Gå til innhold

Drømmen om en liten spire ❤


Gjest Adeline*Jouvin

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjorde du det også? Hoho :fnise: ja, dette er spennende!!

Får de helt sikkert i morgen! Håper det:)

Tenk om vi tester positivt begge to i morgen da! :rodmer:

Endret av isodora
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Adeline*Jouvin

God morgen!

Nå har endelig snøen kommet tilbake! Elsker det! Nå sitter jeg å ser på Top of the pops-1960 på NRK2 og mimrer tilbake til barndommen:)

Høres ut som jeg er 65 nå, men det er jeg ikke. Meg og venninnen min hørte omtrent bare på Musikk fra 60-tallet<3

Ah... To be young :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PurpleLady

Har pakken kommet enda? Du har kanskje ikke rukket å stikke på posten enda? Venninna mi kjøpe med seg massevis av graviditetstester fra USA når ho var der nettopp... her koster jo 2 tester 180 kr på apoteket, mens 4 stk på apoteket koster 100 kr der borte!

Åååå, jeg er så spent på om du kommer til å teste positivt! Regner med det, du er vel IKM+9 nå? :popcorn:

Endret av PurpleLady
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Adeline*Jouvin

Har pakken kommet enda? Du har kanskje ikke rukket å stikke på posten enda? Venninna mi kjøpe med seg massevis av graviditetstester fra USA når ho var der nettopp... her koster jo 2 tester 180 kr på apoteket, mens 4 stk på apoteket koster 100 kr der borte!

Åååå, jeg er så spent på om du kommer til å teste positivt! Regner med det, du er vel IKM+9 nå? :popcorn:

Hei! :goodbye:

Jeg var nedom posten i sted, men der lå det bare et brev.. og jeg tror det var fra i går fordi posten pleier å komme i 15:00- tiden :jepp:

Så om litt over en halvtime stikker jeg ned igjen:)

Nå kjenner jeg veldig svake kramper som kommer og går. Og bittelitt "stikk" nede på venstre side. Men det kan vel ikke kalles et stikk. Det er ikke kraftig, bare et lite "duff" :fnise:

Hehe, vanskelig å forklare.

Nei jeg vet sannelig ikke. Tar jeg test i dag og den blir negativ, kjenner jeg at jeg blir veldig oppgitt. Ikke fordi jeg blir lei meg fordi det ikke klaffet, men fordi kroppen min er dum og teit. Kommer TR i løpet av dagen eller dagene, har jeg jo en skikkelig idiotisk syklus :kjefte:

Uansett- nå er kjæreste på jobb, og jeg sitter hjemme og ser på en film på tv. Huff... jeg er så sinnsykt lettrørt og rundt juletider er det jo alltid litt triste filmer :sukk::fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Adeline*Jouvin

Jaja! Da sitter jeg her enda :fnise: Kjæresten er fortsatt på jobb og skal innom noen venner senere. Tror ikke jeg orker å bli med. Er så lei av festing og "vennskap" under alkohol :gjeiper:

Sitter for øvrig å surfer litt på nettet. Begynner å tenker mer og mer på symptomer jeg har hatt/har og fant en oversikt jeg tenkte jeg skulle legge ut her. Har fremhevet de jeg har.

-Uteblitt menstruasjon---> IKM+9, snart 10!

-Ømme bryster---> Akkurat nå er de mindre øm. Det virker som de blir mindre om utover kvelden. Men om morgenen, formiddagen og dagen er de vond.

-større brunt felt på brystene

-Tretthet---> Har vært ganske trøtt tidlig på kvelden en stund nå og kunne gjerne lagt meg allerede nå. Men vil ikke :gjeiper:

-Raskere sliten---> Er jeg på besøk, ute å handler osv, blir jeg fort sliten og vil mer enn gjerne hjem uansett om jeg har handlet ferdig eller ikke. Var på kjøpesenter i går og skulle egentlig handle litt, men etter vi hadde spist ville jeg bare gå hjem og slappe av. Da vi hadde vært hjemme en stund kom jeg på at vi hadde glemt å handle :fnise:

-Fryser lett---> De to siste dagene sitter gåsehuden løst. Har på meg ullsokker, pysj og morgenkåpe+ teppe om dagen, selvom det er godt og varmt i stuen. Men fryser ikke hele tiden da :sjenert:

-humørsvingninger

-Mensmurring---> I dag har jeg kjent mensmurringer titt og ofte. Men ingen TR.

