Gå til innhold

Sammen er vi deg


Eirie

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Vi blir godt passet på her. Får ikke komme hjem idag heller. Blodtrykket ser bedre ut nå når jeg tar det helt med ro, men leverprøvene mine er ute å kjøre.. Og hodepine som ikke gir seg.

Prøver bare å nyte at det er lørdag og at Mannen snart kommer på besøk med sjokolade :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Digg m sjokolademann på besøk! Håper du ikke føler deg for dårlig, og evnt kommer deg fort!!! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mmm. Mannen var en engel på lørdag altså. Jeg hadde selskap hele kvelden, og det var stille og rolig på sykehuset. Så han var sammen med meg, kikka på tv og hadde egentlig litt kjærestekveld :)

Blodtrykket stabiliserte seg heldigvis av seg selv, men jeg har fortsatt for høye leverprøver. Fikk komme hjem igår mot at jeg kom opp på lab'en og tok nye blodprøver iløpet av uka. Herregud det var så deilig å komme hjem til egen dusj, seng og sofa <3

Alt i alt var det greit med et lite opphold på sykehuset også. Vi har planer om å reise hjem ganske raskt etter fødsel, så sant alt er i orden. Nå har vi sett hvordan det er der, og om vi må bli noen dager så vet vi at det er greit det også :)

Idag er det natt til 1.mai og jeg har hjemme-alene-kveld! Herregud så deilig! Mannen og noen kamerater er ute og ser billøp mens jeg har en date med sofaen. DIGG! Jeg har mengder med frukt, et deilig strikketøy og Easy Rider (gode, gamle filmen) på programmet. Denne kvelden skal nytes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå går jeg virkelig inn for å nyte de siste dagene/ukene hjemme.

Har konstant hodepine, så tiden blir tilbragt mye på sofa og i utehagen med solbriller, strikketøy og kald drikke.

Kjenner jeg begynner å glede meg veldig til fødsel, og til å starte på "det nye livet". Den venteperioden her synes jeg er kjedelig og ikke spesielt morsom! Formen er ikke spesielt god med hodepine og trøtthet, og det er ikke noe koselig å kanskje måtte opp på sykehuset igjen.. Får vel svar på prøvene iløpet av idag/imorgen...

Dessuten var vi bedt i ikke mindre enn to (!) konfirmasjoner kommende helg, og har måtte melde avbud til begge to pga formen. Noe som ikke ble helt akseptert av svigerfamilien. Heldigvis satte Mannen foten ned og ga klar beskjed om at jeg ikke skal stresse for tiden, pga lillebolla i magen og min egen kropp. Jeg er så glad jeg har den mannen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flink mann som sier ifra! Viktig å ta vare på deg og lillebaby nå i innspurten! Håper hun kommer snart så du slipper disse plagene :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det håper virkelig jeg også. Selv om det samtidig er litt skremmende :P

Idag har jeg endelig ferdig 8 tepper til Amandaprosjektet, og planen er å få sendt de avgårde i posten. Veldig fornøyd med en så enkel og grei plan for dagen.

Det er egentlig svømming idag også, men jeg får nesten se på hodepinen. Det er ikke fristende å skulle inn i en stor svømmehall med 15 andre damer akkurat nå. Svømmingen er veldig koselig altså, men det blir litt mye lyd og det orker jeg ikke med det hodet her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tjohei å dagene flyr.

39 uker og ny kontroll hos jordmor idag. Blodtrykket har desverre steget igjen, så jeg må bare holde meg i ro på sofaen og vente på fødsel.

Sannsynligvis er stigningen i bodtrykket stress, da mamman min er syk igjen. Hun er bipolar, og i øyeblikket meget manisk. Handler mengder med klær i sinnsyke farger og mønstre, og slutter på medisinene sine fordi hun føler seg så bra. Jeg har ikke sjangs til å kommunisere med henne. Hun er springende i samtale og klarer ikke "holde tråden" :/

Heldigvis er det ikke min jobb å passe på henne. Hun bor med mannen sin, og de bør klare å holde styr på sitt eget liv!

Men fytti, akkurat nå skulle jeg gjerne hatt en Mamma!

----------------------------------------------------------

Apropos vente på fødsel. Jeg har en rar følelse i kroppen, nå som det ikke er særlig lenge igjen. Idag til morgenen hadde hun sunket så langt ned i bekkenet at jeg plutselig så mine egne ribben igjen. Tilogmed Mannen kommenterte det, og som jordmoren sa; Nå er hun klar til utskytning!

Mer og mer kynnere/menssmerter for hver dag som går, og masse sliming (beklager detaljene der altså!)

