for dere til nå, men det er jo bra du har fått tatt prøver og slikt så dere vet hva dere har med å gjøre, så å si. :)

Kan karbohydrater faktisk påvirke prøving? :klo: Jaja, mindre karber er jo ikke usunt, så det blir nok bra :) Heldigvis er det masse info om mat med lite karbohydrater pga lavkarbo-fantastene :jepp::ler:

Hei! Så koselig at du hwnger deg på!!

Ja, hun sa at når man har pcos så må man holde seg litt unna karbs... Synes det er litt slit, jeg! Hehe

Nei når man stresser med å få barn skjer det jo mest sannsynlig ikke. Men vi gjør ikke det. Vi tar det som det kommer og blir glad når det endelig klaffer. Har prøvd siden oktober i fjor. Så nå venter jeg spent på at metforminen skal riste litt i eggene mine sånn at jeg endelig kan få EL! krysser fingrene!

Så gøy at du nesten flyttet da! Har hørt det er ganskr fint der, ja. Og jeg liker litt mindre plasser, jeg. Bergen er alt for stort og vått!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Macaron

Så koselig at du er tilbake Adeline! Kjipt at du har pco da, men samtidig er det kanskje litt godt å ha fått en grunn til hvorfor det ikke har klaffet for dere ennå også? Da har dere (du) i hvert fall noe å jobbe med fremover, og så sitter nok spiren etter hvert når ting ordner seg mer hos deg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest PinkLeaf

Helt enig. Vi ser faktisk etter hus i en kommune med 11 000 innbyggere, vi da.. :ler: Jeg er ikke storbyene, for å si det sånn. ;-)

Jeg har ei venninne med pco, og hun har gått lavkarbo i flere år. Hun valgte ekstremveien, så ikke engang vannmelon er lov pga mye fruktsukker. Men, det fungerer bra for henne, så hvorfor ikke. :fnise: Jeg gikk på det i seks uker pga problemer med magen, og det fristet nesten å fortsette, for jeg kjente kroppen hadde det så bra. Hadde jeg ikke hatt tidenes mest kresne kjæreste, så.. :ler:

Jeg bodde i Bergen da jeg var liten, forresten. Har så lyst til å dra tilbake og se huset vi bodde i! :-P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Adeline*Jouvin

Ja, det er veldig greit å få vite hva som gjør at det ikke klaffer sånn at jeg kan gjøre noe med det:)

Hvor i Bergen bodde du da, om jeg får spørre?:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PinkLeaf

Hehe, jeg husker ikke helt, vi flytta da jeg var fem. :fnise: Jeg tror vi bodde i Loddefjord, og jeg bodde på Haakonsvern hos pappa en stund. :) Jeg tror kanskje vi er like gamle også, kanskje vi egentlig kjente hverandre? :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Adeline*Jouvin

Ja, det kan godt hende, hehe:) men jeg er fra Fana området.. Var ikke så mye i Loddefjord egentlig. 88-modell du også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...