Gå til innhold

Sammen er vi deg


Eirie

Anbefalte innlegg

Hei!

Ung frue på 22 år her, flytter inn fra prøverbøkene idag! Endelig kommet over 12 uker og syntes det var på tide å feire litt! :rodmer:

I korttekst er jeg gift med en super kar på 25, deler hus og bil med han, kattene og aquariet vårt. Jeg jobber som sykepleier, og driver med teater og sirkustriks på fritiden. I øyeblikket er det mindre av det siste, fordi jeg har vært så trøtt, men strikking, wow (flaut) og jogging tar også opp litt tid i livet mitt :)

Herved klipper jeg snoren. Dagboken er åpen!

VELKOMMEN INN

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jippi! Våknet halv ett og får ikke sove igjen. Verker i ryggen og vondt i hodet. Blæ! Holdt på med akkurat det samme i gårnatt, da var jeg våken fra halv ett til halv sju.. Jeg har vært flink og vært våken hele dagen, jeg er så trøtt, men får ikke sove!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye med spire i magen, og å ha kommet over de 12 ukene :strix:

Kjedelig å ikke få sove, håper for din del det er bare en periode og at det går over :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye med 12 uker og graviditetsdagbok!!

Det går fremover, og det ganske fort!! ;):danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, og takk for gratulasjonene!

Synes tida flyr jeg altså, snart ferdig med denne uken også.

Jeg har i det miste "ordnet" fremtidige søvnproblemer, da det er etter 3 nattevakter jeg virkelig sliter med å snu døgnet tilbake igjen. Så istedet for 2 + 2 + 3 netter i turnus har jeg nå 2 + 2 + 2 + 1. Helt supert, og sjefen var faktisk fornøyd med at jeg ringte og sa jeg ikke orket/klarte 3 netter lenger! (Første gang jeg har fått positiv tilbakemelding på at jeg ikke klarer noe ;P)

Det var i alle fall veldig positivt og godt å vite at jeg ikke skal ha tre netter igjen! To netter har jeg ingen problemer med å snu tilbake, så dette blir bare greit :)

Har hatt fri siden mandag morgen, og skal ikke på jobb igjen før den 14! SÅ utrolig deilig med ferie! Og i overimorgen reiser vi til Island på ullgenser/bikiniferie :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk Haley! Snart 8 uker på deg og :)

Vel, jeg trodde ikke det var jobb før den 14, men ble akkurat ringt etter. Det er litt småkrise nå, med et par langtidssykemeldte sykepleiere. Når spl som skal på fredag kveld blir syk da, så får jeg bare stille opp!

Dessuten. En fredagskveld fra 15-22. Det er lite i den store sammenheng, jeg har jo fri igjen i morra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har det vært lenge stille fra min side av verden. Vi har en ferietur til Island og kost oss stort! Reykjavik var en kjempekoselig by, og det var så spennende med badeturer i den blå lagune, se Geysir og treffpunktet til kontinentalplatene. Mannen var også veldig fornøyd med turen :)

Vi har fått spist masse god mat og slappet godt av!

Så kom vi tilbake til hverdagen i går, og tok et nytt magebilde (5 dager siden sist). Jeg føler meg som en flodhest, selv om jeg ikke har gått opp en hel kilo engang. Men, vi ser at det er en liten forandring på magen siden starten i hvertfall og det er veldig moro :D

Må si jeg ble så glad av å snoke litt i gravidbøkene og se magebildet til Pasjonsblomst! Tenk at du bare er en uke før meg, og allerede har DEN fine magen :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig med ferie da. Har aldri vært på Island, kommer liksom ikke på det :gjeiper:

hyggelig at du liker magen min :rodmer: Går ikke lange stunda for din også vokser seg til nå! Er veldig kjekt! særlig nå som den ikke er stor og tung, bare kjekk..

Æhh er jo 3 uker siden sist magebilde her... ferie, trøtthet osv har gjort oss sløve. men i morgen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som en fin tur! Har aldri vært på Island selv, men å få bad i den blå lagune hadd vært deilig :jepp:

Så gøy å se at magen begynner å forandre seg på ordentlig, ikke bare pga mat/luft :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter! Jeg blir så glad av besøk altså, hyggelig! :D

Den blå lagune var kjempedeilig! Mannen koset seg stort der, og vi var lå flere timer i vannet. Veldig artig området det ligger i, all stein og grus er vulkansk og helt sort. Dessuten er lagunen proppfull av mineraler, så det er null sikt, har ikke peiling på hva man går på. Ser ikke 10 cm ned i vannet engang. Helt sprøtt.

Idag har vært en helt super dag. Vi hadde besøk av onkelen min tidlig idag, og han hadde med en marsipangris til meg :) Jeg har så lyst på julemarsipan for tiden, og det hadde han fått med seg! Gleder meg så til å spise noen biter av den i morgen den dag!

Dessuten har vi fått lastet ned Treasure Island, en god "gammel" film jeg så flere ganger når jeg var yngre! Kjempemorsomt å se den om igjen med mannen når vi spiste middag ikveld.