-Magekramper---> Ikke mye, men litt.

-et hardt punkt nederst på magen kan kjennes med hånden

-smerter i korsryggen

-nesten lignende vokseverk i kroppen

-stikkninger i området rundt halebeinet

-tykkere hår/tynnere hår

-Blødende tannkjøtt---> En gang nylig jeg pusset tennene,ja..

-spenn/vondt i tennene

-munnsår

-halsbrann

-ofte dobesøk---> Joa.. men jeg føler jeg går ofte på do uansett..

-kvalme---> På morgenen/ Formiddagen før jeg spiser noe. Kommer bare plutselig, slik at jeg bare på hente meg en banan og spise den mens jeg sitter på gulvet :fnise:

-stikk i magen---> Ja, det har jeg hatt en del av. Både på venstre og høyre side.. og i mellom. Altså nederst.

-kløe i underlivet (grunnet sopp eller forandring i skjedekulturen)---> Litt. Men det kan jo være så mangt :fnise:

-skiftende hard/løs mage---> Jaa

-begynnende hemorider (kjennetegnes ved kløe i og rundt endetarmen samt. enkelte blodspor)

-sukkertrang/sitrustrang---> Ja, men ynlingssnopet mitt er jo faktisk salte og sure ting :sjenert:

-tørste---> Oh, yes!

-overfølsom luktesans

-endrede matønsker (liker ikke yndlingsretten sin osv.)

-ny glød

-vannsamling i kroppen

-leggkramper

-skjelving

-svimmelhet (blodtrykk som synker og stiger voldsomt )---> Ja, blir ofte veldig svimmel når jeg reiser meg. Enten jeg har sittet eler ligget. Men det kan jo være pågrunn av jernmangel :sjenert:

Også har jeg fått en del kviser.. noe jeg faktisk aldri har.. :sjenert:

Jaja... Så sånn ser det ut. ARG! Så irriterende at testene ikke kom i dag! Det betyr atde kommer på mandag.. Og da må jeg teste etter jobb... Det er leeenge til. Dette er skummelt :fnise:

Endret av Adeline*Jouvin
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja! Da sitter jeg her enda :fnise: Kjæresten er fortsatt på jobb og skal innom noen venner senere. Tror ikke jeg orker å bli med. Er så lei av festing og "vennskap" under alkohol :gjeiper:

Sitter for øvrig å surfer litt på nettet. Begynner å tenker mer og mer på symptomer jeg har hatt/har og fant en oversikt jeg tenkte jeg skulle legge ut her. Har fremhevet de jeg har.

-Uteblitt menstruasjon---> IKM+9, snart 10!

-Ømme bryster---> Akkurat nå er de mindre øm. Det virker som de blir mindre om utover kvelden. Men om morgenen, formiddagen og dagen er de vond.

-større brunt felt på brystene

-Tretthet---> Har vært ganske trøtt tidlig på kvelden en stund nå og kunne gjerne lagt meg allerede nå. Men vil ikke :gjeiper:

-Raskere sliten---> Er jeg på besøk, ute å handler osv, blir jeg fort sliten og vil mer enn gjerne hjem uansett om jeg har handlet ferdig eller ikke. Var på kjøpesenter i går og skulle egentlig handle litt, men etter vi hadde spist ville jeg bare gå hjem og slappe av. Da vi hadde vært hjemme en stund kom jeg på at vi hadde glemt å handle :fnise:

-Fryser lett---> De to siste dagene sitter gåsehuden løst. Har på meg ullsokker, pysj og morgenkåpe+ teppe om dagen, selvom det er godt og varmt i stuen. Men fryser ikke hele tiden da :sjenert:

-humørsvingninger

-Mensmurring---> I dag har jeg kjent mensmurringer titt og ofte. Men ingen TR.