Jeg har ikke noe imot det om hun bestemmer seg for å komme nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uffa, høres ikke ut som en enkel situasjon. Men som du sier så er det ikke din, men hennes manns jobb å få kontroll på det. Skjønner godt at du savner en mamma, men hun "lander" vel snart og i mellomtiden blir du kanskje mamma selv :Nikke:

Misunner deg at magen har sunket! Her føles det nesten ut som om jeg har KOLS eller noe :ler: Masse lykke til på innspurten, Eirie! Samle så mye energi du klarer og nyt de siste ukene/dagene i tosomhet!

P.S: Jeg er imponert over at du har strikket så mange tepper til Amanadaprosjektet! Virkelig en flott gjerning!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann Haley! Det er rart det med magen altså, men jeg har faktisk ikke slitt noe med tungpust i det hele tatt. Men det er jo positivt å bli overrasket på den måten! Ikke er den i veien når jeg tar på meg sko heller :P

Du skal se at den synker snart og at du får tilbake litt bevegelighet!

Nå nærmer d-dagen seg med stormskritt her. Spennende.

----------------------

Amandaprosjektet har nok reddet et par av mine dager på sofaen ;) Veldig greit å ha et ordentlig prosjekt å strikke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ennå en morgen med baby inni magen. Det blir færre igjen for hver dag som går nå, og dagene nytes.

Ufattelig å tenke på egentlig, at vi har et system som gjør at disse siste "ruge-ukene" kan være helt avslappet - på statens regning! Jeg synes det er veldig stort å tenke på at jeg kan ligge rolig på sofaen og ha betalt permisjon disse ukene.

I morgen er det tid for ny måling av blodtrykket. Det blir spennende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er hun her snart tenker jeg:) er bare til å glede seg, er en flott opplevelse.. Håper du ikke kjeder deg for masse på sofaen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Pasjonsblomst! Tenk at du er blitt mamma, så koselig!

Jeg gleder meg veldig til hun vil ut nå altså. Hadde masse murring igår, og i natt våknet jeg utallige ganger av skikkelige "tak" i magen og ryggen. Desverre sluttet de i 5-6 tiden og jeg har ikke merket noe særlig etterpå... MEN - maks 17 dager til!

Var hos jordmor igjen idag, og blodtrykket holder seg nogenlunde stabilt! Hun tok en telefon til vakthavende på føden, og de er enige i at jeg får være hjemme, men med kontroller minst 2 ganger i uka frem til bolla vil ut i verden. Krysser fingre og tær for at hun vil ut ganske snart jeg, for tålmodigheten begynner å svikte.

Jeg som er så vant til å være i god form, selv med bekkenløsningen og alt. Nå er jeg lei av hodepine, murringer og verking i kroppen. Blæ!

Dagens sutreinnlegg. Ikke er mamman min noe mer på plass heller. Orker ikke tenke på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oisann, det går litt unna i svingene her. Ikke maks 16 dager, men hun kommer nok før 17 mai :)

Vakthavende på føden ringte meg iløpet av gårsdagen etter at hun kikket over prøvene mine en gang til. Jeg har visst både gallesalter og ennå høyere leverprøver enn sist... Spennende for kroppen dette her.

Uansett skal vi se om hun kommer av seg selv over helga, og gjør hun ikke det så møter Mannen og jeg på føden kl 09. mandag morgen for igangsetting. For jeg får ikke lov til å gå lenger. Det er et lys i enden av tunnelen.

Redigert: skriveleif

Endret av Eirie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, så spennende! Da er det jammen ikke mange dagene igjen! :hoppe:

Er alt klart eller blir det litt ordning i helgen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!

For å være ærlig så er aldri alt helt klart her hjemme, men det er klart nok! Vi får finne ut av stellebordsløsning og sånne ting når vi kommer hjem fra sykehuset. Hverken Mannen eller meg har hatt en baby i huset før, så vi tar ting litt som de kommer :)

Vi har nok av nyvaskede klær, håndklær, tepper og sengetøy. Ammebh er også på plass, sammen med ufattelige mengder hjemmelaget middag, bakst osv. Ikke minst har vi masse god tid, og vi gleder oss til å lære mye!

----------------------------------------------

Samtidig som jeg gleder meg veldig til å bli ferdig, så er det litt kjedelig at det er komplikasjoner som dette. Jeg hadde i utgangspunktet tenkt meg en normal, "stille og rolig", vaginal fødsel. Gjerne uten smertestillende av noe slag, og et stort ønske om badekar.

Jeg vet at det ikke blir noe av.