Og joggetur. Perfekt kveld! Nå skal vi spille WoW ;P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, jeg prøver å slenge inn et magebilde jeg og. Det blir ikke liggende så veldig lenge, pga at resten av kroppen er med og :P

Her er jeg 14 blank :) Ingen andre enn oss ser noe, men jeg merker forskjell fra i sommer når treningen virkelig sto på!

Ellers ser det ut til å bli en koselig søndag. Har ikke vært våken spesielt lenge, men er i god form og godt humør! Strikketøy og etellerannet på nett-tv står for tur.

EDIT: Tok bort bildelinken!

Endret av Eirie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ser nå en tydelig babykul, jeg iallfall! Ikke like synlig for andre når du har klær på kanskje.. enda! ;)

Flott babymage ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:gravid: Går rundt på nattevakta mi og stryker med selv på magen ;P Godt jeg er alene her, folk kunne jo trodd jeg var smårar.

Jeg har tenkt mye på endel ting de siste dagene, spesielt fordi mamman min skravler som en foss for tida. "Problemet" er at hun gleder seg så sinnsykt + hun er bipolar i en hypoman/manisk fase for tida = jeg blir sprø.

Jeg må ærlig innrømme at jeg har ikke spesielt lyst til å kjøpe inn babytøy, bilsete, seng, stellebord og store mengder babyting. Det er faktisk ikke alle som får med seg babyen sin hjem, og selv om det er en minimal sjangs, har jeg ikke spesielt lyst til å fylle et helt rom med babyutstyr! Mamma maser allerede nå om ikke det er noen spesielle klær hun skal strikke.. (Jeg sier jo at det er veldig koselig, noe det virkelig er altså. Men strikke kjole når vi ikke vet om det er en gutt eller jente engang?)

Selv mener jeg at: Ja, vi skal pusse opp rommet og male skjenken + skapet som skal stå der inne. Det må gjøres uansett. Men, jeg tenker som så at babyen kommer i mai, og vi kommer langt med noen bodyer, trøyer, stillongser osv. Bleier finnes i butikken. Dessuten er det morsomt å kjøpe noe til babyen vår når vi faktisk har hilst på den!

Kall meg gjerne spesiell, for det er jeg sikkert. Men jeg er kanskje preget av yrket jeg jobber i. Palliative avdelinger er tidvis tung kost, og jeg blir veldig klar over hvor skjørt livet er. Bare tanken på at det går ann å komme hjem uten babyen min, til et fint rom, med bamser, tøy, tepper osv. Den gjør meg vondt.

*^*^*^**^*^^*^

Jeg tenker på andre ting enn dette også! Det er hovedsakelig positive tanker for tiden, men jeg føler at jeg må begrunne så veldig hvorfor vi ikke har kjøpt noe allerede... (Gleder meg som en gal til mamma "lander" igjen)

Dessuten. Jeg tror kanskje jeg har kjent Alien! Et par ganger har det vært noen rare, men veldig myke, dult inni magen. Uten at det var luft!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OIOIOIOI! Det hjelper tydeligvis å ønske seg mage! Når jeg våknet etter nattevakta idag var det en tydelig liten kul der, og jeg klarer ikke å trekke den inn lenger :D MORO!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Sitter her på nattevakta mi igjen da. Har en kjip følelse av at det blir den siste.

Har nemlig slitt med noe jeg misforsto som vondt i ryggen en stund. Legetimen på fredag ga meg klar beskjed om at det var bekkenlåsning, må tilrettelegge på jobb og til fysioterapi.

Så jeg har egentlig brukt noen dager på å være lei meg, for jeg skjønte jo at det ikke blir mer jogging eller turer på en stund. Mener selv jeg har lov til å være litt trist når jeg har gått fra å lett jogge en halv mil, til å ikke kunne gå tre km uten å ligge på sofaen resten av kvelden. Men siste dagen har jeg heller begynt å tenke på "positive" ting! Så jeg skriver en liten liste for meg selv:

Positive ting ved å ha bekkenlåsning fra uke 15.

- Mannen vil sykle tur med meg. (altså, han er nervøs for at det er glatt ute, så han blir med.. hyggelig med selskap)

- Årskortet i svømmehallen kommer til sin rett!

- Jeg kan finne alternative måter å trene på, kanskje endelig prøve yoga f.eks? (blir ikke noe crossfit i hvertfall)

- Jeg får bestemme stillinger når vi har sex

- Mamma og lillesøster er på tilbudssiden og vil vaske huset vårt til jul.

- Babyen får masse fint tøy når jeg strikker så mye.

- Mannen og meg får sovet sammen hver natt når jeg må jobbe dag/kveldstid.

- Jeg må lære meg å "høre" på kroppen min. Har vært dårlig til dette.

- Jeg får sjangs til å lære meg noe nytt, siden det blir mindre treningstid. Vurderer kanskje å se på noe matematikk.

- Mannen stryker meg på ryggen

- Jeg kan dusje lenge, hjelper på verkingen å spyle korsryggen med varmt vann.

- Jeg får "lov" av mannen til å ha senga full av dyner og puter! De små gleder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så leit å høre at du har fått bekkenlåsning! Men du har jo allerede funnet mange positive sider ved det også, og det er kjempebra! Håper det ikke blir altfor ille :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...