-Magekramper---> Ikke mye, men litt.

-et hardt punkt nederst på magen kan kjennes med hånden

-smerter i korsryggen

-nesten lignende vokseverk i kroppen

-stikkninger i området rundt halebeinet

-tykkere hår/tynnere hår

-Blødende tannkjøtt---> En gang nylig jeg pusset tennene,ja..

-spenn/vondt i tennene

-munnsår

-halsbrann

-ofte dobesøk---> Joa.. men jeg føler jeg går ofte på do uansett..

-kvalme---> På morgenen/ Formiddagen før jeg spiser noe. Kommer bare plutselig, slik at jeg bare på hente meg en banan og spise den mens jeg sitter på gulvet :fnise:

-stikk i magen---> Ja, det har jeg hatt en del av. Både på venstre og høyre side.. og i mellom. Altså nederst.

-kløe i underlivet (grunnet sopp eller forandring i skjedekulturen)---> Litt. Men det kan jo være så mangt :fnise:

-skiftende hard/løs mage---> Jaa

-begynnende hemorider (kjennetegnes ved kløe i og rundt endetarmen samt. enkelte blodspor)

-sukkertrang/sitrustrang---> Ja, men ynlingssnopet mitt er jo faktisk salte og sure ting :sjenert:

-tørste---> Oh, yes!

-overfølsom luktesans

-endrede matønsker (liker ikke yndlingsretten sin osv.)

-ny glød

-vannsamling i kroppen

-leggkramper

-skjelving

-svimmelhet (blodtrykk som synker og stiger voldsomt )---> Ja, blir ofte veldig svimmel når jeg reiser meg. Enten jeg har sittet eler ligget. Men det kan jo være pågrunn av jernmangel :sjenert:

Også har jeg fått en del kviser.. noe jeg faktisk aldri har.. :sjenert:

Jaja... Så sånn ser det ut. ARG! Så irriterende at testene ikke kom i dag! Det betyr atde kommer på mandag.. Og da må jeg teste etter jobb... Det er leeenge til. Dette er skummelt :fnise:

Må bare si at jeg blir utrolig overrasket om du ikke er gravid!! :lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest boblebrus

Wow, dette høres jo veldig lovende ut da! :jepp: Blir spennende når du får tatt en test, hvis den er negativ kommer jeg til å bli skuffet selv :ler: Tror du har baby i magen! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Adeline*Jouvin

Hehe :fnise: Koselig å ha noen å dele dette med ihverfall!

Det er så kjedelig at jeg må vente helt til mandag!! Skikkelig kjedelig :kjefte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Adeline*Jouvin

God morgen, godtfolk :goodbye:

I dag våknet jeg med skikkelig gangsperr/stiv rygg, rett over rumpa! Lurer på hvordan jeg ligger om natten,jeg :fnise:

Senere i kveld skal vi på julekosert i en kirke hvor min lillebror og klassen hans skal synge :rodmer: Det kommer til å bli kjempe vakkert! Har sett noen av sangene de skal synge...og den ene er faktisk på latinsk! Hehe! Ca 6 vers de skal kunne utenatt på latinsk. Jeg klarte ikke en gang å prøve å lære meg det.

Så det må jeg si. Godt jobbet for en barneflokk på 10 år :jepp:

Etter konserten skal vi spise herlig middag hjemme hos mor og de. Tror det bli kalkun! Mamma er en MESTERKOKK, så maten kommer til å smake ypperlig uansett hva hun steller i stand :rodmer:

Derfor "gruer" jeg meg litt til å feire jul hos svigers når den tid kommer :fnise: Fordi det er ingen som har øye for detaljer slik min mams!