Det siste døgnet har Mannen og jeg forberedt oss på igangsetting, at det kommer til å være mer mennesker i rommet, evt epidural og drypp- om ikke riene kommer av seg selv osv. Mannen synes det er litt skummelt, og det skjønner jeg godt da han hadde de samme tankene som meg om fødsel osv.

Men, vi nyter de siste dagene her også. Jeg sover mye, koser masse på magen og gjør ting vi ikke får tid til senere (sove lenge f.eks). Dessuten blir det nok noen runder :sengekos: hehehe. Naturlig start på fødselen hadde jo vært det aller beste, godt overvåknet blir vi uansett.

Whohei. Jeg gleder meg.

Endret av Eirie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Du får heller se på det slik at fødselen tar en annen retning, og ikke som komplikasjoner. Du kan jo enda få en kjempefin fødsel! Og snart skjer det, det er bare å glede seg. Fødselen er bare starten, uansett :gjeiper:

Men hadde jo vært spennende om det skjedde noe i helga også..

Håper du er i fin form enn så lenge! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!

For å være ærlig så er aldri alt helt klart her hjemme, men det er klart nok! Vi får finne ut av stellebordsløsning og sånne ting når vi kommer hjem fra sykehuset. Hverken Mannen eller meg har hatt en baby i huset før, så vi tar ting litt som de kommer :)

Vi har nok av nyvaskede klær, håndklær, tepper og sengetøy. Ammebh er også på plass, sammen med ufattelige mengder hjemmelaget middag, bakst osv. Ikke minst har vi masse god tid, og vi gleder oss til å lære mye!

----------------------------------------------

Samtidig som jeg gleder meg veldig til å bli ferdig, så er det litt kjedelig at det er komplikasjoner som dette. Jeg hadde i utgangspunktet tenkt meg en normal, "stille og rolig", vaginal fødsel. Gjerne uten smertestillende av noe slag, og et stort ønske om badekar.

Jeg vet at det ikke blir noe av.

Det siste døgnet har Mannen og jeg forberedt oss på igangsetting, at det kommer til å være mer mennesker i rommet, evt epidural og drypp- om ikke riene kommer av seg selv osv. Mannen synes det er litt skummelt, og det skjønner jeg godt da han hadde de samme tankene som meg om fødsel osv.

Men, vi nyter de siste dagene her også. Jeg sover mye, koser masse på magen og gjør ting vi ikke får tid til senere (sove lenge f.eks). Dessuten blir det nok noen runder :sengekos: hehehe. Naturlig start på fødselen hadde jo vært det aller beste, godt overvåknet blir vi uansett.

Whohei. Jeg gleder meg.

Jeg tror nok en baby klarer seg veldig fint uten at alt er i tipp topp orden når man kommer hjem fra sykehuset. De vil jo som regel bare sove, spise og skiftes på den første tiden uansett :Nikke: Og som du sier så er det en læringsprosess, for vi har jo ikke erfaring med det fra før :) Blir spennende og koselig :rodmer:

Og at en fødsel ikke blir som man tror er det ingen som kan vite på forhånd når man blir gravid, men vi er rikig heldige her i Norge som (stort sett) har så godt helsevesen som ivaretar oss.

Nyt helgen og de siste fridagene :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi nøt virkelig den siste helgen som bare kjærester! God mat, sofakos, sykkelturer, mye "naturlig igangsetting" og mase-rier som tok seg opp natt til mandag. En super helg!

Hadde 3cm åpning når vi møtte opp på føden som avtalt, og da ble det spennende! Vannet ble tatt klokken 12:05 og jenta ble født 15:29. Det var en rask og fin fødsel, ikke skremmende for hverken Mannen eller meg selv. Jeg fikk lov til å dusje litt under åpningensfasen, ruslet en tur i gangen, og kroppen hadde fin fremgang av seg selv. Alt i alt en drømmefødsel, så naturlig som mulig under omstendighetene. Hadde ikke behov for noe smertestillende, og kjempeheldig i forhold til rifter, bare 3 pyntesting.

Jenta er superfin, 2800gr, 49cm og svømmer i klærne sine :P

Jeg har mistet endel blod, og har et blodtrykk de ikke får justert. Men nå etter 24 timer har jeg endelig klart å gå litt på egne ben, og kjenner kroppen begynner å kvikne litt til :)

Vi har det alt i alt fint, og nyter livet på barsel!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, så koselig å høre at lillejenta har kommet til verden og at det gikk så fint! Hun høres helt perfekt ut :) Gratulerer så mye!

Kos dere masse og nyt denne første tiden! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...