Gå til innhold

Drømmen om en liten spire ❤


Gjest Adeline*Jouvin

Anbefalte innlegg

Gjest Adeline*Jouvin

:hallo: Juleplaten til Diana Krall fyller stuen, herlig røkelse og masse stearinlys. Jeg har fått tilbake stuen min!! :hoppendeglad:

I allefall for helgen sånn ca. Kjæreste er å hjelper faren sin med å skifte dekk på bilen og når han kommer hjem skal han ha med seg snooooop :hoppe:

Helgen har alltid vært og vil alltid være en hellig ting! Da skal man kose seg og slappe av! Og nå er den her!

I dag har jeg vært på jobb fra ca 9:30. Begynner egentlig 10, men vi hadde noen storordre som skulle ut rett etter åpning. Så da reiste jeg tidligere for å få en god start på dagen :tommelopp:

Og den funket!

For da den ene sjefen kom på jobb, spurte han om vi kunne bytte vakt i dag, slik at han var kokk og jeg var sjårfør. Han hadde nemlig revnet buksesmekken på jobb-buksen da han skulle hoppe eller noe :ler:

Så da kunne ikke han gå rundt å lever pizza med låvedøren åpen!

Så min dag på jobb har egentlig vært veldig fin. Er sjelegald for at smekken hans var ødelagt i dag, for det var kaos på kjøkkenet :bolledeig:

Da er det så deilig å kunne sette seg i bilen og bare kjøre :reise:

Jobbet altså fra 9:30 til 17:30 i dag! Så er litt sliten, men gald for at jeg tok vakten. Ekstra CA$H!

:opplyser: Forresten, så var Groupon dealen voksing av legger for kun 125 kroner! Så den kjøpte jeg :tongue: Her skal det vokses! De hadde også vippe extensions for 500 eller noe.. har veldig lyst på det også.. bare for å se hva det går i, liksom :sjenert:

I følge appen min, er dette den 23 dagen i syklusen min,

20 dager til neste EL

6 Dager til IKM :)

Har liksom ikke hatt noe symptomer ellers da.. Har ikke en gang hatt ømme pupper, som jeg pleier å ha rundt EL/IKM...

Håper ikke syklusen min skal dumme seg nå :fy_fy:...For den er ganske flink til det, nemlig.

Har også tenkt en del på stuider og har funnet ut at det studie jeg så på var allllllt for dyrt. 60000 pr semester eller noe?? :hakeslepp:

Så jeg lurer faktisk på om jeg bare skal ta pedagogikk og noe greier, slik at jeg kan jobbe i barnehage/SFO. For da kan jeg jo leke også. Og det liker jeg :biggrin::ler:

Men har fått prøve-adgang til det studie jeg så på først,da.. så tenkte å gå inn å sjekke litt der. Bare for å se hva det går i:)

Håper alle har en fantastisk helg så langt :goodbye:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Adeline*Jouvin

Sitter hjemme alene i kveld, da kjæreste er barnevakt for niesene sine!

Har vasket gulvene, vasket klær og satt i oppvaskemaskinen:) fline meg.

Jeg har også handlet masse julegaver på nett! Nå har jeg bare 9 igjen :fnise:

Var en liten tur på sats i dag også. Men var så ufokusert.. Så får ta igjen det tapte i morgen:)

Hmmm.. Ikke så masse nytt heller.. Også er det så knotete å skriv fra iPhone :(

Tviler forresten på at vi traff blink denne gangen.. Har liksom iiingen symptomer.. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter hjemme alene i kveld, da kjæreste er barnevakt for niesene sine!

Har vasket gulvene, vasket klær og satt i oppvaskemaskinen:) fline meg.

Jeg har også handlet masse julegaver på nett! Nå har jeg bare 9 igjen :fnise:

Var en liten tur på sats i dag også. Men var så ufokusert.. Så får ta igjen det tapte i morgen:)

Hmmm.. Ikke så masse nytt heller.. Også er det så knotete å skriv fra iPhone :(

Tviler forresten på at vi traff blink denne gangen.. Har liksom iiingen symptomer.. :sjenert:

Flinka! :)

Holdt motet oppe, og plutselig er du gravid. Da jeg ble det kom det egentlig som et sjokk. Javist var mensen forsinket, men hadde ingen andre symptomer før 1-2 uker etter positiv test. :)

Gleder meg sånn til vi kan skrive "GRATULERER!" i hverandres dagbok! :) Og det skjer nok snart! :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måtte inn i dagboken din å sniklese litt:) Så koselig dagbok!

Hvilken app bruker du på tlf? jeg lastet ned babyverdn sin, men det står ikke når ikm er, og det står ikke når neste pp er.. det er noe jeg skulle hatt..

Jeg elsker julemusikk og masse stearinlys :rodmer:

Håper vi sitter med hver vår positiv gr.test snart :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Adeline*Jouvin

Måtte inn i dagboken din å sniklese litt:) Så koselig dagbok!

Hvilken app bruker du på tlf? jeg lastet ned babyverdn sin, men det står ikke når ikm er, og det står ikke når neste pp er.. det er noe jeg skulle hatt..