HAH! Nå høres jeg jo ut som en mammadalt. Men jeg er egentgli ikke det. Dalter mest etter maten hennes :fnise:

ÆSj.. nå har jeg veldig vondt i ryggen.. tror jeg må gå inn å legge meg vedsiden av kjæresten slik at han kan varme meg litt :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest PurpleLady

Hjelp, jeg kjenner at jeg blir nervøs hver gang jeg ser at du har skrivi innlegg, nå som jeg veit du ikke har graviditetstestene enda! Livredd for at du skal si at TR har dukka opp! :nei: Også blir jeg veldig letta når jeg ser at det ikke er det :) Jeg kan ikke skjønne noe annet enn at du er gravid nå! :jepp:

Du må kose deg masse med julekonsert! Det høres ut som om dagen din blir en perfekt søndag :) Og julaften hos Svigers blir sikkert koselig! :) Du får passe på å sitte mye på gulvet og leke med eventuelle barn/hunde/katter, sånn at du mestrer kvalmen :fnise:

Jeg skal møte fornærma svigerfamilie på morssida til mannen, de mistolker absolutt ALT vi sier eller gjør, og blir fornærma av det! Kjenner det er slitsomt og egentlig ganske provoserende... :kjefte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Adeline*Jouvin

Jaaaah...her kommer det- TR kom nok i dag, gitt...

Er ikke mye som har kommet... Men leste at feste løsninger kommer 5-14 dager etter EL? Så det kan ikke ha vært det..

Jaja.. Da det vel bare syklusen min som er dust, da :sukk:

Vil det da si at jeg har en sykluslengde på 38 dager?!?!

Endret av Adeline*Jouvin
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Adeline*Jouvin

Nei, men det var det jeg fryktet... At syklusen min er uforståelig.. Nå vet jeg jo ikke når jeg faktisk har EL :sukk:

Vil ikke ha en lang syklus.. 38 dager? Det er jo alt for lenge!

Kan sykluslengden forandre seg fra gang til gang?

Nå ligger jeg i allefall i sengen. Har så vondt i rygg og mage. Har ikke hatt sånne menssmerter på veldig, veldig lenge... :sjenert::sukk:

Er bare èn time til julekonserten begynner, men jeg er klar. Orker ikke pynte meg noe særlig. Har så vondt i magen :(

Huff... Kjente litt på det nå, at jeg faktisk er veldig skuffet. Ikke bare fordi TR kom i dag, men også fordi jeg ikke lenger vet når EL kommer.

Æsj....dustekropp. :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PurpleLady

Æsj, så utrolig utrolig trist! Men det kan jo være spontanabort, og ikke vanlig mens? Hørte av min nygravide venninne at i løpet av de første 3-5 ukene ender 60% av graviditetene i SA, og det er jo ofte før man veit at man er gravid... så det kan jo hende at syklusen din ikke er helt dust likevel?

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Adeline*Jouvin

Nei, det tviler jeg på. En del av de symptomene pleier jeg å ha før TR.

Har falt helt, helt ned i kjelleren. Begynner å grine av ingentig... Skal snart i middag til mamma. Snakket med henne i telefonen i sted.. Jeg klarte ikke helt å legge skjul på at jeg er lei/sur..hørte hun ble skikkelig sur i stemmen. Så begynte jeg bare å grine når vi la på..

Nå sitter jeg i bilen og gråter mens kjæresten er i butikken.

:sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh Adeline, så kjipt!!! Jeg var faktisk omtrent helt bombesikker på at du var gravid nå :tristbla: Jeg skulle bare en kjapp tur innom og se om jeg rakk å gratulere deg før jeg drar..

Utrolig kjipt med så ustabile sykluser, jeg har slitt med det før selv også. Og så vet jeg veldig godt hvordan det føles med mensen-depping når man er prøver.. Jeg blir alltid litt utafor den dagen mensen kommer, men etter at vi begynte å prøve er det blitt MYE verre. Da er det liksom ikke bare det at man får humørsvingninger og sånt, men på toppen av det blir man jo også utrolig frustrert fordi mensen kommer..

:klemmer: til deg og håper at morgendagen blir litt lettere for deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...