Jeg elsker julemusikk og masse stearinlys :rodmer:

Håper vi sitter med hver vår positiv gr.test snart :nigo:

Hallo! Så koselig:)

Jeg bruker en som heter MyDays. Men vurderer å laste ned iperiod. Den brukte jeg før.. Og den er ganske grei, nemlig!

__________________________________________________________________________________________

I dag sloss jeg med klesvasken! Og det ser ut til at jeg vinner!

Apropo symptomer og slikt.. Ca 4 ganger nå, har jeg opplevd å bli skikkelig kvalm helt uten videre.. Også løper jeg ut på kjøkkenet for å ta en bit av ett eller annet, setter meg ned på gulvet ogbare venter til kvalmen går over.. Noe den gjør ett par minutter senere...

Hmmm... Men jeg tror fortsatt ikke at jeg er gravid :sjenert::fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for tips, tror jeg skal teste den iperiod :)

Er så redd for at andre som låner iphonen skal merke seg at vi prøver. Har ikke lyst at alle skal vite at vi prøver.

Klesvask er ikke så verst syns jeg, deilig å få det unna.. det jeg hater er å legge sammen klær.. kunne helst ønske jeg kunne kasta dem inn i skapet :gjeiper:

Kjære fortalte om en kamerat av han som gjorde det :fnise: klær fra tørketrommelen kasta han en stor haug rett i skapet :skratte: praktisk da men tror jeg skal holde meg til kjapp bretting :jepp:

Kvalmen kan være et bra tegn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Adeline*Jouvin

Takk for tips, tror jeg skal teste den iperiod :)

Er så redd for at andre som låner iphonen skal merke seg at vi prøver. Har ikke lyst at alle skal vite at vi prøver.

Klesvask er ikke så verst syns jeg, deilig å få det unna.. det jeg hater er å legge sammen klær.. kunne helst ønske jeg kunne kasta dem inn i skapet :gjeiper:

Kjære fortalte om en kamerat av han som gjorde det :fnise: klær fra tørketrommelen kasta han en stor haug rett i skapet :skratte: praktisk da men tror jeg skal holde meg til kjapp bretting :jepp:

Kvalmen kan være et bra tegn :)

Du kan jo ha den inne i en mappe med masse annet.. Da er det ikke så lett å legge merke til :)

:fnise: Det er AKKURAT det jeg har gjort de siste 23 årene! HAAAATER å legge sammen og styre på enne i et skap. Men nå har jeg jo sortert masse klær og fått endelig orden i skapet!

Nå handler det jo bare om å holde det i orden :fnise:

Ja.. ikke vet jeg med denne kvalmen. Men den er forderdelig(!) ekkel!! :spy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PurpleLady

Hehe, smarte tips til klesvaska, ja! ; :skratte: Vi løser det med å oppbevare mye av klærne våres i kofferter ;)

Ojojoj, Adeline, tenk om du er gravid!!! Når skal du teste? Og hva slags studie har du søkt på egentlig? Noe på BI, siden det er så dyrt?

Nå har jeg forresten lånt sesong 1 av Downtown Abbey! Gleder meg til å begynne å se den!

Hehe, jeg kjenner jeg er glad for at jeg har den lille ufoen min (ladycomp), for vi har brukt den som prevensjon i snart 2 år, og da er det ingen som veit om vi prøver eller ikke ;) Ingen apper som kan avsløre oss på telefonene våres! Det eneste problemet vi har nå, er at vi har ganske mange kondomer som vi ikke får bruk for på en stund... :fnise:

Når jeg er gravid skal mr. Purple få bilde av lykketroll på macskjermen sin ;) Det gleder jeg meg til! :hoppe:

Endret av PurpleLady
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Adeline*Jouvin

Hehe, smarte tips til klesvaska, ja! ; :skratte: Vi løser det med å oppbevare mye av klærne våres i kofferter ;)

Ojojoj, Adeline, tenk om du er gravid!!! Når skal du teste? Og hva slags studie har du søkt på egentlig? Noe på BI, siden det er så dyrt?

Nå har jeg forresten lånt sesong 1 av Downtown Abbey! Gleder meg til å begynne å se den!

Hehe, jeg kjenner jeg er glad for at jeg har den lille ufoen min (ladycomp), for vi har brukt den som prevensjon i snart 2 år, og da er det ingen som veit om vi prøver eller ikke ;) Ingen apper som kan avsløre oss på telefonene våres! Det eneste problemet vi har nå, er at vi har ganske mange kondomer som vi ikke får bruk for på en stund... :fnise:

Når jeg er gravid skal mr. Purple få bilde av lykketroll på macskjermen sin ;) Det gleder jeg meg til! :hoppe:

Ååååå... Klarer ikke å tenke på det.. Det er så irriterende, fordi jeg har jo hett "symptomer" flere ganger og har testet negativt. Har vært trøtt og slapp, sovet dårlig, ømme bryster, vonde brystvorter... Men negativ test.

Så denne gangen er jeg skikkelig tilbakeholden på å tenke noe som helst på en mulig positiv test :sjenert:

Men disse kvalmebølgene er jo liiitt mistenkelig, da :klo:

Men det er ikke hver dag jeg får den kvamlebølgen heller... Så... Jeg vet ikke...

Oooo... Nå har du fått meg til å tenke masse! HeheHuff.. Forferdelig at det skal være sånn for dere:( har dere snakket ordentlig sammen om det? :fnise:

Jeg venter IKM 8.desember... Men jeg tror jeg kommer til å teste noen dager senere...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Adeline*Jouvin

*undreundre* Et annet "symptom" jeg har er veldig ømme brystvorter. Men det område jeg i Gunn å ha når det nærmer seg IKM :sjenert:

Nå er det bare 3 dager igjen til IKM og kommer den ikke på dagen, tenker jeg å teste 9 eller 10.des :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest boblebrus

Disse symptomene dine høres veldig lovende ut altså! :jepp: Nå er det jammen ikke lenge igjen til IKM og testing, skal bli spennende å følge med :) Vi krysser fingre og tær!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Adeline*Jouvin

Ja, det høres vel lovende ut.. Men kroppen min er teit :sjenert:

Vurderer faktisk å slette profilen min på Facebook.. Er bøker ganske lei av face.. Bare folk jeg ikke snakker med til vanlig som forteller uinteressante ting. Jeg tenker litt at- hvis personene man har på Facebook ikke er venner, da er det vel ingen grunn til å ha de der. Er jo kun overfladisk. Er jo ingen av de som faktisk tar kontakt :sjenert: Utenom om mine ordentlige venner, da. Men de snakker jeg jo med utenom face.

Hmmm... Slette? Ikke slette? Heller litt mot å slette..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Macaron

Nå har jeg klikket meg raskt gjennom dagboken din og gleder meg til å følge med videre her :) Veldig spennende at du også snart har ikm, og du har jo faktisk symptomer som kan tyde på at det er noe på gang da! *krysser fingre for deg*

Det med å slette seg fra FB, jeg har faktisk vurdert det jeg også. Jeg har hatt flere runder med sletting av folk fra vennelisten min, og er nå nede i ca 120 venner, og da er alle folk jeg faktisk hilser på og gjerne også snakker med hvis jeg treffer på dem. Gidder ikke ha folk der som jeg ikke har noen interesse av å omgås med.

Men de 120 jeg er venner med på FB, det er også folk jeg har annen kontaktinfo til og som jeg absolutt kan kontakte på andre måter enn FB jeg vil prate med dem eller treffe dem. Så på en måte kan jeg like gjerne bare droppe hele profilen min. Oppdaterer også sjeldent, maks en gang annenhver måned.

Det eneste som har stoppet meg så langt er at jeg har en del venner forskjellige steder i utlandet, og de treffer jeg mye sjeldnere enn vennene mine i Norge. Da blir FB er en fin måte å holde seg litt oppdatert på hva som skjer i livene deres på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Adeline*Jouvin

Så koselig at du kom innom!

Ja, det med venner i utlandet skjønner jeg veldig godt. Jeg har to fra Canada. Men... Det er liksom ikke noe.. Hehe.. Huff.. Savner "gamledager" jeg:p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Adeline*Jouvin

Hei igjen! Merker jeg er en ivrig skribent i dagboken med opptil 3 innlegg hver dag på en god dag :fnise:

Nå har jeg vært hjemme fra jobb i èn time ca. Har lagt sammen klær, dusjet og sendt gubben på butikken for å kjøpe godis. Får besøk av to venninner i dag! Vi skal ha byttedag med klær! Blir artig:)

Ellers tror jeg faktisk ikke at vi har truffet blink denne mnd. Husker bare sist gang jeg var gravid, da kjente jeg det på meg og blødde faktisk masse neseblod helt uten videre...Nå "føler" jeg ikke noe spesiellt egentlig.. Det er bare det med den kvalmebølgen. Ømme brystvorter får jeg før IKM uansett...

Men nå er det byttetid! See Ya!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Man vet aldri. Kroppen kan være ganske lur til tider. Blir spennende med testing uansett!! :jepp: Kos deg med venninne-kveld! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Macaron

Byttedag, er det sånn at du bytter klær med venninnene dine? Og er det permanent eller bare låner dere? Har snakket om det noen ganger med mine venninner jeg også, men vi har liksom bare aldri fått dratt det i gang,

Men veldig spennende å følge med fremover på symptomene dine da! Du kan godt være gravid uten å merke så mye til det i starten, de gangen jeg var gravid merket jeg absolutt ingenting før jeg var i uke 6, da begynte puppene å bli ømme og jeg ble veldig trøtt på kveldene.

Edit: dumme, dumme, dumme retteprogram på iPad!!!

Endret av Macaron
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gleder meg til du skal teste! Det er som de andre sier her ; lovende symptomer, selv om gravid-symptomer kan forveksles med mens-sympt...Men vi krysser fingre og tær for at det er en spire der! Hadde vært gøy!

Du kan jo teste på lørdag? Da er det den 10.des, fin dato det! :jepp::fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...